Arthur's R5-R turbo: toch doorzetten!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tim
Car: E36 M3

Had je beter wat eerder kunnen doen, dan had hij het geld niet uitgegeven aan die banden ;)
Roy
Moderator

Rob schreef:
En jouw redenatie om voor 195/45R16 bandjes te gaan 'omdat je er nog een had liggen' is natuurlijk helemaal de verkeerde reden. Wel geld willen neerleggen voor een setje neppe 1 delige BBS Le Mans en dan 2de hands banden erom leggen?
+1 :worship:
5 GT Turbo '88 GT5
tutuur
Clubsponsor

achja, ik heb geen geldboompje in de tuin staan, anderen miss wel?
Rob

tutuur schreef:volgens mij staat het al duidelijk in mijn tekst, ONBELAST
Ja, en daar waarschuw ik jou toch ook voor jong. Als jij straks met 2 man en een volle tank gaat rijden dan lopen die wielen aan tot op het canvas.
tutuur schreef: en dat jij 165/40 aanraad vind ik helemaal een laggertje :lol:
Geen idee wat een 'laggertje' is. Last van een lange vliegreis misschien?
Smaller en platter dan 165/40 krijg je niet in 16" waarmee de kans op aanlopen een stuk kleiner is dan met jouw 195/45. Een tip om het aanlopen te voorkomen.
tutuur schreef:oja, wielkasten rollen, van een gtt :lol: doe eerst eens je huiswerk :wink:
Kereltje, jij hoeft mij niet te vertellen dat ik mijn huiswerk moet gaan doen. Het is nog een tip om te voorkomen dat jouw banden gaan aanlopen. Als jij denkt dan je zelfs aan de achterzijde niets hoeft te doen omdat jouw wielkasten te ver zijn uitgezaagd betekent niet dat daar nog winst vast te halen om jouw banden niet te laten aanlopen. Om over de voorzijde maar niet te spreken.
tutuur
Clubsponsor

het mooie is, dat het aan de achterkant al compleet vrij loopt, met volle tank 2 man erin, en dan kan er ook nog iemand in de kofferbak staan :wink:

met de 165/40 bedoelde ik meer het oog op de veiligheid (Y) en de wielkasten uitrollen gaat een beetje lastig worden aangezien er sowieso geen gefelste rand in zit en de kappen er anders ook een beetje moeilijk op gaan :wink:
Rob

tutuur schreef:het mooie is, dat het aan de achterkant al compleet vrij loopt, met volle tank 2 man erin, en dan kan er ook nog iemand in de kofferbak staan :wink:
Totdat jij de achterbumper monteert ;)
tutuur schreef:met de 165/40 bedoelde ik meer het oog op de veiligheid (Y)
Ik ga ervan uit dat die neppers die jij hebt gekocht 7" breed zijn (want die zijn er niet in andere maten) dan is 165/40 echt nog heel goed te doen. Had jij nu echt 3delige velgen met een fatsoendelijke beedte (8,5") en jij daar 165/40 omheen probeerde te krijgen, dan zou dat niet helemaal veilig zijn. (Maar dan zou jij wel mijn held zijn, maar dat is een ander verhaal)
tutuur schreef:en de wielkasten uitrollen gaat een beetje lastig worden aangezien er sowieso geen gefelste rand in zit en de kappen er anders ook een beetje moeilijk op gaan :wink:
En jij zegt tegen mij dat ik mijn huiswerk moet gaan doen? Kereltje er zit wel degelijk een felsrand in je voorschermen. Maar het zijn de randjes in die kunststof kappen die je weg kan halen voor meer ruimte.
tutuur
Clubsponsor

lees aub je pb, de dingen die jij opnoemt wist ik een half jaar terug al :wink:

en de helft klopt er niet van dus reageer aub niet
Rob

tutuur schreef:lees aub je pb, de dingen die jij opnoemt wist ik een half jaar terug al :wink:

en de helft klopt er niet van dus reageer aub niet
Ik kan het toch niet laten. Laatste post in jouw topic, want nu staat het weer bovenaan in de 'latest post' en dat is natuurlijk ook niet mijn doel.

