ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

Steven schreef:Sja ik bedoel dus ook meer de service dan het theegeleuter.
Gewoon van 'ik zal meteen ff bellen voor je'
Ipv 'ik schrijf het op, als je mazzel hebt is het er morgen'
ja daar heb je wel gelijk in ze zijn nooit de snelste. tegen mij zeiden ze laatst bel morgen ff of ik ze heb :lol:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

das idd geen geld voor een gtt met 200pk, zullen wel autostyle pk's zijn :D :D
R5GTT. Drive it like you stole it
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

prijs is NOTK

Auto is getuned voor 1000 Euro!

dus ik snap niet wat jullie zo vermakelijk vinden? Ok zal wel geen 200PK zijn maar is waarschijnlijk wel een flink stuk hoger als orgineel
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

het is maar net hoe je het leest

200 pk voor 1000 euro, dan denk ik das goedkoop 1000 euro voor een auto met 200 pk.


200 pk voor 1000 euro, kan je ook lezen als 1000 euro aan besteed om 200 pk er uit te halen.

vraag is of je met 1000 euro 80 pk winst haalt :wink: , ik denk van niet maar ja.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

als ik mijn turbo druk op 1.5 bar zet kan ik ook 200pk hebben . stond laatst in een tuning boekje een zeer gave turbo die 280pk had op 2.5bar hij zij ook dat het tot het eind van de straat goed ging.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

:lol: ,en wats gebeurt,na het "eind" v/d straat ? :p
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

ik denk dat hij hem terug mocht duwen :lol: ik heb het boekje geloof ik nog liggen zal eens kijken of ik het kan in scannen. was een blauwe turbo van bb-preformance
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

nou.......dus............ 200 pk??? en 1.5 bar turbodruk, Ben benieuwd hoeveel meter dat heel blijft (N)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

Gerard race GT schreef:nou.......dus............ 200 pk??? en 1.5 bar turbodruk, Ben benieuwd hoeveel meter dat heel blijft (N)
ongeveer het einde van de straat. :lol:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

5gt8vturbo schreef:als ik mijn turbo druk op 1.5 bar zet kan ik ook 200pk hebben .
Hoe dan? Met een 1400? Heb je toch minimaal 1,7/1,8bar turbodruk nodig :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mwah met 1.1 draai ik al ongeveer 170 en ik kan nog zat dingen aanpassen om het optimaler te maken.
Dus met 1,5 moet je toch in principe wel uit de voeten kunnen.

Maargoed 200pk voor 1000 euri is wel heel knap :D
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

"reken,reken" 1,1bar is 170pk, ikke straks met carb1,3bar is 170+. Later met inj. en 1,7bar is......200+?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

1.1 bar 170 pk? :lol:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Niet lachen. Dat is niet grappig :p Laat mij in de waan dat dat zo is. :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

allemaal erg leuk schroef ik hem op tot 4,0 bar heb ik misschien wel 350 pk.

alleen dan kan je hem alleen maar voor de deur laten staan, want rijden kan je er niet mee.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ben vanmiddag bij iemand geweest die met een 5 Alpine Turbo met 2,5bar 245pk had. Met dat blok is een jaar gereden. Wij willen met een GTT met 1,7bar rond de 200pk uitkomen. Heb de uitdraai van Steven gezien en als dat met 1,1bar dan doen er veel tuners iets verkeerd
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vraag Gekke Gerrit (Speedline), Jeroen Lubking, Ray, of een van de andere aanwezigen maar :p

Let wel dat ik het over 1.1 onder de gasklep heb he, dus 1.3 erboven. En met een aandrijfverlies van 12,5% gerekend heb je dan
167 pk en 262nM

En als je het niet gelooft, jammer voor jou :D
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

1,3 is wat anders dan 1,1 :p Had in het AM eens een tabel gelezen met de turbodruk en het daarbij horende vermogen met turbo's van Turbo Dynamics. Bij1,2bar 160pk, 1,5bar geeft 180pk en 1,7 zou 200pk geven volgens hen. Vanaf de 1,5bar hebben ze het wel over een T25 compressor
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

