
ACT: Clio V6
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Niet zo veel handrem bochtjes doen 

Pirelli P-Zero's zijn zeer fijne banden, deze heb ik onder mijn M3 en S4 gehad.
Momenteel heb ik Michilins onder mijn Clio V6 liggen die bijna nieuw zijn, heb hier ook niet veel over te klagen.
Momenteel heb ik Michilins onder mijn Clio V6 liggen die bijna nieuw zijn, heb hier ook niet veel over te klagen.
Ben zoekende naar een leuke uitlaat voor de Clio V6..
Na de winter wil ik een pipercross Evo filter + een leuke RVS uitlaat.
Nu vind ik op internet de volgende merken:
- Orbisoud
- K-Tec
- Quicksilver
Echter bedrijven in NL vind ik niet..
Weet iemand voor/ nadelen van de bovenstaande merken en de dealers in Nederland?
Na de winter wil ik een pipercross Evo filter + een leuke RVS uitlaat.
Nu vind ik op internet de volgende merken:
- Orbisoud
- K-Tec
- Quicksilver
Echter bedrijven in NL vind ik niet..
Weet iemand voor/ nadelen van de bovenstaande merken en de dealers in Nederland?
Milteck maakt er toch ook een systeem voor? 
Misschien dat MB Carperformance je d'r mee kan helpen?

Misschien dat MB Carperformance je d'r mee kan helpen?
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Probeer eens EPS uitlaten in Kiel-Windeweer (Hoogezand).Koen_J schreef:Ben zoekende naar een leuke uitlaat voor de Clio V6..
Na de winter wil ik een pipercross Evo filter + een leuke RVS uitlaat.
Weet iemand voor/ nadelen van de bovenstaande merken en de dealers in Nederland?
Wel een stukje rijden, maar zij maken een uitlaat geheel naar je eigen smaak!
EPS raad ik af, das niet meer het EPS van welleer.
Tevens zou ik erg opletten met wat je koopt. Onlangs is er hier een sirious jaune (de gele) afgefikt door een custom uitlaat.
Kijk eens op de engelse fora, V6 ownersclub of dergelijke, daar vind je wel de nodige info.
Tevens zou ik erg opletten met wat je koopt. Onlangs is er hier een sirious jaune (de gele) afgefikt door een custom uitlaat.
Kijk eens op de engelse fora, V6 ownersclub of dergelijke, daar vind je wel de nodige info.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29
ik heb zelf de ktr sport back box van k tec racing onder mijn clio v6 icm een airbox en ben er zeer tevreden over mooi geluid en niet te overdreven.
als je het geluid een x wilt horen en uitlaat een x zien moet je het maar even zeggen.
en een klant van ons heeft zo'n dubbele links-rechts uitlaat eronder alleen weet ik even niet meer welk merk dat was klinkt ook wel leuk.
Groeten Rick
als je het geluid een x wilt horen en uitlaat een x zien moet je het maar even zeggen.
en een klant van ons heeft zo'n dubbele links-rechts uitlaat eronder alleen weet ik even niet meer welk merk dat was klinkt ook wel leuk.
Groeten Rick
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Volgende:
M'n V6 fluctueert nogal in koelwater temperatuur. Rij je in de stad dan wordt hij gewoon normaal warm. Rij je op de snelweg, met een buiten temp van +/- 13, dan koelt hij behoorlijk af. (zie foto) Het duurt ook wel lang totdat hij warm is, zeker 20 min rustig rondrijden. Natuurlijk zit er aanzienlijk meer koelwater in het systeem dan bij 2.0.
Ik ben echter gewend dat een systeem op temperatuur komt en ongeveer op bedrijfstemperatuur blijft door meer of minder over de koeler te sturen.
Is de thermostaat naar de klote?
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... to0012.jpg[/img]
M'n V6 fluctueert nogal in koelwater temperatuur. Rij je in de stad dan wordt hij gewoon normaal warm. Rij je op de snelweg, met een buiten temp van +/- 13, dan koelt hij behoorlijk af. (zie foto) Het duurt ook wel lang totdat hij warm is, zeker 20 min rustig rondrijden. Natuurlijk zit er aanzienlijk meer koelwater in het systeem dan bij 2.0.
Ik ben echter gewend dat een systeem op temperatuur komt en ongeveer op bedrijfstemperatuur blijft door meer of minder over de koeler te sturen.
Is de thermostaat naar de klote?
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... to0012.jpg[/img]
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Ruimte zat!
nee dat valt me helemaal niet tegen. Je zit er een beetje apart in, dat wel. Bij een RS moet je ook je klauwen een paar keer breken wil je ergens bij kunnen.
oké, dan ga ik die maar eens vervangen. Ik had het wel verwacht maar wist niet zeker of temp fluctuaties niet normaal zijn in auto's. Ik zie hem in dialogys staan voor 28 piek ex ?! valt mee. Hij zit trouwens aan de goede kant van het blok dus je ken er zo naast gaan zitten.

