
Peter5GTT BS project (Einde project, onderdelen te koop)
oooooooooooooow die..... ja hij heeft het over een bout in je slangetjes 

Immer wieder die verdammte Holländer
nix niet in de elbow ...-Ray- schreef:oooooooooooooow die..... ja hij heeft het over een bout in je slangetjes
er loopt een slang naar het eerste kraantje.
van daar uit loopt er een aftakking onder uit naar het t-stukje en eentje verder uit de andere kant door in de originele richting. HIER moet een boutje in om de flow te verstoppen (100% dicht dus) anders werkt het principe niet.
Het slangetje onder uit het eerste kraantje loopt naar een tweedde tstukje waarvan de ene kant verdergaat naar binnen en de andere kant door naar het t-stukje wat terug aansluit op de originele leiding en samen verdergaat naar de actuator.
Vraag het maar aan JL of reken in je hoofd het principe van reductie van druk naar de actuator even door en volg de loop van de slangen. Als je het aansluit zonder het boutje zou het eerste kraantje zinloos zijn, dan zou je het ook gewoon met 1 t-stukje en 1 inboard kraantje af kunnen want het reduceert niets.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/117-1745_IMG.JPG[/img]
Je moet heel goed naar de foto kijken om een kleine verdikking in het slangetje te zien waar dus een boutje ingepropt is om hem af te doppen, maar als je alleen de leidingen aan zou sluiten zoals op de foto komt het niet goed iig
Je moet heel goed naar de foto kijken om een kleine verdikking in het slangetje te zien waar dus een boutje ingepropt is om hem af te doppen, maar als je alleen de leidingen aan zou sluiten zoals op de foto komt het niet goed iig

naja ik heb dit iig zo kant en klaar gekocht, dus boutjes in slangetjes frotten heb ik nooit gedaan 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Dus je moet eigenlijk 2 keer het principe toepassen zoals is gedaan met het kraantje wat in je dash zit ?
Van allebei de kraantjes 1 kant afdoppen.
En dan kan je het dus met 1 T stukje af.
Alleen op deze manier staat het wel een stukje netter, dat dan weer wel.
Van allebei de kraantjes 1 kant afdoppen.
En dan kan je het dus met 1 T stukje af.
Alleen op deze manier staat het wel een stukje netter, dat dan weer wel.
whehehehe al die reacties waren allemaal prachtig, daar genoot ik volop van. denk nou eens na sukkels 
wat zat daar vroeger in? overdruk... wanneer haal je die los? als je op hogere druk gaat rijden. wat doe je als je SFS koopt en je hebt niks om daar in te draaien?? juist, daar heb je een vader voor met goeie ideeen, die heeft een mooi metertje met de juiste fijne draad en dicht is het gaatje.
"was dat dan man??"
"ja das een foefje, scheelt je zo 8 pk"
"wo so fat man, waar ken je dat hale?'"
"ja geen idee, volgens mij in amerika, moet je ff op internet kijken"
LOL

wat zat daar vroeger in? overdruk... wanneer haal je die los? als je op hogere druk gaat rijden. wat doe je als je SFS koopt en je hebt niks om daar in te draaien?? juist, daar heb je een vader voor met goeie ideeen, die heeft een mooi metertje met de juiste fijne draad en dicht is het gaatje.
"was dat dan man??"
"ja das een foefje, scheelt je zo 8 pk"
"wo so fat man, waar ken je dat hale?'"
"ja geen idee, volgens mij in amerika, moet je ff op internet kijken"
LOL

Immer wieder die verdammte Holländer
volgens mij is het dikkere gedeelte van het kleine kraantje al dicht van zichzelf, kijk dat eens na bij jezelf??peter5GTTurbo schreef:Dus je moet eigenlijk 2 keer het principe toepassen zoals is gedaan met het kraantje wat in je dash zit ?
Van allebei de kraantjes 1 kant afdoppen.
En dan kan je het dus met 1 T stukje af.
Alleen op deze manier staat het wel een stukje netter, dat dan weer wel.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Gaat ik morgen ff doen.
Eerst ff checken waarom die gisteren redelijk witte rook eruit blies.
(waarschijnlijk de koppaking niet goed )
En waarom er allemaal zwarte brokken uit de uitlaat kwamen.
(waarschijnlijk vanwege het lange stilstaan)
Eerst ff checken waarom die gisteren redelijk witte rook eruit blies.

(waarschijnlijk de koppaking niet goed )
En waarom er allemaal zwarte brokken uit de uitlaat kwamen.

