Steven's rides - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Timmie82

Geloof dat het differentieel van de Corolla niet helemaal lekker is. Had Steven net aan de lijn, de oliepomp is morgenochtend binnen dus dat is goed nieuws. Hij is nu aan het zoeken naar lagers, maar dat is geen go/no-go issue. Als die pomp er maar in zit.

Ben het er mee eens dat je niet met meer dan 2 man moet gaan sleutelen, daarom bood ik me ook aan ter ondersteuning (frituur 8))

Ik heb zelf ook een last minute drama. Twee weken geleden een set DS3000 besteld, maar ze komen ws. niet meer op tijd binnen. Ik ben dus HEEL HARD op zoek naar een set ring-waardige blokken voor de klauwen van een Opel Calibra 2.0 turbo. Gaat om het 91-94 model (284 mm, latere modellen hadden 288 mm).

Onderdeelnr DS2500: FCP685H
Onderdeelnr DS3000: FCP685R

Pagid, Mintex enz mag ook, maar EBC hoeft niet meer :P
Mocht iemand wat weten........
Timmie82

TEAM009 Gert schreef:Mocht je echt omhoog zitten met de (drijfstang)lagers. Heb hier nog een verse set liggen. Van FM met lipjes. Wilde ze zelf binnenkort ook vervangen, maar ik heb iets meer tijd.... :-)
Ik bel sjakie wel ff op, hij zit de hele middag niet achter de pc.
Tim
Car: E36 M3

Martijn schreef:Ik heb het misschien gemist, maar heeft hier het drijfstanglagerspook ook toegeslagen? :wink:
Nee volgens mij alleen just in case :) Bovendien ligt het spul dan toch al open en is het een kleine moeite om het even mee te pakken.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Timmie82 schreef:Geloof dat het differentieel van de Corolla niet helemaal lekker is. Had Steven net aan de lijn, de oliepomp is morgenochtend binnen dus dat is goed nieuws. Hij is nu aan het zoeken naar lagers, maar dat is geen go/no-go issue. Als die pomp er maar in zit.

Ben het er mee eens dat je niet met meer dan 2 man moet gaan sleutelen, daarom bood ik me ook aan ter ondersteuning (frituur 8))

Ik heb zelf ook een last minute drama. Twee weken geleden een set DS3000 besteld, maar ze komen ws. niet meer op tijd binnen. Ik ben dus HEEL HARD op zoek naar een set ring-waardige blokken voor de klauwen van een Opel Calibra 2.0 turbo. Gaat om het 91-94 model (284 mm, latere modellen hadden 288 mm).

Deze gasten al gebeld ???

Remservice Utrechtwww.remservice.org

Eendrachtlaan 110
3526 LB Utrecht
030 2898300
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Timmie82

Timmie82 schreef:
TEAM009 Gert schreef:Mocht je echt omhoog zitten met de (drijfstang)lagers. Heb hier nog een verse set liggen. Van FM met lipjes. Wilde ze zelf binnenkort ook vervangen, maar ik heb iets meer tijd.... :-)
Ik bel sjakie wel ff op, hij zit de hele middag niet achter de pc.
Gert, Steven belt je vanavond ff op voor de lagers! Hij is nu internet- en telefoonloos.
Timmie82

Arco Straver schreef:
Timmie82 schreef:Geloof dat het differentieel van de Corolla niet helemaal lekker is. Had Steven net aan de lijn, de oliepomp is morgenochtend binnen dus dat is goed nieuws. Hij is nu aan het zoeken naar lagers, maar dat is geen go/no-go issue. Als die pomp er maar in zit.

Deze gasten al gebeld ???

