[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Mrtn
Car: R5GTT

Daarom snap ik eigenlijk ook niet waarom je pomp via de comp loopt. Volgens mij is dit eigenlijk niet zo (gedeeltelijk dan).
Je pomp wordt gestuurd via een tijdsrelais, niet via de comp. Op contact gaat ie via het relais, als er eenmaal is doorgestart, zodat de motor loopt, gaat de pomp niet meer via het relais, dit is het stukje dat de comp regelt. De pomp geschakeld + aansturen is een net zo'n goede oplossing, wel even zekeren.
Mrtn = Maarten
Mrtn

Update: De comp stuurt op contact het relais aan, tijdsrelais wel te verstaan, na een X aantal sec slaat deze weer uit, zodra er wordt doorgestart blijft de comp het relais continu aansturen. Mocht alleen deze functie van de comp zijn uitgevallen dan is de goedkoopste manier om dit op te lossen door de pomp buiten het relais om te laten lopen op geschakeld +. Aan Jeroen de keus :wink:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Idd de computer zet de massa niet meer op de relais, waardoor ze niet aangaan. Heb al gebeld naar van de Feer en hij zou voor me kijken morgen, had via Renault garage trouwens verschillende nummers gekregen (hebben ze van mijn pomp opgelezen) 2 nummers met 770044nog wat en Bendix 89310.

Welke is nu het homolagatienummer? Die met 7700nog wat toch? Had vd Feer al gebeld, hij had hem apart niet liggen, maar zou morgen ff bij de auto's buiten kijken, morgen ochtend moet ik hem ff bellen, dan weet hij of hij hem heeft. Heb via onderdelenlijn ook al verschillende reacties gehad, maar mn mobieltje werkte niet echt mee.

Over dat doorverbinden van de pomp, tjah ikzelf zou me er niet veilig bij voelen en bij Renault zullen ze het niet doen natuurlijk hè!

Over het uitlezen, er zit wel een uitleesstekker op (naast het zekeringskastje in de auto) maar ze kunnen hem dus niet uitlezen omdat de kabelbomen dus verschillen.

Verders hoop ik dus dat ze bij vd Feer een goede comp hebben, anders moet hij weer van ver komen en das nie alles zonder auto en opsturen doen ze bijna alleen onder rembours...

Nou ja, we zien wel. Als ze met een nieuwe computer de auto maar rijdend krijgen, perfectie hebben we dan alle tijd voor.

Wordt vervolgd...
jeroen.k

jeroen.k schreef:Idd de computer zet de massa niet meer op de relais, waardoor ze niet aangaan. Heb al gebeld naar van de Feer en hij zou voor me kijken morgen, had via Renault garage trouwens verschillende nummers gekregen (hebben ze van mijn pomp opgelezen) 2 nummers met 770044nog wat en Bendix 89310.

Welke is nu het homolagatienummer? Die met 7700nog wat toch? Had vd Feer al gebeld, hij had hem apart niet liggen, maar zou morgen ff bij de auto's buiten kijken, morgen ochtend moet ik hem ff bellen, dan weet hij of hij hem heeft. Heb via onderdelenlijn ook al verschillende reacties gehad, maar mn mobieltje werkte niet echt mee.
Iemand, welke is het homolegatienr???
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Bendix is een merk. Dus die kan het zowiezo niet zijn. Verder durf ik het niet te zeggen. waarschijnlijk een die begint met 77 en dan nog wat :D :D

Gr. Frits
Patrick L.

Ik dacht dat het homolegatie nummer met een S begint. De nummers staan op het deksel van de rekeneenheid.
jeroen.k

Tja, heb de Renault garage opgebeld en die gaven dus aan de hand van de huidige computers de volgende nummers...Bendix 89310 (maar dat is dus gewoon een merk en heb je dus niks aan?) 7700746044 en 7700744412 dit zijn volgens mij Renault bestelnummers?

Dus ik moet nog een ander nummer hebben???

Pffff, wat een gezeur... :(
jeroen.k

Heb ff gezoch en kwam bij een ou topic van Bart V en daar stond een link naar een site met info over alle computers van Renaults (oudere types).

Daar kwam ik de nummers van mijn computer dus wel tegen....

De 7700744412 hoort volgens dat schema bij de 19 TXE 1.7 met nr: S 101 263 101 ook staat het nummer HOM 7700746044 erbij! Welke moet ik nu hebben? (welk nummer?)

