ACT: Algemeen Chat Topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Car: M536

Hehe dacht trouwens dat 't een op hol geslagen fantast was?
Arco
Über-Spammer

Maybe, maar de eerste 2 "reviews" waren bvest wel vermakelijk geschreven :smile:

Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Arco schreef:Ik vraag mij alleen af of dan ook de provinciale opcenten betaald moeten worden. De totale MRB bestaat namelijk uit deze 2 zaken.

Voor een 5je valt het wel mee, maar als je een dikke Benz of Jeep rijdt (en dan op LPG ipv G3), dan wordt het een aardig dure business :p
Volslagen belachelijk en ben benieuwd wat je hier voor ellende van gaat krijgen.. Er zijn zoveel mensen met een flinke investering aan oldtimers die gewoon straks helemaal niets meer waard zijn..

Ik ben sowieso flink de lul.. ik mag voor die 10km per maand dat ik met mijn Dodge rijd gaan lappen voor 2600kg+LPG toeslag.. en ja.. dan denk ik dat de enige oplossing is om 'm te verkopen, maar de 6ruggen dat zo'n ding nu waard is blijft geen reet meer van over natuurlijk als er belasting over betaald moet worden.

Wat nou bezuinigen.. laat die gasten zelf eens even flink inleveren, met een netto jaarsalaris van 150.000 per jaar zou ik ook in m'n broek pissen van 't lachen..

Ik zeg, de hele klerezooi vastzetten op de snelweg met oldtimers.. ik heb er wel een dagje vrij voor over.. en ook wel meer dan dat. :gun:
Xabre
Car: 19 16V

nou snel verkopen dan voordat half debiel Nederland morgen de moord en brand verhalen in de Telegraaf tot zich neemt... (0)
Trust me. I know what I'm doing.
Ronald1916V

Xabre schreef:nou snel verkopen dan voordat half debiel Nederland morgen de moord en brand verhalen in de Telegraaf tot zich neemt... (0)
Daar heb je nogal veel aan nu die uit elkaar ligt voor een halve restauratie.. serieus.. dit zijn echt geen geintjes meer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Ja als je een dikke V8 wilt rijden zul je bloeden. :(

Ook leuk voor automusea die de autos op kenteken hebben staan :discrunt:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor

Ik ben er ook serieus voor in om wat actie te gaan voeren. Maar hoe gaan we dat opzetten?
Ronald1916V

tutuur schreef:Ik ben er ook serieus voor in om wat actie te gaan voeren. Maar hoe gaan we dat opzetten?
't is heel simpel hoor.. als je niets van je laat horen (wat al veel te veel gebeurd in NL) gaat het gewoon allemaal gebeuren.

Je kunt wel met brandende fakkels in Den Haag gaan staan maar daar schiet je ook niets mee op. Net wat ik zeg, er bergen met liefhebbers met een oldtimer die belachelijke bedragen gaan betalen dan. (voor mij 180 euro per maand) Zorgen dat iedereen een stukje NL plat gooit.. gewoon in de spits het gas los laten en midden op de weg gaan staan.. zonder dat geintje halen we elke dag met gemak 300km file dus dan moet het met helemaal een makkie zijn.

Het boeit me echt weinig meer hoor, het gaat me niet alleen om die belastingvrijregel, er zijn zoveel regeltjes die er zomaar even tussendoor gedrukt worden (OV, studiefinanciering en ga zo maar door) waar ik eigenlijk helemaal niets mee te maken heb maargoed, veel mensen om mij heen wel en als je het allemaal maar laat lopen zoals het is dan gebeurd het gewoon.

Maargoed, de gemiddelde Nederlander is weer te laf om zo'n actie te voeren, die gaan liever zonder reden op de snelweg stil staan..
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op ma 29 okt 2012 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

tutuur schreef:Ik ben er ook serieus voor in om wat actie te gaan voeren. Maar hoe gaan we dat opzetten?
Facebook :smile:

Project oldtimers mrbvrij

Ik doe ook mee :D
Ronald1916V

We zijn hier in Nederland allemaal een stelletje lafbekken, klagen.. klagen en nog eens klagen maar even een actie op touw zetten.. in Den Haag zitten maar een paar handjes vol mensen met 16,5miljoen onschuldige mensen er omheen.. maar in actie komen ho maar (N)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ronald1916V schreef:We zijn hier in Nederland allemaal een stelletje lafbekken, klagen.. klagen en nog eens klagen maar even een actie op touw zetten.. in Den Haag zitten maar een paar handjes vol mensen met 16,5miljoen onschuldige mensen er omheen.. maar in actie komen ho maar (N)
Nou zet een actie op via facebook zou ik zeggen (Y)
tutuur
Clubsponsor

Ik snap het aan de ene kant wel, als jij degene bent die dan weer opgepakt wordt ben je meteen achterlijk de lul....