Remservice Utrechtwww.remservice.org

Eendrachtlaan 110
3526 LB Utrecht
030 2898300
Ja, die zijn nu voor me aan het zoeken. Ik had ze origineel bij Remservice Utrecht in Alkmaar besteld maar die gast had een foutje gemaakt. Had net Utrecht aan de lijn, ze kijken of ze nog wat kunnen regelen. Ook ff contact gehad met Dutch Power Trading, die heeft ze waarschijnlijk op voorraad en ze zijn vanavond nog open tot 22.00 dus ziet er naar uit alsof het wel gaat lukken 8)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Tim schreef:
Martijn schreef:Ik heb het misschien gemist, maar heeft hier het drijfstanglagerspook ook toegeslagen? :wink:
Nee volgens mij alleen just in case :) Bovendien ligt het spul dan toch al open en is het een kleine moeite om het even mee te pakken.
Ik denk dat tijd het grootste probleem wordt. En dan kunnen die lagers nog best even blijven zitten.

Goed om te horen dat het ws. allemaal gaat lukken. (Y)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tim

Ja bij voldoende tijd dan, als het voor het Ringweekend moet dan enkel pompje wisselen en gaan!

@ Tim
Voor Ferodo's kun je ook even bij Fine-Line Imports kijken de volgende keer. Zijn aardig geodkoop :)
Timmie82

Nog meer goed nieuws; kan vanavond een setje DS3000 ophalen bij Dutch Power Trading 8)

@Tim; had ze geprobeerd, ze namen de telefoon niet op, net..
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Timmie82 schreef:Nog meer goed nieuws; kan vanavond een setje DS3000 ophalen bij Dutch Power Trading 8) ..
Dus je komt "even" naar Didam gereden.. :wink:

Mocht je het niet kunnen redden voor 22.00 uur moet je het even op tijd zeggen, dan wil ik ze evt. wel ophalen in Didam, moet jij ze alleen weer bij mij ophalen of iets. :wink:
Timmie82

Ik wil het net posten haha! Kom er nu pas achter waar Didam ligt, holy crap. Das 1,5 uur rijden, en dan nog terug ook natuurlijk. Thanks voor het aanbod ( (Y) ), maar had al wat bedacht; ik haal ze op de heenweg naar de ring wel op, zaterdagochtend. Dan meteen daar of in Venlo of Maastricht of am Ring maar even monteren :)
Arco
Über-Spammer

Timmie82 schreef:Ik wil het net posten haha! Kom er nu pas achter waar Didam ligt, holy crap. Das 1,5 uur rijden, en dan nog terug ook natuurlijk. Thanks voor het aanbod ( (Y) ), maar had al wat bedacht; ik haal ze op de heenweg naar de ring wel op, zaterdagochtend. Dan meteen daar of in Venlo of Maastricht of am Ring maar even monteren :)
:lol: :worship:

Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

:D Mooi he die Achterhoek/Liemers.

Als je ze niet op de ring wil monteren zou je evt. zaterdagochtend ook hier even langs kunnen rijden, hoef je ook niet al het gereedschap mee te zeulen. :wink:
Steven(stk)

Timmie82 schreef:Ik wil het net posten haha! Kom er nu pas achter waar Didam ligt, holy crap. Das 1,5 uur rijden, en dan nog terug ook natuurlijk. Thanks voor het aanbod ( (Y) ), maar had al wat bedacht; ik haal ze op de heenweg naar de ring wel op, zaterdagochtend. Dan meteen daar of in Venlo of Maastricht of am Ring maar even monteren :)

:lol:
Timmie82

Ik post vanavond het schema wel even, weet niet of Steven een nieuwe afrij-tijd in gedachten had nu 'ie met die oliepomp zit. Het is echt weer last-minute ten top maar het ziet er zonnig uit :D
Haas
Car: Megane RS

lekker bezig! :D

Ghetto sleutelen roelt!
Martijn Kool

die buitentorx kreeg ik laatst standaar dtoen ik voor een 16v bestelde!

klotedingen als je de dop niet hebt, heb toen een dop geleend van mr renault, hij zijn ze nog wel schappelijk.

