[5GTT] Lex'GTT Orange Project

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

mark 5t schreef:efe een bougie doorboren en een luchtnippel aanlassen.
dan deze er in draaien.
druk er op en vervolgens kan je mooi je seals vervangen.
hoeft de kop er niet vanaf :wink:
Hoeft niet Mark, als dealer hebben we daar speciaal gereedschap voor. Maar het principe is hetzelfde (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ha ja jullie natuurlijk wel! (Y)

ik moet zulke dingen altijd zelf in elkaar fabrieken :grin:

anyway die dingen kosten geen drol dus vervangen maar.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik zeg te hoge carterdruk .....oftewel nieuwe veren enz

Enja ik weet het dat is ooit al vervangen ....
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Je hebt er veel vertrouwen in, Haas :~
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

tja als het je turbo niet is .....wat kan dan het roken veroorzaken?

Klepseals ? ja het kan ..maar vroeger reden de race gt's vaak zonder en die rookte ook niet zo lijkt me ....ivb de veiligheid op een circuit.....geen zicht meer door de rook :smile:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

We gaan het meemaken.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

die hadden dan wel splinternieuwe kleppen en klepsteelgeleiders...
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Bij mij zitten er ook geen klepseals in maar dat geeft bij mij enkel een pluim bij het starten. Bij de 16v zijn ze versleten schijnbaar en dat geeft bij gas los een goede rookwolk. Bij beide iig geen continue roken. Hoop dat het meevalt Lex, klote als je niet weet wat het is (Y)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Heb hier ook nog een Gtt kop liggen die geen klepseals heeft, die gaf toen ook geen gekke pluimen....

Heeft ie veel carterdamp als ie draait, Lex?

Ik denk toch ook meer aan de turbo, of toch 't carter ventilatie-systeem :wink:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:efe een bougie doorboren en een luchtnippel aanlassen.
dan deze er in draaien.
druk er op en vervolgens kan je mooi je seals vervangen.
hoeft de kop er niet vanaf :wink:
fuck dat ik daar nooit aan gedacht heb, das eigenlijk heel simpel..
hoeveel bar mag je er op gooien eigenlijk?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Martijn Kool schreef: fuck dat ik daar nooit aan gedacht heb, das eigenlijk heel simpel..
hoeveel bar mag je er op gooien eigenlijk?
tijdens de compressieslag gooit ie er ook 10 bar in, dus.... :wink:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Feit blijft dat als je versleten zuigerveren hebt zoals Jochem al aangaf dat er dan domweg meer carterdamp ontstaat.

dus evt de ventilatie dan aanpassen.
of die klepseals effe varnieuwen.

beide oplossingen zijn relatief snel simpel en goedkoop uit te voeren

suc 6
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Vanmorgen even overleg gehad.

De motor gaat open. Blijven klooien heb ik ook geen zin in. (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Lex schreef:Vanmorgen even overleg gehad.

De motor gaat open. Blijven klooien heb ik ook geen zin in. (Y)
Mag je wel opschieten anders moet je lopen naar de openingsmeeting........
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
cliogek
Berichten: 733
Lid geworden op: za 26 dec 2009 19:00

Ben geen kenner op dat gebied maar zijn het geen versleten zuigerveren?

Als de olie dunner wordt dan kan het ook gaan roken als deze niet meer voldoende aansluiten door slijtage.
Zelfde als bij een race auto waarbij er zuigerveren worden gemonteerd met extra veiligheidsmarge(vooropening om hogere temperaturen aan te kunnen).
Alleen roken die voornamelijk bij accellareren of wanneer er even rustig wordt gereden en vervolgens het gas ingetrapt.

Ben benieuwd naar de werkelijke oorzaak.
Succes ermee!
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Joost van der Hammen schreef:
Lex schreef:Vanmorgen even overleg gehad.

De motor gaat open. Blijven klooien heb ik ook geen zin in. (Y)
Mag je wel opschieten anders moet je lopen naar de openingsmeeting........
Dan komt ik met wat anders (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Lex schreef:
Joost van der Hammen schreef:
Lex schreef:Vanmorgen even overleg gehad.

