
Arthur's R5-R turbo: toch doorzetten!
+1Rob schreef:
En jouw redenatie om voor 195/45R16 bandjes te gaan 'omdat je er nog een had liggen' is natuurlijk helemaal de verkeerde reden. Wel geld willen neerleggen voor een setje neppe 1 delige BBS Le Mans en dan 2de hands banden erom leggen?

5 GT Turbo '88 GT5
Ja, en daar waarschuw ik jou toch ook voor jong. Als jij straks met 2 man en een volle tank gaat rijden dan lopen die wielen aan tot op het canvas.tutuur schreef:volgens mij staat het al duidelijk in mijn tekst, ONBELAST
Geen idee wat een 'laggertje' is. Last van een lange vliegreis misschien?tutuur schreef: en dat jij 165/40 aanraad vind ik helemaal een laggertje
Smaller en platter dan 165/40 krijg je niet in 16" waarmee de kans op aanlopen een stuk kleiner is dan met jouw 195/45. Een tip om het aanlopen te voorkomen.
Kereltje, jij hoeft mij niet te vertellen dat ik mijn huiswerk moet gaan doen. Het is nog een tip om te voorkomen dat jouw banden gaan aanlopen. Als jij denkt dan je zelfs aan de achterzijde niets hoeft te doen omdat jouw wielkasten te ver zijn uitgezaagd betekent niet dat daar nog winst vast te halen om jouw banden niet te laten aanlopen. Om over de voorzijde maar niet te spreken.tutuur schreef:oja, wielkasten rollen, van een gttdoe eerst eens je huiswerk
het mooie is, dat het aan de achterkant al compleet vrij loopt, met volle tank 2 man erin, en dan kan er ook nog iemand in de kofferbak staan
met de 165/40 bedoelde ik meer het oog op de veiligheid
en de wielkasten uitrollen gaat een beetje lastig worden aangezien er sowieso geen gefelste rand in zit en de kappen er anders ook een beetje moeilijk op gaan 
met de 165/40 bedoelde ik meer het oog op de veiligheid

Totdat jij de achterbumper monteerttutuur schreef:het mooie is, dat het aan de achterkant al compleet vrij loopt, met volle tank 2 man erin, en dan kan er ook nog iemand in de kofferbak staan![]()

