[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Begint het gelijk te kriebelen! Ziet er top uit, leuke klus! 

Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Olijfolie. Ruikt lekker namelijk ...Abel schreef:wat voor olie gebruik je bij de montage? ziet er wat droog uit die lagerkappen

Gewoon 10W40 en alle lagers zijn voorzien van olie bij montage. De lagerkappen hoeven nu nog niet te zijn voorzien van olie, lijkt mij, bij het monteren.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
droog nemen voelt wel strakker aan 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
-jo- schreef:toch wel, wordt die van ulle graag droog genomen ? Just hetzelfde.


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Als ik een blok in elkaar zet dompel ik de gehele lagerkap, incl lager, ff in de olie. Meestal omdat er enige tijd tussen het opbouwen/afbouwen zit. Zo vermijd je "plakken" (kleven) van 1 of ander onderdeel. Beter teveel olie dan te weinig (heeft ooit een motorenbouwer uit Made tegen me gezegd. Zelfde persoon van de fantastische uitspraak , "als hij de eerste kilometer niet stuk loopt is hij gewoon goed" )
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Moeren die reken? Boutjes bedoel je zeker.
bij de F7x moet dit iig, maar bij een GT had ik daar nog nooit van gehoord. Ik denk dat dit bij een GT ook niet zo'n vaart loopt aangezien het blok ook geen toeren monster is, een 16V draait met gemak 1000-1500 meer toeren dan een GT. Dus de krachten zijn daar ook veel anders.
bij de F7x moet dit iig, maar bij een GT had ik daar nog nooit van gehoord. Ik denk dat dit bij een GT ook niet zo'n vaart loopt aangezien het blok ook geen toeren monster is, een 16V draait met gemak 1000-1500 meer toeren dan een GT. Dus de krachten zijn daar ook veel anders.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
drijfstang moeren heb ik nog nooit vervangen.....
wel de bouten van het vliegwiel
wel de bouten van het vliegwiel
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Aha.-jo- schreef:Als ik een blok in elkaar zet dompel ik de gehele lagerkap, incl lager, ff in de olie. Meestal omdat er enige tijd tussen het opbouwen/afbouwen zit. Zo vermijd je "plakken" (kleven) van 1 of ander onderdeel. Beter teveel olie dan te weinig (heeft ooit een motorenbouwer uit Made tegen me gezegd. Zelfde persoon van de fantastische uitspraak , "als hij de eerste kilometer niet stuk loopt is hij gewoon goed" )

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Gevlakte onderstukken van 2 oliepompen
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-01-10-1023_zps8f05f6ca.jpg[/img]
Mooi setje z.g.a.n. oliepomp
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-01-10-1024_zps385d64ab.jpg[/img]
Morgen de ketting en spanner monteren. Klepstoters erin en dan wellicht de kop al monteren... Al wil ik dat eigenlijk pas doen als het carter eronder zit en alles "af" is, moet alleen nog ff wachten totdat deze er is ...

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-01-10-1023_zps8f05f6ca.jpg[/img]
Mooi setje z.g.a.n. oliepomp

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-01-10-1024_zps385d64ab.jpg[/img]
Morgen de ketting en spanner monteren. Klepstoters erin en dan wellicht de kop al monteren... Al wil ik dat eigenlijk pas doen als het carter eronder zit en alles "af" is, moet alleen nog ff wachten totdat deze er is ...

Laatst gewijzigd door Arco op do 17 apr 2014 9:10, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco, ik bedenk me net dat de spie baantjes aan de bovenzijde ook erg kunnen slijten en dat dat ook voor problemen kan zorgen door dat die verbinding op de oliepomp letterlijk weg slijt. Ik heb zo'n pomp gehad die bijna dol was op de rondsel waar de verdeler op staat 
op jou foto lijkt het okay ,maar ik kan het niet goed zien.

op jou foto lijkt het okay ,maar ik kan het niet goed zien.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Binnenwerk oliepomp is nieuw en het rondsel van de verdeler is dikke prima. Heb er 3 liggen en gebruik degene die het minst heeft gelopen en geen schade heeft op de tanden.
Laatst gewijzigd door Arco op za 11 jan 2014 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ziet er goed uit Arco 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Moet helaas nog ff wachten op het carter ...
Onderblok staat klaar. Nieuwe oliedruksensor erin incl. "nieuwe" oliepomp
Rest van de onderdelen schoongemaakt/kaal gemaakt/geschuurd. Verdeler schoongemaakt en geschuurd.
Cilinderkop ook compleet gemonteerd. Nieuwe tapeindes incl. ringen & moeren. Distributie gemonteerd incl. nieuwe spanner & ketting.
Inlaatspruitstuk gereinigd incl. bevestigingsbeugels tbv choke geschuurd.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-01-21-1050_zps738a2c0d.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-01-21-1049_zps307a274c.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-01-10-1024_zps385d64ab.jpg[/img]
Het begint ergens op te lijken, maar kan nu niet echt verder helaas ...
* to be continued *