Jij wilt graag dat ik niet meer in jouw topic post. Zal ik niet meer doen. Beloofd. Maar kom niet aan met loze kreten zoals 'ga je huiswerk doen' of 'de dingen die jij opnoemt wist ik een half jaar terug al'. Hieruit blijkt dus al dat jij denkt dat, omdat jij een GT turbo hebt, jij er ook alles vanaf weet. En daarom geen commentaar en tips van mensen wilt hebben.

Ik ga hier niet verkondigen dat ik alles van de GT turbo weet, maar dat ik iets meer dan een half jaar geleden al eens gesleuteld heb aan een GT turbo en jou waarschuw was slechts goed bedoeld. Net als meerdere mensen die jou hebben geadviseerd.

Voel je toch niet zo aangevallen als iemand jou advies geeft. Natuurlijk hoef jij het advies niet op te volgen, maar er lopen hier toch een paar man rond die wel weten hoe de vork in de steel zit. En dan doel ik niet alleen op het sleutelen aan een GT turbo, maar het hele aanpassen van een wagen.

Ik spreek jou wel als jij (over een paar jaar) weet wat GT turbo rijden precies inhoud en dat jij beter eerst kan nadenken en dan doen (of posten).

Maar veel succes.
tutuur
Clubsponsor

ik voel me niet aangevallen als iemand advies geeft, het is alleen wel handig als diegene ook weet waar die het over heeft in dit geval m.b.t bandenmaat, iedereen op het forum die 16inch rijd heeft er 195/40 banden om, de 165/40 is dus totaal overbodig, nu ik met 45 banden rij heb ik inderdaad wat dingen moeten aanpassen, maar denk dat de mensen met 40 banden dat ook al moeten.....

edit: wat heeft dit trouwens met gtt rijden te maken? geef indd toe dat ik daar geen ervaring mee heb :wink:
Steven
Car: M536

Wel mooi dat je dan weet dat alles goedgaat terwijl je er nog niet mee gereden hebt. (S)
tutuur
Clubsponsor

zat al te wachten tot jij met een opmerking kwam :lol: , zoals ik heb rob gePB'd heb is op deze setup al 6 jaar gereden door goede vriend van me :wink:
JanGTT
Car: GT Turbo Blue Sport
Contacteer:

haha optimisten....
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hey tuutoertoeter ik heb nu al even een tijdje met veel plezier je topicje lopen lezen en zeker geen reactie gegeven maaaaaaaar.
wat ben jij een eigenwijs stuk vreten zeg
je hebt een hele leuke gt als je alles goed aanpakt
de meeste die enigsinds ongezouten je een stukje advies pogen te geven hebben stuk voor stuk al meerdere gt's versleten en er vanalles aan verbouwd
door die tips aan te nemen hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden !
jou manier kom je er toch alleen maar achter dat het om een goedkoop 2e hands krom exemplaar gaat (ja het uitgevonden wiel)

A zorg voor goede maat banden !
waarom?
wegligging
veiligheid
afwijking km teller (ja ook die)
versnellingsbak verhoudingen kloppen nu echt niet meer
je auto wordt in de sprint zelfs iets trager !!!!!

Kooi? lamaar zeg wel niks

als je alles net niet doet zo als het hoord zal men er wat van zeggen
dus val er dan ook niet over als men goedbedoeld tips geeft en je voor gek verklaren als je het steeds maar weer anders wilt doen en eigenwijs bent ...
het wiel is namelijk al uitgevonden !!
en niet 1 keer !!!!!
en vriend ....
als je zo trots bent dat je alles net niet goed doet ... neem dan het commentaar dan zoals het is

je kan overal terug lezen dat je toch niet als laatste lacht

btw smaak is smaak vind je dingen mooi omdat jij het mooi vind ... ?
prima jou auto jou keuze schijt aan de rest en de koningin ;)
veel plezier met je gtt
als je er echt wat van wilt maken neem wat aan van mensen hier
ze bedoelen het niet slecht !

