Willeon: Phase 2 GT turbo '90: 'end of project'

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

info Luco en/of Jochem (en/of Mark 5T dacht ik ook)ff. Die hebben er 1.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik heb hem erin zitten
Werkt perfect (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Waar heb je dat ding vandaan dan?? Lijkt me ook wel wat voor op de gtt :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik heb hem bij boneless vandaan maar volgens mij kan je hem ook bij conrad bestellen?
Wij hebben hem helemaal uit elkaar gehaald want het is een lomp ding, en netjes in het hemeltje weggewerkt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Heeft MBCarperformance zoiets ook niet te koop. (XRD ???)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

die werkt niet in een gtt
jochem heeft een 19 16v met ecu en die heeft een gtt standaard niet.
Dus ik dacht dat het in een gtt niet kon een xrd
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat lees ik nu ook net.

http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... dc79f6c4d0

Maar wat jij in je GTT hebt is toch zo goed als het zelfde ??

Een aantal functies van de XRD kan ook van een GTT "geplukt' worden lijkt mij. Of niet ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

je kunt ook kiezen voor wideband lambda, dan weet je ook meteen of alles ok is. Maar temp meter is heel goed. Je mag eigenlijk niet boven de 1000 graden uitkomen. dus als je eens aan het sprinten bent op hoge druk, zie je meteen gevaar en kan je gas los laten

boven de 1000 loopt je turbo serieus gevaar om stuk te gaan. Mark5t heeft 1 in zijn auto, en als je die te zwaar belast zie je dat meteen dan gaat de temp echt snel omhoog.

En dat is weer een resultaat van arm lopen, bijna het enige waar de gt blokjes door stuk gaan.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Wideband heb je meer aan. Ook handig om de carb goed af te stellen, en te controleren of je wel een goed mengsel draait op vollast. EGT en AFR beide is helaal ideaal. Heb je voldoende outputs om je motor goed en safe af te stellen.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Luco/Alpine-racer schreef:ik heb hem bij boneless vandaan maar volgens mij kan je hem ook bij conrad bestellen?
Wij hebben hem helemaal uit elkaar gehaald want het is een lomp ding, en netjes in het hemeltje weggewerkt.
:foto: :foto: ?? :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bart V schreef:Wideband heb je meer aan. Ook handig om de carb goed af te stellen, en te controleren of je wel een goed mengsel draait op vollast. EGT en AFR beide is helaal ideaal. Heb je voldoende outputs om je motor goed en safe af te stellen.
Juist, maar als je moet kiezen heb je meer aan een Wideband dan EGT.
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

will schreef:Nieuws? Ja, volgende week komt de groep A carburateur er eindelijk op.
En de gepolijste veerpootbrug en de gele Koni's voor de achterzijde niet te vergeten.
Ook ga ik bij PM Performance in Kampen een prijs afspreken voor een op maar gemaakte Koni schroefset en laswerkzaamheden (veertoren doorgeroest t.p.v. chassisnr.).
schroefset voorop?? of moet ie nog lager....

kunnen die -60 apex veren wel onder de cabrio....die moet ook
nog omlaag nu er nieuwe wielen onder zitten :wink:
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

-PAZ- schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ik heb hem bij boneless vandaan maar volgens mij kan je hem ook bij conrad bestellen?
Wij hebben hem helemaal uit elkaar gehaald want het is een lomp ding, en netjes in het hemeltje weggewerkt.
:foto: :foto: ?? :wink: :p
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... all%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... all%29.jpg[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Ziet er netjes uit zeg! :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Alstie er bij mij in ZOU komen, zou t ding ook bij Conrad vandaan komen.
Maar ik schijn nog keuze te hebben .i.v.m. prijsverschillen, moet morgen ff terugbellen.

Maar de hamvraag voor mij is: is t nodig als ik voorlopig nog geen grotere turbo of andere aanpassingen aan mijn motor doe, behalve een groep A carb??
Degenen die zo'n sensor hebben, rijden met serieus wat meer druk en meer PK dan ik (van plan ben).
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nee hoor ik rij ook maar op 0,86, wel met een iets andere turbo, maar weer geen groepA carb.
Ik heb hem erin zitten omdat ik geen zin heb weer een blok te slopen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