GerryTT schreef:1,3 is wat anders dan 1,1 :p Had in het AM eens een tabel gelezen met de turbodruk en het daarbij horende vermogen met turbo's van Turbo Dynamics. Bij1,2bar 160pk, 1,5bar geeft 180pk en 1,7 zou 200pk geven volgens hen. Vanaf de 1,5bar hebben ze het wel over een T25 compressor
met 1.7 bar op je turbo kom je ook met aardig wat aanpassingen en dat haal je echt niet met 1000 euro en volgens mij ging het daarom. :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Steven schreef:Vraag Gekke Gerrit (Speedline), Jeroen Lubking, Ray, of een van de andere aanwezigen maar :p

Let wel dat ik het over 1.1 onder de gasklep heb he, dus 1.3 erboven. En met een aandrijfverlies van 12,5% gerekend heb je dan
167 pk en 262nM

En als je het niet gelooft, jammer voor jou :D
Ja dan zeg 1.3 :D Ik ree ook op 1.1 maar dat was al erboven.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

5gt8vturbo schreef:
GerryTT schreef:1,3 is wat anders dan 1,1 :p Had in het AM eens een tabel gelezen met de turbodruk en het daarbij horende vermogen met turbo's van Turbo Dynamics. Bij1,2bar 160pk, 1,5bar geeft 180pk en 1,7 zou 200pk geven volgens hen. Vanaf de 1,5bar hebben ze het wel over een T25 compressor
met 1.7 bar op je turbo kom je ook met aardig wat aanpassingen en dat haal je echt niet met 1000 euro en volgens mij ging het daarom. :)
Ook en dat je volgens mij met 1,5bar geen 200pk uit een 1400tje krijgt. En dat de aanpassingen meer dan 1000euri kosten daar ben ik inmiddels wel achter :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

met injectie en wat meer toeren kom je een heel eind hoor.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

GerryTT schreef:1,3 is wat anders dan 1,1 :p Had in het AM eens een tabel gelezen met de turbodruk en het daarbij horende vermogen met turbo's van Turbo Dynamics. Bij1,2bar 160pk, 1,5bar geeft 180pk en 1,7 zou 200pk geven volgens hen. Vanaf de 1,5bar hebben ze het wel over een T25 compressor
Riël schreef: Ja dan zeg 1.3 :D Ik ree ook op 1.1 maar dat was al erboven.
Sja en als je een grotere gasklep neemt kun je bij 1,2 Bar al dat vemrogen hebben omdat de drukval dan daalt naar 0,1

Het enige reeel meetbare is onder de gasklep, dan zal er vast nog wel 1 of 2 tiende verloren gaan door het inlaattraject, maar das gewoon niet te meten.
Verder wordt er bij drukken heel vaak over onder de gasklep gepraat, dusja...

En tabelletjes zijn weer leuke theorien, maar ik geloof er niet zo in. De praktijk heeft al vaak genoeg bewezen dat het anders kan zijn.
Zo krijg je dus die onzinverhalen van 160pk GTT te koop, terwijl alleen de druk maar lomp op 1,2 is gezet zonder aanpassingen. (N)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

er is maar een goede oplossing voor zulk soort dingen en dat is op de vermogensbank met je auto, dan kun je gewoon zien wat ie geeft. soms valt het mee en de andere keer valt het tegen.
R5GTT. Drive it like you stole it
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

@Steven : vind wel dat je nm's ver zakken. De piek ligt bij 3000rpm maar bij 6000rpm heb je toch 60nm minder. Is die uitdraai met een T2? Voor degene die het interessant vinden. Dit word het injectie systeem wat er bij mij op gaat komen http://www.clubrenaultsportives.nl/foru ... .php?t=323
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ehm heb Herry, heb je wel eens vaker gekeken naar vermogensgrafieken? Volgens mij niet namelijk :p
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Jawel, heb die van mij er ff bijgepakt :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou laat zien..
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Dat kan ik niet :D Maar heb bij 3000rpm 172nm en bij 5500 nog 154nm. De bijbehorende pk's zijn 75 en 114.
Stienus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 9 aug 2002 10:23

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/r ... istance%3D

Was deze niet van iemand van hier?
Stond een jaar terug te koop geloof ik.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

van stefijn is ie geweest
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Johan schreef:van stefijn is ie geweest
Nope.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Yep.
Hij is van Stefijn geweest die hem verkocht had voor een Lancia Delta Integrale.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

NEEHEE! Steffijn had een T kenteken.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Gesloten