Sja, facebook. Voor je het weet word je aangeklaagd. Maar we kunnen het proberen!
Ronald1916V

tutuur schreef:Ik snap het aan de ene kant wel, als jij degene bent die dan weer opgepakt wordt ben je meteen achterlijk de lul....

Sja, facebook. Voor je het weet word je aangeklaagd. Maar we kunnen het proberen!
Daarom zeg ik.. de rest haakt toch af. Het gemiddelde niveau is wel bekend in Nederland, VVD de grootste graaier en toch allemaal stemmen he.. en maar klagen achteraf.. en nee, tuurlijk heb ik geen VVD gestemd.

Je moet er ook niet met z'n 2en gaan staan maar er zijn genoeg oldtimers om elke snelweg in Nederland 4rijen breed en 6 lagen dik vast te zetten. het wordt eens tijd dat ze wakker worden daar in Den Haag.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Roy schreef:Tja, wat wil je eraan doen? Deze regeling brengt ongeveer €160 mln op. Weer typisch een geval van de goede die onder de kwade lijden..
Ik denk dat dat gaat tegenvallen, als ze de helft halen mogen ze blij zijn want heel veel mensen zullen de auto's of wel schorsen of weg doen.
Tom
Moderator
Car: MB

Als ze hem weg doen is er ook een doel opzich bereiekt denk ik.

Van mij mogen ze het echt kompleet afschaffen. Kijk nou Ronald. Koopt een stinkende oude gare roestende Amerikaan. Gaat er Nederland nog een beetje mee omploegen :D en betaald geen reet aan belasting. En met de verzekering wordt je dan ook nog beloond omdat het een oude frikandel is die mrb vrij is. Wat mij betreft belachelijk. Ik rijd een 12 jaar oude diesel prive (gewoon nederlands geleverd en altijd betaald wat er betaald moet worden) en ik betaal bijna 1300 in het jaar aan mrb. En dat is gewoon middenklasse en ik rijd maar 10-15k per jaar.

En ja, als je als overheid een regel aanpast zijn er mensen die daarvan profiteren en er zijn er die er negatief voordeel van hebben. Een paar jaar geleden was dat toch ook zo. de 86'ers werden in 1 klap 3x zoveel waard en de 87'ers waren schroot geworden. Eerlijk? Lijkt me niet.

De echte liefhebber rijd meestal in een benzine autotje en dan praat je vaak over een zondagmiddag dingetje. Een roadstertje. Een hobby projectie. Een.....Voor die mensen mag er best een regeling komen. Maar de gemiddelde gierige Nederlander moet het eens van de andere kant bekijken en blij zijn dat ze een aantal jaren hebben kunnen profiteren van die regel!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:Als ze hem weg doen is er ook een doel opzich bereiekt denk ik.

Van mij mogen ze het echt kompleet afschaffen. Kijk nou Ronald. Koopt een stinkende oude gare roestende Amerikaan. Gaat er Nederland nog een beetje mee omploegen :D en betaald geen reet aan belasting. En met de verzekering wordt je dan ook nog beloond omdat het een oude frikandel is die mrb vrij is. Wat mij betreft belachelijk. Ik rijd een 12 jaar oude diesel prive (gewoon nederlands geleverd en altijd betaald wat er betaald moet worden) en ik betaal bijna 1300 in het jaar aan mrb. En dat is gewoon middenklasse en ik rijd maar 10-15k per jaar.

En ja, als je als overheid een regel aanpast zijn er mensen die daarvan profiteren en er zijn er die er negatief voordeel van hebben. Een paar jaar geleden was dat toch ook zo. de 86'ers werden in 1 klap 3x zoveel waard en de 87'ers waren schroot geworden. Eerlijk? Lijkt me niet.

