Jeff rsi schreef:iemand die weet of een rsi bak op een 16V past??
Ja, dat past. Alex had het op zijn vorige 16v en sinds vandaag zit er ook een RSi bak onder zijn huidige 16v. De vertanding is wel korter, waardoor hij sneller aanvoelt.
Let wel dat de bak niet goed aansluit waardoor hij niet met alle bouten vast zit.. Heb verhalen gehoord van compleet afgebroken versnellingsbakken.
Ik weet niet of ik nu een rsi bak heb.. Ik heb volgens mij een JB3 053.. Je kan ook een 5bak van een 1.2tje pakken, die zijn nog wat korter.. maargoed, hoe lang houdtie t vol.
Als je t serieus overweegt kan cannonbalman je verder helpen met korte bakken die wél goed aansluiten en dus wat veiliger zijn..
alexs schreef:Let wel dat de bak niet goed aansluit waardoor hij niet met alle bouten vast zit.. Heb verhalen gehoord van compleet afgebroken versnellingsbakken.
Ik weet niet of ik nu een rsi bak heb.. Ik heb volgens mij een JB3 053.. Je kan ook een 5bak van een 1.2tje pakken, die zijn nog wat korter.. maargoed, hoe lang houdtie t vol.
Als je t serieus overweegt kan cannonbalman je verder helpen met korte bakken die wél goed aansluiten en dus wat veiliger zijn..
Klopt, zou het niet doen, deze bak is gemaakt voor een blok met stalen carter. onderaan kun je hem dan niet vastzetten. Het kan wel, maar het is niet verstandig.
Fijn is het niet inderdaad maar ik heb ook 5 jaar lang rondgereden met zo'n versnellingsbak achter mijn 19 16V en dat is altijd goed gegaan, en ja.. daar heb ik behoorlijk stevig mee gereden
Uiteindelijk heb ik 'm er onder vandaan gehaald omdat de synchromesh van de 2e versnelling gaar was van al dat gerop
nou ja omdat ik toch een ander moet, ik voel namelijk de synchro van ze 2 en 3 bij schakellen.... Af en toe hoor ik hem ook al....
En ff over de stoelen van zo'n 16V
Die heb ik nu voor de apk flink bewerkt met een hamer.... Nu kunnen ze weer kantellen en klikken ze dan weer vast, als je hem een beetje helpt teminste.
Maar ik heb ook de stangen aan de voorkant weggehaald want emt die stangen erin vergrendellen ze niet, ze blijven dus naar voor en achteren schuiven...
Iemand maakte al de opmerking kromme frame's, is dit serieus of ken er nog wat anders gaar zijn??
Ik neem aan dat ik de leren stoelen gewoon op standaard 16V stoelen frames ken overschroeven?
Volgens mij is de toegevoegde waarde naar een rsi bak zo goed als 0,0..
En waarom vervang je niet gewoon die synchromesh ringen?.
Een beetje handige donder vervangt die zelf. Ben je voor niet al te veel geld klaar. Terwijl als je een 2de hands rsi bak koopt ook niet weet waar je aan begint.
Denk dat ik gewoon andere 16V frames haal en dan die eronder schroef....
Zijn nu leren Baccara stoelen....
Volgens mij zijn die op het leer na gewoon hetzelfde??
Oh ik dacht dat baccara dat ook had, want ik dacht dat mijn stoelen uit een bac kwamen.. Maar dan zal het wel een 16v PH2 of willy stoel geweest zijn wat ik heb. (Denk williams, daar komen ze tenslotte uit zo schijnt)
Is een katalysator nou verplicht onder een 93er 16V?! Er staat U9 op het kenteken, maar ik heb volgens mij ooit eens gehoord dat de kat er niet meer onder hoeft te zitten?!
Chris schreef:Is een katalysator nou verplicht onder een 93er 16V?! Er staat U9 op het kenteken, maar ik heb volgens mij ooit eens gehoord dat de kat er niet meer onder hoeft te zitten?!
En komt hij zonder kat nog aan zijn emissie?!
Ik ben benieuwd...
kat is niet verplicht sinds nieuwe apk regels op auto's voor een bepaald bouwjaar(96 oid) meen ik gelezen te hebben hier op het forum. Een clio van 93 hoeft geen kat te hebben. Je krijgt dus geen boete als hij geen kat heeft als je aangehouden wordt. Echter haal je je emissie niet (0,6% kun je redden zonder kat, das net te veel), dus bij apk moet ie er officieel wel onder, maar ik denk dat jij wel zonder door de apk komt, toch?