Peter5GTT BS project (Einde project, onderdelen te koop)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

oooooooooooooow die..... ja hij heeft het over een bout in je slangetjes ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Vreemde ideeën houdt ie er op na... :D
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

-Ray- schreef:oooooooooooooow die..... ja hij heeft het over een bout in je slangetjes ;)
nix niet in de elbow ...

er loopt een slang naar het eerste kraantje.
van daar uit loopt er een aftakking onder uit naar het t-stukje en eentje verder uit de andere kant door in de originele richting. HIER moet een boutje in om de flow te verstoppen (100% dicht dus) anders werkt het principe niet.
Het slangetje onder uit het eerste kraantje loopt naar een tweedde tstukje waarvan de ene kant verdergaat naar binnen en de andere kant door naar het t-stukje wat terug aansluit op de originele leiding en samen verdergaat naar de actuator.

Vraag het maar aan JL of reken in je hoofd het principe van reductie van druk naar de actuator even door en volg de loop van de slangen. Als je het aansluit zonder het boutje zou het eerste kraantje zinloos zijn, dan zou je het ook gewoon met 1 t-stukje en 1 inboard kraantje af kunnen want het reduceert niets.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/117-1745_IMG.JPG[/img]

Je moet heel goed naar de foto kijken om een kleine verdikking in het slangetje te zien waar dus een boutje ingepropt is om hem af te doppen, maar als je alleen de leidingen aan zou sluiten zoals op de foto komt het niet goed iig :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heb je wel gelijk in, maar waarom zit er dan in godsnaam een 2e T-stukje tussen? Dat is in principe helemaal niet nodig.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

naja ik heb dit iig zo kant en klaar gekocht, dus boutjes in slangetjes frotten heb ik nooit gedaan ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Dus je moet eigenlijk 2 keer het principe toepassen zoals is gedaan met het kraantje wat in je dash zit ?
Van allebei de kraantjes 1 kant afdoppen.
En dan kan je het dus met 1 T stukje af.
Alleen op deze manier staat het wel een stukje netter, dat dan weer wel.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/119-1969_IMG.jpg[/img]

WTF kun je op die meter aflezen?? :S
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Turbodruk !, handig als je zonder kap rijdt :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hahah... jaaaaja. ;)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Florus schreef:Turbodruk !, handig als je zonder kap rijdt :p
Heb da metertje nu bij mij in de kelder liggen. Slangen ook trouwens :wink: Moest maar zeggen dat ik daar weer een paar pk's extra door had :lol: :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

whehehehe al die reacties waren allemaal prachtig, daar genoot ik volop van. denk nou eens na sukkels :lol:

wat zat daar vroeger in? overdruk... wanneer haal je die los? als je op hogere druk gaat rijden. wat doe je als je SFS koopt en je hebt niks om daar in te draaien?? juist, daar heb je een vader voor met goeie ideeen, die heeft een mooi metertje met de juiste fijne draad en dicht is het gaatje.

"was dat dan man??"

"ja das een foefje, scheelt je zo 8 pk"

"wo so fat man, waar ken je dat hale?'"

"ja geen idee, volgens mij in amerika, moet je ff op internet kijken"

LOL :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:Dus je moet eigenlijk 2 keer het principe toepassen zoals is gedaan met het kraantje wat in je dash zit ?
Van allebei de kraantjes 1 kant afdoppen.
En dan kan je het dus met 1 T stukje af.
Alleen op deze manier staat het wel een stukje netter, dat dan weer wel.
volgens mij is het dikkere gedeelte van het kleine kraantje al dicht van zichzelf, kijk dat eens na bij jezelf??
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Gaat ik morgen ff doen.
Eerst ff checken waarom die gisteren redelijk witte rook eruit blies. :(
(waarschijnlijk de koppaking niet goed )
En waarom er allemaal zwarte brokken uit de uitlaat kwamen. :(
(waarschijnlijk vanwege het lange stilstaan)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Een probleem opgelost hij schakeld weer in alle versnellingen :D.
VLK Groep
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Steven schreef:Heb je wel gelijk in, maar waarom zit er dan in godsnaam een 2e T-stukje tussen? Dat is in principe helemaal niet nodig.
Voor het oog geloof ik. Maar het is inderdaad een zinloos 2e t-stukje.
Het kleine kraantje onder de kap heeft bij mij gewoon metrisch draad, dus daar zit gewoon een boutje ingeschroefd en ik gebruik maar 1 T-stukje.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Zoals RJ al zei, het probleem met de bak is opgelost.
Alle versnellingen pakt die lekker en zonder gekraak of wat dan ook.