De echte liefhebber rijd meestal in een benzine autotje en dan praat je vaak over een zondagmiddag dingetje. Een roadstertje. Een hobby projectie. Een.....Voor die mensen mag er best een regeling komen. Maar de gemiddelde gierige Nederlander moet het eens van de andere kant bekijken en blij zijn dat ze een aantal jaren hebben kunnen profiteren van die regel!
+100000000000000000000000000000000000000000000000000000
Maarten-Jan
Car: R19.R

Voor een klassieker die ook als klassieker gebruikt wordt (hobbymatig dus) vind ik inderdaad ook dat er gewoon regeling moet komen. Desnoods iets in de richting van de al genoemde 60 dagen kaart.
Arco
Über-Spammer

Maarten-Jan schreef:Voor een klassieker die ook als klassieker gebruikt wordt (hobbymatig dus) vind ik inderdaad ook dat er gewoon regeling moet komen. Desnoods iets in de richting van de al genoemde 60 dagen kaart.
+1

Dan wordt het pas echt eerlijk en zoals een oldtimergebruik hoort te zijn.

Tom
Moderator

Zo is het ook ooit eerlijk begonnen. Maar ze hebben die regel veeeeeeeel te lang nooit aangepast. Dat er vervolgens veel mensen van profiteren kun je die mensen niet kwalijk nemen. Maar de overheid ziet nu wel in dat het niet de juiste manier is.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Steven schreef:
tutuur schreef:voor degenen die er lekker met dikke dampende diesels reden ivm de mrb heb ik weinig medelijden mee.
Nou inderdaad, 9 van de 10 Mercedes 190's rijd wel met een nieuw kenteken en een of andere armoedzaaier erin rond.
En dan weer 9 van de 10 van die dingen stinkt echt als de ziekte, dus deze reactie was te verwachten
In mijn optiek mag je best onderscheid maken tussen een oldtimer die origineel nieuw in Nederland geleverd is en een 83er met een nummerplaat uit 2011. Over die import-meuk is nooit ene cent belasting betaald.

Maar dit zal allemaal wel te lastig worden, en een hele vreemde marktwerking tot gevolg hebben... (0)

Ik irriteer me in ieder geval met regelmaat aan die zogenaamde oldtimer "liefhebbers"... En inderdaad, je kan het ze niet eens kwalijk nemen.

En als we dan toch bezig zijn; laten we een vignet/tol-systeem invoeren voor buitenlandse bezoekers die hier rijden! Ben benieuwd wat dát op gaat leveren! De straten staan overal vol met witte nummerplaten!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Tom
Moderator

Dat is inderdaad ook een goed punt Chris. Gewoon 25 euro voor een maand vignet. Brengen die *** polen wellicht nog iets zinvols........

Ik zat ook al te denken aan belasting betalen per nieuwe overschrijving en de huidige bezitters nog 5 jaar vrijstelling geven. Lijkt me opzich niet verkeerd, maar de overheid wil natuurlijk NU meer belasting in het laatje hebben.
tutuur
Clubsponsor

Ze hadden van mij gewoon alleen op diesel en lpg oldtimers kunnen azen.
Idd lullig voor bv Ronald maar dat is wel de meest directe aanpak voor de belastingontduikers.
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Arco schreef:Maybe, maar de eerste 2 "reviews" waren bvest wel vermakelijk geschreven :smile:
Wat een geniale verhalen :worship: Hij beleeft wel zoveel dat het de geloofwaardigheid wat aantast, maar het leest wel leuk :p
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

tutuur schreef:Ze hadden van mij gewoon alleen op diesel en lpg oldtimers kunnen azen.
Idd lullig voor bv Ronald maar dat is wel de meest directe aanpak voor de belastingontduikers.
Eens dat ze het beter op diesel en lpg oldtimers hadden kunnen voorzien.
Zeker die oude walmende stink diesels zijn mij een doorn het oog geworden de laatste jaren (kwartier later stinkt je auto nog steeds naar diesel)

Echter het praatje dat ze dit doen i.v.m. het milieu vind ik ronduit slap, echte oldtimers rijden amper km's (misschien 2000 a 3000 per jaar) en volgens cijfers over 2011 heb ik berekend dat 4% van het nederlandse wagenpark 25 jaar of ouder is.
Ik vermoed dat de helft van die 4% geïmporteerde oldtimers zijn voor dagelijks gebruik, gezien je leest dat het aantal van 25 jaar en ouder de laatste jaren nogal explosief gestegen is.

Om dit tegen te gaan hadden ze ook kunnen zeggen dat een auto 25 jaar in nederland belasting moet betalen of ouder dan 45 jaar moet zijn voordat vrijstelling van MRB volgt.
Je ziet namelijk dat veel van die 'nep klassiekers' van begin tot midden jaren 80 zijn, dus met het bovenstaande heb je het ondervangen.
Anything worth doing is worth doing right!.
Ronald1916V

Tom schreef:Als ze hem weg doen is er ook een doel opzich bereiekt denk ik.

