Hij heeft er nog 1 ..
http://www.autoweek.nl/autoreview/29353 ... utive-2008
en z'n laatste auto :
http://www.autoweek.nl/autoreview/33115 ... e-hdi-2012

Hij heeft er nog 1 ..
Volslagen belachelijk en ben benieuwd wat je hier voor ellende van gaat krijgen.. Er zijn zoveel mensen met een flinke investering aan oldtimers die gewoon straks helemaal niets meer waard zijn..Arco schreef:Ik vraag mij alleen af of dan ook de provinciale opcenten betaald moeten worden. De totale MRB bestaat namelijk uit deze 2 zaken.
Voor een 5je valt het wel mee, maar als je een dikke Benz of Jeep rijdt (en dan op LPG ipv G3), dan wordt het een aardig dure business
Daar heb je nogal veel aan nu die uit elkaar ligt voor een halve restauratie.. serieus.. dit zijn echt geen geintjes meerXabre schreef:nou snel verkopen dan voordat half debiel Nederland morgen de moord en brand verhalen in de Telegraaf tot zich neemt...
't is heel simpel hoor.. als je niets van je laat horen (wat al veel te veel gebeurd in NL) gaat het gewoon allemaal gebeuren.tutuur schreef:Ik ben er ook serieus voor in om wat actie te gaan voeren. Maar hoe gaan we dat opzetten?
tutuur schreef:Ik ben er ook serieus voor in om wat actie te gaan voeren. Maar hoe gaan we dat opzetten?
Nou zet een actie op via facebook zou ik zeggenRonald1916V schreef:We zijn hier in Nederland allemaal een stelletje lafbekken, klagen.. klagen en nog eens klagen maar even een actie op touw zetten.. in Den Haag zitten maar een paar handjes vol mensen met 16,5miljoen onschuldige mensen er omheen.. maar in actie komen ho maar
Daarom zeg ik.. de rest haakt toch af. Het gemiddelde niveau is wel bekend in Nederland, VVD de grootste graaier en toch allemaal stemmen he.. en maar klagen achteraf.. en nee, tuurlijk heb ik geen VVD gestemd.tutuur schreef:Ik snap het aan de ene kant wel, als jij degene bent die dan weer opgepakt wordt ben je meteen achterlijk de lul....
Sja, facebook. Voor je het weet word je aangeklaagd. Maar we kunnen het proberen!
Ik denk dat dat gaat tegenvallen, als ze de helft halen mogen ze blij zijn want heel veel mensen zullen de auto's of wel schorsen of weg doen.Roy schreef:Tja, wat wil je eraan doen? Deze regeling brengt ongeveer €160 mln op. Weer typisch een geval van de goede die onder de kwade lijden..
+100000000000000000000000000000000000000000000000000000Tom schreef:Als ze hem weg doen is er ook een doel opzich bereiekt denk ik.
Van mij mogen ze het echt kompleet afschaffen. Kijk nou Ronald. Koopt een stinkende oude gare roestende Amerikaan. Gaat er Nederland nog een beetje mee omploegenen betaald geen reet aan belasting. En met de verzekering wordt je dan ook nog beloond omdat het een oude frikandel is die mrb vrij is. Wat mij betreft belachelijk. Ik rijd een 12 jaar oude diesel prive (gewoon nederlands geleverd en altijd betaald wat er betaald moet worden) en ik betaal bijna 1300 in het jaar aan mrb. En dat is gewoon middenklasse en ik rijd maar 10-15k per jaar.
En ja, als je als overheid een regel aanpast zijn er mensen die daarvan profiteren en er zijn er die er negatief voordeel van hebben. Een paar jaar geleden was dat toch ook zo. de 86'ers werden in 1 klap 3x zoveel waard en de 87'ers waren schroot geworden. Eerlijk? Lijkt me niet.
De echte liefhebber rijd meestal in een benzine autotje en dan praat je vaak over een zondagmiddag dingetje. Een roadstertje. Een hobby projectie. Een.....Voor die mensen mag er best een regeling komen. Maar de gemiddelde gierige Nederlander moet het eens van de andere kant bekijken en blij zijn dat ze een aantal jaren hebben kunnen profiteren van die regel!
+1Maarten-Jan schreef:Voor een klassieker die ook als klassieker gebruikt wordt (hobbymatig dus) vind ik inderdaad ook dat er gewoon regeling moet komen. Desnoods iets in de richting van de al genoemde 60 dagen kaart.
