[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd
Mooi spul! Maar dat is de vervanger van de originele topmount. JP moet de topschoten hebben van zijn schroefset, en daar komt dan de topmount bovenop.
Ik heb overigens nog een originele topmount om het chassis een beetje te ontzien. Mijn veertorens vertonen inmiddels flinke haarscheuren.
Ik heb overigens nog een originele topmount om het chassis een beetje te ontzien. Mijn veertorens vertonen inmiddels flinke haarscheuren.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Precies, ik heb alles nodig wat bovenop de veer zelf komt.
Waar scheuren je veertorens Bart? Langs de kitnaden aan de kant van het schutbord?
Waar scheuren je veertorens Bart? Langs de kitnaden aan de kant van het schutbord?
Nee, echt in het midden van de veertoren, op het verticale deel van het plaatwerk. Er is daar niet gelast of iets dergelijks.
Beste oplossing zou zijn om er gewoon een stuk dik plaatwerk op te lassen. Staat op de planning als de motor er weer een keer uit moet.
Beste oplossing zou zijn om er gewoon een stuk dik plaatwerk op te lassen. Staat op de planning als de motor er weer een keer uit moet.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
een vlakke plaat neem ik aan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dat maak je maar fijn zelf
Bedoel ermee dat het waarschijnlijk zoiets word als een 19 ipv de bolling die een Clio heeft.


ik dacht, ik zal de stoelen er maar eens inzetten, kan hij naar de APK, kunnen we tussendoor wat rondrijden om te kijken of er geen problemen zijn. Maar aangezien ik de stoelen te hoog vond staan in de auto wilde ik ook de stoelframes aanpassen, zodat deze lager kwamen te staan. Ik schatte van tevoren dat zo'n 30 mm haalbaar moest zijn, het zijn er gelukkig 40 geworden.
Het originele frame (gemonteerd op orig slede) wat er onder de stoelen stond was min of meer symmetrisch, maar doordat hij in het midden op de tunnel staat, zat er aan de buitenkant ongeveer 30 mm aan carrosserieringen gestapeld om de stoel recht te krijgen. Verre van ideaal dus. De kant van de middentunnel eraf geslepen en hier een hoek aan gelast, zodat het hele zwikkie naar beneden kon; staat nu veel netter. Moet alleen nog even het oog van de gordel daar ergens terugzetten, maar ik twijfel alleen nog of ik die niet gewoon in de carrosserie zet, ipv op de slede.
Heb de bestuurderskant dus in elkaar gelast en het past ook nog. Een nadeel is dat er in de hoek rechtsvoor nét niet genoeg ruimte is om die kant van de slede los te 'trekken' met de hendel om de stoel te verstellen; dat moeten we nog ff fixen. Niet heel erg, want hij moet er toch nog een keer uit om m te spuiten.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03031.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03032.jpg[/img]
De stoel staat er inmiddels op, echter nog niet op de foto
Het originele frame (gemonteerd op orig slede) wat er onder de stoelen stond was min of meer symmetrisch, maar doordat hij in het midden op de tunnel staat, zat er aan de buitenkant ongeveer 30 mm aan carrosserieringen gestapeld om de stoel recht te krijgen. Verre van ideaal dus. De kant van de middentunnel eraf geslepen en hier een hoek aan gelast, zodat het hele zwikkie naar beneden kon; staat nu veel netter. Moet alleen nog even het oog van de gordel daar ergens terugzetten, maar ik twijfel alleen nog of ik die niet gewoon in de carrosserie zet, ipv op de slede.
Heb de bestuurderskant dus in elkaar gelast en het past ook nog. Een nadeel is dat er in de hoek rechtsvoor nét niet genoeg ruimte is om die kant van de slede los te 'trekken' met de hendel om de stoel te verstellen; dat moeten we nog ff fixen. Niet heel erg, want hij moet er toch nog een keer uit om m te spuiten.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03031.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03032.jpg[/img]
De stoel staat er inmiddels op, echter nog niet op de foto

met de originele stoel zou ik niet durven zeggen, die hebben we niet meer 

Goed, we lopen tegen de kerst, dus het is tijd afscheid te gaan nemen.
Nog eenmaal onder handen:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03919.jpg[/img]
Wat lijkenpikkerij:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03921.jpg[/img]
Bedankt voor de medewerking en tot ziens! Maandag wordt ze opgehaald voor haar laatste ritje:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03922.jpg[/img]
Het beestje in betere tijden...
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 99039B.jpg[/img]
Nog eenmaal onder handen:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03919.jpg[/img]
Wat lijkenpikkerij:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03921.jpg[/img]
Bedankt voor de medewerking en tot ziens! Maandag wordt ze opgehaald voor haar laatste ritje:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C03922.jpg[/img]

Het beestje in betere tijden...
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 99039B.jpg[/img]
Haha, hier word gehandeld!
Als jullie ruimte hebben zou ik zeker alles er af trekken!
Als jullie ruimte hebben zou ik zeker alles er af trekken!
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 99039B.jpg[/img]
Leuke luchtinlaat in de bumper.
Ik heb deze ooit eerder gezien bij een auto van Mabo .
Leuke luchtinlaat in de bumper.

