ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
mark -19- 16v

net op de pleiroute in arnhem.
werd ik ingehaald door een arosa radio hard blond mokkel erin ehhh leuk om te zien :D

wat denk je ik er achter gaan staan geef een keer gas stoplicht op groen geeft die blonde toch een dot gas wat ik niet verwacht had hmm ik naar recht volgas er langs hmm stoplicht rood zij vol door rood hmm dan ook ik maar toen bocht naar recht nou standaard 50 daar dik 90 ik vol op haar bumper mee door de bocht en er weer langs.

ik zeg nog tegen me vriendin das pas een blonde met balle. toen zware bocht naar beneden naar links gaat ze me weer voorbij vet schuivend net een cart.

dit ding had power was ook van een auto bedrijf vette stickers erop en luik soundje dus hoeveel pk ongeveer.

hij haalde het niet bij mijn 16v maar als ik niet op het gas ging ging ze wel erg hard
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
RO 16v

Vandaag naast een Corrado G60, groen hij was weg, ik was vergeten dat ik de PT Cruiser reedt, volgende keer beter. :p
Vos

Een paar weken geleden... een paar dagen voordat de vakantie begon zat ik achter een Laguna zat al een beetje met het gas te spelen bij het stoplicht en zag de glimlach van de man in de linker en die van zijn vrouw in de rechter spiegel :D ... het word groen en hij geeft een dot gas.... gevolg? ik ook vol op het gas maar kon hem niet echt bijhouden (baalde ik wel van) bij het volgende stoplicht moet ik rechtsaf en hun rechtdoor dus ik ga er naast staan... zegt ze: hij is best snel... ik zeg: blijkbaar niet snel genoeg! die gast lachen maar toen werd het groen en kon dus niet vragen wat voor blok erin lag! wat kan dit geweest zijn mijn auto gaat in ongeveer 9.5 naar 100 dus die moet iig sneller zijn!
Clio 16v.....
Jasper16v

Vosje schreef:Een paar weken geleden... een paar dagen voordat de vakantie begon zat ik achter een Laguna zat al een beetje met het gas te spelen bij het stoplicht en zag de glimlach van de man in de linker en die van zijn vrouw in de rechter spiegel :D ... het word groen en hij geeft een dot gas.... gevolg? ik ook vol op het gas maar kon hem niet echt bijhouden (baalde ik wel van) bij het volgende stoplicht moet ik rechtsaf en hun rechtdoor dus ik ga er naast staan... zegt ze: hij is best snel... ik zeg: blijkbaar niet snel genoeg! die gast lachen maar toen werd het groen en kon dus niet vragen wat voor blok erin lag! wat kan dit geweest zijn mijn auto gaat in ongeveer 9.5 naar 100 dus die moet iig sneller zijn!
Was het een nieuwe laguna ?

Zo ja:

de 2 liter doet 9,8 s
de 2 liter turbo doet 8,5 s
de 3 liter v6 doet 8,1 s
Ben

Vandaag nog achter een golf gti type 2 gezeten
hij planken op de 2 baans weg en ik bleef lekker achter hem pushen had ook naast hem kunnen rijden. Ik rustig beginnen om in mijn 2 achter hem te pushen en dan spuit je ook echt lekker snel op ze bumper af uit eindelijk ging hij maar op de andere baan rijden en toen ben ik er maar vandoor gegaan.

Ik heb vandaag ook nog in een gloed nieuwe golf type 4 tdi gereden totaal zwart (ramen zwart, alle logo's weg, auto zelf pik zwart, etc...) met 19" dunne 4 spaaks velgen er onder. Dat ding gaat als een beest.
Het was geen normale tdi ze hadden het blok zover mogelijk uitgeput om er zoveel mogelijk power uit te persen. vraag me niet hoe geen verstand van. Wist niet dat dat met een diesel kon. En dat turbo geluid is helemaal wijs als je stationair al gas geeft hoor je die turbo echt mega hard klinkt gans geil. denk wel 20 keer zo hard als bij een gtt.
Zat ook geen standaard turbo op.
snap niet dat mensen veel geld uitgeven aan een diesel maar goed het is zijn nieuwe bedrijfs wagen. Misschien kennen de mensen het hier wel de eigenaar van Het Kakelhuis in Hilversum. Jonge meiden kroeg is dat. :D

heb nog ff tegen hem gesprint voor de lol want wilde weten of mijn clio hem bij hield maar ik was geen partij hij spoot gewoon echt hard weg.

