ACT: Algemeen Chat Topic
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Enerzijds terecht dat al die ouwe meuk die uit Duitsland wordt gehaald (vooral stinkende ouwe benzen) nu (hopelijk) gaan verdwijnen, maar voor de liefhebbers moet er toch wel iets voor terug komen.
Iets met kilometerbeperking?
Iets met kilometerbeperking?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
en de brandstof was al zo goedkoop tegenwoordig 

Als ik het zo lees gaat iedereen die nu een oldtimer heeft, alsnog weer belasting betalen..
http://www.autoblog.nl/vrijstelling-mrb ... eerakkoord

http://www.autoblog.nl/vrijstelling-mrb ... eerakkoord
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik vraag mij alleen af of dan ook de provinciale opcenten betaald moeten worden. De totale MRB bestaat namelijk uit deze 2 zaken.
Voor een 5je valt het wel mee, maar als je een dikke Benz of Jeep rijdt (en dan op LPG ipv G3), dan wordt het een aardig dure business
Voor een 5je valt het wel mee, maar als je een dikke Benz of Jeep rijdt (en dan op LPG ipv G3), dan wordt het een aardig dure business

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
voor degenen die er lekker met dikke dampende diesels reden ivm de mrb heb ik weinig medelijden mee.
wel met autoliefhebbend nederland die hun oldtimer af en toe eens voor een tourritje uit de schuur halen en nu ineens elke maand dikke centen moeten gaan betalen...
wel met autoliefhebbend nederland die hun oldtimer af en toe eens voor een tourritje uit de schuur halen en nu ineens elke maand dikke centen moeten gaan betalen...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
http://www.autoblog.nl/accijnzen-lpg-di ... eerakkoord
Tja.. en dan ga je de accijnzen op de meest milieuvriendelijke brandstof die makkelijk voorhanden is (en opkomend in de markt dankzij een grote hoeveelheid bi-fueltjes van afgelopen 2 jaar en oldtimers), nog maar weer eens verhogen ...
Tja.. en dan ga je de accijnzen op de meest milieuvriendelijke brandstof die makkelijk voorhanden is (en opkomend in de markt dankzij een grote hoeveelheid bi-fueltjes van afgelopen 2 jaar en oldtimers), nog maar weer eens verhogen ...

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tuurlijk, daar valt geld te halen 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat is dan een verhoging van m'n brandstofgeld van zo'n 15 euro per maand (ff gemiddeld genomen met zo'n 350-400 km per week en een verbruik van 1:10 op LPG) ... Die krijg ik echt niet van m'n werkgever extra hoor ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Nou inderdaad, 9 van de 10 Mercedes 190's rijd wel met een nieuw kenteken en een of andere armoedzaaier erin rond.tutuur schreef:voor degenen die er lekker met dikke dampende diesels reden ivm de mrb heb ik weinig medelijden mee.
En dan weer 9 van de 10 van die dingen stinkt echt als de ziekte, dus deze reactie was te verwachten en ik vind 'm ergens ook wel terecht, ondanks dat ik zelf ook wel een Oldtimer erbij zou willen hebben.
Ze hadden die wegenbelastingvrij regel ook niet zo opene moeten afkappen, maar gewoon direct die opcenten moeten handhaven, want ik denk dat 90% van de echte oldtimer liefhebbers toch gewoon op benzine rijd en zo houd je ook redelijk in stand wat de bedoeling was.
Had een hoop gescheeld op de marktgekte die er nu is ontstaan.
En die opcenten is ook wel weer mooi knijpen, al heb ik dat liever dan de kmvergoeding zwaarder belasten.
Ik denk van wel. De vrijstelling vervalt, en dus moet er belasting betaald gaan worden als elke 'normale' auto...Arco schreef:Ik vraag mij alleen af of dan ook de provinciale opcenten betaald moeten worden. De totale MRB bestaat namelijk uit deze 2 zaken.
Had nog goede hoop dat mijn 5je nog eens belastingvrij zou worden, maar dat zijn inderdaad de kosten niet.
De oldtimer markt stort wel volledig in nu...