OK dan, dat maakt het voor mij wel weer wat anders, Luco.
Het is mij in ieder geval aangeraden uit voorzorg, i.i.g. vanuit het oogpunt van de groep A carb.
En i.v.m. mogelijke toekomstplannen, dus als een soort voorwerk.
Maar ik zie een beetje tegen het inbouwen van zo'n ding op. Dash wordt er volgens mij niet fraaier van.
Maar ik zal morgen nog eens overleggen met Peter van PM Performance, ook wat betreft de verschillende typen en prijzen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik heb er ook eentje en ben er helemaal weg van.
gewoon doen als je de duiten er voor hebt liggen.

ja kan precies zien wat er gebeurt als je serieus gaat trappen.

niet vergeten even een verlengkabel mee te bestellen.

ik heb hem precies zoals op die foto van luco gemonteerd in het uitlaatspruitstuk vlak voor de turbo.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Koop nou gewoon een wideband (S)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Steven schreef:Koop nou gewoon een wideband (S)
Wa's dat?
Sorry hoor, maar ik ben een leek op dat gebied (ieder z'n kwaliteiten zeg ik maar... :wink: )
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Een O2 sensor met een nauwkeurige schaalverdeling en meetbereik, waarmee je de hoeveelheid zuurstof in je uitlaatgas meet. Die waarde (Air/fuel ratio, lambdagetal) is direct gerelateerd aan de motorafstelling, en de prestaties. Als er iets niet in orde is, zie je dat dus direct aan die waarde.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maar als je mengsel goed is kan toch nog de turbo te heet worden?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat kan zeker, bijvoorbeeld door een te laat ontstekingstijdstip. Daarom zijn EGT en AFR beide het mooiste, zeker als je zelf nog een beetje wilt hobby-en aan de motor.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

afr heb ik ook (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

AFR is Air Fuel Ratio

wat is EGT?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Exhaust Gas Temperature.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

okay dat is dus waar het topic nu dus ff overgaat.. maar met EGT kun je met een GT wel redelijk uit de voeten. Je draait je druk hoger en gaat rijden vliegt de temp gelijkt hoog, grotere sproeier. Blijft de temp goed zo laten..
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

idd ik heb ook beide werkt super!
echter heb ik het niet mooi weggewerkt maar gewoon plompverloren op mijn dash getywrapt! :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Waar kan ik zo een ding ( uitlaat temp sensor) online bestellen??
R5GTT. Drive it like you stole it
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Abel schreef:okay dat is dus waar het topic nu dus ff overgaat.. maar met EGT kun je met een GT wel redelijk uit de voeten. Je draait je druk hoger en gaat rijden vliegt de temp gelijkt hoog, grotere sproeier. Blijft de temp goed zo laten..
Om de juiste sproeier en afstelling te vinden (lees: Lucht-brandstof verhouding) heb je nou juist die wideband nodig, dat is velen malen nauwkeuriger. Als je dat puur op EGT gaat doen, ben je bezig via een omweg. EGT is enkel een goede eindcontrole om te kijken of je op vollast niet je turbo aan het opstoken bent als gevolg van een verkeerd mengsel, of ontstekingstijdstip.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Voor een juiste afstelling is eigenlijk geen van beide goed.
Een juiste afstelling moet je gewoon op de bank laten doen.
De beide meters gebruik je daarna gewoon om in de gaten te houden of het goed blijft gaan (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

-PAZ- schreef:Waar kan ik zo een ding ( uitlaat temp sensor) online bestellen??
http://www.espower.nl/product_info.php/ ... s_id/14522

Goedkoper vind je ze niet met digitaal uitleesdisplay.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Luco/Alpine-racer schreef:Voor een juiste afstelling is eigenlijk geen van beide goed.
Een juiste afstelling moet je gewoon op de bank laten doen.
De beide meters gebruik je daarna gewoon om in de gaten te houden of het goed blijft gaan (Y)
Je kan een motor prima afstellen met enkel AFR uitlezing. Een bank is handig, maar niet noodzakelijk.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Wat jij wilt, een afr werkt alleen fatsoenlijk als die goed warm is.
Niet dat je hem koud afstelt, maar toch zou ik hem er niet op afstellen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Luco/Alpine-racer schreef:Wat jij wilt, een afr werkt alleen fatsoenlijk als die goed warm is.
Niet dat je hem koud afstelt, maar toch zou ik hem er niet op afstellen.
Precies, afstellen doe je niet met koude motor, dus redelijk zinloze opmerking.
Verder wordt een benzinemotor altijd gemapped op basis van AFR, dus ik snap niet waar je nou heen wilt met die opmerking.
Plaats reactie