Om het wat makkelijker te maken staat er ook nog S 101 263 101 C, D en E

Kijk anders ff op de site en help me...

info-site

BVD,

Jeroen
Bart V

Klopt klopt klopt allemaal. Als het HOM en S nummer maar klopt. Het S nummer moet overigens wel eindigen op een D als ik me niet vergis. Ik heb het toen helemaal uitgezocht. Dezelfde computers zijn overigens ook toegepast op de renault 21 met de 1.7 mp injectie motor, die is hetzelfde. Deze tref je meer aan op de sloop, dus grote kans dat je er 1 vind. Ik zal ook even kijken op de sloop hier, als ik me niet vergis ligt er nog 1 (heb hem eruit gehaald en onder de stoel gelegd voor als de mijne stuk ging :-D)

Ik laat het je wel weten, kom er morgen weer.

Greetz
jeroen.k

Heb net een aanbieding van een sloperij in Enschede voor 100 euro. Maar waarom moet het perse een D zijn dan?

Had idd gezien dat in de 21 precies dezelfde zaten.

Maar die D! Waarom?
Bart V

tja omdat al die S nummers op een D eindigen die geschikt zouden zijn voor de 1.7 mpi motor in de 19 txe. Het HOM nummer is het belangrijkst. Als die overeenkomt gaat het wel werken, maar naar mijn weten. Heb je een comp gevonden die eindigd op een andere letter??? Ik heb thuis een kapotte, en dus mijn eigen werkende, allebei de S nummers eindigen op een D, en die comp op de sloop in die r21 ook.

Greetz
jeroen.k

Die ik gevonden heb heeft HOM en S nr gelijk, maar weet niet of er een D achter stond, bel ze nog wel ff.

edit: maar je bent dus niet 100% zeker dat het een D moet zijn?
Bart V

Het staat dus ook in die lijst op die link van mij. Mijn computer eindigd inelkgeval wel op een D, en die gare die ik heb ook, en die op de sloop ook. En ik heb toen ook div slopen gebeld voor de typenummers, en die hadden ook een D op het eind. Ga er maar vanuit dat het gewoon goed is, die D is niet echt van toepassing zolang het HOM en renault nummer maar hetzelfde is.

Succes
jeroen.k

Mooi, dan wordt het dus de versie uit Enschede...Vd Feer in lelystad heeft hem niet :(

Hoop dat het dan snel opgelost is! :)
Mrtn

Jawel, zit er één in een 89ér Renault 21

Vorige week nog gezien
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Volgens hun niet...mischien inmiddels al weer verkocht? Kun je anders ff kijken of de nummers kloppen? (als je tijd hebt) dan mag je hem (als ie niet te duur is) ff afgeven aan de balie. En dan zeg je maar dat die jongen die steeds heeft gebeld over die computer hem straks op komt halen! ;)

Nr's zijn:

* 7700 744 412
* HOM 7700 746 044
* S 101 263 101 (met evt. toevoeging C,D of E)

Zou je dat willen doen voor mij? :D ;) :D
Bart V

Dit is inelkgeval wel de goede computer. Dat S nummer eindigd zeker weten op een D :-D Oja, maak wel ff een duidelijke afspraak met die sloper dat je de comp eventueel kan omruilen voor je geld of een andere als deze niet goed is. Het blijft gevoelige electronica wat stuk kan gaan, zeker als hij al een tijdje op de sloop staat.

Greetz
jeroen.k

Zit 3 mnd (inruil)garantie op! ;)

Hoop alleen dat Mrtn tijd heeft! :) Dan heb ik weliswaar 2 computer, maar is het probleem wel sneller opgelost! :D

We zien wel...
Mrtn

Kzit nu op school, was net ff snacken in het petit-restaurant. Kzal rond 13.00uur thuis zijn, kijk dan wel ff, heb zelf ook één en ander nodig. Als ik wat weet zal ik het hier neerzetten, zal de nr's iig meenemen samen met mn leesbril :lol:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Ok, thx! ;)
Bart V

Nouja met een beetje mazzel is het nu plug and drive :-D
Mrtn

Hééééééé, by the way..........de overbouw was geen drama :evil: de manier van een storinkje opzoeken was een drama. maar ik neem aan dat je dat bedoelt :wink:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Ja, tuurlijk! ;)

maar anders wordt de titel zo lang...

Moet een beetje een pakkende titel hebben he! :lol:
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Als alles het doet (snel i hope) kan je het omdopen naar r19 txe project.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jeroen.k

Pcies het blijft immers een project(je)! ;)
chris-mc
Contacteer:

Hou je het bij motor vervangen,of wil je er wat gaan veraderen aan het interieur of exterieur?
nog foto's gemaakt by the way?
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Mrtn

foto's genoeg, mn vriendin heeft zelfs een stukje gefilmd :lol:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Idd foto's zijn gemaakt...stukje film van het erin hangen van het nieuwe blok...komt nog een leuk verslagje van.