vriendelijke groet Sven
en nee ik kraak je niet af
ik lach om je
en ja ik ben ook iemand die het anders doet als veel mensen ...
maar ik ben 15 jaar actief in de garage ;)
en weet wanneer ik wel moet luisteren
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
tutuur
Clubsponsor

ik kan best wat commentaar hebben hoor, en indd klopt de bak verhouding nu niet meer, daar ben ik mij bewust van, maar als iemand gaat lopen roepen dat ik mijn wielkasten moet uitrollen terwijl er niet eens een velsrand in zit neem ik dit niet erg serieus...

en dan vervolgens allerlei dingen op gaat noemen waardoor het mis zou kunnen gaan, en nee niet op de tippende manier... zoals de achterbumper, die heeft allang een aanpasbeurtje gehad, zo ook de wielkasten achter...

en als ik dan de pb's zie die ik binnen krijg weet ik al helemaal dat ik diegene niet meer serieus hoef te nemen.....

waar het al mis is gegaan is dat hij er uit ophaalde dat ze een mm van de schermen af zaten bij insturen, dit is niet het geval....

ik heb overigens ook veel van andere mensen geleerd hoor, stel alleen niet zoveel vragen in dit topic, maar dat ziet niet iedereen dus ik snap wel dat je alleen de eigenwijze kant ziet :wink:

goed ik laat dit verder in het midden... ik stoor me er niet zo erg aan...
ik weet wat ik doe, dat wil niet zeggen dat ik alles van een gtt weet :)

edit: nu heb ik wel een paar vragen:

ik heb eens gelezen dat het niet te best voor je turbo is om elke tankbeurt loodvervanger erbij te pleuren, wat raden jullie aan?

de gt lijkt al erg rijk te lopen op stationair toerental, waar kan dit aan liggen? co afstelling?
Martijn Kool

co schroef.

loodvv? rijdt gewoon op 98 gaat prima. jij leest toch zoveel? had je dat kunnen weten.

ik zei je direct al dat je voor 195/40 moest gaan..

maar goed.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ferdy
Über-Spammer

doe us effe lekker chillen hier in dit topic... :gaap:
tutuur
Clubsponsor

Ferdy schreef:doe us effe lekker chillen hier in dit topic... :gaap:
mijn idee :(

@martijn kool

ik geloof ik dat het wel goed was voor de kleppen alleen minder voor de turbo... jij rijd gewoon zonder en zonder problemen?

ik weet indd. dat 195/40 beter is maar het was ff niet anders :wink:
tutuur
Clubsponsor

195/45 zonder aanlopen met 3mman in de auto:

[img]http://94.100.116.98/527700001-52775000 ... _TDkH.jpeg[/img]
Martijn Kool

tutuur schreef:
Ferdy schreef:doe us effe lekker chillen hier in dit topic... :gaap:
mijn idee :(

@martijn kool

ik geloof ik dat het wel goed was voor de kleppen alleen minder voor de turbo... jij rijd gewoon zonder en zonder problemen?

ik weet indd. dat 195/40 beter is maar het was ff niet anders :wink:
jup gaat prima :).

195/45/16 kan vast wel, ligt aan meerdere factoren dan aan bandenmaat.. voor loopt het volgens mij altijd aan bij insturen.. achter zal wel meevallen idd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

als ik volledig instuur loopt het aan de achter en voorkant net niet aan tegen het binnenwerk, wel komt het bij inveren tegen de kunstof kappen aan die achter de kokers zitten maar dat is niet zo heel erg :)

ik denk dat ik nu mijn loodvv opmaak tav de kleppen, hier ligt dan wel een mooi berscherm laagje op, dan kan ik verder ook gewoon op 98 rijden :)
tutuur
Clubsponsor

update:
me spulletjes zijn gespoten en liggen klaar om gemonteerd te worden :smile:

ook foto van het zelf gemonteerde voorraam:
[img]http://94.100.115.82/650000001-65005000 ... _KJ1j.jpeg[/img]
[img]http://94.100.115.104/650000001-6500500 ... _fMvZ.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.110/650000001-6500500 ... _Mx3o.jpeg[/img]
DennisT
Moderator

