Willeon: Phase 2 GT turbo '90: 'end of project'
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
info Luco en/of Jochem (en/of Mark 5T dacht ik ook)ff. Die hebben er 1.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Ik heb hem erin zitten
Werkt perfect
Werkt perfect

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik heb hem bij boneless vandaan maar volgens mij kan je hem ook bij conrad bestellen?
Wij hebben hem helemaal uit elkaar gehaald want het is een lomp ding, en netjes in het hemeltje weggewerkt.
Wij hebben hem helemaal uit elkaar gehaald want het is een lomp ding, en netjes in het hemeltje weggewerkt.
-
- Über-Spammer
Heeft MBCarperformance zoiets ook niet te koop. (XRD ???)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
die werkt niet in een gtt
jochem heeft een 19 16v met ecu en die heeft een gtt standaard niet.
Dus ik dacht dat het in een gtt niet kon een xrd
jochem heeft een 19 16v met ecu en die heeft een gtt standaard niet.
Dus ik dacht dat het in een gtt niet kon een xrd
-
- Über-Spammer
Dat lees ik nu ook net.
http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... dc79f6c4d0
Maar wat jij in je GTT hebt is toch zo goed als het zelfde ??
Een aantal functies van de XRD kan ook van een GTT "geplukt' worden lijkt mij. Of niet ??
http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... dc79f6c4d0
Maar wat jij in je GTT hebt is toch zo goed als het zelfde ??
Een aantal functies van de XRD kan ook van een GTT "geplukt' worden lijkt mij. Of niet ??
je kunt ook kiezen voor wideband lambda, dan weet je ook meteen of alles ok is. Maar temp meter is heel goed. Je mag eigenlijk niet boven de 1000 graden uitkomen. dus als je eens aan het sprinten bent op hoge druk, zie je meteen gevaar en kan je gas los laten
boven de 1000 loopt je turbo serieus gevaar om stuk te gaan. Mark5t heeft 1 in zijn auto, en als je die te zwaar belast zie je dat meteen dan gaat de temp echt snel omhoog.
En dat is weer een resultaat van arm lopen, bijna het enige waar de gt blokjes door stuk gaan.
boven de 1000 loopt je turbo serieus gevaar om stuk te gaan. Mark5t heeft 1 in zijn auto, en als je die te zwaar belast zie je dat meteen dan gaat de temp echt snel omhoog.
En dat is weer een resultaat van arm lopen, bijna het enige waar de gt blokjes door stuk gaan.
Wideband heb je meer aan. Ook handig om de carb goed af te stellen, en te controleren of je wel een goed mengsel draait op vollast. EGT en AFR beide is helaal ideaal. Heb je voldoende outputs om je motor goed en safe af te stellen.
Luco/Alpine-racer schreef:ik heb hem bij boneless vandaan maar volgens mij kan je hem ook bij conrad bestellen?

R5GTT. Drive it like you stole it
Juist, maar als je moet kiezen heb je meer aan een Wideband dan EGT.Bart V schreef:Wideband heb je meer aan. Ook handig om de carb goed af te stellen, en te controleren of je wel een goed mengsel draait op vollast. EGT en AFR beide is helaal ideaal. Heb je voldoende outputs om je motor goed en safe af te stellen.
-
- Contacteer:
schroefset voorop?? of moet ie nog lager....will schreef:Nieuws? Ja, volgende week komt de groep A carburateur er eindelijk op.
En de gepolijste veerpootbrug en de gele Koni's voor de achterzijde niet te vergeten.
Ook ga ik bij PM Performance in Kampen een prijs afspreken voor een op maar gemaakte Koni schroefset en laswerkzaamheden (veertoren doorgeroest t.p.v. chassisnr.).
kunnen die -60 apex veren wel onder de cabrio....die moet ook
nog omlaag nu er nieuwe wielen onder zitten
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... all%29.jpg[/img]-PAZ- schreef:Luco/Alpine-racer schreef:ik heb hem bij boneless vandaan maar volgens mij kan je hem ook bij conrad bestellen?
Wij hebben hem helemaal uit elkaar gehaald want het is een lomp ding, en netjes in het hemeltje weggewerkt.![]()
??
![]()
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... all%29.jpg[/img]
Ziet er netjes uit zeg! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
Alstie er bij mij in ZOU komen, zou t ding ook bij Conrad vandaan komen.
Maar ik schijn nog keuze te hebben .i.v.m. prijsverschillen, moet morgen ff terugbellen.
Maar de hamvraag voor mij is: is t nodig als ik voorlopig nog geen grotere turbo of andere aanpassingen aan mijn motor doe, behalve een groep A carb??
Degenen die zo'n sensor hebben, rijden met serieus wat meer druk en meer PK dan ik (van plan ben).
Maar ik schijn nog keuze te hebben .i.v.m. prijsverschillen, moet morgen ff terugbellen.
Maar de hamvraag voor mij is: is t nodig als ik voorlopig nog geen grotere turbo of andere aanpassingen aan mijn motor doe, behalve een groep A carb??
Degenen die zo'n sensor hebben, rijden met serieus wat meer druk en meer PK dan ik (van plan ben).
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee hoor ik rij ook maar op 0,86, wel met een iets andere turbo, maar weer geen groepA carb.
Ik heb hem erin zitten omdat ik geen zin heb weer een blok te slopen
Ik heb hem erin zitten omdat ik geen zin heb weer een blok te slopen

