Turbotalk...
Ik heb nog gewoon een chokeklep in mijn groep A?
Voor max 1.2 bar (boven gasklep) is een gemodificeerde T2 het beste, die spoelt ook megasnel op. Hij begon bij mij al rond 1500 rpm op te spinnen en bij 2000 had ik al volle druk.
kwam ook mede door de elbow en downpipe dattie zo snel opspinde.
Zo'n T25 spoelt ook nog erg snel op en kan nog net ff wat meer lucht verstouwen... tis maar net wat je ermee wilt in de toekomst.
Voor meer info over die T2 en T25 moet je ff met JL babbelen, die kan je er alles over vertellen.
Voor max 1.2 bar (boven gasklep) is een gemodificeerde T2 het beste, die spoelt ook megasnel op. Hij begon bij mij al rond 1500 rpm op te spinnen en bij 2000 had ik al volle druk.
kwam ook mede door de elbow en downpipe dattie zo snel opspinde.
Zo'n T25 spoelt ook nog erg snel op en kan nog net ff wat meer lucht verstouwen... tis maar net wat je ermee wilt in de toekomst.
Voor meer info over die T2 en T25 moet je ff met JL babbelen, die kan je er alles over vertellen.
Je kan NOOIT in pk's spreken bij dit soort shit.
De venturi is opgeboord van 25 naar 28,5 mm rond (doorlaat vergroot met bijna 30%). Hierdoor heb je minder stromingsverlies over de venturi en merk je dat ie in de hogere toeren veel agressiever is.
Een nadeel is dat ie in het middentoerengebied de venturiwerking wat minder is, daarom wordt vaak de carb van een rijke sproeier voorzien zodat ie in het middengebied ook rijk genoeg zal zijn.
Verder is het niet de beste oplossing, mooier is gewoon een dubbele carb met 2x32mm venturi's ofzo of gewoon injectie met een joekel van een gasklep, dat rijd veel beter. Maarja dit is ook een best goeie (en relatief goedkope) oplossing voor een van de grootste bottlenecks van de GTT....
De venturi is opgeboord van 25 naar 28,5 mm rond (doorlaat vergroot met bijna 30%). Hierdoor heb je minder stromingsverlies over de venturi en merk je dat ie in de hogere toeren veel agressiever is.
Een nadeel is dat ie in het middentoerengebied de venturiwerking wat minder is, daarom wordt vaak de carb van een rijke sproeier voorzien zodat ie in het middengebied ook rijk genoeg zal zijn.
Verder is het niet de beste oplossing, mooier is gewoon een dubbele carb met 2x32mm venturi's ofzo of gewoon injectie met een joekel van een gasklep, dat rijd veel beter. Maarja dit is ook een best goeie (en relatief goedkope) oplossing voor een van de grootste bottlenecks van de GTT....
Carb alleen betaal je ongeveer de prijs van een Groep A voor, alleen moet je er een inlaatspruitstuk geheel voor laten verbouwen etc. tis niet van monteren en gaan, anders reden er wel meer mee moet je maar denken 

Tja, ik heb vorig jaar ook de stap gezet naar een T-25, die speciaal door JL Tuning samengesteld is, omdat mn turbo het had begeven.
Ik had toen gewoon een volledig standaard GTT, en door wat subtiele aanpassingen rijd ik er nu al dik een jaar mee, zonder enig probleem, en lekker wat meer pk's....
Het is al met al wel een kostbare investering, maar je moet er gewoon normaal mee om gaan, is er nix aan de hand....
Ik had toen gewoon een volledig standaard GTT, en door wat subtiele aanpassingen rijd ik er nu al dik een jaar mee, zonder enig probleem, en lekker wat meer pk's....
Het is al met al wel een kostbare investering, maar je moet er gewoon normaal mee om gaan, is er nix aan de hand....

