Zeg nee tegen km heffing site is online

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor

Luco/Alpine-racer schreef:
tutuur schreef:als ze nou gewoon in de spits bij drukke steden gaan heffen heb ik er geen problemen mee....

naar die bestemmingen rijd genoeg openbaar vervoer alleen zijn we te lui om daar gebruik van te maken...(uitzonderingen daar gelaten)

vind het een beetje onzin dat iedereen die ook niet deelneemt aan die drukte en ongelukken er voor moet boeten...
Ook gelul hoor.
Ik moet vaak op nieuwbouwlocaties zijn waar nog geen openbaar vervoer is, en als je dan de eerste woning om 08.00 uur op moet leveren kan ik er nooit op tijd zijn met het ov.
En ik ben niet de enige die daarmee zit, qua strattijd en locatie.
Zou ik kantoorwerk hebben wist ik het wel, thuiswerken, zoveel mogelijk.
Tom
Moderator
Car: MB

Ik denk dat ons openbaarvervoersnetwerk op sommige punten best ok is. En dan met name de verbingen per spoor (NS) zijn nationaal zo slecht nog niet (enkel wellicht wat prijzig, maar dat even daargelaten). Probleem is echter dat een trein altijd start op een plek waar je niet bent en ergens naartoe gaat waar je niet wilt zijn. Oftewel, je hebt meer nodig. En daar zit in nederland het zwakke punt. De meeste busverbindingen zijn gewoon ruk en die dingen staan ook gewoon vast als het druk is op de weg. En als je ergens niets aan hebt, is het aan openbaar vervoer wat vast staat en waar je niet van op aan kan. Dus het blijft veel te verleidelijk het alternatief te pakken. De auto.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Hier in de randstad heb je bijvoorbeeld de Zuidtangent (busverbinding van Haarlem naar A'dam Zuid Oost en van Nieuw Vennep naar Amsterdam Zuid-as via grotendeels een eigen busbaan)

Met die bus ben ik in een half uur op mn werk voor het wereldschokkende bedrag van EUR 3,80 (enkele reis). Met de auto red ik dat niet kwa geld en ook niet kwa reistijd (A4 bij Schiphol, A10 ring Amsterdam en A9 staan bijna altijd vast).

Behalve dat ik de laatste tijd ook gebonden ben aan de bus (tja je rijdt Renault) neem ik ook gewoon de bus naar mn werk. Tis goedkoper en sneller of net zo snel. Je moet alleen af en toe een kwartiertje wachten.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dus je hoeft de Williams niet meer :D ?
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

klopt Tom, de trein vebindingen zijn zo slecht nog niet, maar het overige ov, is dramatisch

Maandag morgen
Zevenbergen naar Terheijden bij Breda een vroege dienst die om 07:00 begint, vergeet het maar

Zondag morgen
Zevenbergen naar Duizel ...vroege dienst begint om 07:00 ...vergeet het maar

Vrijdag
Zevenbergen naar Krimpen aan den IJssel, vroege dienst begint om 07:00 vergeet het maar

Een donderdag
Zevenbergen Enkhuizen, dienst van 13:00 tot 23:00 reistijd..... :klop:

Een willekeurige dag
diensten in Maastricht die beginnen t 09:30, ik kom er niet

doe dan de auto maar
Laatst gewijzigd door Hessel op zo 22 nov 2009 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als dat hier nu ook zo was, dan had ik er over gedacht om met de bus te gaan. Ik doe er nu minimaal een uur over met de auto om op mijn werk te komen. Wil ik dat met de auto doen, dan kost me dat 2 uur, volgens 9292ov.nl... En het kost me dik 20 euro per dag, al zou dat wel volledig vergoed worden door mijn werkgever.

Dat is geen fatsoenlijk alternatief, he. :)
Merijn
Über-Spammer

Wat moet jij in Duizel, Hassle? :)
Tom
Moderator

misschien dat er in de randstad dan iets meer keus is, maar hier in Brabant vind ik de bussen gewoon verrot. Als je in echt grote steden komt in het buitenland verbaas ik me vaak over hoe fijn de metro/tram/trein kunnen werken en met wat voor frequentie die dingen wel niet rijden. Dat gevoel heb ik hier nooit :lol:
Riël
Über-Spammer

Tom schreef:misschien dat er in de randstad dan iets meer keus is, maar hier in Brabant vind ik de bussen gewoon verrot. Als je in echt grote steden komt in het buitenland verbaas ik me vaak over hoe fijn de metro/tram/trein kunnen werken en met wat voor frequentie die dingen wel niet rijden. Dat gevoel heb ik hier nooit :lol:
Idd :)

Ik heb overigens de mazzel dat ik nu in centrum eindhoven werk, da's 2 minuutjes van het station.