De motor gaat open. Blijven klooien heb ik ook geen zin in. (Y)
Mag je wel opschieten anders moet je lopen naar de openingsmeeting........
Dan komt ik met wat anders (Y)
kom op de "ORANJE" hoort er gewoon bij !!!!!!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Lex schreef:Vanmorgen even overleg gehad.

De motor gaat open. Blijven klooien heb ik ook geen zin in. (Y)

Hebben ze al een compressie test gedaan?, daaraan zou je dan toch al wat moeten kunnen zien qua zuigerveer slijtage?

'T hele spul heeft toch nog maar zo'n 10000km gedraaid? alles is er toen toch nieuw ingegaan?

'T zou erg zonde zijn om 't blok open te gaan maken en je dan uiteindelijk niks vind..... :wink:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik ben bang dat Haas gewoon gelijk gaat krijgen..... :lol:

:-(
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

wat je kan krijgen als de zuiger veren niet goed gemonteerd zijn is:
een slijtage in de wand van de bus bij odp en bdp
daar is de wand dan helemaal glad gesleten .
hier lekt hij dus langs de veren en krijg je dit soort effecten
veel succes
oohw btw ff bougie eruit en met een endoscoopje erin kijken
die heb de dealert vast wel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Even over de plaatsing van zuigerveren, kunnen jullie effe vertellen hoe jullie ze plaatsen ? Meerbepaald de positie ?

Ik heb rond dit thema uitéénlopende versies gehoord, vandaar de vraag.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Wat bedoel je pcies? hoe ze gedraaid zitten t.o.v. elkaar?



Ik heb ze toen gewoon volgens de beschrijving gemonteerd

[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... wart40.jpg[/img]
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Heb jij een beschrijving nodig Florus? :p
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

idd, daar gaat het om. Nu ben ik al een hele tijd bezig met die upgrade bussen-zuigers en op maak gemaakte zuigerveren. Twee bedrijven die de spullen gemaakt hebben raden dus aan om de zuigerveeropening NOOIT op de blanke kant of rugzijde te plaatsen maar altijd aan de kant van de zuigerpen.

Is dat een beetje verstaanbare taal ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Helemaal duidelijk! (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

@ jo, waarom?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

de uitleg die ik kreeg was dat er veel meer kans bestaat om een beschadiging te krijgen in de cilinderwand.

Ik heb nu diverse motoren opgebouwd in deze opstelling waaronder mijn 21, jacco's 21, phil's 21, Glen's 19T, Andy's gtt, Tim's gtt Joeri's 19 en diverse anderen. Tot hiertoe geen enkel probleem, dus als ik daarmee beschadigingen kan tegengaan voldoet het voor mij hoor. De eerste 4 zijn nu niet bepaald dagdagelijkse dingen en draaien toch een serieus vermogen. Het werkt zowel voor standaard zuigerveren als voor upgrade spul. Glen rijd trouwens ook met standaard zuigerveren. :)

edit* correctie: Glen reed met std zuigerveren, die gaat nu 2.0T rijden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

begrijp ik het dan goed dat je dus aan 1 van de zuigerpenkanten 2 openingen hebt zitten (boven en onder) en de andere kant 1?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

in principe wel, voorbeeld van onder te beginnen:

olieschraapveer smal: links zvp
olieschraapveer dik: rechts zvp
olieschraapveer smal: links zvp

2de zuiverveer: rechts zvp

1ste (top) zuigerveerd: links zvp
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ah ok (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Morgen maar eens aan de gang.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

8.45u begonnen met koffie

09.00u gestart.

10.15u kop ligt ernaast.

:lol:

En onze werkplaatschef maar volhouden dat we het niet gaan redden in 1 dag :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Misschien zo maar effe heatwrap scoren, alles licht zo mooi open :D
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Al wat wijzer geworden dan ? iets kunnen vinden? :)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Oké, de chef heeft toch gelijk gekregen.

Het probleem zit in de cilinderkop.

Gelukkig hoeft dus niet het onderblok uit elkaar.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Plaats reactie