Renault Nederland heeft een gevalletje stront aan de knikker. Voormalig Renault-dealer Hans Udo heeft met succes beslag laten leggen op de bankrekeningen van de Nederlandse Renault importeur. De beslaglegging is vandaag door de Amsterdamse rechtbank goedgekeurd. Als sinds 2002 heeft ex Renault-dealer Udo een conflict met Renault Nederland: een klassieke David versus Goliath.
Udo wilde zijn dealerbedrijf verkopen, maar mocht deze van Renault Nederland alleen verkopen aan een door hen aangewezen partij (Kerkhof & Visscher). Udo heeft hier naar eigen zeggen schade door geleden. Hij kon niet vrij met verschillende partijen onderhandelen over de prijs, waardoor zijn dealerbedrijf minder opleverde. Tevens zou de importeur na het beëindigen van de dealerrelatie in gebreke zijn gebleven, door onder meer te verzuimen om bonussen uit te betalen. Volgens Udo is de financiële schade opgelopen tot enkele miljoenen euro’s.
Aangezien Renault Nederland volgens Udo in de tussentijd geen enkele bereidheid heeft getoond om hem tegemoet te komen, is nu voor het geclaimde bedrag beslag gelegd. De rechtbank beraad zich nog over het verzoek om ook beslag te leggen op de huidige voorraden auto’s en de kantoorinventaris. Wanneer ook dit verzoek zal worden toegewezen, zou dit kunnen betekenen dat er hangende de zaak, geen nieuwe Renaults worden uitgeleverd. Het is nog niet bekend wanneer het Hof een definitief vonnis uitspreekt.
Renault Nederland wil niet reageren, de kwestie wordt vervolgd…
Prettig geregeld zou ik zeggen...
Reacties bij Automotiv wel eens gelezen
Chris van Marwijk schreef:Zo zie je maar weer dat ex renault dealers naar jaren nog niet uitgeprocedeerd zijn tegen deze organisatie. Het was en is nog steeds een mafia achtige organisatie waar niet met mensen maar met poppetjes wordt gemanipuleerd.
Hans veel sterkte toegewenst maar ik ben blij dat ik door een faillisement van ze af ben gekomen.
Mirjam van Ommeren schreef:Renault Nederland zou Renault Nederland niet zijn als ze niet al jaren verwikkeld zijn in rechtszaken. Mensen tellen niet, alleen zakelijk gewin en als iemand je dwars zit werkt Renault diegene er gewoon met weer een rechtszaak uit. Hans Udo is niet de eerste en zal niet de laatste zijn. Ik vraag me af hoeveel mensenlevens in al die jaren door Renault zijn vernietigd en hoeveel er nog zullen volgen. Hans Udo, ik wens je sterkte in de strijd. Ik ben ook na een proces bij Renault vertrokken en heb van het door de rechtband vastgestelde bedrag mijn toen nieuwe huis kunnen opknappen en inrichten. Renault: nog bedankt !! Mirjam van Ommeren
Het beleid van Renault / Hegeman heeft als ik naar de geschiedenis van de afgelopen 2 jaar op deze site kijk geleid tot een groot aantal faillissementen denk aan Cuboom,van Markwijk, van Rossum, Autodrôme en vele anderen. Daarnaast zullen er ongetwijfeld meer gedwongen overnames zijn geweest die nu nog niet bekend zijn. Het is natuurlijk een handelwijze die buiten proportioneel is.
het zal wel marktwerking zijn . Blijkbaar wil de klant een auto kopen in die omgeving (en aangezien nieuwe auto kopers toch graag teveel geld uitgeven.....). Maar het slaat eigenlijk nergens op. Als ik een zak cement nodig heb verwacht ik ook niet dat die op een gouden pallet tentoongesteld liggen. Waarom wel een auto kopen in een omgeving die veel te kostbaar is.........
Ik heb ook teveel meegemaakt bij de Renault dealer. Ik had pas nog een verhaal van een ander forumlid die hard in de beurs getroffen is zonder dat zijn auto gerepareerd is (dieselpomp defect en na reparatie een tik in de motor).
Dat is zo, maar een beslag laten leggen is vrij eenvoudig, daar hoef je niet eens voor aangetoond hebben dat je gelijk hebt. Dat hoef je pas daarna te doen, risico daarbij is uiteraard wel dat als je niet gelijk krijgt je alle geleden schade moet vergoeden, en daar valt de imago schade ook onder(!).
Ik heb hem een aantal jaren geleden bij Conrad besteld.
Probeerde net de link hierin te plakken, maar kreeg ongeveer een link die drie schermen lang was. Dan maar even zo : http://www.conrad.nl zoeken op Autohoes
Op die website staat ook een zogenaamde cair-o-port, een grote tent waar je je auto inrijdt, om te stallen denk ik, maar waar ook 3 ventilatoren in zitten die de binnenkant van de tent met iets van 60.000 liter lucht zuivert of iets dergelijks? (niet goed gelezen )
Anyway, heeft iemand hier ervaring mee? Volgens mij zou je dit ook kunnen gebruiken als goedkope spuitcabine, of niet?
Edit:
De Cair-O-Port is voorzien van drie ventilatoren welke per uur 60.000 liter gefilterde schone lucht laten circuleren. Hierdoor kunnen condens en stof zich niet nestelen op de auto en voorkomt u roestvorming.