Turbotalk...

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja ik zit te denken aan een groep a carb, maar ik hoor dat er een hoop nadelen aan vastzitten....
maar een oliekoeler is nu belangrijker
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

en is een t25 beter dan een angepaste t2?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Enigste nadeel van een groep a carb. is de koude start. Dan moet je hem ff aan de gang houden omdat je choke weg is. Maar na 3 minuten kan je er al normaal mee rijden :)
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb nog gewoon een chokeklep in mijn groep A?

Voor max 1.2 bar (boven gasklep) is een gemodificeerde T2 het beste, die spoelt ook megasnel op. Hij begon bij mij al rond 1500 rpm op te spinnen en bij 2000 had ik al volle druk.
kwam ook mede door de elbow en downpipe dattie zo snel opspinde.
Zo'n T25 spoelt ook nog erg snel op en kan nog net ff wat meer lucht verstouwen... tis maar net wat je ermee wilt in de toekomst.

Voor meer info over die T2 en T25 moet je ff met JL babbelen, die kan je er alles over vertellen.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

en wat is t voordeel van een groep A?met pk's...maar hoeveel?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan NOOIT in pk's spreken bij dit soort shit.

De venturi is opgeboord van 25 naar 28,5 mm rond (doorlaat vergroot met bijna 30%). Hierdoor heb je minder stromingsverlies over de venturi en merk je dat ie in de hogere toeren veel agressiever is.

Een nadeel is dat ie in het middentoerengebied de venturiwerking wat minder is, daarom wordt vaak de carb van een rijke sproeier voorzien zodat ie in het middengebied ook rijk genoeg zal zijn.

Verder is het niet de beste oplossing, mooier is gewoon een dubbele carb met 2x32mm venturi's ofzo of gewoon injectie met een joekel van een gasklep, dat rijd veel beter. Maarja dit is ook een best goeie (en relatief goedkope) oplossing voor een van de grootste bottlenecks van de GTT....
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja ik dacht ook aan een dubbele carb, wat kost zo iets?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Carb alleen betaal je ongeveer de prijs van een Groep A voor, alleen moet je er een inlaatspruitstuk geheel voor laten verbouwen etc. tis niet van monteren en gaan, anders reden er wel meer mee moet je maar denken :p
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja das waar, maar je hebt wel in een keer een enorm gasklepoppervlak
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

tja, zo'n injectiekit is ook aardig aan de prijs dacht ik....
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ik ga voor een aangepaste T2.... maar wat kost zoiets?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Steven schreef:Voor meer info over die T2 en T25 moet je ff met JL babbelen, die kan je er alles over vertellen.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Tja, ik heb vorig jaar ook de stap gezet naar een T-25, die speciaal door JL Tuning samengesteld is, omdat mn turbo het had begeven.
Ik had toen gewoon een volledig standaard GTT, en door wat subtiele aanpassingen rijd ik er nu al dik een jaar mee, zonder enig probleem, en lekker wat meer pk's.... :wink:

Het is al met al wel een kostbare investering, maar je moet er gewoon normaal mee om gaan, is er nix aan de hand.... :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Op marktplaats staat een 2e hands t25 ... is dit aan te raden? Voor te proberen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja ik zag m staan en ik heb al een afspraaak met die gast, kijken of t wat is
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ah ja komt van een 200sx . Mij lijkt 't maar nix.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

200SX T25's kan ik ook nog genoeg aan komen.
Sprak gister op Zandvoort een gozer die met een zwarte GTT reed met standaard Elbow en DP en een T25 van een 200SX, spinde bij 3000 toeren op zei ie.

Misschien dat ik het voor de gein nog eens probeer als ik morgen me DP opgehaald heb. Maar zo'n Hybride is toch veel mooier spul.
Anonymous

Steven schreef:Maar zo'n Hybride is toch veel mooier spul.
We hebben niet allemaal zo'n goede baan als jij hebt Stevie :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik ben momenteel toch echt koos werkeloos apie :p
En je weet dat ik de mijne ook tijdelijk uit handen heb gegeven....
Bovendien doelde ik op de T25 Hybrid....

Zo genoeg gehapt 8)
Anonymous

:lol: Happen naar de baas ?? :p
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja het is er een iid van een nissan, ik mot dat spul niet, ik ga lekker mn T2 aanpassen
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

maar wat kost eigenlijk het aanpassen van mn T2?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Argh Slash, je bent wel erg hardleers he? Je wilt gewoon niet lezen of iets opzoeken, nee je vraagt het gewoon 33x
Net zoiets dat je overal met je chargecooler zit te zeuren, dat weten we nu ookwel dat jij er tevreden mee bent.

Als je nou es terugleest moet je gewoon es met Jeroen bellen of de diverse turbobedrijven die je hier in nederland hebt (turbos hoet, turboworld etc.).
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ik hou t teminste on-topic, en omdat iedereen een 'expert' is geloof ik, krijg je nogal varierende antwoorden,
maargoed
morgen ga ik naar jeroen
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Daarom moet je ook naar de echte experts...
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

yep
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Steven schreef:Argh Slash, je bent wel erg hardleers he? Je wilt gewoon niet lezen of iets opzoeken, nee je vraagt het gewoon 33x
ghehe, ik beantwoord nieteens zijn vragen en wordt er al moe van :lol:
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

jahjahjah
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

nou jongens, het mij volkomen duidelijk..
oliekoeler plus remmen upgraden
daarna T25 hybride
en als laatst een injectie systeem (1 bar)
zo nu zijn jullie een tijdje van me af :beer:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Een T25 schaf je niet aan om er mee op 1Bar te blijven "draaien"...

Vraag maar aan de T25 mannen hier... Life starts at 1Bar + :worship:

Dus injectie @ 1.5Bar dan maar !? >-)

En de hybrides van JL Tuning kunnen niet worden aangeschaft buiten Jeroen om. Dat doet de leverancier niet en maar goed ook anders is het heel snel over met de ontwikkeling en de openheid van zaken omtrent die ontwikkeling.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja klopt speedline, maar ik heb jeroen vandaag gesproken en hij zei dat ik t zo moest aanpakken
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ook omdat ik dan later kan upgraden naar een 1,5 bar injectie systeem (dus al beginnen met t 1,5bar spruitstuk)
dat zei jeroen...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dan begrijp ik openheid van zaken op een foute manier ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Riël schreef:Dan begrijp ik openheid van zaken op een foute manier ...
het mb car performance kamp in verweer ?

beetje nutteloze opmerking voor iemand met een voorbeeldfunctie Riël ...
there is no spoon.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

[quote="speedline"]Een T25 schaf je niet aan om er mee op 1Bar te blijven "draaien"...

Vraag maar aan de T25 mannen hier... Life starts at 1Bar + :worship:


Eehhh..., Speedy ik denk dat we binnekort maar es eff moeten hebben over die hogere drukken...... :)
Want deze jongen draait er echt niet meer mee dan 1,1 bar...... >-)
Hij klinkt een beetje vreemd als ik er meer bar in gooi.... (~)
Plaats reactie