
Jochem's 5 TURBO 2...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
langer stuk pijp pakkenFlorus schreef:Die moer was idd wel dramatisch........1,5 meter pijp op de dopsleutel en nog niet los willen........


Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Na het poetsen wd 40 erop spuitenJochem de Haas schreef:Daar was ik al bang voor....zwart spuiten dus-Ray- schreef:de enige remedie om ze echt glimmend te houden is elke week ff een lappie met poets erover.
je kan ze ook "locken" dacht ik met een soort blanke lak (moet je ff aan oldskool vragen) maar das ook niet alles
Had ook gehoord dat silecone spray wel zo werken .....mmm niet dus
Kon weer een velg opnieuw doen ...sloeg mat uit
(5 liter kan kopen met knijpsproeiertje)
Dan lekker uitwrijven, dan zijn ze zo glad als een aal en alles veeg je er zo af

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Heb toevallig die dag een behoorlijk aantal zien rijden.Jochem de Haas schreef:Een paar mooie auto's![]()
http://www.tvl.nl/nl/programmas/tv-publiek/
Klik dan op renault alpine club 14-04-10
Eerst 1, na een tijdje weer een aantal... minuutje later weer een aantal.
Kon niet anders dan dat er wat te doen was, nou nu weet ik het dus

5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Had een tijdje geleden nog wat foto's geschoten nadat ik de velgjes weer eens had gepolijst .....
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0131.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0132.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0133.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0134.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0135.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0136.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0131.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0132.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0133.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0134.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0135.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to0136.jpg[/img]
jochem hou nou eens op, zo kan ik mij toch niet vertonen op me werk met die tent in me broek!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
ben je nog aan het werk dan ? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nadat ik vrijdag bij Ivo op de zaak ben geweest om een deukje te laten restylen wat helaas niet helemaal is gelukt ....80%...
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... uto007.jpg[/img]
Heeft de turbo zijn laatste adem uitgeblazen....hij walmde altijd al ff onder vollast nadat je een tijdje rustig had gereden.
De laatste tourrit met de ARCN heeft hem genekt vermoed ik (naja mijn voetje dan) toen was de walm echt wel een paar meter lang, 100 ofzo hahaha.
Maar goed als je dat dan kwijt was dan had je weer negens last van voor een tijdje....
Helaas ging dat afgelopen vrijdag niet meer op...
Nadat de Drive in garage was gesloten toch ook zelf nog maar wat gedaan.
Eerst de compressie even getest van het motorblok...het zou namelijk ook nog kunnen dat er een paar zuigerveren deels foetsie zijn.
Dit is waarschijnlijk niet het geval want de compressie van alle cilinders zit op 9,5 bar of 9,8...
Dan maar ff verder..rommelen.
Uitlaat weg...turbo asje voelen...mmm ik kan naar links en ik kan naar rechts ohohoh.
Toen de gehele turbo even gedemonteerd..en al snel was duidelijk waarom ie zo walmde.
Dit zat zoiezo al aan olie in de IC..
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... uto005.jpg[/img]
Ik schat een halve liter en dan lag er ook nog een plas op de grond
De eerste bocht naar de ic zat gewoon vol met olie ...het is denk ik een wonder dat er uberhaubt nog lucht door de Ic kwam.
Als je in de uitlaatzijde kijkt van de turbo zie je al een scheur lopen..
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... uto015.jpg[/img]
Dus ff een revisie is ook niet echt een optie ( duur )
Het zal dus wel een nieuwe worden up to date turbo...maar goed welke ?
Deze zit er nu op
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... uto012.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... uto013.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... uto002.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to1038.jpg[/img]
Ook meteen even gekeken of de turbo van een 5 ALPINE TURBO hetzelfde is .....maar nee dat is ie niet.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... uto007.jpg[/img]
Heeft de turbo zijn laatste adem uitgeblazen....hij walmde altijd al ff onder vollast nadat je een tijdje rustig had gereden.
De laatste tourrit met de ARCN heeft hem genekt vermoed ik (naja mijn voetje dan) toen was de walm echt wel een paar meter lang, 100 ofzo hahaha.
Maar goed als je dat dan kwijt was dan had je weer negens last van voor een tijdje....
Helaas ging dat afgelopen vrijdag niet meer op...
Nadat de Drive in garage was gesloten toch ook zelf nog maar wat gedaan.
Eerst de compressie even getest van het motorblok...het zou namelijk ook nog kunnen dat er een paar zuigerveren deels foetsie zijn.
Dit is waarschijnlijk niet het geval want de compressie van alle cilinders zit op 9,5 bar of 9,8...
Dan maar ff verder..rommelen.
Uitlaat weg...turbo asje voelen...mmm ik kan naar links en ik kan naar rechts ohohoh.
Toen de gehele turbo even gedemonteerd..en al snel was duidelijk waarom ie zo walmde.
Dit zat zoiezo al aan olie in de IC..
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... uto005.jpg[/img]
Ik schat een halve liter en dan lag er ook nog een plas op de grond

