[Clio 1.8 16V] Arco's "La Salope Noire" VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geert schreef:lagertjes zijn 35 euro. wat kosten de bouten?
3 euro p/s, je hebt er 8 nodig. :)

Betwijfel overigens of dat rekbouten zijn, heb ze wel eens opgemeten maar er lijkt weinig rek in te zitten.. ik heb ze tot nu toe altijd nog wel vervangen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

overal lees ik dat het rekbouten zijn. ik zou het er niet op wagen.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Voor dat geld zeker niet!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Geert schreef:lagertjes zijn 35 euro. wat kosten de bouten?
3 euro p/s, je hebt er 8 nodig. :)

Betwijfel overigens of dat rekbouten zijn, heb ze wel eens opgemeten maar er lijkt weinig rek in te zitten.. ik heb ze tot nu toe altijd nog wel vervangen.
Die rek is zo weinig dat je dat echt niet kan meten hoor.
Ze rekken zeg maar onder spanning, maar komen ook weer terug als ze weer spanningsvrij zijn.
Rekbouten kan je over het algemeen twee keer gebruiken, dan moet je ze echt vervangen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Arco Straver schreef:Heerlijk ... maar als ie pingelt, moet er toch iets van zuigerschade zichtbaar zien of niet ??

Motorvermogen was wel goed. Trok wel lekker door en kwa top durf ik niets te zeggen. Nooit harder gegaan als 180. Oppakken motor in lage toeren en hoge toeren altijd goed. Geen gestotter of bijgeluiden. Oke. Kleppen tikken met koude motor. Maar het bekende "knisperende zakje chips" heb ik nooit waargenomen...

Wellicht toch een idee als ie weer in elkaar zit eens een bezoek te brengen aan Henk / Goes dus.
Kun je normaal wel zien ja aan de zuiger, ik heb hier nog wel wat zuigers liggen met wat "pingelschade", zal wel eens een foto maken binnenkort.
Vandaag mijn oude gtt blokkie weer hierheengehaald, pingelschade was goed te zien aan de zuiger :( :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Luco/Alpine-racer schreef:
Ronald1916V schreef:
Geert schreef:lagertjes zijn 35 euro. wat kosten de bouten?
3 euro p/s, je hebt er 8 nodig. :)

Betwijfel overigens of dat rekbouten zijn, heb ze wel eens opgemeten maar er lijkt weinig rek in te zitten.. ik heb ze tot nu toe altijd nog wel vervangen.
Die rek is zo weinig dat je dat echt niet kan meten hoor.
Ze rekken zeg maar onder spanning, maar komen ook weer terug als ze weer spanningsvrij zijn.
Rekbouten kan je over het algemeen twee keer gebruiken, dan moet je ze echt vervangen.
Over het algemeen moet je dat met een schuifmaat o.i.d. wel kunnen meten, bij een kopbout bijvoorbeeld kun je dat verschil redelijk goed opmeten. :) Er zijn zelfs fabrikanten bij die voorschrijven om de kopbout her te gebruiken als deze binnen een bepaalde waarde valt.. een aantal Renault motoren ook overigens.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

volgens mij als je pingelschade hebt zou de zuigerwand ook beschadigd moeten zijn.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Joost van der Hammen schreef:volgens mij als je pingelschade hebt zou de zuigerwand ook beschadigd moeten zijn.
Hoeft niet zuigerwand is vaak sterker dan de zuiger :smile:
Zal zo ff fototje maken
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ronald1916V schreef:
canonballman schreef:als je de drijfstanglagers niet vervangt ben je een debiel, en dat meen ik.
Subtiel weer Reinier, maar je hebt gelijk :D (Y)
Gelukkig spoor ik niet ... :lol:

Tja... ik wil z.s.m. rijden en kan verdere vertraging eigenlijk niet hebben ...

Vanavond de onderdeelnummers maar ff noteren van wat ik nog nodig heb en morgen maar bestellen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Resultaat van twee keer van 120 naar 200 op willen trekken en heel even inhouden bij 180, gelijk van het gas.
Daarna klonk die als een diesel :( :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Arco Straver schreef:
Ronald1916V schreef:
canonballman schreef:als je de drijfstanglagers niet vervangt ben je een debiel, en dat meen ik.
Subtiel weer Reinier, maar je hebt gelijk :D (Y)
Gelukkig spoor ik niet ... :lol:

Tja... ik wil z.s.m. rijden en kan verdere vertraging eigenlijk niet hebben ...