Echt maf als je een rokende diesel weg ziet spuiten ;) en dat geluid is gewoon afschuwlijk zo'n diesel. Vooral als er een demperlose pijp onder hangt net een vrachtwagen.
Vos

Jasper clio 16v schreef: Zo ja:

de 2 liter doet 9,8 s
de 2 liter turbo doet 8,5 s
de 3 liter v6 doet 8,1 s
Het was het vorige model!
Clio 16v.....
Anonymous

RO 16v schreef:
Riël schreef:
stephan schreef:
Riël schreef:Nou, dan gooi er een gt blokje in !
Nee ik weet al iets veel leukers. >-)
?? wat is er nou leuker dan een gtt blok?
Een Megane turbo blok. >-)
Ro spreekt geen poep
Riël
Über-Spammer

Vandaag ook meeeeters weggereden van een golfg60 >-) Mag ik wel melden dat ie zonder intercooler rijdt. Met intercooler nog geen partij.

We willen op die golf nog altijd een turbo bouwen. Waar kwamen we vandaag achter? Spruitstuk+turbo van een seat toledo tdi uit '92 past PERFECT. weg met die g-lader. Maar op hoeveel bar draait zo'n tdi, want een 1.8 benzine draait heel wat meer toeren, vraag me af of die turbo dat haalt met zijn opbrengst.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Xedrah

0,7 bar volgens mij. Maar of de turbo uitwisselbaar is weet ik niet. Ik heb mijn twijfels omdat een diesel minder toeren draait dan een benzine.
GTI1-G60

Riël schreef:Vandaag ook meeeeters weggereden van een golfg60 >-) Mag ik wel melden dat ie zonder intercooler rijdt. Met intercooler nog geen partij.

We willen op die golf nog altijd een turbo bouwen. Waar kwamen we vandaag achter? Spruitstuk+turbo van een seat toledo tdi uit '92 past PERFECT. weg met die g-lader. Maar op hoeveel bar draait zo'n tdi, want een 1.8 benzine draait heel wat meer toeren, vraag me af of die turbo dat haalt met zijn opbrengst.
TDI vult met 0.9 bar.
Maar voor een benzine motor is deze turbo niet echt geschikt.

Verder weet niet wat voor G60 het is.
Maar zonder IC is het niet veel, ook niet met TDI turbo.
Wordt je inlaatlucht veel te warm.
RO 16v

GTI1-G60 schreef:
Riël schreef:Vandaag ook meeeeters weggereden van een golfg60 >-) Mag ik wel melden dat ie zonder intercooler rijdt. Met intercooler nog geen partij.

TDI vult met 0.9 bar.

Tevens is de karterontluchting niet goed, je moet er 1 extra bij maken anders blijft de koppakking eruit springen. Verder moet je gaan werken met de turbo van de 1.8 20v t, vrienden van mij zijn ook al aan het experimenteren geweest, het blok blijft alleen niet lang heel.
Xedrah

GTI1-G60 schreef: TDI vult met 0.9 bar.
Alle TDi's van toen? Zowel 90 als 110 pk?
GTI1-G60

RO 16v schreef: Tevens is de karterontluchting niet goed, je moet er 1 extra bij maken anders blijft de koppakking eruit springen. Verder moet je gaan werken met de turbo van de 1.8 20v t, vrienden van mij zijn ook al aan het experimenteren geweest, het blok blijft alleen niet lang heel.
??? Dat snap ik niet?
Wat heeft je carterontluchting met je koppakking te maken.??
De 1.8 G60 motor heeft bij mijn weten GEEN last van te veel carterontluchting?
Niet tot 1.5bar vuldruk.