Zier er strak uit allemaal! Misschien een optie om tijdelijk van die rubberen ringen om de schokdempers te schuiven tegen het te ver inveren?
Allartino

shiny!

zijn dit nou die veels tegrote banden waar iedereen het over heeft? :wink: :D
[img]http://94.100.118.110/650000001-6500500 ... _Mx3o.jpeg[/img]
5GTT & clio II 1.6 16v
tutuur
Clubsponsor

haha scherp gezien,1,95m bij 45 :D ja die wilde ik er inderdaad onder zetten maar ben er toch achter gekomen dat het niet past :D
tutuur
Clubsponsor

DennisT schreef:Zier er strak uit allemaal! Misschien een optie om tijdelijk van die rubberen ringen om de schokdempers te schuiven tegen het te ver inveren?
het veert niet te ver in, veert eigenlijk amper, maar de schokdempers staan dan ook wel veel te stug nog... linksom draaien is losser neem ik aan?
DennisT
Moderator

Ja dat is ook moeilijk in te schatten, dan moet je toch eerst gaan passen ;)
-jo-

Joopieboy schreef:
Willeon de Zoete schreef:@ Johan: Was het deze dan toevallig?

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... 5/davy.jpg[/img]
Thats him! (Y) :worship:

Ik dacht alleen dat hij er origineler uit zag maar ik had me dus vergist. :p
Best grappig om men ouwe gt nog es te zien :) Hij is naar Davy gegaan met originele bump en motorkap, en op Ronal turbo's.

Ondertussen heeft Davy hem enkele weken terug verkocht wegens de aankoop van een nieuwe wagen en plaatsgebrek.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor

zo zie je nog is wat terug he :D
tutuur
Clubsponsor

update:
vandaag maar even bezig geweest met gaas plaatsen en chrome randjes in de bumpers [is er al iemand die dit ooit heeft gedaan of moet ik er patent op aanvragen? :lol: ] ook de dorpels en holle ruimtes volgesmeukt met blanke ML :)

omdat foto's meer zeggen dan woorden:
[img]http://94.100.116.145/652000001-6520500 ... _Lzip.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.74/652000001-65205000 ... _pAhv.jpeg[/img]

kleurtje gaat er wel goed uitkomen dnek ik :smile:
[img]http://94.100.113.40/652000001-65205000 ... _4KI9.jpeg[/img]

en bij mij de niet zo onopvallende intercooler :lol:
[img]http://94.100.115.231/652050001-6521000 ... _njpG.jpeg[/img]
DennisT
Moderator

Ik vind het er echt gaaf uit zien, de kleur, velgen, aangepaste bumpers enzo :worship: Wat is je plan verder met de voorbumper, wordt de rest gaas? Misschien nog ff een tip voor je velgen, blinde ventielen ;) Maakt 't ff af (Y)
turbo5

mijn tip voor de velgen: weekendjes vrijhouden om te polijsten..

wat een karwei om die dingen netjes te houden..
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Chromen strips in je voor- en achterbumper ??? :(
Ieder z'n smaak, maar wordt het niet TEveel ??
Wel netjes gedaan zo op het eerste gezicht. (Y)

Waarmee ga je btw de openingen in je voorbumper "opvullen" ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor

ik vind de chrome randjes juist net mooi, kan natuurlijk ook weer niet voor wel doen en achter niet he :lol:
heb het idee van me rover gekaapt, daar zit het origineel zo...

naast de intercooler komt een massief alu pijpje aan weerskanten en de rest gaas, het gaas stopt dan achter het pijpje, met aan de rechter(vanuit de auto gezien) kant achter het gaas nog de oliekoeler (Y)

blinde ventielen heb ik wel aan gedacht maar vind het niet super praktisch, en ze zijn ook niet chrome te krijgen dus dan smoelt het nog niet....
Tom
Moderator
Car: MB

Die wielen staan wel erg net (Y) . Die chromen randjes vind ik afgrijselijk, maar ieder zijn smaak natuurlijk (dat patent aanvragen zal wel niet nodig zij :smile: )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor

indd. smaken verschillen, ik vind het een geweldige vinding :lol:
Plaats reactie