Ik ga ervan uit dat die neppers die jij hebt gekocht 7" breed zijn (want die zijn er niet in andere maten) dan is 165/40 echt nog heel goed te doen. Had jij nu echt 3delige velgen met een fatsoendelijke beedte (8,5") en jij daar 165/40 omheen probeerde te krijgen, dan zou dat niet helemaal veilig zijn. (Maar dan zou jij wel mijn held zijn, maar dat is een ander verhaal)tutuur schreef:met de 165/40 bedoelde ik meer het oog op de veiligheid![]()
En jij zegt tegen mij dat ik mijn huiswerk moet gaan doen? Kereltje er zit wel degelijk een felsrand in je voorschermen. Maar het zijn de randjes in die kunststof kappen die je weg kan halen voor meer ruimte.tutuur schreef:en de wielkasten uitrollen gaat een beetje lastig worden aangezien er sowieso geen gefelste rand in zit en de kappen er anders ook een beetje moeilijk op gaan
Ik kan het toch niet laten. Laatste post in jouw topic, want nu staat het weer bovenaan in de 'latest post' en dat is natuurlijk ook niet mijn doel.tutuur schreef:lees aub je pb, de dingen die jij opnoemt wist ik een half jaar terug al![]()
en de helft klopt er niet van dus reageer aub niet
Jij wilt graag dat ik niet meer in jouw topic post. Zal ik niet meer doen. Beloofd. Maar kom niet aan met loze kreten zoals 'ga je huiswerk doen' of 'de dingen die jij opnoemt wist ik een half jaar terug al'. Hieruit blijkt dus al dat jij denkt dat, omdat jij een GT turbo hebt, jij er ook alles vanaf weet. En daarom geen commentaar en tips van mensen wilt hebben.
Ik ga hier niet verkondigen dat ik alles van de GT turbo weet, maar dat ik iets meer dan een half jaar geleden al eens gesleuteld heb aan een GT turbo en jou waarschuw was slechts goed bedoeld. Net als meerdere mensen die jou hebben geadviseerd.
Voel je toch niet zo aangevallen als iemand jou advies geeft. Natuurlijk hoef jij het advies niet op te volgen, maar er lopen hier toch een paar man rond die wel weten hoe de vork in de steel zit. En dan doel ik niet alleen op het sleutelen aan een GT turbo, maar het hele aanpassen van een wagen.
Ik spreek jou wel als jij (over een paar jaar) weet wat GT turbo rijden precies inhoud en dat jij beter eerst kan nadenken en dan doen (of posten).
Maar veel succes.
ik voel me niet aangevallen als iemand advies geeft, het is alleen wel handig als diegene ook weet waar die het over heeft in dit geval m.b.t bandenmaat, iedereen op het forum die 16inch rijd heeft er 195/40 banden om, de 165/40 is dus totaal overbodig, nu ik met 45 banden rij heb ik inderdaad wat dingen moeten aanpassen, maar denk dat de mensen met 40 banden dat ook al moeten.....
edit: wat heeft dit trouwens met gtt rijden te maken? geef indd toe dat ik daar geen ervaring mee heb
edit: wat heeft dit trouwens met gtt rijden te maken? geef indd toe dat ik daar geen ervaring mee heb
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
hey tuutoertoeter ik heb nu al even een tijdje met veel plezier je topicje lopen lezen en zeker geen reactie gegeven maaaaaaaar.
wat ben jij een eigenwijs stuk vreten zeg
je hebt een hele leuke gt als je alles goed aanpakt
de meeste die enigsinds ongezouten je een stukje advies pogen te geven hebben stuk voor stuk al meerdere gt's versleten en er vanalles aan verbouwd
door die tips aan te nemen hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden !
jou manier kom je er toch alleen maar achter dat het om een goedkoop 2e hands krom exemplaar gaat (ja het uitgevonden wiel)
A zorg voor goede maat banden !
waarom?
wegligging
veiligheid
afwijking km teller (ja ook die)
versnellingsbak verhoudingen kloppen nu echt niet meer
je auto wordt in de sprint zelfs iets trager !!!!!
Kooi? lamaar zeg wel niks
als je alles net niet doet zo als het hoord zal men er wat van zeggen
dus val er dan ook niet over als men goedbedoeld tips geeft en je voor gek verklaren als je het steeds maar weer anders wilt doen en eigenwijs bent ...
het wiel is namelijk al uitgevonden !!
en niet 1 keer !!!!!
en vriend ....
als je zo trots bent dat je alles net niet goed doet ... neem dan het commentaar dan zoals het is
je kan overal terug lezen dat je toch niet als laatste lacht
btw smaak is smaak vind je dingen mooi omdat jij het mooi vind ... ?
prima jou auto jou keuze schijt aan de rest en de koningin
veel plezier met je gtt
als je er echt wat van wilt maken neem wat aan van mensen hier
ze bedoelen het niet slecht !
vriendelijke groet Sven
en nee ik kraak je niet af
ik lach om je
en ja ik ben ook iemand die het anders doet als veel mensen ...
maar ik ben 15 jaar actief in de garage
en weet wanneer ik wel moet luisteren
wat ben jij een eigenwijs stuk vreten zeg
je hebt een hele leuke gt als je alles goed aanpakt
de meeste die enigsinds ongezouten je een stukje advies pogen te geven hebben stuk voor stuk al meerdere gt's versleten en er vanalles aan verbouwd
door die tips aan te nemen hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden !
jou manier kom je er toch alleen maar achter dat het om een goedkoop 2e hands krom exemplaar gaat (ja het uitgevonden wiel)
A zorg voor goede maat banden !
waarom?
wegligging
veiligheid
afwijking km teller (ja ook die)
versnellingsbak verhoudingen kloppen nu echt niet meer
je auto wordt in de sprint zelfs iets trager !!!!!
Kooi? lamaar zeg wel niks
als je alles net niet doet zo als het hoord zal men er wat van zeggen
dus val er dan ook niet over als men goedbedoeld tips geeft en je voor gek verklaren als je het steeds maar weer anders wilt doen en eigenwijs bent ...
het wiel is namelijk al uitgevonden !!
en niet 1 keer !!!!!
en vriend ....
als je zo trots bent dat je alles net niet goed doet ... neem dan het commentaar dan zoals het is
je kan overal terug lezen dat je toch niet als laatste lacht
btw smaak is smaak vind je dingen mooi omdat jij het mooi vind ... ?
prima jou auto jou keuze schijt aan de rest en de koningin

veel plezier met je gtt
als je er echt wat van wilt maken neem wat aan van mensen hier
ze bedoelen het niet slecht !
vriendelijke groet Sven
en nee ik kraak je niet af
ik lach om je
en ja ik ben ook iemand die het anders doet als veel mensen ...
maar ik ben 15 jaar actief in de garage