(waarschijnlijk vanwege het lange stilstaan)
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Een probleem opgelost hij schakeld weer in alle versnellingen
.

VLK Groep
Voor het oog geloof ik. Maar het is inderdaad een zinloos 2e t-stukje.Steven schreef:Heb je wel gelijk in, maar waarom zit er dan in godsnaam een 2e T-stukje tussen? Dat is in principe helemaal niet nodig.
Het kleine kraantje onder de kap heeft bij mij gewoon metrisch draad, dus daar zit gewoon een boutje ingeschroefd en ik gebruik maar 1 T-stukje.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Zoals RJ al zei, het probleem met de bak is opgelost.
Alle versnellingen pakt die lekker en zonder gekraak of wat dan ook.
Vanochtend de kop goed gezet en volgens de juiste manier weer aangedraaid.
En de witte rook is er ook niet meer.
Klinkt allemaal goed tot nu.
Paar probleempjes heb ik nu nog.
1. Pijlstok zat los in de schacht en daardoor is er waarschijnlijk olie ontsnapt.
Olie tegen m`n koelfan en m`n hele motorruimte weer onder
.
2. Lijkt alsof m`n turbo een opdonder heeft gekregen.
Komt een raar geluid onder de kap vandaan wat harder wordt als de turbo opspint.
3. M`n dash heeft nooit echt lekker gewerkt qua verlichting en oliedruk.
Het acculampje blijft branden (andere accu en dynamo zitten er al in).
Oliedruk meter deed het al een poosje niet meer, maar nu met een andere sensor doet die het nog steeds niet. (bedrading ???)
Lampje achter m`n oliedrukmeter staat als enige lampje aan zonder dat m`n licht aan staat.
Iemand een verklaring/oplossing voor punt 2 en 3 ?
Alle versnellingen pakt die lekker en zonder gekraak of wat dan ook.
Vanochtend de kop goed gezet en volgens de juiste manier weer aangedraaid.
En de witte rook is er ook niet meer.
Klinkt allemaal goed tot nu.
Paar probleempjes heb ik nu nog.
1. Pijlstok zat los in de schacht en daardoor is er waarschijnlijk olie ontsnapt.
Olie tegen m`n koelfan en m`n hele motorruimte weer onder

2. Lijkt alsof m`n turbo een opdonder heeft gekregen.
Komt een raar geluid onder de kap vandaan wat harder wordt als de turbo opspint.
3. M`n dash heeft nooit echt lekker gewerkt qua verlichting en oliedruk.
Het acculampje blijft branden (andere accu en dynamo zitten er al in).
Oliedruk meter deed het al een poosje niet meer, maar nu met een andere sensor doet die het nog steeds niet. (bedrading ???)
Lampje achter m`n oliedrukmeter staat als enige lampje aan zonder dat m`n licht aan staat.
Iemand een verklaring/oplossing voor punt 2 en 3 ?
1 Sja je blijft poetsen als je bling wilt, je zult ook voorzichtig moeten zijn met olie bijvullen 
2 je turbo is waarschijnlijk drooggelopen op je vorige blok, dus ik vrees dat gewoon het lager aan gort is.
3 Massaprobleempje?
Nee ik zou het es ff zoeken in die hoofdstekker.

2 je turbo is waarschijnlijk drooggelopen op je vorige blok, dus ik vrees dat gewoon het lager aan gort is.
3 Massaprobleempje?

-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Lager van die turbo, dat wordt dus reviseren of niet ?
En dat massaprobleem ?
ff contactpuntjes schoonmaken en contactspray er op spuiten.
Zouden de stekkertjes ook nog andersom kunnen zitten.
Aangezien dat lampje wel aan gaat en de meter niet uitslaat.
En dat massaprobleem ?
ff contactpuntjes schoonmaken en contactspray er op spuiten.
Zouden de stekkertjes ook nog andersom kunnen zitten.
Aangezien dat lampje wel aan gaat en de meter niet uitslaat.
denk dat ze verkeerd om zitten.
heb ik ook eens gehad bij JL, ff proefstarten KUT KUT ik heb geen oliedruk! ow haha w8 ff klik klik nog eens *nienienieniebrrrrrm* en hopla oliedruk.

heb ik ook eens gehad bij JL, ff proefstarten KUT KUT ik heb geen oliedruk! ow haha w8 ff klik klik nog eens *nienienieniebrrrrrm* en hopla oliedruk.