De 16V heeft er WEL last van, na de 6500rpm begint het met vullen een probleem te worden.

Een 20V K03 kun je wel gebruiken, spruitstukje past idd.
GTI1-G60

Xedrah schreef:
GTI1-G60 schreef: TDI vult met 0.9 bar.
Alle TDi's van toen? Zowel 90 als 110 pk?
JA, de turboŽs en nog een aantal dingen zijn verschillend de vuldruk niet.
Panoramix

Douwe schreef:Aha die pppphhhhhsssssst dan wordt (in de twingo) het een 16V Turbo met Dumbvalve dan zou ik alle vormen van Pssttt en PPFFFFTTtT etc. moeten hebben :wink: :lol: (afgezien van of dit technische kan :D )
Als er bij een dumpvalve opkomt is het puur om de turbo te sparen, en dat geluid, ach het zal wel leuk klinken, maar niet de hoofreden :)
Douwe

:D Misschien zet ik wel een electronisch luchtpompje ergens bij de motor puur voor een luide PPSSSSSTTTTTT :lol: :wink:
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

^^ en was hier ergens een topic over een dumpvalve op een atmosferische motor. :)
Marcel B.

Sja, ik had van het weekend iemand die me wist te vertellen dat als je je auto echt vet tuned, je een hydraulische versnellingsbak hebt, die het geluid PSSSSSJJJJ! veroorzaakt als je schakelt.

Dus ik zei maar gewoon, hem in zjin waarde latend, dat het waarschijnlijk een dumpvalve van een turbo zou zijn, zonder hem in z'n gezicht uit te lachen... vond ik best knap van mezelf :)
Don't walk the grass... smoke it
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

in denk dat ie een vrachtwagen versnellingsbak bedoelt. :) maar ik denk niet dat ie op een auto past
Riël
Über-Spammer

RO 16v schreef:
GTI1-G60 schreef:

TDI vult met 0.9 bar.

Tevens is de karterontluchting niet goed, je moet er 1 extra bij maken anders blijft de koppakking eruit springen. Verder moet je gaan werken met de turbo van de 1.8 20v t, vrienden van mij zijn ook al aan het experimenteren geweest, het blok blijft alleen niet lang heel.
Voor eens te proberen. We willen niet meer als 1 bar rijden eigenlijk, dat moet plenty zijn. Geloof dat je beter ook een nokkenas moet vervangen vergelijkbaar met een turbo-motor. We proberen het, merken we wel dat de turbo het opgeeft. :)
GTI1-G60

Riël schreef: Voor eens te proberen. We willen niet meer als 1 bar rijden eigenlijk, dat moet plenty zijn. Geloof dat je beter ook een nokkenas moet vervangen vergelijkbaar met een turbo-motor. We proberen het, merken we wel dat de turbo het opgeeft. :)
Het gaat toch om een Golf G60?
Dat is al een geblazen motor.
Maar meer dan 1.1 bar heeft geen zin, dan snapt digifant niet.
Zul je de map sensor moeten aanpassen.
Riël
Über-Spammer

Tot 1 bar, ik denk dat dat genoeg is. Aangezien de g-lader ver aan zijn eind is waarschijnlijk, willen we gewoon es wat anders. En hij vind pssssjt zo leuk. 't is een corrado-g60 motor in elk geval maar dat zal er niet echt toe doen lijkt me. Vermoedelijk loopt 't iets beter dan de g-lader maar daar komen we wel achter. Gewoon wat nieuws proberen, aangezien turbo en spruitstuk voor een heel fijn prijsje te krijgen waren.

En de spruitstuk en turbo van een GTD kunnen we ook ophalen, maar vraag me af of dit beter is. nog minder cc, maar op corradoforum roepen ze weer dat je deze moet nemen ... maar gaat een beetje buiten het topic zo..
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

idd.

Misschien iets voor "techniek-Motor"???

OP HET VOLKSWAGEN-GOLF-CLUB-NEDERLAND FORUM!!!!