en weet wanneer ik wel moet luisteren
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
ik kan best wat commentaar hebben hoor, en indd klopt de bak verhouding nu niet meer, daar ben ik mij bewust van, maar als iemand gaat lopen roepen dat ik mijn wielkasten moet uitrollen terwijl er niet eens een velsrand in zit neem ik dit niet erg serieus...
en dan vervolgens allerlei dingen op gaat noemen waardoor het mis zou kunnen gaan, en nee niet op de tippende manier... zoals de achterbumper, die heeft allang een aanpasbeurtje gehad, zo ook de wielkasten achter...
en als ik dan de pb's zie die ik binnen krijg weet ik al helemaal dat ik diegene niet meer serieus hoef te nemen.....
waar het al mis is gegaan is dat hij er uit ophaalde dat ze een mm van de schermen af zaten bij insturen, dit is niet het geval....
ik heb overigens ook veel van andere mensen geleerd hoor, stel alleen niet zoveel vragen in dit topic, maar dat ziet niet iedereen dus ik snap wel dat je alleen de eigenwijze kant ziet
goed ik laat dit verder in het midden... ik stoor me er niet zo erg aan...
ik weet wat ik doe, dat wil niet zeggen dat ik alles van een gtt weet
edit: nu heb ik wel een paar vragen:
ik heb eens gelezen dat het niet te best voor je turbo is om elke tankbeurt loodvervanger erbij te pleuren, wat raden jullie aan?
de gt lijkt al erg rijk te lopen op stationair toerental, waar kan dit aan liggen? co afstelling?
en dan vervolgens allerlei dingen op gaat noemen waardoor het mis zou kunnen gaan, en nee niet op de tippende manier... zoals de achterbumper, die heeft allang een aanpasbeurtje gehad, zo ook de wielkasten achter...
en als ik dan de pb's zie die ik binnen krijg weet ik al helemaal dat ik diegene niet meer serieus hoef te nemen.....
waar het al mis is gegaan is dat hij er uit ophaalde dat ze een mm van de schermen af zaten bij insturen, dit is niet het geval....
ik heb overigens ook veel van andere mensen geleerd hoor, stel alleen niet zoveel vragen in dit topic, maar dat ziet niet iedereen dus ik snap wel dat je alleen de eigenwijze kant ziet
goed ik laat dit verder in het midden... ik stoor me er niet zo erg aan...
ik weet wat ik doe, dat wil niet zeggen dat ik alles van een gtt weet

edit: nu heb ik wel een paar vragen:
ik heb eens gelezen dat het niet te best voor je turbo is om elke tankbeurt loodvervanger erbij te pleuren, wat raden jullie aan?
de gt lijkt al erg rijk te lopen op stationair toerental, waar kan dit aan liggen? co afstelling?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
co schroef.
loodvv? rijdt gewoon op 98 gaat prima. jij leest toch zoveel? had je dat kunnen weten.
ik zei je direct al dat je voor 195/40 moest gaan..
maar goed.
loodvv? rijdt gewoon op 98 gaat prima. jij leest toch zoveel? had je dat kunnen weten.
ik zei je direct al dat je voor 195/40 moest gaan..
maar goed.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
mijn ideeFerdy schreef:doe us effe lekker chillen hier in dit topic...

@martijn kool
ik geloof ik dat het wel goed was voor de kleppen alleen minder voor de turbo... jij rijd gewoon zonder en zonder problemen?
ik weet indd. dat 195/40 beter is maar het was ff niet anders
195/45 zonder aanlopen met 3mman in de auto:
[img]http://94.100.116.98/527700001-52775000 ... _TDkH.jpeg[/img]
[img]http://94.100.116.98/527700001-52775000 ... _TDkH.jpeg[/img]
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
jup gaat primatutuur schreef:mijn ideeFerdy schreef:doe us effe lekker chillen hier in dit topic...![]()
@martijn kool
ik geloof ik dat het wel goed was voor de kleppen alleen minder voor de turbo... jij rijd gewoon zonder en zonder problemen?
ik weet indd. dat 195/40 beter is maar het was ff niet anders

195/45/16 kan vast wel, ligt aan meerdere factoren dan aan bandenmaat.. voor loopt het volgens mij altijd aan bij insturen.. achter zal wel meevallen idd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
als ik volledig instuur loopt het aan de achter en voorkant net niet aan tegen het binnenwerk, wel komt het bij inveren tegen de kunstof kappen aan die achter de kokers zitten maar dat is niet zo heel erg
ik denk dat ik nu mijn loodvv opmaak tav de kleppen, hier ligt dan wel een mooi berscherm laagje op, dan kan ik verder ook gewoon op 98 rijden

ik denk dat ik nu mijn loodvv opmaak tav de kleppen, hier ligt dan wel een mooi berscherm laagje op, dan kan ik verder ook gewoon op 98 rijden

update:
me spulletjes zijn gespoten en liggen klaar om gemonteerd te worden
ook foto van het zelf gemonteerde voorraam:
[img]http://94.100.115.82/650000001-65005000 ... _KJ1j.jpeg[/img]
[img]http://94.100.115.104/650000001-6500500 ... _fMvZ.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.110/650000001-6500500 ... _Mx3o.jpeg[/img]
me spulletjes zijn gespoten en liggen klaar om gemonteerd te worden

ook foto van het zelf gemonteerde voorraam:
[img]http://94.100.115.82/650000001-65005000 ... _KJ1j.jpeg[/img]
[img]http://94.100.115.104/650000001-6500500 ... _fMvZ.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.110/650000001-6500500 ... _Mx3o.jpeg[/img]
shiny!
zijn dit nou die veels tegrote banden waar iedereen het over heeft?
[img]http://94.100.118.110/650000001-6500500 ... _Mx3o.jpeg[/img]
zijn dit nou die veels tegrote banden waar iedereen het over heeft?

