[R5GTT] Project SuperCinq op MAK L34's!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Chris schreef: ...een kachelradiateur??
Die gaat er bij dus ook meteen uit, niets lulliger dan dat je auto er piekfijn bijstaat en je het halve dash moet slopen om dat ding te vervangen.

Maar idd, ieder zijn keuze natuurlijk :-)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik noem dat gewoon eigenwijs! :P
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

is niet eigenwijs... is standvastig van mening.. :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Da's toch hetzelfde in deze situatie? :lol:
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Als ik hem wit laat krijg ik zoiets:

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/witte%205%20GTT.jpg[/img]
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/witte%205%20GTT%202.jpg[/img]

Ik heb gewoon de gedachte of het die auto wel waard is...misschien kan ik net zo goed die auto verpatsen voor een 1000 euro en er dan dat bedrag van de spuiter bij doen om zodoende een betere 5 GTT te kopen a 3000-4000 euro....

Of deze houden voor reserve onderdelen.....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tsja... dat is altijd iets wat je jezelf af met vragen. Als je er zoveel geld in gaat pompen, denk ik dat je de auto niet meer weg moet doen. Zou ik sowieso niet doen, trouwens. :)

Die bovenste foto is trouwens wit, de onderste parelmoer.
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Dennis VK schreef:Als ik hem wit laat krijg ik zoiets:

[plaatjes]

Ik heb gewoon de gedachte of het die auto wel waard is...misschien kan ik net zo goed die auto verpatsen voor een 1000 euro en er dan dat bedrag van de spuiter bij doen om zodoende een betere 5 GTT te kopen a 3000-4000 euro....

Of deze houden voor reserve onderdelen.....
Als je hem zelf uit elkaar trekt, weet je wel hoe goed/slecht ie is. Over waard zijn, tja dat zijn ze het niet snel. Je moet t zelf willen en er idd mee rond blijven rijden een tijdje. Als je op goedkoop/zeker wil gaan kun je beter een golf kopen ofzo (geen VR6 dan) :wink:
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Ik wil percé een scoop op mijn motorkap (boven mijn turbo, rechts uit het midden) en twijfel tussen deze 2:

1) De GR AC50 AirIntake Impreza Style 22x19 cm functional van Autostyle , 38 euro :

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/autostyle.JPG[/img]

2) En de Turbo III 30x17x5 cm van Carzone Specials , ?? euro :

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/Turbo3.jpg[/img]

Welke vinden jullie het gaafste?
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

een r19 ph2 scoop niks?
lekker in de familie houden :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou ook een R19 ph2 happer nemen. Ik weet wel iemand die zo'n ding te koop heeft, dus als je interesse hebt, dan moet je het maar even laten weten.
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

ik heb nog een motorkap liggen van een 5 met zo'n 19 phase 2 happer er in, ligt mij in de weg en mag voor heel weinig weg....
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Martijnberk schreef:ik heb nog een motorkap liggen van een 5 met zo'n 19 phase 2 happer er in, ligt mij in de weg en mag voor heel weinig weg....
foto?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

ik zal de eerste nemen.Of die van de 19.

Moeilijk he :wink:
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Ga je die happer kitten of ook wegplamuren??

Als je 'm gaat plamuren en de hele motorkap gaat spuiten, zou ik er gewoon een happer inlassen.
Dat werkt een stuk minder dan polyester op metaal waardoor scheurvorming in de plamuur en lak kan optreden. Maja dat hoef ik jou ook niet uit te leggen als materiaaldeskundige.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Turbo-Peer schreef:
Dat werkt een stuk minder dan polyester op metaal waardoor scheurvorming in de plamuur en lak kan optreden. Maja dat hoef ik jou ook niet uit te leggen als materiaaldeskundige.
:D :lol: Haha Goed man! (Y)

Nou, ik wil het net zo doen als weergegeven op het eerste plaatje. Dat vind ik er mooi uit zien. En idd ik ga niet aan de gang met plamuur want dat gaat toch werken agv de temperatuur. Hoogstens een laagje kit (waterbestendig) tussen de 2 oppervlaktes om hetgeen te lijmen. Maar dan niet dat het er onder uit komt.
Mijn andere idee is om een richteltje aan de onderkant van de scoop te lijmen waardoor hetgeen als een dekseltje in het gat past. Zodat ik het geheel aan de onderkant vast kan kitten. Ik wil zoiezo absoluut geen plamuur of wat dan ook op de bovenkant.
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Na het zien van de foto's van pazmaniac :worship: heb ik nu ook voor de Subaru happer gekozen. Die subaru blijft toch een bruut beest. Ik had mijn twijfels over de autostyle-kwaliteit en heb liever een functionele en originele. Daarom heb ik Wilco gebeld en gevraagd naar de mogelijkheden.

