[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Mooi spul! Maar dat is de vervanger van de originele topmount. JP moet de topschoten hebben van zijn schroefset, en daar komt dan de topmount bovenop.

Ik heb overigens nog een originele topmount om het chassis een beetje te ontzien. Mijn veertorens vertonen inmiddels flinke haarscheuren.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Precies, ik heb alles nodig wat bovenop de veer zelf komt.

Waar scheuren je veertorens Bart? Langs de kitnaden aan de kant van het schutbord?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Nee, echt in het midden van de veertoren, op het verticale deel van het plaatwerk. Er is daar niet gelast of iets dergelijks.

Beste oplossing zou zijn om er gewoon een stuk dik plaatwerk op te lassen. Staat op de planning als de motor er weer een keer uit moet.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

een vlakke plaat neem ik aan?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee, ik denk golfplaat :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Dat maak je maar fijn zelf (0) :p Bedoel ermee dat het waarschijnlijk zoiets word als een 19 ipv de bolling die een Clio heeft.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik dacht, ik zal de stoelen er maar eens inzetten, kan hij naar de APK, kunnen we tussendoor wat rondrijden om te kijken of er geen problemen zijn. Maar aangezien ik de stoelen te hoog vond staan in de auto wilde ik ook de stoelframes aanpassen, zodat deze lager kwamen te staan. Ik schatte van tevoren dat zo'n 30 mm haalbaar moest zijn, het zijn er gelukkig 40 geworden.

Het originele frame (gemonteerd op orig slede) wat er onder de stoelen stond was min of meer symmetrisch, maar doordat hij in het midden op de tunnel staat, zat er aan de buitenkant ongeveer 30 mm aan carrosserieringen gestapeld om de stoel recht te krijgen. Verre van ideaal dus. De kant van de middentunnel eraf geslepen en hier een hoek aan gelast, zodat het hele zwikkie naar beneden kon; staat nu veel netter. Moet alleen nog even het oog van de gordel daar ergens terugzetten, maar ik twijfel alleen nog of ik die niet gewoon in de carrosserie zet, ipv op de slede.
Heb de bestuurderskant dus in elkaar gelast en het past ook nog. Een nadeel is dat er in de hoek rechtsvoor nét niet genoeg ruimte is om die kant van de slede los te 'trekken' met de hendel om de stoel te verstellen; dat moeten we nog ff fixen. Niet heel erg, want hij moet er toch nog een keer uit om m te spuiten.

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03031.jpg[/img]

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03032.jpg[/img]

De stoel staat er inmiddels op, echter nog niet op de foto :P
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je bent weer lekker bezig geweest in mijn vakantie! Ben vandaag weer terug gekomen, dus zal binnenkort weer eens koffie komen drinken, terwijl ik kijk hoe je werkt. ;-)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zit je ook daadwerkelijk lager dan met de originele stoel? Ik vind dat persoonlijk ook fijner rijden.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

met de originele stoel zou ik niet durven zeggen, die hebben we niet meer :P
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Goed, we lopen tegen de kerst, dus het is tijd afscheid te gaan nemen.

Nog eenmaal onder handen:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03919.jpg[/img]

Wat lijkenpikkerij:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03921.jpg[/img]

Bedankt voor de medewerking en tot ziens! Maandag wordt ze opgehaald voor haar laatste ritje:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03922.jpg[/img]
:bye:

Het beestje in betere tijden...
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 99039B.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Trek je er geen spareparts vanaf? Gewoon klauwen achter, aandrijfasjes, cilinderkop ofzo?

Of gaat Merijn em opnieuw opbouwen :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Lijkt idd nog wel wat bruikbaars/verkoopbaars op en aan te zitten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Klauwen achter zijn er ondertussen af, motorblok ligt in puin, dus is de moeite niet. Aandrijfassen... Tja... Kunnen we van de week misschien nog wel effe doen.
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Ahhh zielig :-( Maar eh, zit er niet nog een nette achterdemper aan ofzo? :smile:

Ideetje: neem hem op een auto-ambu mee naar de meeting morgen, kan iedereen hem verder kaalplukken :wink:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Haha, hier word gehandeld!

Als jullie ruimte hebben zou ik zeker alles er af trekken!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 99039B.jpg[/img]

Leuke luchtinlaat in de bumper. (Y) Ik heb deze ooit eerder gezien bij een auto van Mabo .
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zou kunnen antoine, ik weet verder weinig van de geschiedenis van t beestje af. Inlaten zijn wel zelf gemaakt, per zijn twee slangen, 1 blaast op de klauw, de tweede op de schijf. Geen idee of het veel helpt, allicht iets. Op de nieuwe zit nog niks...