[img]http://94.100.118.110/650000001-6500500 ... _Mx3o.jpeg[/img]
5GTT & clio II 1.6 16v
het veert niet te ver in, veert eigenlijk amper, maar de schokdempers staan dan ook wel veel te stug nog... linksom draaien is losser neem ik aan?DennisT schreef:Zier er strak uit allemaal! Misschien een optie om tijdelijk van die rubberen ringen om de schokdempers te schuiven tegen het te ver inveren?
Best grappig om men ouwe gt nog es te zienJoopieboy schreef:Thats him!Willeon de Zoete schreef:@ Johan: Was het deze dan toevallig?
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 5/davy.jpg[/img]![]()
Ik dacht alleen dat hij er origineler uit zag maar ik had me dus vergist.

Ondertussen heeft Davy hem enkele weken terug verkocht wegens de aankoop van een nieuwe wagen en plaatsgebrek.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
update:
vandaag maar even bezig geweest met gaas plaatsen en chrome randjes in de bumpers [is er al iemand die dit ooit heeft gedaan of moet ik er patent op aanvragen?
] ook de dorpels en holle ruimtes volgesmeukt met blanke ML
omdat foto's meer zeggen dan woorden:
[img]http://94.100.116.145/652000001-6520500 ... _Lzip.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.74/652000001-65205000 ... _pAhv.jpeg[/img]
kleurtje gaat er wel goed uitkomen dnek ik
[img]http://94.100.113.40/652000001-65205000 ... _4KI9.jpeg[/img]
en bij mij de niet zo onopvallende intercooler
[img]http://94.100.115.231/652050001-6521000 ... _njpG.jpeg[/img]
vandaag maar even bezig geweest met gaas plaatsen en chrome randjes in de bumpers [is er al iemand die dit ooit heeft gedaan of moet ik er patent op aanvragen?


omdat foto's meer zeggen dan woorden:
[img]http://94.100.116.145/652000001-6520500 ... _Lzip.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.74/652000001-65205000 ... _pAhv.jpeg[/img]
kleurtje gaat er wel goed uitkomen dnek ik

[img]http://94.100.113.40/652000001-65205000 ... _4KI9.jpeg[/img]
en bij mij de niet zo onopvallende intercooler

[img]http://94.100.115.231/652050001-6521000 ... _njpG.jpeg[/img]
Ik vind het er echt gaaf uit zien, de kleur, velgen, aangepaste bumpers enzo
Wat is je plan verder met de voorbumper, wordt de rest gaas? Misschien nog ff een tip voor je velgen, blinde ventielen
Maakt 't ff af 



-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Chromen strips in je voor- en achterbumper ???
Ieder z'n smaak, maar wordt het niet TEveel ??
Wel netjes gedaan zo op het eerste gezicht.
Waarmee ga je btw de openingen in je voorbumper "opvullen" ??

Ieder z'n smaak, maar wordt het niet TEveel ??
Wel netjes gedaan zo op het eerste gezicht.

Waarmee ga je btw de openingen in je voorbumper "opvullen" ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ik vind de chrome randjes juist net mooi, kan natuurlijk ook weer niet voor wel doen en achter niet he
heb het idee van me rover gekaapt, daar zit het origineel zo...
naast de intercooler komt een massief alu pijpje aan weerskanten en de rest gaas, het gaas stopt dan achter het pijpje, met aan de rechter(vanuit de auto gezien) kant achter het gaas nog de oliekoeler
blinde ventielen heb ik wel aan gedacht maar vind het niet super praktisch, en ze zijn ook niet chrome te krijgen dus dan smoelt het nog niet....

heb het idee van me rover gekaapt, daar zit het origineel zo...
naast de intercooler komt een massief alu pijpje aan weerskanten en de rest gaas, het gaas stopt dan achter het pijpje, met aan de rechter(vanuit de auto gezien) kant achter het gaas nog de oliekoeler

blinde ventielen heb ik wel aan gedacht maar vind het niet super praktisch, en ze zijn ook niet chrome te krijgen dus dan smoelt het nog niet....