5 GT Turbo '88 GT5
en dan is de vraag, wat gaan we er aan doen?
iig laten horen dat we er niet mee eens zijn....
alles oldtimerclubs zien te charteren en heel het binnenhof vol parkeren ofzo
alles oldtimerclubs zien te charteren en heel het binnenhof vol parkeren ofzo

Hoezo? zei hebben ook mee kunnen profiteren. Het was een goedkope manier om veel te rijden, iets wat een echte oldtimer liefhebber niet zoveel uit maakt.
Volgensmij was het voldoende geweest om alleen de diesel en gas uit te sluiten. De rest is ook niet boeiend genoeg.
Volgensmij was het voldoende geweest om alleen de diesel en gas uit te sluiten. De rest is ook niet boeiend genoeg.
Leuk bedacht tuut, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Beetje in de trend van We moeten met zijn allen een week lang niet tanken, dan verlagen ze de benzineprijzen meteen..
Klinkt allemaal leuk maar niemand doet het of gaat het doen..
Beetje in de trend van We moeten met zijn allen een week lang niet tanken, dan verlagen ze de benzineprijzen meteen..
Klinkt allemaal leuk maar niemand doet het of gaat het doen..

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Even afwachten heren .. alles moet nog door de 1ste Kamer ...
Maar ja, in Frankrijk stonden ze nu al voor het parlement

Maar ja, in Frankrijk stonden ze nu al voor het parlement

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dat was ook de huidige regel voor de autos na 86, degenen op benzine zouden echt belastingvrij worden en voor LPG en Diesel zou je alleen de opcenten betalen.Geert schreef:Hoezo? zei hebben ook mee kunnen profiteren. Het was een goedkope manier om veel te rijden, iets wat een echte oldtimer liefhebber niet zoveel uit maakt.
Volgensmij was het voldoende geweest om alleen de diesel en gas uit te sluiten. De rest is ook niet boeiend genoeg.
Dat vind ik dan wel weer fair voor de mensen die straks graag een 750i willen rijden

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Klopt. Voor een ouwe G-klasse van voor '86 vragen ze bijna evenveel als voor een leuke Vitara van vrij recente datum ... (of is dat geen vergelijk ??Steven schreef:Tja terecht ook, als je soms ziet watvoor prijzen ze vragen voor die oude wrakken...Roy schreef:De oldtimer markt stort wel volledig in nu...


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
daar heb je helemaal gelijk in!Roy schreef:Leuk bedacht tuut, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Beetje in de trend van We moeten met zijn allen een week lang niet tanken, dan verlagen ze de benzineprijzen meteen..
Klinkt allemaal leuk maar niemand doet het of gaat het doen..
dat is dus het mooie, ze zeggen uit milieu aspect. die liefhebbers met benzine oldtimers blijven nu nog net zo veel rijden, die diesel en lpg dingen gaan zwaar terug lopen.Geert schreef:Volgensmij was het voldoende geweest om alleen de diesel en gas uit te sluiten. De rest is ook niet boeiend genoeg.
hadden ze beter idd de andere regel kunnen gebruiken...
maar als het aan de politiek ligt zien ze het liefst iedereen met paard en wagen gaan.
Onzin, fossiele brandstof levert serieuse dinero's op voor vader staat.tutuur schreef:maar als het aan de politiek ligt zien ze het liefst iedereen met paard en wagen gaan.
Hoe je het draaid of keert, dé auto is en blijft een melkkoe. Helaas vreet ze geen gras.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo- schreef: dé auto is en blijft een melkkoe.

[img]http://www.vrijalmelo.nl/wp-content/upl ... poster.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja ach voor de gtt is de mrb te verwaarlozen.
Ze moeten gewoon de 60 dagen kaart weer invoeren.
Ze moeten gewoon de 60 dagen kaart weer invoeren.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik ben het er wel mee eens. Volstrekt oneerlijk zoals het nu is. Maar dan wel voor ALLES. Dus alle oude meuk maar OOK de nieuwe belastingvrije auto's! Dat er nieuw zonder MRB verkocht wordt heb ik altijd schandalig gevonden.
Voor de echte oldtimers moet je gewoon een stippenkaart kunnen kopen ofzo. 5 euro per dag met een max van 30 dagen ofzo
Voor de echte oldtimers moet je gewoon een stippenkaart kunnen kopen ofzo. 5 euro per dag met een max van 30 dagen ofzo

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Eens Tom, die nieuwe wegenbelastingvrije dingetjes zijn ook irritant, vooral die mensen die ook het idealisitisch opgegeven verbruik proberen te halen op de linkerbaan 
Ik vind het op zich wel humor om te zien hoe hele gezinnen in die kleine dingen gewurmt worden.

Ik vind het op zich wel humor om te zien hoe hele gezinnen in die kleine dingen gewurmt worden.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: do 27 sep 2012 9:43
Dan gaan we hier straks over de 100 euro betalen voor een volle tank......goeiemorgen zeg.