Vanavond de onderdeelnummers maar ff noteren van wat ik nog nodig heb en morgen maar bestellen.
Dat je zo snel mogelijk wil rijden snap ik, maar je weet wat er gebeurd als de lagers er aan gaan ? dacht ik wel toch inmiddels ? (Y)

@Luco, ziet er slecht uit zeg.. wat was nou de oorzaak van het pingelen ?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
Arco Straver schreef:
Ronald1916V schreef:
canonballman schreef:als je de drijfstanglagers niet vervangt ben je een debiel, en dat meen ik.
Subtiel weer Reinier, maar je hebt gelijk :D (Y)
Gelukkig spoor ik niet ... :lol:

Tja... ik wil z.s.m. rijden en kan verdere vertraging eigenlijk niet hebben ...

Vanavond de onderdeelnummers maar ff noteren van wat ik nog nodig heb en morgen maar bestellen.
Dat je zo snel mogelijk wil rijden snap ik, maar je weet wat er gebeurd als de lagers er aan gaan ? dacht ik wel toch inmiddels ? (Y)

@Luco, ziet er slecht uit zeg.. wat was nou de oorzaak van het pingelen ?
Liep veeeeeeeeeeeeel te rijk dus na overleg en rondbellen enzo 1 tandje kleinere sproeier zonder hem op de bank te zetten, was gelijk het ritje naar huis toen het fout ging.
Dus ik rommel en rotzooi niet meer zonder gelijk te banken, en natuurlijk een egt meter :smile:


Arco wees verstandig en doe het goed, je krijgt er spijt van, en iets met een ezel enzo :lol: (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

3x aan dezelfde was het toch ??? :lol: (0) :~
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Arco Straver schreef:3x aan dezelfde was het toch ??? :lol: (0) :~
zoiets :smile: 8)

en EIGENWIJS is ook WIJS :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Verstandige vriendin schreef:Smart may have the brains, but stupid has the balls !
:worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Luco/Alpine-racer schreef:
Ronald1916V schreef:
Arco Straver schreef:
Ronald1916V schreef:
canonballman schreef:als je de drijfstanglagers niet vervangt ben je een debiel, en dat meen ik.
Subtiel weer Reinier, maar je hebt gelijk :D (Y)
Gelukkig spoor ik niet ... :lol:

Tja... ik wil z.s.m. rijden en kan verdere vertraging eigenlijk niet hebben ...

Vanavond de onderdeelnummers maar ff noteren van wat ik nog nodig heb en morgen maar bestellen.
Dat je zo snel mogelijk wil rijden snap ik, maar je weet wat er gebeurd als de lagers er aan gaan ? dacht ik wel toch inmiddels ? (Y)

@Luco, ziet er slecht uit zeg.. wat was nou de oorzaak van het pingelen ?
Liep veeeeeeeeeeeeel te rijk dus na overleg en rondbellen enzo 1 tandje kleinere sproeier zonder hem op de bank te zetten, was gelijk het ritje naar huis toen het fout ging.
Dus ik rommel en rotzooi niet meer zonder gelijk te banken, en natuurlijk een egt meter :smile:


Arco wees verstandig en doe het goed, je krijgt er spijt van, en iets met een ezel enzo :lol: (0)
Duidelijk gevalletje van High-speed-knock dan :p

Knockknock who's there.. me.. i kill you :D

Wel zonde weer, klein foutje.. hoge prijzen (N)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zo... blokkie is weer op de terugweg...

Cilinderkop met nieuwe pakking geplaatst.
Verse distributie en rollen erop. Nieuwe multiriem en spanner.
Kabelboom weer teruggeplaatst en aangesloten.

Heb de oliekoeler deze keer niet aangesloten. Kan nog wel naderhand gedaan worden.

Morgen ff lagerschalen ophalen incl. boutjes voor de drijfstangen en deze vervangen. Als het meezit hoop ik morgenavond het blok montageklaar te hebben of zelfs al erin te hebben. :D

Ben vergeten wat :foto: te maken van de nokkenstokken. Ze lijken mij wel wat scherp zo op het oog ..

Oh ja. Kan iemand mij vertellen waar he sekkertje hoort me een enkel geel draadje bij je gasklephuis ??? Heb mij wezenloos geazocht, maar niet gevonden .... :-(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

o dan ken je het afknippen....
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

is dat niet voor gasklephuisverwarming? sommige hebben dat wel anderen weer niet...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Arco Straver schreef:
Verstandige vriendin schreef:Smart may have the brains, but stupid has the balls !
:worship:
Beetje zelfde idee als.

if you gonna be dumb you gotta be tough
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zo... weer een dag verder.

Vanmorgen lagerschalen bij de dealer gehaald. (bij nader inzien niet slim... ik besefte het te laat... maar ja, het zit er nu al in :D )
Alles dicht gebouwd en vastgezet.

Blok hangt weer terug met eigenlijk zo goed als alles weer aangesloten ...