Vanochtend de kop goed gezet en volgens de juiste manier weer aangedraaid.
En de witte rook is er ook niet meer.

Klinkt allemaal goed tot nu.

Paar probleempjes heb ik nu nog.

1. Pijlstok zat los in de schacht en daardoor is er waarschijnlijk olie ontsnapt.
Olie tegen m`n koelfan en m`n hele motorruimte weer onder :( .

2. Lijkt alsof m`n turbo een opdonder heeft gekregen.
Komt een raar geluid onder de kap vandaan wat harder wordt als de turbo opspint.

3. M`n dash heeft nooit echt lekker gewerkt qua verlichting en oliedruk.
Het acculampje blijft branden (andere accu en dynamo zitten er al in).
Oliedruk meter deed het al een poosje niet meer, maar nu met een andere sensor doet die het nog steeds niet. (bedrading ???)
Lampje achter m`n oliedrukmeter staat als enige lampje aan zonder dat m`n licht aan staat.


Iemand een verklaring/oplossing voor punt 2 en 3 ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

1 Sja je blijft poetsen als je bling wilt, je zult ook voorzichtig moeten zijn met olie bijvullen :p

2 je turbo is waarschijnlijk drooggelopen op je vorige blok, dus ik vrees dat gewoon het lager aan gort is.

3 Massaprobleempje? :D Nee ik zou het es ff zoeken in die hoofdstekker.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Lager van die turbo, dat wordt dus reviseren of niet ?

En dat massaprobleem ?
ff contactpuntjes schoonmaken en contactspray er op spuiten.
Zouden de stekkertjes ook nog andersom kunnen zitten.
Aangezien dat lampje wel aan gaat en de meter niet uitslaat.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

denk dat ze verkeerd om zitten.

heb ik ook eens gehad bij JL, ff proefstarten KUT KUT ik heb geen oliedruk! ow haha w8 ff klik klik nog eens *nienienieniebrrrrrm* en hopla oliedruk.

:lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die turbo zal wel richting de revisie willen ja....
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Daar was ik dus al bang voor.
En die T25 wilde ik liever nog een tijdje uitstellen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zoek een 2ehands T2 voor tijdelijk, kep helaasch nix liggen voor je.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Dit was al een 2de hands.
Heb hier nu 2 kapotte t2`s liggen.
Waar ik van 1 niet weet wat er mis mee is.
En deze dan.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

peter, geen idee of ik nu uit mijn nek zwets. Maar de dynamorevisieboer die ik bezocht heb voor de mijne, vertelde mij hetvolgende. Bij mij brandde het acculampje namelijk ook maar de dynamo was goed. Dan is de geschakelde plusaansluiting van je contactslot naar je dynamo kaduuk. Als t goed is, laad de dynamo dan ook niet meer bij :(

heb t daarna doorgemeten en idd, zat een los contact in. Je zou eens een poging kunnen wagen, ff meten is zo gedaan :)
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

~Haas~ schreef:peter, geen idee of ik nu uit mijn nek zwets. Maar de dynamorevisieboer die ik bezocht heb voor de mijne, vertelde mij hetvolgende. Bij mij brandde het acculampje namelijk ook maar de dynamo was goed. Dan is de geschakelde plusaansluiting van je contactslot naar je dynamo kaduuk. Als t goed is, laad de dynamo dan ook niet meer bij :(

heb t daarna doorgemeten en idd, zat een los contact in. Je zou eens een poging kunnen wagen, ff meten is zo gedaan :)
Nou je zwets idd uit je nek :P .
Nee geintje, mijn dynamo laadt wel gewoon bij.
Ik heb een aparte voltmeter in m`n auto en daar krijg ik keurig netjes 14,nogwat Volt op te zien.
Tevens is er net een nieuwe accu in gegaan. Dus dat zou het ook niet moeten zijn. Opladen doet die gewoon en starten doet die ook als de beste.
Dus heb zo`n flauw idee dat er iets anders aan de hand is.
Misschien zit dat ook in die stekker waar Steef het over had.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

haha..prima :D
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Nou vandaag weer ff gereden.
Ik het begin vet veel rook, schrok me de tandjes in.
Toen herinnerde ik me dat ik aan de co-schroef had lopen draaien.
Die maar weer ff terug gedraaid en naarmate het blokkie warmer werd begon die steeds minder te roken.

