ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Adinsx schreef:http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/ ... post-34767
Renault Nederland heeft een gevalletje stront aan de knikker. Voormalig Renault-dealer Hans Udo heeft met succes beslag laten leggen op de bankrekeningen van de Nederlandse Renault importeur. De beslaglegging is vandaag door de Amsterdamse rechtbank goedgekeurd. Als sinds 2002 heeft ex Renault-dealer Udo een conflict met Renault Nederland: een klassieke David versus Goliath.

Udo wilde zijn dealerbedrijf verkopen, maar mocht deze van Renault Nederland alleen verkopen aan een door hen aangewezen partij (Kerkhof & Visscher). Udo heeft hier naar eigen zeggen schade door geleden. Hij kon niet vrij met verschillende partijen onderhandelen over de prijs, waardoor zijn dealerbedrijf minder opleverde. Tevens zou de importeur na het beëindigen van de dealerrelatie in gebreke zijn gebleven, door onder meer te verzuimen om bonussen uit te betalen. Volgens Udo is de financiële schade opgelopen tot enkele miljoenen euro’s.

Aangezien Renault Nederland volgens Udo in de tussentijd geen enkele bereidheid heeft getoond om hem tegemoet te komen, is nu voor het geclaimde bedrag beslag gelegd. De rechtbank beraad zich nog over het verzoek om ook beslag te leggen op de huidige voorraden auto’s en de kantoorinventaris. Wanneer ook dit verzoek zal worden toegewezen, zou dit kunnen betekenen dat er hangende de zaak, geen nieuwe Renaults worden uitgeleverd. Het is nog niet bekend wanneer het Hof een definitief vonnis uitspreekt.

Renault Nederland wil niet reageren, de kwestie wordt vervolgd…

Prettig geregeld zou ik zeggen... :~
Reacties bij Automotiv wel eens gelezen

Chris van Marwijk schreef:Zo zie je maar weer dat ex renault dealers naar jaren nog niet uitgeprocedeerd zijn tegen deze organisatie. Het was en is nog steeds een mafia achtige organisatie waar niet met mensen maar met poppetjes wordt gemanipuleerd.
Hans veel sterkte toegewenst maar ik ben blij dat ik door een faillisement van ze af ben gekomen.
Mirjam van Ommeren schreef:Renault Nederland zou Renault Nederland niet zijn als ze niet al jaren verwikkeld zijn in rechtszaken. Mensen tellen niet, alleen zakelijk gewin en als iemand je dwars zit werkt Renault diegene er gewoon met weer een rechtszaak uit. Hans Udo is niet de eerste en zal niet de laatste zijn. Ik vraag me af hoeveel mensenlevens in al die jaren door Renault zijn vernietigd en hoeveel er nog zullen volgen. Hans Udo, ik wens je sterkte in de strijd. Ik ben ook na een proces bij Renault vertrokken en heb van het door de rechtband vastgestelde bedrag mijn toen nieuwe huis kunnen opknappen en inrichten. Renault: nog bedankt !! Mirjam van Ommeren
Het beleid van Renault / Hegeman heeft als ik naar de geschiedenis van de afgelopen 2 jaar op deze site kijk geleid tot een groot aantal faillissementen denk aan Cuboom,van Markwijk, van Rossum, Autodrôme en vele anderen. Daarnaast zullen er ongetwijfeld meer gedwongen overnames zijn geweest die nu nog niet bekend zijn. Het is natuurlijk een handelwijze die buiten proportioneel is.
KLinkt lekker allemaal
http://www.automotive-online.nl/home/71 ... oeden.html
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
T*mmy

Vlam van 4 meter op commando uit je 4takt scooter :lol:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech ... ammen.html
mark 5t
Contacteer:

je wil niet weten wat renault nederland hier in noord nederland flikt.

menig dealer die soms al meer als 30 jaar dealer zijn zijn ineens het dealerschap kwijt en worden subdealer.

terwijl dan wel ineens overal Terwolde Renault vestigingen geopend worden als zijnde een echte dealer.

daar werken dan mensen met geen renault know how en geen werkplaats met ervaring enz.

belachelijk gewoon!!! (N)

maar goed heb zelf net een nieuwe renault gekocht bij zon glazen paleis!
idioot dat ik ben :gun:
Tom
Moderator
Car: MB

het zal wel marktwerking zijn :~ . Blijkbaar wil de klant een auto kopen in die omgeving (en aangezien nieuwe auto kopers toch graag teveel geld uitgeven.....). Maar het slaat eigenlijk nergens op. Als ik een zak cement nodig heb verwacht ik ook niet dat die op een gouden pallet tentoongesteld liggen. Waarom wel een auto kopen in een omgeving die veel te kostbaar is.........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Nieuwe bus gekocht Mark?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
mark 5t
Contacteer:

yep
Maarten-Jan
Car: R19.R

Als je gaat zoeken kun je natuurlijk bij elk merk wel duistere praktijken vinden, helaas.