Op marktplaats staat een 2e hands t25 ... is dit aan te raden? Voor te proberen.
Ah ja komt van een 200sx . Mij lijkt 't maar nix.
200SX T25's kan ik ook nog genoeg aan komen.
Sprak gister op Zandvoort een gozer die met een zwarte GTT reed met standaard Elbow en DP en een T25 van een 200SX, spinde bij 3000 toeren op zei ie.
Misschien dat ik het voor de gein nog eens probeer als ik morgen me DP opgehaald heb. Maar zo'n Hybride is toch veel mooier spul.
Sprak gister op Zandvoort een gozer die met een zwarte GTT reed met standaard Elbow en DP en een T25 van een 200SX, spinde bij 3000 toeren op zei ie.
Misschien dat ik het voor de gein nog eens probeer als ik morgen me DP opgehaald heb. Maar zo'n Hybride is toch veel mooier spul.
We hebben niet allemaal zo'n goede baan als jij hebt StevieSteven schreef:Maar zo'n Hybride is toch veel mooier spul.

Argh Slash, je bent wel erg hardleers he? Je wilt gewoon niet lezen of iets opzoeken, nee je vraagt het gewoon 33x
Net zoiets dat je overal met je chargecooler zit te zeuren, dat weten we nu ookwel dat jij er tevreden mee bent.
Als je nou es terugleest moet je gewoon es met Jeroen bellen of de diverse turbobedrijven die je hier in nederland hebt (turbos hoet, turboworld etc.).
Net zoiets dat je overal met je chargecooler zit te zeuren, dat weten we nu ookwel dat jij er tevreden mee bent.
Als je nou es terugleest moet je gewoon es met Jeroen bellen of de diverse turbobedrijven die je hier in nederland hebt (turbos hoet, turboworld etc.).
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
ghehe, ik beantwoord nieteens zijn vragen en wordt er al moe vanSteven schreef:Argh Slash, je bent wel erg hardleers he? Je wilt gewoon niet lezen of iets opzoeken, nee je vraagt het gewoon 33x

Een T25 schaf je niet aan om er mee op 1Bar te blijven "draaien"...
Vraag maar aan de T25 mannen hier... Life starts at 1Bar +
Dus injectie @ 1.5Bar dan maar !?
En de hybrides van JL Tuning kunnen niet worden aangeschaft buiten Jeroen om. Dat doet de leverancier niet en maar goed ook anders is het heel snel over met de ontwikkeling en de openheid van zaken omtrent die ontwikkeling.
Vraag maar aan de T25 mannen hier... Life starts at 1Bar +

Dus injectie @ 1.5Bar dan maar !?

En de hybrides van JL Tuning kunnen niet worden aangeschaft buiten Jeroen om. Dat doet de leverancier niet en maar goed ook anders is het heel snel over met de ontwikkeling en de openheid van zaken omtrent die ontwikkeling.
Dan begrijp ik openheid van zaken op een foute manier ...
het mb car performance kamp in verweer ?Riël schreef:Dan begrijp ik openheid van zaken op een foute manier ...
beetje nutteloze opmerking voor iemand met een voorbeeldfunctie Riël ...
there is no spoon.
[quote="speedline"]Een T25 schaf je niet aan om er mee op 1Bar te blijven "draaien"...
Vraag maar aan de T25 mannen hier... Life starts at 1Bar +
Eehhh..., Speedy ik denk dat we binnekort maar es eff moeten hebben over die hogere drukken......
Want deze jongen draait er echt niet meer mee dan 1,1 bar......
Hij klinkt een beetje vreemd als ik er meer bar in gooi....
Vraag maar aan de T25 mannen hier... Life starts at 1Bar +

Eehhh..., Speedy ik denk dat we binnekort maar es eff moeten hebben over die hogere drukken......

Want deze jongen draait er echt niet meer mee dan 1,1 bar......

Hij klinkt een beetje vreemd als ik er meer bar in gooi....