Er gaat idd nog meer veranderen aan de auto. Iig verlagen, sportstoelen (16v interieur), andere pook :p (de huidige zit los) bumpers meespuiten (mischien wel een ombouw-kit) en uiteindelijk ook nog wel andere velgjes denk ik. Motorkap krijgt ook een verlenging en mischien een luchthapper. Verders is het gewoon waar ik op dat moment zin/geld voor heb!

Gaat iig een (nog) leuke(re) auto worden.

Net de computer in ontvangst genomen, nummers klopte...inclusief de D aan het eind! :D

Heb hem net naar Renault gebracht en ze hopen er vanmiddg tijd voor te hebben zodat hij vandaag nog loopt! :D

Ben weer een beetje :) (totdat ik de rekening krijg :( )
Mrtn

jeroen.k schreef:Idd foto's zijn gemaakt...stukje film van het erin hangen van het nieuwe blok...komt nog een leuk verslagje van.

Er gaat idd nog meer veranderen aan de auto. Iig verlagen, sportstoelen (16v interieur), andere pook :p (de huidige zit los) bumpers meespuiten (mischien wel een ombouw-kit) en uiteindelijk ook nog wel andere velgjes denk ik. Motorkap krijgt ook een verlenging en mischien een luchthapper. Verders is het gewoon waar ik op dat moment zin/geld voor heb!

Gaat iig een (nog) leuke(re) auto worden.

Net de computer in ontvangst genomen, nummers klopte...inclusief de D aan het eind! :D

Heb hem net naar Renault gebracht en ze hopen er vanmiddg tijd voor te hebben zodat hij vandaag nog loopt! :D

Ben weer een beetje :) (totdat ik de rekening krijg :( )
Geld ben je zo weer vergeten als je erin rond rijdt.
Hou me op de hoogte via PM >-)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Tuurlijk ben ik dat geld zo weer vergeten...Heb een tijdje terug berekend wat ik in 2 jaar tijd uit heb gegeven aan auto's (op benzine, verzekering en wegenbelasting na) daar wordt je ook niet vorlijk van :p en dan heb ik nog nie eens zoveel bijzonder gedaan! :D
jeroen.k

Net weer ff gebeld met Renault...ze waren er nog niet aan begonnen, maar beginnen er vanmiddag nog wel ff aan waarschijnlijk, alleen heb ik daar weinig aan nu, want ik moet zo naar Harderwijk toe en kom dan tot zondag niet meer in de polder! Dus waarschijnlijk kan ik hem maandag pas ophalen!

Nou ja, nog een weekendje langer zonder auto kan er ook nog wel bij.
chris-mc
Contacteer:

Dat betekend dat die dus weer rijdt?beterssss
en de verdere voorderingen wil ik graag weten
geld is dus echt iets waar je niet al te hard naar moet kijken als je een het veranderen en modificeren bent :D :D
Ad van Haperen
Contacteer:

heey jeroen hoe staat het er nu allemaal me elaat ons eens niet zo in spanning zitten ;)
jeroen.k

Gisteren veel gebeld met Renault en ze moeten hem dus "tussendoor" doen omdat het zo druk is daar nu...

Vandaag moet mn collega zn auto daar brengen voor een grote beurt, ze hebben mij beloofd om (als ze niks kapots tegenkomen) te zorgen dat de auto dan klaar is, dus als het een beetje mee zit vanavond een vrolijk berichtje van mij hier! :D

De computer die ik van de sloop had was iig goed, dus ik neem aan dat het nu niet zoveel tijd meer hoeft te kosten...

Meer volgt ;)
jeroen.k

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Heb net ff gebeld met de Renault garage en de auto loopt weer. Wat nu precies het probleem was weet ik og niet, maar dat hoor ik vanmiddag van de monteur wel denk ik! :)

Moet nog wel ff wat kleine dingetjes afmaken, maar das geen ramp...kreeg wel te horen dat ik op korte termijn een nieuwe brandstofpomp moet monteren, want de huidige is aan het einde van zijn latijn! Kan er meteen eentje van een 16v op (of iig van een multipointer).

Kan vanmiddag de auto ophalen en dan maar hopen dat hij het wer blijft doen, dat ik dus niet stil kom te staan onderweg!

Maar ik ben weer helemaal :D

Is het trouwens moeilijk om een andere brandstofpomp te monteren? Of kan ik dat beter laten doen?

Greetz from a happy R19 driver! :D :D :D :D :D :D
Plaats reactie