GerryTT schreef:1,3 is wat anders dan 1,1

Had in het AM eens een tabel gelezen met de turbodruk en het daarbij horende vermogen met turbo's van Turbo Dynamics. Bij1,2bar 160pk, 1,5bar geeft 180pk en 1,7 zou 200pk geven volgens hen. Vanaf de 1,5bar hebben ze het wel over een T25 compressor
Riël schreef:
Ja dan zeg 1.3

Ik ree ook op 1.1 maar dat was al erboven.
Sja en als je een grotere gasklep neemt kun je bij 1,2 Bar al dat vemrogen hebben omdat de drukval dan daalt naar 0,1
Het enige reeel meetbare is onder de gasklep, dan zal er vast nog wel 1 of 2 tiende verloren gaan door het inlaattraject, maar das gewoon niet te meten.
Verder wordt er bij drukken heel vaak over onder de gasklep gepraat, dusja...
En tabelletjes zijn weer leuke theorien, maar ik geloof er niet zo in. De praktijk heeft al vaak genoeg bewezen dat het anders kan zijn.
Zo krijg je dus die onzinverhalen van 160pk GTT te koop, terwijl alleen de druk maar lomp op 1,2 is gezet zonder aanpassingen.