Denk even na Tom, ik rijd er maar een paar kilometer per maand mee.. Om daar bijna 200 euro belasting tegenover te zetten??
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ronald, met alle respect hoor, maar jij hebt dat ding alleen maar gekocht omdat je lekker goedkoop een dikke V8 kon rijden voor de fun en het had niks te maken met de liefhebberij voor die auto, dus ook jij bent een van de mensen die geprofiteerd heeft van de mazen van de regels, dan moet je nu niet zeuren vind ik.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dat is niet het issue hier, toch? Het gaat om de mensen die speciaal een Merc 300TD gekocht hebben, om dagelijks goedkoop mee naar hun werk te kunnen. Daar heeft Ronald zijn auto niet voor...

Met 1 op 3 op LPG is dat ding nog steeds niet goedkoop. :P

We moeten in NL eens kappen met het belasten van het hebben van de auto, maar meer belasten op het gebruik van de auto. Gebruik je 'm veel, dan betaal je daarvoor. Gebruik je 'm niet, betaal je niks/weinig. Dat is in mijn ogen veel eerlijker.
Ronald1916V

Luco/Alpine-racer schreef:Ronald, met alle respect hoor, maar jij hebt dat ding alleen maar gekocht omdat je lekker goedkoop een dikke V8 kon rijden voor de fun en het had niks te maken met de liefhebberij voor die auto, dus ook jij bent een van de mensen die geprofiteerd heeft van de mazen van de regels, dan moet je nu niet zeuren vind ik.
Dat zie je helemaal verkeerd Luco, dat is echt niet de insteek van het hele verhaal, ik ben gewoon liefhebber van Amerikaanse auto's. Als ik er iedere dag mee naar m'n werk zou rijden is het een heel ander verhaal, geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:Dat is niet het issue hier, toch? Het gaat om de mensen die speciaal een Merc 300TD gekocht hebben, om dagelijks goedkoop mee naar hun werk te kunnen. Daar heeft Ronald zijn auto niet voor....
Of je hem dagelijks gebruikt vind ik dus geen issue, de mensen die een auto hebben gekocht vanwege de makkelijke regels hebben het verziekt voor de "echte" liefhebbers, maakt niet uit, die regels waren er nu eenmaal, maar dan moet je niet zeuren als er ineens teveel van dat soort meuk op de weg komt en de regels veranderen.

Milieu aspect vind ik dan wel weer een lachertje, het is alleen maar om geld binnen te harken, dat dan weer wel.
Merijn
Über-Spammer

Spreek je jezelf nu tegen, of lijkt dat maar zo? Ik ben je effe kwijt, geloof ik. :S

Voor wie moet de regel dan wel gaan gelden, in jouw ogen?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Nee het gaat om mij....
ik rij namelijk bewust een oudlijk op gas om zo hopenljik eind van de maand meer over te houden. ;-)
Merijn
Über-Spammer

Tja, als de regels zo zijn dat dat kan, waarom niet doen? Ik geef je geen ongelijk.

Dat er altijd een risico aan kleeft dat het weer terug gedraaid wordt, moet je voor lief nemen. Helaas voor jou is het best een kapitaalvernietiging, want je Volvo wordt er niet waardevoller van. Dat risico heb je genomen en, zoals het er nu naar uitziet, verloren.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:Spreek je jezelf nu tegen, of lijkt dat maar zo? Ik ben je effe kwijt, geloof ik. :S

Voor wie moet de regel dan wel gaan gelden, in jouw ogen?
In mijn ogen voor de "liefhebber" Maar dat is gelijk het probleem, als het goedkoop kan dan zijn er ineens heel veel liefhebbers :smile:

In mijn ogen zijn mensen die de auto ook gekocht hadden zonder deze regel de liefhebbers die ontzien zouden moeten worden, maar ja daar kom je dus nooit achter.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Merijn schreef:Tja, als de regels zo zijn dat dat kan, waarom niet doen? Ik geef je geen ongelijk.

Dat er altijd een risico aan kleeft dat het weer terug gedraaid wordt, moet je voor lief nemen. Helaas voor jou is het best een kapitaalvernietiging, want je Volvo wordt er niet waardevoller van. Dat risico heb je genomen en, zoals het er nu naar uitziet, verloren.
Hoor je me klagen? ;-)
Plaats reactie