In mijn optiek mag je best onderscheid maken tussen een oldtimer die origineel nieuw in Nederland geleverd is en een 83er met een nummerplaat uit 2011. Over die import-meuk is nooit ene cent belasting betaald.Steven schreef:Nou inderdaad, 9 van de 10 Mercedes 190's rijd wel met een nieuw kenteken en een of andere armoedzaaier erin rond.tutuur schreef:voor degenen die er lekker met dikke dampende diesels reden ivm de mrb heb ik weinig medelijden mee.
En dan weer 9 van de 10 van die dingen stinkt echt als de ziekte, dus deze reactie was te verwachten
Wat een geniale verhalenArco schreef:Maybe, maar de eerste 2 "reviews" waren bvest wel vermakelijk geschreven
Eens dat ze het beter op diesel en lpg oldtimers hadden kunnen voorzien.tutuur schreef:Ze hadden van mij gewoon alleen op diesel en lpg oldtimers kunnen azen.
Idd lullig voor bv Ronald maar dat is wel de meest directe aanpak voor de belastingontduikers.
Denk even na Tom, ik rijd er maar een paar kilometer per maand mee.. Om daar bijna 200 euro belasting tegenover te zetten??Tom schreef:Als ze hem weg doen is er ook een doel opzich bereiekt denk ik.
Van mij mogen ze het echt kompleet afschaffen. Kijk nou Ronald. Koopt een stinkende oude gare roestende Amerikaan. Gaat er Nederland nog een beetje mee omploegenen betaald geen reet aan belasting. En met de verzekering wordt je dan ook nog beloond omdat het een oude frikandel is die mrb vrij is. Wat mij betreft belachelijk. Ik rijd een 12 jaar oude diesel prive (gewoon nederlands geleverd en altijd betaald wat er betaald moet worden) en ik betaal bijna 1300 in het jaar aan mrb. En dat is gewoon middenklasse en ik rijd maar 10-15k per jaar.
En ja, als je als overheid een regel aanpast zijn er mensen die daarvan profiteren en er zijn er die er negatief voordeel van hebben. Een paar jaar geleden was dat toch ook zo. de 86'ers werden in 1 klap 3x zoveel waard en de 87'ers waren schroot geworden. Eerlijk? Lijkt me niet.
De echte liefhebber rijd meestal in een benzine autotje en dan praat je vaak over een zondagmiddag dingetje. Een roadstertje. Een hobby projectie. Een.....Voor die mensen mag er best een regeling komen. Maar de gemiddelde gierige Nederlander moet het eens van de andere kant bekijken en blij zijn dat ze een aantal jaren hebben kunnen profiteren van die regel!
Dat zie je helemaal verkeerd Luco, dat is echt niet de insteek van het hele verhaal, ik ben gewoon liefhebber van Amerikaanse auto's. Als ik er iedere dag mee naar m'n werk zou rijden is het een heel ander verhaal, geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt..Luco/Alpine-racer schreef:Ronald, met alle respect hoor, maar jij hebt dat ding alleen maar gekocht omdat je lekker goedkoop een dikke V8 kon rijden voor de fun en het had niks te maken met de liefhebberij voor die auto, dus ook jij bent een van de mensen die geprofiteerd heeft van de mazen van de regels, dan moet je nu niet zeuren vind ik.
Of je hem dagelijks gebruikt vind ik dus geen issue, de mensen die een auto hebben gekocht vanwege de makkelijke regels hebben het verziekt voor de "echte" liefhebbers, maakt niet uit, die regels waren er nu eenmaal, maar dan moet je niet zeuren als er ineens teveel van dat soort meuk op de weg komt en de regels veranderen.Merijn schreef:Dat is niet het issue hier, toch? Het gaat om de mensen die speciaal een Merc 300TD gekocht hebben, om dagelijks goedkoop mee naar hun werk te kunnen. Daar heeft Ronald zijn auto niet voor....
In mijn ogen voor de "liefhebber" Maar dat is gelijk het probleem, als het goedkoop kan dan zijn er ineens heel veel liefhebbersMerijn schreef:Spreek je jezelf nu tegen, of lijkt dat maar zo? Ik ben je effe kwijt, geloof ik.
Voor wie moet de regel dan wel gaan gelden, in jouw ogen?
Hoor je me klagen?Merijn schreef:Tja, als de regels zo zijn dat dat kan, waarom niet doen? Ik geef je geen ongelijk.
Dat er altijd een risico aan kleeft dat het weer terug gedraaid wordt, moet je voor lief nemen. Helaas voor jou is het best een kapitaalvernietiging, want je Volvo wordt er niet waardevoller van. Dat risico heb je genomen en, zoals het er nu naar uitziet, verloren.