Dus de safrane gaat sowieso waarschijnlijk de belt op. Treinen is wel lekker ontspannen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:Dus je hoeft de Williams niet meer :D ?
Natuurlijk wel :D die MOET terug (rijdend dan wel :P)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Merijn schreef:Wat moet jij in Duizel, Hassle? :)
Servas heeft daar een opdrachtgever! ......verder ook lekker knallen op die landweggetjes daar in de regio >)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Merijn
Über-Spammer

Cool! :) Kom maar een keer een bakkie doen in Bladel. Is een gat daar in de buurt. ;)
-jacco-
Über-Spammer

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
canonballman

beetje off-topic: Sprak pas een Belg die een huis in Frankrijk heeft. Hij had zijn auto op Frans kenteken staan: in Frankrijk GEEN wegenbelasting. Alleen als je over de tolwegen rijdt ben je daar een vorm van wegenbelasting kwijt. En ik geloof dat de brandstofprijzen in Frankrijk een klein tikkeltje hoger liggen in Frankrijk? Of is dat alleen aan de snelwegen het geval?

Wel zei hij dat er in Frankrijk weer andere belastingen zijn: oa kijkgeld voor een tv.

Ik vind de insteek: de gebruiker betaalt, een goede. De manier waarop is niet echt alles, vanwege de privacy.

Maar:
-hogere brandstofprijzen (meer accijns)zijn mi geen optie: Mensen gaan in het buitenland tanken, op slaolie rijden, electrisch, zonnecellen in de toekomst.... De regering moet toch een hoop geld binnen krijgen, van automobilisten.
-Ik vind het logisch, dat de buurvrouw, die haar auto 1 keer in de week gebruikt om boodschappen te gaan doen, niet de files veroorzaakt, minder mag betalen als iemand die 60.000 of meer per jaar rijdt. Dat geld moet ergens vandaan komen, en het meest logische en eerlijke is toch om dat bij de veelrijder vandaan te halen, degene die het meeste rijdt, wegen verslijt, wegenkosten veroorzaakt, vervuilt.

Misschien is het tolpoortsysteem uit Frankrijk een optie? Gewoon per keer betalen, contant als je wil, en rijdt je veel, kun je een kastje plaatsen, VRIJWILLIG, dat je niet elke keer in de contantbetalen-rij hoeft te staan, en zo onder het tolpoortje door kunt rijden (noemen ze dat in Frankrijk niet Easypay of zoiets?)

@Luco: dat je meer moet gaan betalen vindt niemand leuk, maar je bent het toch met me eens hopelijk dat jij meer moet betalen als iemand die 6 keer zo weinig rijdt? Dat dan OF je tarieven hoger worden OF je winst minder is vervelend, maar hoort erbij. Die hogere tarieven gaan waarschijnlijk overal doorberekent worden aan de afnemers, dus ook de buurvrouw. Al jouw concurrenten zullen ook meer gaan betalen, en dus ook doorberekenen.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Mensen die meer rijden betalen toch meer accijns? Omdat die mensen meer tanken :)
canonballman

En dat de automobilist in Nederland een melkkoe is staat als een paal boven water, maar heeft ook zn voordelen; er zijn in Nederland ook een hoop dingen GOED geregeld, en dat wordt gedaan met belastinggeld.

Die goede dingen worden vaak vergeten.

En ja, er wordt, naar MIJN mening, door de Nl. regering ook genoeg belastinggeld over de balk gesmeten (een hoop wordt niet besteedt aan de Nederlanders), maar dat verschilt per partij. Door te stemmen op een bepaalde partij kun je dat beinvloeden weten we allemaal.
canonballman

AnthonyR schreef:Mensen die meer rijden betalen toch meer accijns? Omdat die mensen meer tanken :)
Das waar, maar staat je auto meeste tijd stil, betaal je toch wegenbelasting, net zoveel wegenbelasting als iemand die 100.000 km per jaar rijdt. Dat willen ze veranderen, en ze hopen de files terug te dringen door de veelrijders nog zwaarder aan te pakken dan alleen met brandstofaccijns. Dat laatste, of dat gaat lukken...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

