5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hoe komt het nou eigenlijk dat die Williams van Jan Ragrottie nou zo vlot door de toeren heen knalt? Licht vliegwiel en versnellingsbakverhoudingen aangepast of iets dergelijks?
Tim schreef:Hoe komt het nou eigenlijk dat die Williams van Jan Ragrottie nou zo vlot door de toeren heen knalt? Licht vliegwiel en versnellingsbakverhoudingen aangepast of iets dergelijks?
Laatst gewijzigd door antoine op vr 8 mei 2009 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim schreef:Hoe komt het nou eigenlijk dat die Williams van Jan Ragrottie nou zo vlot door de toeren heen knalt? Licht vliegwiel en versnellingsbakverhoudingen aangepast of iets dergelijks?
Zo hoog bedoel je? Las op nurburgring.nl dat iemand bij een Peug 205 de stuurkolom verlaagd had of iets dergelijks. Is zoiets ook niet mogelijk met een Renault?
Tim schreef:Zo hoog bedoel je? Las op nurburgring.nl dat iemand bij een Peug 205 de stuurkolom verlaagd had of iets dergelijks. Is zoiets ook niet mogelijk met een Renault?
Ja hoor kan gewoon, heel de kolom laten zakken en weer vastzetten in de gewenste positie met draadeinden en moeren, zie je ook veel in eigenbouwracers
Eigenlijk wel... Maar vroeg me gewoon even af waarom dat ding zo snel door de toeren heen vloog. Ik wist niet eens dat die wagen meer dan origineel vermogen had... Je snapt denk ik wel hoe goed ik me er in verdiept heb
Steven schreef:
Clio groupe A had volgens mij iets van 220pk met een seq. bak. De Maxi's draaiden zelfs op 280, zo uit m'n hoofd.
Al zal Antoine het vast beter weten
maxi 270 pk @ 8400 t/min en om de 1000 km een revisie ter waarde van een nieuwe williams.
Edit: 'normale' bak (6 versnellingen) met een optie tot een versnellingsbak met 7 versnellingen. Maxi megane had wel een seq. bak, met ook weer keuze tussen 6 of 7 versnellingen.