oké, dan ga ik die maar eens vervangen. Ik had het wel verwacht maar wist niet zeker of temp fluctuaties niet normaal zijn in auto's. Ik zie hem in dialogys staan voor 28 piek ex ?! valt mee. Hij zit trouwens aan de goede kant van het blok dus je ken er zo naast gaan zitten.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Laten we het over motorruimte bij een RS maar niet hebben
De distr. klus heb ik begin 2009 overleefd, met flink wat schrammen
Overigens had ik verwacht dat het bij de V6 allemaal nog wat lastiger zou zijn, er is tenslotte geen motorkap die je even omhoog klapt...
Succes
Ik zie 37,60 bruto staan voor de thermostaat bij van Heck.

De distr. klus heb ik begin 2009 overleefd, met flink wat schrammen
Overigens had ik verwacht dat het bij de V6 allemaal nog wat lastiger zou zijn, er is tenslotte geen motorkap die je even omhoog klapt...
Succes

Ik zie 37,60 bruto staan voor de thermostaat bij van Heck.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Kan je Orbisoud einddempers voor een phase 1 Clio RS nog nieuw kopen? En zoja, waar?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
hoezo hebbie al een rs gekocht? 

Was het maar zoPatrick.B schreef:hoezo hebbie al een rs gekocht?

fabriekje van orbisoud zit vlakbij de renaultfabriek.
Ik heb eigenlijk geen idee wie die spullen verdeeld in nederland. Kweet wel dat ik ze destijds aangekocht heb via een raceteam.
http://www.orbisoud.com/
Ik heb eigenlijk geen idee wie die spullen verdeeld in nederland. Kweet wel dat ik ze destijds aangekocht heb via een raceteam.
http://www.orbisoud.com/
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Rij ik vanmiddag op de snelweg begint ineens heel de boel te trillen. Direct van de weg af. Komen er rookwolken van achteren
(kzag de rampscenario's van afbrandenden V6'en al voor me) blijkt dat de plunjer van de remklauw achter vastzit. Dat stofrubbertje wat voor de seal hoort te zitten zit was weg en daardoor is de plunjer waarschijnlijk smerig geworden met alle gevolgen van dien 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Was Veban die dat deed, weet niet of Henk het nog doet-jo- schreef:Ik heb eigenlijk geen idee wie die spullen verdeeld in nederland.
http://www.orbisoud.com/
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Niets gehoord of gevoeld, achteraf wel wat geroken toen ik stond te tanken maar dacht datk misschien wat te wild met de koppeling was geweest ofzo.Abel schreef:dat moet je toch ook al eerder hebben kunnen merken, lawaai en hitte+geur


je kan die eind demper en of spruitstuk zelf bestellen bij orbisoud en dan sturen ze hem via de post op.Wouter de Wit schreef:Was Veban die dat deed, weet niet of Henk het nog doet-jo- schreef:Ik heb eigenlijk geen idee wie die spullen verdeeld in nederland.
http://www.orbisoud.com/
stuur gewoon even een mailtje in het engels naar het info adres tav fabian. dan komt het wel goed.
ik heb zelf ook een orbisoud op me V6, klinkt vind ik het mooiste van allemaal. (zeker is de maastunnel)
kosten vor een einddemper is ongeveer € 1400,- incl verzenden.
het spruitstuk kost ook ongeveer zoiets.
wel erg mooi spul...en zeker het geld waard.
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Heeft iemand nog een revisieset liggen voor een achterremklauw?
Staan namelijk in back order in frankrijk voor wie weet hoelang.
De remmen zijn toch geleverd door AP Racing?
Kan dit topic niet sticky?
Staan namelijk in back order in frankrijk voor wie weet hoelang.
De remmen zijn toch geleverd door AP Racing?
Kan dit topic niet sticky?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Kan wel eens voor je rondkijken als het echt haast heeft. Als je je chassisnr en kenteken doorgeeft kan ik wellicht wat voor je betekenen 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Toch 1 mooie auto in het rijtje
(De voorste ja
)


[img]http://pic.autoscout24.net/images-big/4 ... 421001.jpg[/img]
[img]http://pic.autoscout24.net/images-big/4 ... 421003.jpg[/img]
[img]http://pic.autoscout24.net/images-big/4 ... 421004.jpg[/img]
Met 19"
[img]http://pic.autoscout24.net/images-big/4 ... 421003.jpg[/img]
[img]http://pic.autoscout24.net/images-big/4 ... 421004.jpg[/img]
Met 19"

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Hoe lekker in die kleur 
maartje kleiner staat em beter denk ik

maartje kleiner staat em beter denk ik