Betreft die onderdelen.. Sommige engineparts heb ik eraf gehaald, waar ik het vertrouwen in had dat t nog goed werkte; dat was dus weinig. Deze motor is vastgelopen bij (zoals de vorige eigenaar zei) een snelheid van 110 bij schakelen van 2 naar 3 en ik moet zeggen... hij zit echt muur- en muurvast! Lekker laten zitten dus... Mocht iemand wat willen, tot maandag heb je de tijd je te melden :P
Interieur is er compleet uit, alles van waarde of nuttige toepassing is eraf, wat er op de foto staat is niet meer en niet minder dan een berg staalschroot met een kenteken :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wegens omstandigheden heeft t een paar dagen langer geduurd, maar sinds gister ben ik eigenaar-af, vrijwaring op zak.

:bye:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tabee, roesthok... :)

:beer:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou en nu weer terug naar het nieuwe roesthok, zitten de lasplaten er al in? :p

Ff een tipje voor de lasplaten, beetje afhankelijk hoe ze uitgevoerd moeten worden, maar als je nou bijv. net als met de Devilkooi in het krikpunt uitkomt, moet je gewoon een groot gat in de bodem maken en de moer op de lasplaat lassen (of gewoon een nette lasmoer pakken) en die dan zo in het krikpunt verzinken.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Om nog even aan te geven hoe ernstig het was... :)

[img]http://img812.imageshack.us/img812/4465 ... 213med.jpg[/img]

Haas en Rob hebben er nog even in stijl afscheid van genomen... :lol:

[img]http://img210.imageshack.us/img210/862/ ... 128med.jpg[/img]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ondanks dat het stil is geweest de afgelopen tijd, hebben we niet stil gezeten. :)

Vandaag bij DPT wat spullen opgehaald, waaronder een deep dish suede stuurtje, setje DS2500's, helmpie en -50 mm veren...

De auto is achter verlaagd, de remmen zijn allemaal nagekeken, gangbaar gemaakt en zo nodig voorzien van nieuw rubber e.d., cupdempers achter zijn geplaatst, uitlaat gasdicht gemaakt, handremkabels vernieuwd en nog wat kleine dingetjes gedaan. Hij is bijna APK waardig... :)

Next up:
- Veren op cupdempers zetten en monteren
- 2e kuip inbouwen
- Lasplaten laten maken
- Kooi erin
- Oliedruk en temperatuur metertjes monteren
- Eventueel een nieuwe radiateur
- Klein APK gezever fixen (claxon, etc)

Foto's volgen nog wel een keer. :)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Goed bezig, geitenbreiers !!

Wanneer gaat ie de Ring weer op ?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat zal waarschijnlijk pas in mei zijn... Weinig tijd, de komende weken! :(
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Mooie planning toch ?
Tijd zat...no hurries :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ferdy schreef:Goed bezig, geitenbreiers !!

Wanneer gaat ie de Ring weer op ?
noemt ie jullie geitenbreiers

wanneer ga jij is een echte renault kopen jonge, met je geitenwollensokkenhok

:smile: :smile: :smile: :beer: :beer:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Ik houd me aanbevolen voor een mooie blauwe 5 Alpine Turbo :D

Geitenwollensokkenhok ?
Saxo VTS powerrrrr :P
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Post eens n foto,zweetzak (B)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Who, me ? :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Nee,die dikkop.... :p
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Aarsaap...
Foto staat nog wel in mn oude projecttopic denk ik.
Alhoewel de auto nu voor wat lager staat en voorzien is van BOTB raamband :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik denk dat ie het over mij heeft... :lol: Maar toch mooi dat je je aangesproken voelt, dikkop/zweetzak. :P

Stukje verlaagd
[img]http://img708.imageshack.us/img708/7753 ... 121021.jpg[/img]

[img]http://img849.imageshack.us/img849/1213 ... 121255.jpg[/img]

Check die pijp! :lol:
[img]http://img862.imageshack.us/img862/5365 ... 121647.jpg[/img]
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Mooi verlaagd zo. Waarom kenteken aan de achterkant afplakken en de voorkant vergeten? :p
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Ferdy schreef:Aarsaap...
Foto staat nog wel in mn oude projecttopic denk ik.
Alhoewel de auto nu voor wat lager staat en voorzien is van BOTB raamband :)
[img]http://94.100.114.45/1016900001-1016950 ... _h7CZ.jpeg[/img]
Plaats reactie