De eerste bocht naar de ic zat gewoon vol met olie ...het is denk ik een wonder dat er uberhaubt nog lucht door de Ic kwam.
Als je in de uitlaatzijde kijkt van de turbo zie je al een scheur lopen..
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... uto015.jpg[/img]
Dus ff een revisie is ook niet echt een optie ( duur )
Het zal dus wel een nieuwe worden up to date turbo...maar goed welke ?
Deze zit er nu op
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... uto012.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... uto013.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... uto002.jpg[/img]
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to1038.jpg[/img]
Ook meteen even gekeken of de turbo van een 5 ALPINE TURBO hetzelfde is .....maar nee dat is ie niet.
2 auto's die vlak voor 10 april stuk gaan
Succes met zoeken van een nieuwe turbo

Succes met zoeken van een nieuwe turbo

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Euh welke is er nog meer stuk gegaan dan vlak voor 10 april ? of heb jij voorspellende gaven....?
Okkie zijn gtt...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Tja die is toch niet van mij ...... 

Dat heb je mij toch ook niet horen zeggen? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Waar mee ? de kop van tuuthoer tegen de muur rammen ?Merijn schreef:Ik wil je wel komen helpen...

Of bedoelde je dat niet

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Euh laat maar...trouwens kom met je EX auto ..dus ik vermoed dat je die niet gaat slopen.
Jij handig met sleutelen ? O oke, geloof het pas als er foto's van zijn
Nouja als je gewoon doet en na denkt moet iedereen het kunnen ....lijkt me
Jij handig met sleutelen ? O oke, geloof het pas als er foto's van zijn

Nouja als je gewoon doet en na denkt moet iedereen het kunnen ....lijkt me
Balen Haas...., maar ik kan me goed voorstellen waaromie zo rookte....
Ff een curcus frans bijsprijkeren, en even op de franse turbosite de vraag stellen of ze suggesties hebben....
Wel zuur Haas, maar ja het is beter dan het hele blok ff reviseren..
Succes man
Ff een curcus frans bijsprijkeren, en even op de franse turbosite de vraag stellen of ze suggesties hebben....
Wel zuur Haas, maar ja het is beter dan het hele blok ff reviseren..
Succes man
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik ken nog iemand die origineel spul heeft liggen, mocht je interesse hebben zie ik wel een pm/belletje verschijnen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Damn ... eerst de zilveren, nu de blauwe ... Be carefull met de Willie en de 21 dan maar ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tis niet zo dat een turbo revisiebedrijf er gewoon nieuwe seals in kunnen zetten? langs gaan is weten uiteraard, maargoed....
Nog een foto van de intercooler volstaaand met olie...
[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... MG2176.jpg[/img]
En nog ff de foto van de complete motorruimte erbij
[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... MG2168.jpg[/img]

Nog een foto van de intercooler volstaaand met olie...
[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... MG2176.jpg[/img]
En nog ff de foto van de complete motorruimte erbij
[img]http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... MG2168.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Verklaard wel dat je bij vollast natuurlijk een rookwolk achterlaat he 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja idd JP dat geeft wel een wolkje
Er zit ook een scheur in het uitlaat huis... en die zijn meestal wel prijzig.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... uto015.jpg[/img]
De turbo ligt in de auto dus weg gaan wel eens langs wat bedrijven.
Er zit ook een scheur in het uitlaat huis... en die zijn meestal wel prijzig.
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... uto015.jpg[/img]
De turbo ligt in de auto dus weg gaan wel eens langs wat bedrijven.

nieuwe turbo zal je de kop toch niet kosten?
gewoon bestellen schoonmaken monteren en gaan met dat ding.
gewoon bestellen schoonmaken monteren en gaan met dat ding.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Naja 1000 euro ben je zo kwijt ........
Ee ik zit niet in de plantjes oid dus ik moet er "hard" voor werken he ....
Ee ik zit niet in de plantjes oid dus ik moet er "hard" voor werken he ....
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
moet goedkoper kunenn toch
heb je een nr?
heb je een nr?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja ik ben een gier ...kan het maar 1 keer uitgeven.
Het liefst heb ik een nieuwe ...maarja.
Sven wat voor een nr bedoel je ?
Het liefst heb ik een nieuwe ...maarja.
Sven wat voor een nr bedoel je ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja maar als jij het doet dan rijd ie de eerste 4 jaar niet meer
Komt best wel goed ...

Komt best wel goed ...