Florus' Zwarte 5 GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Je hebt zeker ook ervaring met zwarte GTT's?............ (0)




:lol:
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:verkopen dat ouwe ding man, of hang er een 16v blok in :lol:
Nou ik heb die motor (1.8-16V) van mij er afgelopen dagen er uit gehaalt er er weer in terug in gezet, maar dat is een echt k :@ t karwei. Het blok past er eigenlijk net niet in :lol: :lol: , maar hij zit weer. Hopen dat het nu verholpen en is.

Maar even over jou blok, zou zeker de oliepomp demonteren en controlenen voordat je alles dicht schroeft. En ja het beste is om de lagers van je krukas ook even te controleren want als al je 4 drijfstanglagers kapot zijn dan vermoet ik toch dat je oliepomp niet helelmaal goed meer is. Of hij heeft lucht gehapt?

suc6 er mee,

gr sander
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dus toch een lagergeluid ?? damn... ik veronderstelde dat dat gelui harder zou zijn en over een ander toerengebied.

Maar lagerschalen die beschadigen worden veroorzaakt dot te weinig olie i.c.m. met hogere belasting van de motor, toch ??
Maar wat is de ervaring met levensduur van een oliepomp ?? Is het dan zoals al eerder gezegd niet verstaidg de pomp ook te reviseren ??

Ik ben iig op de hoogte als dat bijgeluid zich bij mij voordoet.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Sander schreef: Maar even over jou blok, zou zeker de oliepomp demonteren en controlenen voordat je alles dicht schroeft. En ja het beste is om de lagers van je krukas ook even te controleren want als al je 4 drijfstanglagers kapot zijn dan vermoet ik toch dat je oliepomp niet helemaal goed meer is. Of hij heeft lucht gehapt?

Probleem is dat je de geschiedenis van het ding niet weet :wink: ,maar 'k vermoed dat er wel zoiets is gebeurd,misschien hebben ze 'm ff zonder olie laten draaien,of heeft ie toch ff luchtgehapt,moet haast wel zijn gebeurd, dat zou namelijk ook gelijk verklaren waarom de gereviseerde turbo gelijk weer stuk was gelopen bij hun.

ga i.i.g. de oliepomp en de krukaslagers nog ff controleren (Y)

Hebben trouwens alle GT's een slingerschot in 't carter??
Arie van de Hoek schreef:Dus toch een lagergeluid ?? damn... ik veronderstelde dat dat gelui harder zou zijn en over een ander toerengebied.

Maar lagerschalen die beschadigen worden veroorzaakt dot te weinig olie i.c.m. met hogere belasting van de motor, toch ??
Maar wat is de ervaring met levensduur van een oliepomp ?? Is het dan zoals al eerder gezegd niet verstaidg de pomp ook te reviseren ??

Ik ben iig op de hoogte als dat bijgeluid zich bij mij voordoet.
Zo zie je maar hoe je je kan vergissen,in bepalen waar een geluid vandaan komt :wink:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Slingerschot is toch niet standaard ?? heb er nml div. te kop zien staan voor een meerprijs in vergelijk met een originele...

Yep. Geluiden uit een blok zijn niet te voorspellen. |:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zal zo eens ff wat plaatjes schieten,van de puinhoop.......... :D
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Dat wordt een aardige revisie Florus..... :worship:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ach kosten voor onderdelen vallen nog mee,kleppen v/d kop schuurt me vader ff voor me in (Y) (Y)

Kost alleen heel veel tijd,maarja dan is 't blokkie straks wel prima in orde :wink:

En al had 'k een andere Gt(duurder) gekocht dan had je het ook niet geweten,meestal koop je toch de bende van een ander........
En gezien de kosten die 'k heb gehad,en de staat waar ie straks in verkeerd, had ik echt geen fatsoenlijke andere gt voor gekocht :wink:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

HIj is iig aan de buitenzijde vooralsnog lekker strak. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Heb hier nog een renix 208 liggen.
Hoor het wel of je hem nodig hebt.
Ik heb alleen vanavond geen tijd wegens verplichtingen.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zijn er type's gtt geweest dan met slingerschoten in het carter of zijn die allemaal eigenbouw???
R5GTT. Drive it like you stole it
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zijn er geweest ..meestal phase 1 blokkies hebben het
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

die passen dan toch ook gewoon zonder problemen op onderblok van de latere type's
R5GTT. Drive it like you stole it
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

ja hoor .....onderblokken zijn uit de tijd van ben hur .....is vanaf +/-1978 niets veranderd
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ben hur, ik dacht dat ze die blokken ookal gebruikten om de strijdkar van Julius Caesar mee aan te drijven :) :p
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jezus reed ermee de berg op

vandaar dat ze hem aan het kruis genageld hebben, was toen al waardeloze troep :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

paz-maniac schreef:ben hur, ik dacht dat ze die blokken ookal gebruikten om de strijdkar van Julius Caesar mee aan te drijven :) :p
Nee die komen uit de alpine enz
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

fijn zo'n carterpan met slingerschot...........had liever een goed blok gehad....... :nopom:

Blok kan er dus helemaal uit,krukaslagers hebben ook schade :@ ,krukas zal moeten worden geslepen,om het 100% goed te krijgen.

