Steven schreef:Jij blijft bij 2WD Jo? Zou je voor dikkere vermogens niet uitkijken voor een Quadra, of vind je dat te zwaar?
Die LSD's zijn iig niet heel duur, voor een JB3/JC5 zijn ze nog ff 1,5x duurder geloof ik.
of ik bij een 2wd blijf weet ik nog niet echt.Mssn kom ik in belgie ooit wel een Q tegen voor weinig geld. Probleem is dat er nogal snel problemen optreden met die 4x4. De motor in opbouw (2.2T) kan nog steeds in een Q geplaatst worden. Maar volgens ik vernomen had was het niet mogelijk om een 6 bak te plaatsen of was nergens te verkrijgen volgens inside bronnen. Nu las ik op de desbetreffende website dat ie dus wel te verkrijgen is met aangepast versterkt diff en andere versterkte overbrenging. De versterkte 5 bak met een gelijkaardig diff komt op een 1800 , wat ik nog best ok vind vermits er geen inruilbak gevraagd wordt.
Wat de JB3 en JC5 betreft, deze zijn een stuk minder sterk dan de UN1 zo heb ik me laten vertellen en uit eigen ervaring blijkt dit ook wel te kloppen. Wat ik ook niet wist is dat de UN1 veel gebruikt wordt bij andere merken meerbepaald in de autosport. Na rondvraag te hebben gedaan blijkt dit ook eveneens te kloppen als een bus.
Deze week hoop ik de koppeling binnen te hebben want die std lag er al uit binnen de 200 km. Blijkbaar heb ik ook te kampen met een olielekkage van de bak uit, zodoende de koppeling een heel kort leven beschoren was. Dus gelijk ook de bak maar wisselen. Het weekend van 12 september hebben wij nog een afspraak op het circuit van zolder voor de VTB-VAB happening, dit zal de laatste keer zijn dat de 21 buiten komt. Daarna gaat hij terug open of eruit (ben ik nog niet aan uit) om de (hopelijk) laatste kinderziektes eruit te halen. Verder ben ik van oordeel dat we van in het begin scherpere nokken en een betere koppeling hadden moeten inbouwen maar uit de fouten leer je (zeggen ze).
Deze week zal ook de 21 van Le Mec (Maarten) naar belgie komen dus zou het nog wel es best kunnen dat daar de zware motor in komt te liggen, dan wel in een lege carrosserie.
Nog veel plannen maar de centen ontbreken even wegens andere verplichtingen. Tegen volgende zomer MOETEN beide wagens klaar zijn en indien dat niet het geval is zullen ze wel enkele jaren aan de kant staan.