ACT: Renault 21 Turbo/Quadra

Post hier al je vragen over de Renault 21
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

-jo- schreef:
Ivo8hoven schreef:Zo te zien op de foto's niet echt een onaardige auto... (Y)
En onder de kap is ook wel het een en ander gebeurt zo te zien, best geinig voor 1500,- euro...
jah je ziet dadelijk enkele mooie dingen zitten zoals de trottles (vervangende inlaatcollector), gasklephuis van een txi, benzinedrukregelaar, batterij verplaatst en delen van de europacup nagebootst (buizen ipv slangen), FMIC, selfmade uitlaatspruitstuk, luchtfilter verplaatsing en verandering... snel zal ie zeker zijn !!

(ben nog steeds benieuwd naar die specs van het blok zelf)
het enige jammere is dat die niet gekeurd is en er werk aan zit voor die door de keuring komt :(
en helaas heb ik twee linkerklauwen, maar wil eigenlijk zaterdag wel gaan kijken :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:
Erik Olijnsma schreef:dat was toch die wagen waar die chick vanuit het dakraam stond te filmen op het circuit?
neen dat was die rode (21) :lol:
ohja, 2 roden achter elkaar
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ja de twee rokende 21's :D
Gast

dat zijn ze, smoking joe's, maar die reden de megane RS eruit alsof ie twee lekke banden had :worship: :D
mark 5t
Contacteer:

luco je hebt een PM
mark 5t
Contacteer:

en alweer pm luco. hahahahaha
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

lekkere nuttige info :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
antoine

-jo- schreef:dat zijn ze, smoking joe's, maar die reden de megane RS eruit alsof ie twee lekke banden had :worship: :D
Dat had ik gemerkt. Nadeel was wel dat er allerlei zooi van de rode op mijn auto zat. :p
Gast

Kevin en Jan kennen dat gevoel, ik reed voor hen toen de koppakking erdoor ging met een gangetje van 180km/h...je kan je niet voorstellen wat een t#ringzooi er dan uitkomt :lol: Die hebben 2 weken gepoetst om de olie, benzineresten en het roet overal af te krijgen. :smoke:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

mark 5t schreef:en alweer pm luco. hahahahaha
je hebt een bericht in je projecttopic mark hahahahaha
Marcel J.

Bwooooo :worship: op zijn minst mooi te noemen :p alleen de velgen...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

mooi spul
Gast

woordje uitleg erbij:

this is Teos new toy,,built on an original europacup the car was adapted in Switzerland betwen 1992-1995 into a superpro replica, but left the original owner strapped for cash,,teo bought it and finished it off in the Phillips car stereo colours.

it weighs in at 850 kg using carbon kevlar, and a whooping 350CV.and also includes hyrdaulic lifting jacks,,just liek the superpros
.this makes number 41 in the line up of 21T's that teo has owned
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

superrrrrrrrrrrrrrrrr (Y) (Y) (Y)
mooi gedaan zeg
lekker breed :) :)
antoine

Mooie auto, alleen jammer van de velgen. De orginele velgen zal wel moeilijk aan te komen zijn net zoals de clio 16v velgen , die op de fabrieks clio zaten.
Gast

ik weet nog 2 setjes liggen antoine (de echte met centrale wielmoer) :D
antoine

Voor de 21 of clio?
Gast

21 natuurlijk, wat moet ik in godsnaam met een clio ??? :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

zijn dure velgjes
die met centrale moer
antoine

Ik weet het wel. :lol:

Heb je die mooie boeken al thuis van de 21?
Gast

nope, volgende week woensdag. Ben nu vollop transport aan het regelen.
-Ray-
Contacteer:

te gek ding zeg... watskeburt met de carterventilatie??
Immer wieder die verdammte Holländer
Gast

goeie vraag, der waren zo nog een paar van die gekke dingen die ik zag. Denkelijk heeft ie onderaan de aansluiting zitten. Wel een te gek uitlaatspruitstuk met externe wastegate ! :worship:
-PAZ-
Über-Spammer

echt een mooi ding :worship: :worship: , kleuren combi is ook super.

wel een mooi setje, 21T voor de aanhanger een een race 21T op de aanhanger (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Ronnie B.
Contacteer:

heeeeeeeeeeeel wijs (Y)
Steven
Car: M536

Nou Ray, wanneer gaan we die blauwe es aanpakken? :D
-Ray-
Contacteer:

ja snel, dan maken we m ook wit met een trekhaak, misschien mag ik die rooie dikke dan ook eens voortrekken :D
-jacco-
Über-Spammer