2.0 Dci mark?
Riël
Über-Spammer

Ik heb ook teveel meegemaakt bij de Renault dealer. Ik had pas nog een verhaal van een ander forumlid die hard in de beurs getroffen is zonder dat zijn auto gerepareerd is (dieselpomp defect en na reparatie een tik in de motor).

Het punt is, je hoeft er niet voor te zoeken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan

Ik heb juist hele goede ervaringen met de Renault dealer bij ons in de woonplaats, krijg ook altijd een fijne korting op onderdelen.

Maar je hebt wel gelijk, je hoeft niet heel hard te zoeken om zulk soort verhalen te vinden, overigens bij eender welk merk dan ook.
Riël
Über-Spammer

Daar heb je wel gelijk in, maar nu is de Renault Dealer importeur wel extreem in het nieuws he.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan

Dat is zo, maar een beslag laten leggen is vrij eenvoudig, daar hoef je niet eens voor aangetoond hebben dat je gelijk hebt. Dat hoef je pas daarna te doen, risico daarbij is uiteraard wel dat als je niet gelijk krijgt je alle geleden schade moet vergoeden, en daar valt de imago schade ook onder(!).
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik mag toch aannemen dat Udo wel een zaak denkt te hebben... Anders onderneem je niet zulke ingrijpende stappen. :)
Maarten-Jan

Dat is dus de vraag, de toekomst zal het uitwijzen :smile:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ben opzoek naar zoon zak/hoes die je over een auto kan heen trekken.

Meerdere mensen hier hebben volgens mij zoon ding, maar waar kan je die makkelijk (en goedkoop) halen/bestellen?
Jacob Priem

Ik heb hem een aantal jaren geleden bij Conrad besteld.

Probeerde net de link hierin te plakken, maar kreeg ongeveer een link die drie schermen lang was. Dan maar even zo :
http://www.conrad.nl zoeken op Autohoes
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Laatst gewijzigd door Wouter op ma 29 mar 2010 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacob Priem

haha, ik wist dat er een manier voor was om de lengte van de link aan te passen maar kon deze zo snel niet verzinnen :lol:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ga dr binnenkort ff eentje bestellen, meer mensen die intresse hebben?
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Jacob Priem schreef:haha, ik wist dat er een manier voor was om de lengte van de link aan te passen maar kon deze zo snel niet verzinnen :lol:

Code: Selecteer alles

[url= hier het linkje plakken van die site]Hier je tekst invoeren[/url]
Jacob Priem

thanx voor de tip!
CySt

Waarom heb ik geen rechten om in het projecten forum te posten? :-(.
Ad van Haperen
Contacteer:

Op de ALV is besloten de projectopics nog enkel bescikbaaar te stellen voor leden van de RTC.

Dus snel even de RTC sponsoren :wink: en alles weer bij houden :D
CySt

Ah, duidelijk. Dan moet ik nog even wachten tot 11 april met posten. :D.
ARNO16V
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:Ik ga dr binnenkort ff eentje bestellen, meer mensen die intresse hebben?
Misschien wel, laat maar ff weten tegen die tijd ok? :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

(Y)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Of maak er een groupbuy van. Met een RTC logo er op. :D
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ferdy
Über-Spammer

Je kunt maar een onderzoek doen...

http://www.onzetaal.nl/nieuws/hardeggezonder.pdf
Ferdy
Über-Spammer

huh ?!
hoe moet ik dat zien ?

het is wel goed kapot in ieder geval :D
-jo-

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Car: MB

oef, das toch lullig dat die dingen dan geen volledige kooi hebben :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
alexs
Contacteer:

ai, lelijk..... :(
antoine
Car: Renault Clio III RS

Wouter de Wit schreef:Ik ben opzoek naar zoon zak/hoes die je over een auto kan heen trekken.

Meerdere mensen hier hebben volgens mij zoon ding, maar waar kan je die makkelijk (en goedkoop) halen/bestellen?
Waarschijnlijk telaat maar had je deze link al bekeken?

http://www.1classadditions.nl/
T*mmy

D'r groeit een boom uit die auto..
T*mmy

antoine schreef:
Wouter de Wit schreef:Ik ben opzoek naar zoon zak/hoes die je over een auto kan heen trekken.

Waarschijnlijk telaat maar had je deze link al bekeken?

http://www.1classadditions.nl/
Op die website staat ook een zogenaamde cair-o-port, een grote tent waar je je auto inrijdt, om te stallen denk ik, maar waar ook 3 ventilatoren in zitten die de binnenkant van de tent met iets van 60.000 liter lucht zuivert of iets dergelijks? (niet goed gelezen :lol:)

Anyway, heeft iemand hier ervaring mee? Volgens mij zou je dit ook kunnen gebruiken als goedkope spuitcabine, of niet?

Edit:
De Cair-O-Port is voorzien van drie ventilatoren welke per uur 60.000 liter gefilterde schone lucht laten circuleren. Hierdoor kunnen condens en stof zich niet nestelen op de auto en voorkomt u roestvorming.
Gesloten