@Luco: dat je meer moet gaan betalen vindt niemand leuk, maar je bent het toch met me eens hopelijk dat jij meer moet betalen als iemand die 6 keer zo weinig rijdt? Dat dan OF je tarieven hoger worden OF je winst minder is vervelend, maar hoort erbij. Die hogere tarieven gaan waarschijnlijk overal doorberekent worden aan de afnemers, dus ook de buurvrouw. Al jouw concurrenten zullen ook meer gaan betalen, en dus ook doorberekenen.
Helemaal mee eens, alleen zoals het nu ingestoken wordt prijzen we ons als land uit de wereldeconomie.
Als ik in drie jaar 12 euro ex meer moet gaan rekenen (per uur) alleen voor de km heffing (reken ik de rest nog niet eens mee) dan denk ik dat we een hele grote klap gaan krijgen hier in nederland.
Verder kan dus iemand die van 1800 euro per maand rond moet komen en nu net een autotje van bv 6 jaar oud kan betalen het zometeen wel vergeten om auto te rijden omdat elk jaar de heffingen omhoog gaan omdat de regering zegt dat auto's zuiniger en milieuvriendelijker worden, dus ook al rij je dan 10.000 max per jaar ben je ongeveer drie keer zoveel kwijt als nu.

Dat is dan alleen de km heffing, dan praat ik nog niet over dat je je auto van zes jaar oud niet meer verkocht krijgt, plus de compensatie die de provincie mag gaan heffen.

Ze liegen ons nu dus voor, en niet zon klein beetje ook.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Als het er echt komt ga ik wel op zoek naar een leuke 25 V6 van 86 met full options :)
Merijn
Über-Spammer

Dat is een korte-termijn oplossing... :(
-jo-

canonballman schreef:beetje off-topic: Sprak pas een Belg die een huis in Frankrijk heeft. Hij had zijn auto op Frans kenteken staan: in Frankrijk GEEN wegenbelasting. Alleen als je over de tolwegen rijdt ben je daar een vorm van wegenbelasting kwijt. En ik geloof dat de brandstofprijzen in Frankrijk een klein tikkeltje hoger liggen in Frankrijk? Of is dat alleen aan de snelwegen het geval?
Mijn schoonouder zijn 4 jaar geleden verhuisd naar Frankrijk, het zalige zuiden. Wat je zegt is helemaal juist, geen wegenbelasting, net zoals in Spanje. Verzekering ook veel goedkoper. En als fransman zijnde betaal je gewoon aan de Tolpoort, wat ook enkel geldt op de nationale weg en provinciale wegen. Landinwaarts, dorpen enz. betaal je 0.0
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator

Allemaal leuk en aardig, maar het niet betalen van wegenbelasting wil niet zeggen dat er geen geld nodig is om wegen te onderhouden. Dus dat geld wordt links of rechtsom toch geind.

En nog even over het probleem dat we de km prijs niet kunnen beinvloeden en ze maar kunnen doen wat ze willen. Tja, dat is nu toch feitelijk hetzelfde. Volgens mij is de laatste jaren de wegenbelasting ook wel wat duurder geworden en fluctueren branstofprijzen ook altijd als een gek. Maar ik ben het ermee eens dat het wel redelijk moet blijven.
Merijn
Über-Spammer

Tom, brandstofprijzen blijven volgens mij ongewijzigd, dus die zullen blijven fluctueren.

Maareh, kun je even laten zien hoeveel geld er per jaar geind wordt aan accijnzen en belasting en daarnaast hoeveel er in het wegennet gestoken wordt? :) Ik denk dat je bang wordt van dat verschil...
Tom
Moderator

daar heb je idd wel gelijk in denk ik. al zou ik eigenlijk best die cijfers eens willen zien idd.
Merijn
Über-Spammer

Dat is vooral zo oneerlijk aan het systeem hier.