Ze sturen me vandaag de luchtinlaat van een Subaru Forester op:

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/Foreste ... ont041.jpg[/img]

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/ForesterXTredfront1.jpg[/img]

Morgen krijg ik hem binnen en dan schiet ik wel wat foto's!
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ben ik blij dat ik mn motorkap met subaru happer pas verkocht heb. :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Die is wel mooi! Is niet zo groot als de impreza happers, maar toch wel een leuk ding! Ben benieuwd hoe dat gaat staan, ga je dat nog redden voordattie naar de spuiter gaat?
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Joost (DoubleYou) schreef:Is niet zo groot als de impreza happers.
UHm...de foto spreekt voor zich :D
Joost (DoubleYou) schreef:Ben benieuwd hoe dat gaat staan?
Zo dus:

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/scoopf.jpg[/img]
Joost (DoubleYou) schreef:ga je dat nog redden voordattie naar de spuiter gaat?
Natuuuuuuuuuuuuuurlijk joost :wink:
Dennis schreef:god wat istie smerig!!
.....
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ga je hem "werkend" maken? Of is hij alleen voor de sier?
5 GT Turbo '88 GT5
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Roy schreef:Ga je hem "werkend" maken? Of is hij alleen voor de sier?
Uiteraard werkend, daarom heb ik een originele van een subaru gepakt! Ik heb het gedeelte dat aansluit op de onderkant van de motorkap ook.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Dan zou ik hem wel wat lager doen. Nu koelt ie je ruitenwissers :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

:lol: :lol: lekkere opmerking weer
Mrtn = Maarten
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Ik heb even jullie advies nodig over hoe ik het nu het beste kan doen. De scoop is namelijk vrij groot, waardoor een enkel gat zagen in de motorkap niet mogelijk is (tenzij je door de kokers wil).

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/kap0.jpg[/img]

De onderkant bevat bevestigingsbouten omdat het hier gaat om een originele Subaru Forester airscoop ipv Autostyle.

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/kap1.jpg[/img]

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/kap2.jpg[/img]

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/kap3.jpg[/img]

Ik zit er aan te denken om de bouten weg te slijpen zodat ik de scoop vlak op de motorkap kan lijmen met carrosseriekit. Op deze manier zou ik alleen een sleuf hoeven te zagen voor de lucht.

Deze sleuf hoeft natuurlijk niet dezelfde grootte te hebben als de scoop. Enkele kleinere gaten lijken me ook makkelijk.

Er helemaal niet aan beginnen is ook een optie, aangezien door het wegslijpen er misschien geen oppervlak meer overblijft voor het lijmen.

Wat vinden jullie?
Alvast bedankt,
Dennis
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik zou de bouten laten zitten, en een gat zo groot als de scoop maken, zodat de scoor er met de rand exact opvalt. Je kan dan lijmen als het nodig is, als achter van onder nog een bevestiging verzinnen, met bijv wat dwarsstrips. Dan kun je de bouten gebruiken blijven.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Simpel monteren kan niet eens als je goed kijkt.

Die bouten zitten op steuntjes, dus als je gaten voor die boutjes boort, staat de happer op de kap, op de steuntjes.

Het gat groter maken om de steuntjes kwijt te kunnen is ook zinloos, want dan ken je ze niet vastzetten.

Dus dat wegslijpen en de happer kitten met montagekit, gewone zwarte siliconenvrije. Bison F1 (Y) Echt, dat houdt 't wel en is nog overspuitbaar ook.

Kijk maar eens naar de kap van de Suub, er zit een zgn extra verdieping in de kap gestanzt waar de happer in komt te liggen en wordt geborgd.

Hopelijk ben ik duidelijk :)
Mrtn = Maarten
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Als je het echt goed wilt doen moet je idd de stalen rand van een subaru kap slijpen of een rand in je eigen kap velzen.

Eigenlijk is die happer veel te groot voor de kap van een 5. En kitten en spuiten gaat wel maar gaat gegarandeerd scheuren.

Ik heb zelf 3 jaar een happer erop gehad maar echt netjes is hij nooit geweest.
5 GT Turbo '88 GT5
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

mijn happer is wel netjes, ook gekit :)

maarjah... dies niet ZOOO groot
Mrtn = Maarten
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Foto?
5 GT Turbo '88 GT5
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Kan ik je de foto mailen?

Het is een R19 16V luchthappertje :) Die vangt idd niet zo veel wind als een Suubgleuf
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Stuk uit die kap van de suub slijpen is wel een optie :) Waar kom je aan zo'n suubkap, da's een ander punt :) Je kan ook zelf een ijzer stuk plaat zo fixen dan je happer er op past en dat je die in je kap last.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Mrtn schreef:Kan ik je de foto mailen?

Het is een R19 16V luchthappertje :) Die vangt idd niet zo veel wind als een Suubgleuf
Mail maar :)
5 GT Turbo '88 GT5
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Roy, je kan Cat ook vragen om een foto. Hij heeft een 19 16v phase 1 luchthapper in de kap zitten. :)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Daar heb ik al een foto van :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Ik heb mijn luchthapper met moertjes vast zitten. Zitten draadeindjes aan en die hebben we netjes gebruikt. Een rubber tussen de luchthapper en motorkap en er gebeurd nooit wat mee. alleen is mijn happer kleiner :p
There will be plenty of time to rest when your dead
Plaats reactie