Nieuwe spanners en rollen
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 0240-1.jpg[/img]

Nieuwe koppakking
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... fb0241.jpg[/img]

Drijfstangtap tussen 2de cilinder. Zo zag de rest er ook uit.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... fb0242.jpg[/img]

Lagerschalen 2de cilinder
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... fb0243.jpg[/img]

Lagerschalen 3de cilinder
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... fb0244.jpg[/img]

Lagerschalen 2de en 3de cilinder zagen er het slechts uit.
De rest viel eigenlijk wel mee.

Carter was al eens gedemonteerd en ik vermoed dat de lagerschalen ook al eens gedaan zijn.

Nog steeds niets gevonden waar het het gele draadje met stekkertje hoort waar bij het gasklephuis zit ... (toch verwarming voor gasklephuis bij Scandinavische modellen ??)

Nog een loos stekkertje tegen binnenscherm linksvoor bij koplamp ??

En eigenlijk een groot gedeelte van de middag bezig geweest met het terugplaatsen van de stuurstang op het stuurhuis.... Het is nog steeds niet gelukt.... ik mis 2 cm om 'm te borgen... :( Snaper geen hol van en je kan er ook al zo lekker bij dankzij dat lekkere stugge hoesje wat eromheen zit ... :gun: )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Dat losse draadje hoort naast de stekker van je tps sensor te zitten. Deze zit aan de voorkant van je gasklephuis. De eerste 16v's hadden dit. Doe anders ff een foto?

Los stekkertje bij je koplamp? Electrische waterpomp zit er nog in? Toevallig niet je linker knipperlichtstekker van het voorscherm?

Als je 2 cm te kort hebt kan het zijn dat je je stuurkolom ff 180 graden moet draaien, het kan namelijk maar op 1 manier. Je stuurkolom heeft aan het einde een platte kant zitten waar de bout overheen moet lopen.

Via de onderkant kun je met je handen de bout er wel induwen, daarna stuurhuis draaien en met een lange verleng het moertje erop pielen. Kan best even werk zijn, hoe vaker je het doet hoe sneller het gaat(Y)

Edit, krukas dus niets aan laten doen? Jij durft, en dat met ori lagerschalen :worship: (0)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Elektrische waterpomp zit erin en is al gekoppeld met de juiste stekker. Deze stekker zit vast aan binnen deel voorscherm...

Op gasklephuis zit geen loze stekker meer ... Morgen ff :foto: maken. (F)

Enne... yeps... gewoon nieuwe lagerschalen plaatsen. Ronald doet dat ook soms... toch ???. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ja, maar volgens mij nooit geen schaaltjes bij reno vandaan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

NEEEEEEE, geen lagerschalen van de DEALER !

Haal snel er uit die rommel, die gaan je stuk.. die hebben geen borglipje (N)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat is waar en dat realiseerde ik mij ook vanmorgen toen ik ze in m'n handen had .... :~ :-(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

maar je laat ze toch zitten? ;)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ja.

edit :

nee. als ik morgen / vrijdagochtend al andere lagers heb.
Laatst gewijzigd door Arco op wo 17 feb 2010 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Arco Straver schreef:Dat is waar en dat realiseerde ik mij ook vanmorgen toen ik ze in m'n handen had .... :~ :-(
Da's goed, maar beter was als je ze dan ook meteen met dezelfde gang weer terug het magazijn in gegooit had. die lagers zijn bedoeld voor 1 van de laatste F7P's met andere drijfstangen die ik nog nooit gezien heb (Heine had er volgens mij 1?)

Dus die moet je niet monteren want die beginnen je na een paar kilometer al te draaien in de lagerkap met alle gevolgen van dien (lagerschade o.a.)

Dus stroop je mouwen a.u.b. nog een keer op en ruk die lagers er weer uit, setje Federal Mogul lagers kosten je rond de 5 tientjes.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Artikelnummer ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

heeft er niemand een mooie foto van een schaaltje met en zonder dat lipje. Ik weet het wel (dat er verschil is), maar heb ze nooit naast elkaar gezien.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

als je ze netjes monteerd gaan ze niet draaien.

Heine heeft er al mee geracet en ik zet ze ook gewoon in mijn H-profiel drijfstangen (kheb dezelfde als heine)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Poeh, is natuurlijk altijd een stukje risico. Ben benieuwt hoelang het goedgaat voordat je eventuele problemen krijgt.

Die paar tientjes boeit niet zo, krukas uitbouwen en slijpen heb ik persoonlijk wat minder zin in :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

mark 5t schreef:als je ze netjes monteerd gaan ze niet draaien.

Heine heeft er al mee geracet en ik zet ze ook gewoon in mijn H-profiel drijfstangen (kheb dezelfde als heine)
H-profiel ?? Help mij ff verder ....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wij hebben race drijfstangen arco.
is bij jou niet van toepassing.

wat ik bedoel te zeggen is dat als je alles netjes gemonteerd hebt en ze draaien lekker soepel rond dat het dan echt wel goed gaat.
Gesloten