En ze willen nu degene die de kilometers maakt belasten, maar eigenlijk ontlasten ze de mensen die géén auto rijden continu. Ik denk dat wanneer het 1 op 1 zou worden doorberekend, de prijs een stuk aantrekkelijker zou zijn. Maar dan gaat de algemene belasting omhoog. Ik ben daar overigens eerder een voorstander van. Lasten dragen over zoveel mogelijk mensen die er gebruik van de desbetreffende dienst maken.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:daar heb je idd wel gelijk in denk ik. al zou ik eigenlijk best die cijfers eens willen zien idd.
Kan ik je zo vertellen, ongeveer 8 tot 12% van de wegenbelasting gaat daadwerkelijk naar de wegen (N)
Riël
Über-Spammer

Inkomsten 2008:

3,2 BPM
4,0 accijns
3,1 accijns
3,0 Motorrijtuigenbelasting

(in miljard)

13,3 totaal

Uitgaven:

7,0 infrastructuurfonds
7,3 verkeer en waterstaat (deels wegen)

14,3 totaal

Die 8 tot 12 % slaat kant noch wal.

http://www.rijksbegroting.nl/2008/veran ... aarverslag
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Inkomsten 2008:

3,2 BPM
4,0 accijns
3,1 accijns
3,0 Motorrijtuigenbelasting

(in miljard)

13,3 totaal

Uitgaven:

7,0 infrastructuurfonds
7,3 verkeer en waterstaat (deels wegen)

14,3 totaal

Die 8 tot 12 % slaat kant noch wal.

http://www.rijksbegroting.nl/2008/veran ... aarverslag
Riel
infrastructuurfonds is van alles en nog wat en zeker niet alleen wegen
verkeer en waterstaat idem dito
Aantal jaren geleden stond het gewoon op de acceptgiro en dat was 8 tot 12%
Maar goed we weten inmiddels hoe naief jij soms bent dus heeft het toch geen nut daarover in discussie te gaan (Y)
Riël
Über-Spammer

We weten inmiddels hoe naief ik ben?

Ja sorry maar 'het staat op de acceptgiro' vind ik naiever dan wanneer ik gewoon de stukken erbij pak met bron.

Ik bedoel je kan alles wel met kwaad licht beschijnen maar het helpt iedereen meer wanneer men gewoon een helder beeld heeft van de situatie in plaats van het eeuwige geklaag en ongefundeerd geschreeuw over moord en brand.

Bedoel, ik ben het ook niet eens met deze hele poppenkast, maar wil wel een realistisch beeld hebben welk gefundeerd is en niet gebaseerd op populistisch gebral.

Over dat fonds: http://www.st-ab.nl/wetten/0560_Wet_Inf ... rfonds.htm
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

riel, wetten, ja daar houden ze zich aan :( :(

Er staan inmiddels genoeg argumenten, maar jij blijft bij jouw mening, zonder de moeite te nemen wat dingen door te nemen, je bagataliseert andermans onderbouwingen en noemt het geschreeuw en gebral, zolang jij dat denkt en niet de juiste stukken wilt lezen en denkt dat alles wat de overheid opschrijft klopt heeft een du=iscussie geen enkele zin en ben je naar mijn mening zeer naief

De overheid jokt niet (S) (S) (0)
Dat fonds is zo vaag dat ze het geld overal aan uit kunnen geven wat ze willen. :lol: :lol: Ik wou dat ik mijn sponsorgelden onder die voorwaarden mocht uitgeven :worship: :worship:
Tom
Moderator

Laten we ieder zijn mening geven. Volgens mij geeft Riel aan dat hij het niet eens is met de huidige opzet, dus in die zin zit hij wellicht op de dezelfde lijn Luco :D
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Als je dat verslag zo ziet met die cijfers dan kunnen we dat mooi besparen op integratie (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:Laten we ieder zijn mening geven. Volgens mij geeft Riel aan dat hij het niet eens is met de huidige opzet, dus in die zin zit hij wellicht op de dezelfde lijn Luco :D
Tom, even voor de duidelijkheid, ik kwam met argumenten, die riel niet de moeite waard vind om te lezen of te checken en noemt het daarom waardeloze argumenten en gebral.

Nu komt die zelf met flutargumenten, dan mag ik daar toch ook wat van vinden?

Verder niks mis mee hoor, ieder zijn keus (Y)
Van mij mag je ook gewoon bukken en alles geloven en nemen wat men je door de strot en reet wil duwen :smile:
Tom
Moderator

tuurlijk mogen wel allen iets vinden. Een leuke discussie is nooit weg. Maar laten we er geen ruzie om gaan maken :wink: :beer:

Dus laten we weer verder gaan mopperen over km heffing :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik heb geen ruzie hoor :smile:

geef mij maar een willekeurige auto van bouwjaar 2002 tot 2009 en ik zal je laten zien dat ze allemaal duurder worden vanaf 2014 tot 2018 |: |:
Plaats reactie