:wink:

Nee hoor. Best interessant allemaal.
SMILLIAW

vanmiddag reed ik op de a4, bmw 328 voor me, was best druk.
komen we op het stukje waar je 120 mag rijden, gaan wat mensen opij, hij op z'n gas en ik naar m'n 4.
bleef goed achter hem tot de 190, hij liep niet uit.
toen vond ik het leuk genoeg geweest.
nog enkele auto's uitgedaagd(rondjes om hem hen draaien, leuk man!), seat toledo en een astra GaySI, die astra was ik gelijk al kwijt, en die seat, die keihard aankwam, ging maar rustig verder.
Marcel B.

Net even in de nieuwe auto van mijn neef gereden: Honda Civic 1.8i VTi Sedan
Ding heeft 170 pk en 166nm koppel.... was bang dat het echt een monster zou zijn en dat ik dus mijn status van 'snelste bak uit de familie' verloor, maar het viel me nogal tegen, kijk het scheurt best lekker door maar het haalt het echt niet bij me cliootje :D

Maar wel een mooie bak, erg luxe, airco erin, half lederen bekleding, schuif/kantel dak enzo... gewoon een luxe snelle wagen, maar geen monster.

Dit was mijn impressie van de auto ;)
SMILLIAW

Marcel B. schreef:Net even in de nieuwe auto van mijn neef gereden: Honda Civic 1.8i VTi Sedan
Ding heeft 170 pk en 166nm koppel.... was bang dat het echt een monster zou zijn en dat ik dus mijn status van 'snelste bak uit de familie' verloor, maar het viel me nogal tegen, kijk het scheurt best lekker door maar het haalt het echt niet bij me cliootje :D

Maar wel een mooie bak, erg luxe, airco erin, half lederen bekleding, schuif/kantel dak enzo... gewoon een luxe snelle wagen, maar geen monster.

Dit was mijn impressie van de auto ;)
mooi, als ik er 1 tegen kom, ga ik ff met hem spelen!!! :D
rasit..

vanmiddag tegen een laguna v6 (oud model) effe flink doorgetrokken op een leuk lang stukje weg.. weet voor de rest niet wat de specs ervan zijn, maar hij was geen partij, maar wel leuk effetjes :)
Vos

Zat vanavond (na de meeting) achter de welbekende persoon met een auto van de bank.... BMW cabrio M3 spiegels erop... vond het niet leuk dat hij niet echt wegkwam zat hem steeds op de bumper :D
Clio 16v.....
RO 16v

Gisteravond een stukie proef rijden nadat ik alles weer in orde had, een vriend van mij had achterop een type plaatje van een GTD geplakt, sta ik voor het stoplicht te wachten komt er een gozer in een Golf 3 VR6 naast me staan, vraagt ie me waarom ik zo'n mooie auto heb met een lullige diesel erin, dat snap ik niet zegt ie nog, toen het groen werd schrok ie zich kapot en ik was weg, even later komt ie voorbij met zo'n blik op z'n gezicht van "naaier :evil:", ik lag echt helemaal dubbel. :lol: :lol:
Vos

Zat net achter een golf 4 FSI wel ff gesport en is wel redelijk vlot! Heb al bij autoweek gekeken maar daar staat hij niet bij! iemand enig idee? Kreeg trouwens wel een duimpie :D
Clio 16v.....
Steven
Car: M536

Das 2 liter direct ingespoten, 150 pk
Marcel B.

Volkswagen Golf 1.6 16V FSI

acceleratie 0-100 km/h 10,6 s
topsnelheid 194 km/h

Ik hoop niet voor je dat het er zoeentje was ;)
Vos

waarom niet? ik zei dat hij redelijk vlot was :D
Clio 16v.....
Marcel B.

Ik vind em niet echt redelijk vlot :p
Vos

Marcel B. schreef:Ik vind em niet echt redelijk vlot :p
:lol: :lol: 8) Voor een volkswagen vind ik hem vlot :lol:
Clio 16v.....
Gesloten