Dus nu de vraag: wat nu, de hele pestbende een holschop geven :p ,of nog ff doorbijten en straks met een goed blok de weg op?

Of een ander blok opscharrelen,wat waarschijnlijk dan ook weer half gaar is :~

Iemand enig idee wat krukasslijpen kost?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

doorbijten, je bent nu al zover (Y)
andere blokken zijn ook meestal gaar
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

jochem de haas schreef:Zijn er geweest ..meestal phase 1 blokkies hebben het
:D
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe ik waarschuwde je al, wat moet je nou met 2 van die hokken man ;)

Krukas slijpen is iets van €20-30 per tap (ff zoeken op revisiebedrijven), dus een goeie 2ehands zoeken loont de moeite. Zit je ook niet met van die rotte overmaten.

Ja of zoals Ivo zegt een 16v blok, das voor circuitrijden ook wat relaxter.
Helaas is de mijne net pleite :p
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Ach heb ik weer veel plezier van :) .
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mooi, dan claim ik nog eens een rondje op de passagierstoel :D
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Heb ik Mike ook al beloofd, die 19 wordt onderhand net zo'n RTC hoer als dat gebakje van Luco... :wink:
Maar als je een keer langs komt op een circuitdag kun je uiteraard wel een rondje mee (misschien zelfs wel 2 :p )
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Lex schreef:
jochem de haas schreef:Zijn er geweest ..meestal phase 1 blokkies hebben het
:D
Slingerschotten in een phase 1 ?? Maar dat houdt dus in dat er bijna geen lucht aangezogen kan worden. Toch ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Arie van de Hoek schreef: Slingerschotten in een phase 1 ?? Maar dat houdt dus in dat er bijna geen lucht aangezogen kan worden. Toch ??
Pcies, volgens mij is er iemand gewoon een keer vergeten olie in 't blok te gooien.......... |:

Ga eerst het blok uit de auto halen,dan gelijk de nokkenas er ook uit halen en kijken hoe die eraan toe is,dan maar verder kijken wat we met dit blok doen.........
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Lekker zijn dat soort dingen. Maar dat houdt dus in dat de rep. bij "het revisiebedrijf" niet echt gedaan is na deskundige diagnose.... |:

Maar gezien de verdere staat van de wagen is het zeker een afweging om wel verder te gaan met diagnose / reparatie. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Florus schreef: Ga eerst het blok uit de auto halen,dan gelijk de nokkenas er ook uit halen en kijken hoe die eraan toe is
Heb ik ook nog liggen.
Gewoon een standaard ding dus.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Arie van de Hoek schreef:Lekker zijn dat soort dingen. Maar dat houdt dus in dat de rep. bij "het revisiebedrijf" niet echt gedaan is na deskundige diagnose.... |:
Tis zoiezo al super irritand dat ze overal "TOL" in hebben lopen graveren........... :dSb:

Arie van de Hoek schreef:Maar gezien de verdere staat van de wagen is het zeker een afweging om wel verder te gaan met diagnose / reparatie. (Y)
De auto is er verders klaar voor,alleen 't blok nog,ook zonde om nu te stoppen,moet ik weer met een cas op de aanhanger naar Hejo...... :lol:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

peter5GTTurbo schreef:
Florus schreef: Ga eerst het blok uit de auto halen,dan gelijk de nokkenas er ook uit halen en kijken hoe die eraan toe is
Heb ik ook nog liggen.
Gewoon een standaard ding dus.
(Y) Hou het even in m'n achterhoofd,eerst ff kijken wat 'k met dit blok ga doen.... :wink:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

He Florus, denk dat je maar weer eens richting Roosendaal moet crossen.(deze keer wel met de gt :D ) Heb hier nog voor twee blokken aan onderdelen liggen :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

R5GTT. Drive it like you stole it
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

paz-maniac schreef:is dit nix voor je florus??

ad mp
Die wil er 500eurie voor hebben :~
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Staat ook een blok op het crs forum kaal voor 800 euro. Met diverse randappratuur 1100 euro.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Bij MB heb je met 679 ook een gereviseerd blok
Plaats reactie