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Daar was ik dus al bang voor.
En die T25 wilde ik liever nog een tijdje uitstellen.
En die T25 wilde ik liever nog een tijdje uitstellen.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Dit was al een 2de hands.
Heb hier nu 2 kapotte t2`s liggen.
Waar ik van 1 niet weet wat er mis mee is.
En deze dan.
Heb hier nu 2 kapotte t2`s liggen.
Waar ik van 1 niet weet wat er mis mee is.
En deze dan.
peter, geen idee of ik nu uit mijn nek zwets. Maar de dynamorevisieboer die ik bezocht heb voor de mijne, vertelde mij hetvolgende. Bij mij brandde het acculampje namelijk ook maar de dynamo was goed. Dan is de geschakelde plusaansluiting van je contactslot naar je dynamo kaduuk. Als t goed is, laad de dynamo dan ook niet meer bij 
heb t daarna doorgemeten en idd, zat een los contact in. Je zou eens een poging kunnen wagen, ff meten is zo gedaan

heb t daarna doorgemeten en idd, zat een los contact in. Je zou eens een poging kunnen wagen, ff meten is zo gedaan

-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Nou je zwets idd uit je nek~Haas~ schreef:peter, geen idee of ik nu uit mijn nek zwets. Maar de dynamorevisieboer die ik bezocht heb voor de mijne, vertelde mij hetvolgende. Bij mij brandde het acculampje namelijk ook maar de dynamo was goed. Dan is de geschakelde plusaansluiting van je contactslot naar je dynamo kaduuk. Als t goed is, laad de dynamo dan ook niet meer bij
heb t daarna doorgemeten en idd, zat een los contact in. Je zou eens een poging kunnen wagen, ff meten is zo gedaan

Nee geintje, mijn dynamo laadt wel gewoon bij.
Ik heb een aparte voltmeter in m`n auto en daar krijg ik keurig netjes 14,nogwat Volt op te zien.
Tevens is er net een nieuwe accu in gegaan. Dus dat zou het ook niet moeten zijn. Opladen doet die gewoon en starten doet die ook als de beste.
Dus heb zo`n flauw idee dat er iets anders aan de hand is.
Misschien zit dat ook in die stekker waar Steef het over had.
haha..prima 

-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Nou vandaag weer ff gereden.
Ik het begin vet veel rook, schrok me de tandjes in.
Toen herinnerde ik me dat ik aan de co-schroef had lopen draaien.
Die maar weer ff terug gedraaid en naarmate het blokkie warmer werd begon die steeds minder te roken.
Gelijk de bleedvalve en incarboostcontrol geinstalleerd, wel leuk dat jullie ff hadden verteld dat ik dat stangetje van m`n actuator helemaal terug moest draaien
.
Afijn dat dus ook weer gelukt.
Nog ff geen foto`s van maar die komen wel.
Maar nu dus nog steeds dat takkuh geluid wat dus uit de turbo komt.
Turbo bouwt wel gewoon z`n druk op.
Hoe hoger de druk hoe harder het geluid.
Nu had ik alleen een vraagje, hoe kan ik zien dat er olie door m`n turbo gaat.
Waarschijnlijk alleen met dat drukmetertje wat in de olieleiding zit zeker ?
Massa probleem is ook nog steeds niet opgelost, lampjes gaan nog steeds gezellig aan voor niks.
Stekkertjes van de oliedrukmeter moet ik dus nog steeds omdraaien alleen zitten die wel op een K plek.
Bedenk me nu dat ik ze ook kan omwissel bij die grote stekker, alleen dan moet ik ff weten welke het zijn.
Dan het acculampje.
Het stomme ding gaat uit als ik de 2 stekkertjes op de dynamo omwissel. Alleen dan heb ik nog maar 12,4 Volt op m`n accu, dus waarschijnlijk geen laadspanning.
Iemand nog een idee ?
Ik het begin vet veel rook, schrok me de tandjes in.
Toen herinnerde ik me dat ik aan de co-schroef had lopen draaien.
Die maar weer ff terug gedraaid en naarmate het blokkie warmer werd begon die steeds minder te roken.
Gelijk de bleedvalve en incarboostcontrol geinstalleerd, wel leuk dat jullie ff hadden verteld dat ik dat stangetje van m`n actuator helemaal terug moest draaien