Gelijk de bleedvalve en incarboostcontrol geinstalleerd, wel leuk dat jullie ff hadden verteld dat ik dat stangetje van m`n actuator helemaal terug moest draaien :P .
Afijn dat dus ook weer gelukt.
Nog ff geen foto`s van maar die komen wel.

Maar nu dus nog steeds dat takkuh geluid wat dus uit de turbo komt.
Turbo bouwt wel gewoon z`n druk op.
Hoe hoger de druk hoe harder het geluid.
Nu had ik alleen een vraagje, hoe kan ik zien dat er olie door m`n turbo gaat.
Waarschijnlijk alleen met dat drukmetertje wat in de olieleiding zit zeker ?

Massa probleem is ook nog steeds niet opgelost, lampjes gaan nog steeds gezellig aan voor niks.

Stekkertjes van de oliedrukmeter moet ik dus nog steeds omdraaien alleen zitten die wel op een K plek.
Bedenk me nu dat ik ze ook kan omwissel bij die grote stekker, alleen dan moet ik ff weten welke het zijn.

Dan het acculampje.
Het stomme ding gaat uit als ik de 2 stekkertjes op de dynamo omwissel. Alleen dan heb ik nog maar 12,4 Volt op m`n accu, dus waarschijnlijk geen laadspanning.
Iemand nog een idee ?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

En als de dynamo gewoon aangesloten zit zoals het hoort? Hoeveel volt geeft ie dan?

Bij mij is de spanningsregelaar op de dynamo weleens kapot gegaan. Toen bleef dat lampje ook constant branden. En toen stond er iets van 18 volt op :s
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Roy schreef:En als de dynamo gewoon aangesloten zit zoals het hoort? Hoeveel volt geeft ie dan?

Bij mij is de spanningsregelaar op de dynamo weleens kapot gegaan. Toen bleef dat lampje ook constant branden. En toen stond er iets van 18 volt op :s
14, nog wat.
Normale laadstroom naar mijn weten.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Heb ff meegeken bij Peter en alles werkt normaal de dynamo laadt netjes rond de 14 volt bij alleen het accu lampje blijft branden.
VLK Groep
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:
Maar nu dus nog steeds dat takkuh geluid wat dus uit de turbo komt.
Turbo bouwt wel gewoon z`n druk op.
Hoe hoger de druk hoe harder het geluid.
Nu had ik alleen een vraagje, hoe kan ik zien dat er olie door m`n turbo gaat.
Waarschijnlijk alleen met dat drukmetertje wat in de olieleiding zit zeker ?
onze turbo hoor je niet maar roken dat die doet :D
weet nou niet wat je beter kunt hebben :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
peter5GTTurbo schreef:
Maar nu dus nog steeds dat takkuh geluid wat dus uit de turbo komt.
Turbo bouwt wel gewoon z`n druk op.
Hoe hoger de druk hoe harder het geluid.
Nu had ik alleen een vraagje, hoe kan ik zien dat er olie door m`n turbo gaat.
Waarschijnlijk alleen met dat drukmetertje wat in de olieleiding zit zeker ?
onze turbo hoor je niet maar roken dat die doet :D
weet nou niet wat je beter kunt hebben :p
Eentje die het gewoon doet :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

das waar, maar ze doen het toch nog :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Nou olé, m`n oliedrukmeter doet het weer.
Hij schommelt weliswaar onwijs, maar hij doet.

Bij stationiair hangt die net ietsjes onder de 3, maar bij gas geven gaat die dus maximaal schommelen.
Laat ik dan weer het gas los staat die op 5 totdat ik stil sta.
En dan staat die dus netjes op 3.

Zijn dit goede waarden??
En hoe krijgt ik dat irritantje geschommel weg ??

Owja hier nog ff wat fotootjes van het eindresultaat.

[img]http://img95.imageshack.us/img95/70/s30100016yb.jpg[/img]

En de bleedvalve:
[img]http://img95.imageshack.us/img95/7058/s30100026mf.jpg[/img]

"kraantjespowerrrrrrrrrr"
[img]http://img95.imageshack.us/img95/346/s30100032yc.jpg[/img]
Plaats reactie