Onderblok staat klaar. Nieuwe oliedruksensor erin incl. "nieuwe" oliepomp

Rest van de onderdelen schoongemaakt/kaal gemaakt/geschuurd. Verdeler schoongemaakt en geschuurd.
Cilinderkop ook compleet gemonteerd. Nieuwe tapeindes incl. ringen & moeren. Distributie gemonteerd incl. nieuwe spanner & ketting.
Inlaatspruitstuk gereinigd incl. bevestigingsbeugels tbv choke geschuurd.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-01-21-1050_zps738a2c0d.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-01-21-1049_zps307a274c.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-01-10-1024_zps385d64ab.jpg[/img]
Het begint ergens op te lijken, maar kan nu niet echt verder helaas ...
* to be continued *
Laatst gewijzigd door Arco op do 17 apr 2014 9:10, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nope. Anders kan ik niet lekker bij de downpipe, startmotor, motorsteun en nog wat zaken.
Eerst onderblok erin, dan de rest
Eerst onderblok erin, dan de rest

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Dat schiet mooi op zo Arco 

Denk je dat dat makkelijker is dan alles in elkaar zetten en dan als geheel in de auto hangen?
Als je de bak en en de motor opbouwt compleet met dynamo en startmotor inclusief 50% van de waterslangen en een vernieuwde kabelboom hang je de motor er een stuk sneller en makkelijker in. dan dat je alles in de auto in elkaar moet zetten lijkt me. Ik weet nog dat de kop inclusief de turbo een rot ding was om in te bouwen omdat die al erg zwaar is.
ps, zou je niet meteen de schakel as keerring vervangen door een nieuwe nu de bak toch los ligt? die dingen lekken bijna altijd.
Als je de bak en en de motor opbouwt compleet met dynamo en startmotor inclusief 50% van de waterslangen en een vernieuwde kabelboom hang je de motor er een stuk sneller en makkelijker in. dan dat je alles in de auto in elkaar moet zetten lijkt me. Ik weet nog dat de kop inclusief de turbo een rot ding was om in te bouwen omdat die al erg zwaar is.
ps, zou je niet meteen de schakel as keerring vervangen door een nieuwe nu de bak toch los ligt? die dingen lekken bijna altijd.

idd opbouwen en dan pas er in hangen veel makkelijker
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zoals ik het doe, is het het makkelijkst (vind ik) en komt redelijk overeen met jouw voorbeeld. Maar de kop gaat er echt pas als laatste op als de rest er al in zit.
Die keerring heb ik al vervangen bij het asje. Renault levert daar nu een rep.set voor i.p.v. de losse delen (die niet meer leverbaar zijn)
Die keerring heb ik al vervangen bij het asje. Renault levert daar nu een rep.set voor i.p.v. de losse delen (die niet meer leverbaar zijn)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
hoezo? reparatie set is die ring in 2 delen?
Mark heeft laats dat ook gevraagd in zijn topic en kreeg 2 andere nummers van een kenner en zijn nog gewoon leverbaar hoor!
Edit:
Krickie dus
Mark heeft laats dat ook gevraagd in zijn topic en kreeg 2 andere nummers van een kenner en zijn nog gewoon leverbaar hoor!
Edit:
Krickie dus
krickie_11turbo schreef:dit is het vervangende nummer en vermoedelijk ook leverbaar: 8201048885
of een reparatie set zonder dat je de schakelstang in de bak hoeft te demonteren als de bak niet uit elkaar ligt: 7711000998
groeten rick
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
7711201562 is het nummer van de rep.set. Ik had de onderdeelnummers opgevraagd die ik uit Dialogys had en alleen een borgpen en een ring waren nog leverbaar ...
Is voor de JB3, JC5 en nog een type bak...
Betreft een rep.set met 2 kunststof helftjes en 2 ringen die je over de hevel moet trekken. Daarna de helften erin tikken met de rubbers erbinnen in.
Beetje jammer dat de schakelhevel/stang in je bak (met dat bolletje) ernstig vast zit in een een kunststof huis
Die maak je dus kapot en zit niet bij de set.
Zal van de week ff foto maken van de beschrijving.
Is voor de JB3, JC5 en nog een type bak...
Betreft een rep.set met 2 kunststof helftjes en 2 ringen die je over de hevel moet trekken. Daarna de helften erin tikken met de rubbers erbinnen in.
Beetje jammer dat de schakelhevel/stang in je bak (met dat bolletje) ernstig vast zit in een een kunststof huis

Zal van de week ff foto maken van de beschrijving.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
idd en kost geen drol
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Wat denk je dat ik heb gedaan ? 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ziet er netjes uit Arco!!!
(moet ik eigenlijk ook eens gaan doen, een reserve blok opbouwen)
(moet ik eigenlijk ook eens gaan doen, een reserve blok opbouwen)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
4x bout subframe loshalen. 2 man de kas optillen aan de voorzijde. Subframe eronder vandaan trekken. Motor liften van de steunen. Andere motor plaatsen en de hele riedel terugbouwen ...



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Heb ik iig een smoes waarom ik zo traag rond ga daar.. "ja, nee dat ligt aan het extra gewicht van dat reserve blok achterin" 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"