Afijn dat dus ook weer gelukt.
Nog ff geen foto`s van maar die komen wel.
Maar nu dus nog steeds dat takkuh geluid wat dus uit de turbo komt.
Turbo bouwt wel gewoon z`n druk op.
Hoe hoger de druk hoe harder het geluid.
Nu had ik alleen een vraagje, hoe kan ik zien dat er olie door m`n turbo gaat.
Waarschijnlijk alleen met dat drukmetertje wat in de olieleiding zit zeker ?
Massa probleem is ook nog steeds niet opgelost, lampjes gaan nog steeds gezellig aan voor niks.
Stekkertjes van de oliedrukmeter moet ik dus nog steeds omdraaien alleen zitten die wel op een K plek.
Bedenk me nu dat ik ze ook kan omwissel bij die grote stekker, alleen dan moet ik ff weten welke het zijn.
Dan het acculampje.
Het stomme ding gaat uit als ik de 2 stekkertjes op de dynamo omwissel. Alleen dan heb ik nog maar 12,4 Volt op m`n accu, dus waarschijnlijk geen laadspanning.
Iemand nog een idee ?
En als de dynamo gewoon aangesloten zit zoals het hoort? Hoeveel volt geeft ie dan?
Bij mij is de spanningsregelaar op de dynamo weleens kapot gegaan. Toen bleef dat lampje ook constant branden. En toen stond er iets van 18 volt op
Bij mij is de spanningsregelaar op de dynamo weleens kapot gegaan. Toen bleef dat lampje ook constant branden. En toen stond er iets van 18 volt op

-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
14, nog wat.Roy schreef:En als de dynamo gewoon aangesloten zit zoals het hoort? Hoeveel volt geeft ie dan?
Bij mij is de spanningsregelaar op de dynamo weleens kapot gegaan. Toen bleef dat lampje ook constant branden. En toen stond er iets van 18 volt op
Normale laadstroom naar mijn weten.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Heb ff meegeken bij Peter en alles werkt normaal de dynamo laadt netjes rond de 14 volt bij alleen het accu lampje blijft branden.
VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
onze turbo hoor je niet maar roken dat die doetpeter5GTTurbo schreef:
Maar nu dus nog steeds dat takkuh geluid wat dus uit de turbo komt.
Turbo bouwt wel gewoon z`n druk op.
Hoe hoger de druk hoe harder het geluid.
Nu had ik alleen een vraagje, hoe kan ik zien dat er olie door m`n turbo gaat.
Waarschijnlijk alleen met dat drukmetertje wat in de olieleiding zit zeker ?

weet nou niet wat je beter kunt hebben

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Eentje die het gewoon doetLuco/Alpine-racer schreef:onze turbo hoor je niet maar roken dat die doetpeter5GTTurbo schreef:
Maar nu dus nog steeds dat takkuh geluid wat dus uit de turbo komt.
Turbo bouwt wel gewoon z`n druk op.
Hoe hoger de druk hoe harder het geluid.
Nu had ik alleen een vraagje, hoe kan ik zien dat er olie door m`n turbo gaat.
Waarschijnlijk alleen met dat drukmetertje wat in de olieleiding zit zeker ?![]()
weet nou niet wat je beter kunt hebben

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
das waar, maar ze doen het toch nog 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Nou olé, m`n oliedrukmeter doet het weer.
Hij schommelt weliswaar onwijs, maar hij doet.
Bij stationiair hangt die net ietsjes onder de 3, maar bij gas geven gaat die dus maximaal schommelen.
Laat ik dan weer het gas los staat die op 5 totdat ik stil sta.
En dan staat die dus netjes op 3.
Zijn dit goede waarden??
En hoe krijgt ik dat irritantje geschommel weg ??
Owja hier nog ff wat fotootjes van het eindresultaat.
[img]http://img95.imageshack.us/img95/70/s30100016yb.jpg[/img]
En de bleedvalve:
[img]http://img95.imageshack.us/img95/7058/s30100026mf.jpg[/img]
"kraantjespowerrrrrrrrrr"
[img]http://img95.imageshack.us/img95/346/s30100032yc.jpg[/img]
Hij schommelt weliswaar onwijs, maar hij doet.
Bij stationiair hangt die net ietsjes onder de 3, maar bij gas geven gaat die dus maximaal schommelen.
Laat ik dan weer het gas los staat die op 5 totdat ik stil sta.
En dan staat die dus netjes op 3.
Zijn dit goede waarden??
En hoe krijgt ik dat irritantje geschommel weg ??
Owja hier nog ff wat fotootjes van het eindresultaat.
[img]http://img95.imageshack.us/img95/70/s30100016yb.jpg[/img]
En de bleedvalve:
[img]http://img95.imageshack.us/img95/7058/s30100026mf.jpg[/img]
"kraantjespowerrrrrrrrrr"
[img]http://img95.imageshack.us/img95/346/s30100032yc.jpg[/img]