-
OK dan, dat maakt het voor mij wel weer wat anders, Luco.
Het is mij in ieder geval aangeraden uit voorzorg, i.i.g. vanuit het oogpunt van de groep A carb.
En i.v.m. mogelijke toekomstplannen, dus als een soort voorwerk.
Maar ik zie een beetje tegen het inbouwen van zo'n ding op. Dash wordt er volgens mij niet fraaier van.
Maar ik zal morgen nog eens overleggen met Peter van PM Performance, ook wat betreft de verschillende typen en prijzen.
Het is mij in ieder geval aangeraden uit voorzorg, i.i.g. vanuit het oogpunt van de groep A carb.
En i.v.m. mogelijke toekomstplannen, dus als een soort voorwerk.
Maar ik zie een beetje tegen het inbouwen van zo'n ding op. Dash wordt er volgens mij niet fraaier van.
Maar ik zal morgen nog eens overleggen met Peter van PM Performance, ook wat betreft de verschillende typen en prijzen.
ik heb er ook eentje en ben er helemaal weg van.
gewoon doen als je de duiten er voor hebt liggen.
ja kan precies zien wat er gebeurt als je serieus gaat trappen.
niet vergeten even een verlengkabel mee te bestellen.
ik heb hem precies zoals op die foto van luco gemonteerd in het uitlaatspruitstuk vlak voor de turbo.
gewoon doen als je de duiten er voor hebt liggen.
ja kan precies zien wat er gebeurt als je serieus gaat trappen.
niet vergeten even een verlengkabel mee te bestellen.
ik heb hem precies zoals op die foto van luco gemonteerd in het uitlaatspruitstuk vlak voor de turbo.
-
Wa's dat?Steven schreef:Koop nou gewoon een wideband
Sorry hoor, maar ik ben een leek op dat gebied (ieder z'n kwaliteiten zeg ik maar...
Een O2 sensor met een nauwkeurige schaalverdeling en meetbereik, waarmee je de hoeveelheid zuurstof in je uitlaatgas meet. Die waarde (Air/fuel ratio, lambdagetal) is direct gerelateerd aan de motorafstelling, en de prestaties. Als er iets niet in orde is, zie je dat dus direct aan die waarde.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Maar als je mengsel goed is kan toch nog de turbo te heet worden?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
afr heb ik ook 

okay dat is dus waar het topic nu dus ff overgaat.. maar met EGT kun je met een GT wel redelijk uit de voeten. Je draait je druk hoger en gaat rijden vliegt de temp gelijkt hoog, grotere sproeier. Blijft de temp goed zo laten..
idd ik heb ook beide werkt super!
echter heb ik het niet mooi weggewerkt maar gewoon plompverloren op mijn dash getywrapt!
echter heb ik het niet mooi weggewerkt maar gewoon plompverloren op mijn dash getywrapt!

Om de juiste sproeier en afstelling te vinden (lees: Lucht-brandstof verhouding) heb je nou juist die wideband nodig, dat is velen malen nauwkeuriger. Als je dat puur op EGT gaat doen, ben je bezig via een omweg. EGT is enkel een goede eindcontrole om te kijken of je op vollast niet je turbo aan het opstoken bent als gevolg van een verkeerd mengsel, of ontstekingstijdstip.Abel schreef:okay dat is dus waar het topic nu dus ff overgaat.. maar met EGT kun je met een GT wel redelijk uit de voeten. Je draait je druk hoger en gaat rijden vliegt de temp gelijkt hoog, grotere sproeier. Blijft de temp goed zo laten..
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Voor een juiste afstelling is eigenlijk geen van beide goed.
Een juiste afstelling moet je gewoon op de bank laten doen.
De beide meters gebruik je daarna gewoon om in de gaten te houden of het goed blijft gaan
De beide meters gebruik je daarna gewoon om in de gaten te houden of het goed blijft gaan

http://www.espower.nl/product_info.php/ ... s_id/14522-PAZ- schreef:Waar kan ik zo een ding ( uitlaat temp sensor) online bestellen??
Goedkoper vind je ze niet met digitaal uitleesdisplay.
Je kan een motor prima afstellen met enkel AFR uitlezing. Een bank is handig, maar niet noodzakelijk.Luco/Alpine-racer schreef:Voor een juiste afstelling is eigenlijk geen van beide goed.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat jij wilt, een afr werkt alleen fatsoenlijk als die goed warm is.
Niet dat je hem koud afstelt, maar toch zou ik hem er niet op afstellen.
Precies, afstellen doe je niet met koude motor, dus redelijk zinloze opmerking.Luco/Alpine-racer schreef:Wat jij wilt, een afr werkt alleen fatsoenlijk als die goed warm is.
Verder wordt een benzinemotor altijd gemapped op basis van AFR, dus ik snap niet waar je nou heen wilt met die opmerking.