Ik had overigens de kleine dop voor de kleine ratel, die past wel in die diepe gaten!

wel ff opletten, ik had iets lengte verschil(te lang), dan draai je je onderblok kapot als je doorbeukt, heb er ff een paar plaatjes tussen gedrukt(tja moest wat)

loshalen van die meuk is echt een ramp trouwens, heb er 3 doorgeslepen destijds, incl carterpan(die lekte dus mocht kapot). bij een gt is het toch iets fijner, gewoon dop 10..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Car: MB

Boutjes zijn gewoon allen even lang. Kan ook zijn dat er nog teveel resten kit/pakking in het gaatje zitten, dan krijg je hem er ook niet verder in. Gewoon een ringetje ertussen werkt dan idd het beste. En die doppen is dan een mooie voor op je verlanglijstje. Komt ze toch nog wel eens tegen hier en daar tegenwoordig (maar idd niet zoveel op de oude reno's).

Is steven overigens vrij morgen? Denk dat die arme jongen wel een snipperdag kan gebruiken :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Timmie82

Steven is vrij morgen ja :)

Goed, op naar huis, kan ik ook nog ff sleutelen tot het donker wordt..
Steven
Car: M536

Pfff lange dag achter de rug, was 6 uur al wakker terwijl om half 1 Arco nog es belde voor dat nummer van die caterpanbouten :D

Ik heb morgen idd vrij, fijn dat flexibele werk. :)

Buitentorxdop probeer ik morgenochtend nog wel ff te regelen. Verder een koudstaalbeitel en wat is nog meer nodig voor die hoerebouten?

Zal zo Gert ff bellen, mensen die zich vervelen kunnen altijd ff loeren. (Y)
Tim

Ik kom morgen nog wel even aanwaaien denk ik, ben denk ik vroeg vrij, denk dat ik rond 14.00 uur aftaai ofzo. Dan kom ik wel even koekeloeren en helpen waar mogelijk :)
Steven

Oh dear, straks staat de halve RTC voor de deur.

Wie neemt de BBQ mee? :beer:
Tim

Ik zeg, weggooi BBQ's Victoria Station style. 8) Aanmaken met 10w40 al zou dat spul van Luco ook wel functioneren denk ik :P
Arco
Über-Spammer

Steven : ^O^

Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Gelukt dus? (Y)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Arco
Über-Spammer

Zover ik zijn SMS begreep wel.

Oliekoeler veroorzaakte probleem zo te lezen.

Timmie82

Fuck dat wordt dus morgenmiddag geen spontane RTC meeting met BBQ hierzo :D

Astra ligt ook redelijk op schema dus Beverwijk is 99% zeker op volle sterkte aanwezig.
Steven

Idd, tis toch duidelijk de koeler, vond het ook al zo vreemd dattie koud gewoon wel goed rondpompte.
Ik zet nu voor dit weekend de warmtewisselaar terug, zeker voor het onzekere. De buitentemp is toch niet extreem dit weekend.

Morgen netjes in elkaar zetten op het gemakkie, gaat het helemaal goedkomen.

Iemand trouwens nog een AE86 opknapper kopen? :D
Steven(stk)

(Y) , maar zat het in de koeler zelf of zat er een slang niet goed ?
Tim

Sms klonk hoopvol :D

Alhoewel het me toch enigzins bevreemd. Dat er iets met de oliekoeler is lijkt me sterk, het kan toch zo zijn dat de oliepomp niet genoeg capaciteit meer heeft om het circuit inclusief extra route rond te pompen?

Vanmiddag nog wel aan het klussen Steven?
Steven

Zo eerst eens lekker uitgeslapen, was ik ook wel aan toe zeg :D

Ja vanmiddag zet ik em gewoon in elkaar, zit er zelfs over te denken om em maar gewoon met water af te vullen. Beter voor de ring en de zaak moet er binnenkort toch weer uit.

Misschien dat ik nog ff snel ergen R1R banden ga scoren, al vermoed ik dat die knakker T1R bedoelt :p
Tim

Heb je de KVS er ook uit dan?
Steven

Moet wel he, die radiateur moet eruit en ik had gister ff nix anders dan water :D
Tim

Ah oke, ik dacht dat je het met ingebouwde motor gedaan had.
Steven

Nee joh, tis geen opel die wel logisch in elkaar zit :p
Plaats reactie