-jo- schreef: it weighs in at 850 kg using carbon kevlar, and a whooping 350CV.and also includes hyrdaulic lifting jacks,,just liek the superpros
.this makes number 41 in the line up of 21T's that teo has owned
Lucky bastard!!! :D
Ziet er echt gaaf uit zeg :worship:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
antoine

paz-maniac schreef:echt een mooi ding :worship: :worship: , kleuren combi is ook super.

wel een mooi setje, 21T voor de aanhanger een een race 21T op de aanhanger (Y)
Och, vroeger war er een reklame met een clio 16v op de aanhanger en een clio 16 v ervoor. Dus dat is oud. :smoke: :)

Maar niet te min erg mooi. (Y)
Gast

ben volop aan de het zoeken naar onderdelen voor een 21 T. Ondertussen zijn we zover geraakt dat er zelfs 6bakken (UN1) te verkrijgen zijn.

Enkele voorbeelden:

http://www.ebcbrakes.com/Assets/yellowstuffpad.gif
http://www.ebcbrakes.com/Index.html

bakken, upgrades e.d

http://www.gtoengineering.co.uk/gtor/page1.htm
Steven
Car: M536

Jij blijft bij 2WD Jo? Zou je voor dikkere vermogens niet uitkijken voor een Quadra, of vind je dat te zwaar?

Die LSD's zijn iig niet heel duur, voor een JB3/JC5 zijn ze nog ff 1,5x duurder geloof ik.
-Ray-
Contacteer:

hee verrek, doe ik die site CTRL-Den, staat ie al in me favorieten :D

das lang geleje
Gast

Steven schreef:Jij blijft bij 2WD Jo? Zou je voor dikkere vermogens niet uitkijken voor een Quadra, of vind je dat te zwaar?

Die LSD's zijn iig niet heel duur, voor een JB3/JC5 zijn ze nog ff 1,5x duurder geloof ik.
of ik bij een 2wd blijf weet ik nog niet echt.Mssn kom ik in belgie ooit wel een Q tegen voor weinig geld. Probleem is dat er nogal snel problemen optreden met die 4x4. De motor in opbouw (2.2T) kan nog steeds in een Q geplaatst worden. Maar volgens ik vernomen had was het niet mogelijk om een 6 bak te plaatsen of was nergens te verkrijgen volgens inside bronnen. Nu las ik op de desbetreffende website dat ie dus wel te verkrijgen is met aangepast versterkt diff en andere versterkte overbrenging. De versterkte 5 bak met een gelijkaardig diff komt op een 1800 € , wat ik nog best ok vind vermits er geen inruilbak gevraagd wordt.

Wat de JB3 en JC5 betreft, deze zijn een stuk minder sterk dan de UN1 zo heb ik me laten vertellen en uit eigen ervaring blijkt dit ook wel te kloppen. Wat ik ook niet wist is dat de UN1 veel gebruikt wordt bij andere merken meerbepaald in de autosport. Na rondvraag te hebben gedaan blijkt dit ook eveneens te kloppen als een bus.

Deze week hoop ik de koppeling binnen te hebben want die std lag er al uit binnen de 200 km. Blijkbaar heb ik ook te kampen met een olielekkage van de bak uit, zodoende de koppeling een heel kort leven beschoren was. Dus gelijk ook de bak maar wisselen. Het weekend van 12 september hebben wij nog een afspraak op het circuit van zolder voor de VTB-VAB happening, dit zal de laatste keer zijn dat de 21 buiten komt. Daarna gaat hij terug open of eruit (ben ik nog niet aan uit) om de (hopelijk) laatste kinderziektes eruit te halen. Verder ben ik van oordeel dat we van in het begin scherpere nokken en een betere koppeling hadden moeten inbouwen maar uit de fouten leer je (zeggen ze).

Deze week zal ook de 21 van Le Mec (Maarten) naar belgie komen dus zou het nog wel es best kunnen dat daar de zware motor in komt te liggen, dan wel in een lege carrosserie.

Nog veel plannen maar de centen ontbreken even wegens andere verplichtingen. Tegen volgende zomer MOETEN beide wagens klaar zijn en indien dat niet het geval is zullen ze wel enkele jaren aan de kant staan.
Plaats reactie