zou kunnen antoine, ik weet verder weinig van de geschiedenis van t beestje af. Inlaten zijn wel zelf gemaakt, per zijn twee slangen, 1 blaast op de klauw, de tweede op de schijf. Geen idee of het veel helpt, allicht iets. Op de nieuwe zit nog niks...
Betreft die onderdelen.. Sommige engineparts heb ik eraf gehaald, waar ik het vertrouwen in had dat t nog goed werkte; dat was dus weinig. Deze motor is vastgelopen bij (zoals de vorige eigenaar zei) een snelheid van 110 bij schakelen van 2 naar 3 en ik moet zeggen... hij zit echt muur- en muurvast! Lekker laten zitten dus... Mocht iemand wat willen, tot maandag heb je de tijd je te melden
Interieur is er compleet uit, alles van waarde of nuttige toepassing is eraf, wat er op de foto staat is niet meer en niet minder dan een berg staalschroot met een kenteken
Betreft die onderdelen.. Sommige engineparts heb ik eraf gehaald, waar ik het vertrouwen in had dat t nog goed werkte; dat was dus weinig. Deze motor is vastgelopen bij (zoals de vorige eigenaar zei) een snelheid van 110 bij schakelen van 2 naar 3 en ik moet zeggen... hij zit echt muur- en muurvast! Lekker laten zitten dus... Mocht iemand wat willen, tot maandag heb je de tijd je te melden

Interieur is er compleet uit, alles van waarde of nuttige toepassing is eraf, wat er op de foto staat is niet meer en niet minder dan een berg staalschroot met een kenteken

wegens omstandigheden heeft t een paar dagen langer geduurd, maar sinds gister ben ik eigenaar-af, vrijwaring op zak.


Nou en nu weer terug naar het nieuwe roesthok, zitten de lasplaten er al in? 
Ff een tipje voor de lasplaten, beetje afhankelijk hoe ze uitgevoerd moeten worden, maar als je nou bijv. net als met de Devilkooi in het krikpunt uitkomt, moet je gewoon een groot gat in de bodem maken en de moer op de lasplaat lassen (of gewoon een nette lasmoer pakken) en die dan zo in het krikpunt verzinken.

Ff een tipje voor de lasplaten, beetje afhankelijk hoe ze uitgevoerd moeten worden, maar als je nou bijv. net als met de Devilkooi in het krikpunt uitkomt, moet je gewoon een groot gat in de bodem maken en de moer op de lasplaat lassen (of gewoon een nette lasmoer pakken) en die dan zo in het krikpunt verzinken.
Om nog even aan te geven hoe ernstig het was... 
[img]http://img812.imageshack.us/img812/4465 ... 213med.jpg[/img]
Haas en Rob hebben er nog even in stijl afscheid van genomen...
[img]http://img210.imageshack.us/img210/862/ ... 128med.jpg[/img]

[img]http://img812.imageshack.us/img812/4465 ... 213med.jpg[/img]
Haas en Rob hebben er nog even in stijl afscheid van genomen...

[img]http://img210.imageshack.us/img210/862/ ... 128med.jpg[/img]
Ondanks dat het stil is geweest de afgelopen tijd, hebben we niet stil gezeten. 
Vandaag bij DPT wat spullen opgehaald, waaronder een deep dish suede stuurtje, setje DS2500's, helmpie en -50 mm veren...
De auto is achter verlaagd, de remmen zijn allemaal nagekeken, gangbaar gemaakt en zo nodig voorzien van nieuw rubber e.d., cupdempers achter zijn geplaatst, uitlaat gasdicht gemaakt, handremkabels vernieuwd en nog wat kleine dingetjes gedaan. Hij is bijna APK waardig...
Next up:
- Veren op cupdempers zetten en monteren
- 2e kuip inbouwen
- Lasplaten laten maken
- Kooi erin
- Oliedruk en temperatuur metertjes monteren
- Eventueel een nieuwe radiateur
- Klein APK gezever fixen (claxon, etc)
Foto's volgen nog wel een keer.

Vandaag bij DPT wat spullen opgehaald, waaronder een deep dish suede stuurtje, setje DS2500's, helmpie en -50 mm veren...
De auto is achter verlaagd, de remmen zijn allemaal nagekeken, gangbaar gemaakt en zo nodig voorzien van nieuw rubber e.d., cupdempers achter zijn geplaatst, uitlaat gasdicht gemaakt, handremkabels vernieuwd en nog wat kleine dingetjes gedaan. Hij is bijna APK waardig...

Next up:
- Veren op cupdempers zetten en monteren
- 2e kuip inbouwen
- Lasplaten laten maken
- Kooi erin
- Oliedruk en temperatuur metertjes monteren
- Eventueel een nieuwe radiateur
- Klein APK gezever fixen (claxon, etc)
Foto's volgen nog wel een keer.

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
noemt ie jullie geitenbreiersFerdy schreef:Goed bezig, geitenbreiers !!
Wanneer gaat ie de Ring weer op ?
wanneer ga jij is een echte renault kopen jonge, met je geitenwollensokkenhok





Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Post eens n foto,zweetzak 

Nee,die dikkop.... 

Ik denk dat ie het over mij heeft...
Maar toch mooi dat je je aangesproken voelt, dikkop/zweetzak. 
Stukje verlaagd
[img]http://img708.imageshack.us/img708/7753 ... 121021.jpg[/img]
[img]http://img849.imageshack.us/img849/1213 ... 121255.jpg[/img]
Check die pijp!
[img]http://img862.imageshack.us/img862/5365 ... 121647.jpg[/img]


Stukje verlaagd
[img]http://img708.imageshack.us/img708/7753 ... 121021.jpg[/img]
[img]http://img849.imageshack.us/img849/1213 ... 121255.jpg[/img]
Check die pijp!

[img]http://img862.imageshack.us/img862/5365 ... 121647.jpg[/img]
[img]http://94.100.114.45/1016900001-1016950 ... _h7CZ.jpeg[/img]Ferdy schreef:Aarsaap...
Foto staat nog wel in mn oude projecttopic denk ik.
Alhoewel de auto nu voor wat lager staat en voorzien is van BOTB raamband