Sander schreef:
Maar even over jou blok, zou zeker de oliepomp demonteren en controlenen voordat je alles dicht schroeft. En ja het beste is om de lagers van je krukas ook even te controleren want als al je 4 drijfstanglagers kapot zijn dan vermoet ik toch dat je oliepomp niet helemaal goed meer is. Of hij heeft lucht gehapt?
Probleem is dat je de geschiedenis van het ding niet weet

,maar 'k vermoed dat er wel zoiets is gebeurd,misschien hebben ze 'm ff zonder olie laten draaien,of heeft ie toch ff luchtgehapt,moet haast wel zijn gebeurd, dat zou namelijk ook gelijk verklaren waarom de gereviseerde turbo gelijk weer stuk was gelopen bij hun.
ga i.i.g. de oliepomp en de krukaslagers nog ff controleren
Hebben trouwens alle GT's een slingerschot in 't carter??
Arie van de Hoek schreef:Dus toch een lagergeluid ?? damn... ik veronderstelde dat dat gelui harder zou zijn en over een ander toerengebied.
Maar lagerschalen die beschadigen worden veroorzaakt dot te weinig olie i.c.m. met hogere belasting van de motor, toch ??
Maar wat is de ervaring met levensduur van een oliepomp ?? Is het dan zoals al eerder gezegd niet verstaidg de pomp ook te reviseren ??
Ik ben iig op de hoogte als dat bijgeluid zich bij mij voordoet.
Zo zie je maar hoe je je kan vergissen,in bepalen waar een geluid vandaan komt
