ACT: Renault 19
Realistich qua is het te doen? Ja, realistisch als in weegt het op tegen de kosten? nee! Pak dan een 16v als basisblok of gewoon een 2.0 turbo van een volvo...is ook hetzelfde blok en meteen 2.0 turbo, beter als dat 1.7 torretjeedwin19 schreef:en het 1.8 blok aanpassen voor een turbo is ook niet realistisch??Bart V schreef:Het zal wel passen, maar denk niet dat dat lang goed zal gaan met je eigen zuigers...oftwel...zorg dat je een compleet 1.7T blok vind van een volvo. Alleen de kop overzetten gaat niet werken.R(ay)Si schreef:Die motor is er in principe al, die ligt namelijk in de volvo 440Turbo
Das dezelfde motor als jou en mij (als ik het goed heb) is een 1.7Turbo.
Nou weet ik nog niet of het hele bovengedeelte over te zetten is op ons onderblok? Maar daar zal vast wel een antwoord op komen!

volgens mij is de 1.7 motor die in de volvo 480 lag later iets opgeboord tot 2 liter. Maar is nog steeds hetzelfde blok (van renault).
Dit hebben ze volgens mij gedaan om t vermogensverlies door de katalisator te compenseren
De 1.7 van de oudere volvo 480's heeft ongeveer evenveel vermogen als de 2 liter van de nieuwere. Dit geldt zowel voor de turbo als niet turbo
Heeft uiteraard niets te maken met de B18 of B20 motor van volvo
Dit hebben ze volgens mij gedaan om t vermogensverlies door de katalisator te compenseren
De 1.7 van de oudere volvo 480's heeft ongeveer evenveel vermogen als de 2 liter van de nieuwere. Dit geldt zowel voor de turbo als niet turbo
Heeft uiteraard niets te maken met de B18 of B20 motor van volvo
-
- Berichten: 935
- Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
- Locatie: Beneden - Leeuwen
- Contacteer:
Ik wil mijn elec spiegels aansluiten,
Nu stond er eerst een schema op http://www.team1916V.com
maar die werken nu niet meer,
heeft er iemand anders die schema's?
Zou je me erg mee helpen.
alvast bedankt
Nu stond er eerst een schema op http://www.team1916V.com
maar die werken nu niet meer,
heeft er iemand anders die schema's?
Zou je me erg mee helpen.
alvast bedankt
kunnen deze in de kluwer ATH staan???? dan heb ik ze namelijk welbartuitlauwe schreef:Ik wil mijn elec spiegels aansluiten,
Nu stond er eerst een schema op http://www.team1916V.com
maar die werken nu niet meer,
heeft er iemand anders die schema's?
Zou je me erg mee helpen.
alvast bedankt
k hoor het wel

-
- Berichten: 935
- Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
- Locatie: Beneden - Leeuwen
- Contacteer:
nope, heb ze al gevonden
er is iets met het gaslos contact dat ik niet helemaal thuis kan brengen.
op de plek van het contact komen 4 draadjes uit de kabelboom.
3 ervan zijn via 3p stekker met het gaslos contact verbonden.
de overige= groen/geel bungelt erbij. wellis waar met 2p stekker maar eendraads aangesloten.
het uit einde hiervan is los (+- 10cm) stroomvoerend!
HIJ LOOPT NU NIET STATIONAIR, HOE HEEFT DIT MET ELKAAR TE MAKEN???
ik heb een f7p motor. '91
op de plek van het contact komen 4 draadjes uit de kabelboom.
3 ervan zijn via 3p stekker met het gaslos contact verbonden.
de overige= groen/geel bungelt erbij. wellis waar met 2p stekker maar eendraads aangesloten.
het uit einde hiervan is los (+- 10cm) stroomvoerend!
HIJ LOOPT NU NIET STATIONAIR, HOE HEEFT DIT MET ELKAAR TE MAKEN???
ik heb een f7p motor. '91
er is iets met het gaslos contact dat ik niet helemaal thuis kan brengen.
op de plek van het contact komen 4 draadjes uit de kabelboom.
3 ervan zijn via 3p stekker met het gaslos contact verbonden.
de overige= groen/geel bungelt erbij. wellis waar met 2p stekker maar eendraads aangesloten.
het uit einde hiervan is los (+- 10cm) stroomvoerend!
HIJ LOOPT NU NIET STATIONAIR, HOE HEEFT DIT MET ELKAAR TE MAKEN???
ik heb een f7p motor. '91
op de plek van het contact komen 4 draadjes uit de kabelboom.
3 ervan zijn via 3p stekker met het gaslos contact verbonden.
de overige= groen/geel bungelt erbij. wellis waar met 2p stekker maar eendraads aangesloten.
het uit einde hiervan is los (+- 10cm) stroomvoerend!
HIJ LOOPT NU NIET STATIONAIR, HOE HEEFT DIT MET ELKAAR TE MAKEN???
ik heb een f7p motor. '91
kan ik de remmen voor van een 16v zo op een 8v monteren?
en als ik achter schijfremmen wil hebben, is het dan het makkelijkst om een hele as te monteren van een 16v?
en kan ik de veerpoten van een 16v op een niet 16v monteren?
en als ik achter schijfremmen wil hebben, is het dan het makkelijkst om een hele as te monteren van een 16v?
en kan ik de veerpoten van een 16v op een niet 16v monteren?
Remmen voor kan (klauwen en schijven)
Achter inderdaad de complete as monteren
Veerpoten? volgens mij moet dat wel passen, maar dan moet je ook topschotels en dergeleijke hebben. Dus complete poot, maar pin me daar niet op vast...
Anders ff passen met gebruik van die van je broer
Achter inderdaad de complete as monteren
Veerpoten? volgens mij moet dat wel passen, maar dan moet je ook topschotels en dergeleijke hebben. Dus complete poot, maar pin me daar niet op vast...
Anders ff passen met gebruik van die van je broer

misschien een donor 16vjeroen.k schreef:Remmen voor kan (klauwen en schijven)
Achter inderdaad de complete as monteren
Veerpoten? volgens mij moet dat wel passen, maar dan moet je ook topschotels en dergeleijke hebben. Dus complete poot, maar pin me daar niet op vast...
Anders ff passen met gebruik van die van je broer
misschien wel, morgenmiddag weet ik het zekerjeroen.k schreef:Heb je zelf een donor?
en hoe zit het met remkrachtverdelers? gewoon de 16v versie monteren toch?
en abs kan ik er gewoon af laten?
kan ik de complete veerpoten van een 16v overzetten op een niet 16v???
en hoeveel staat en 16v origineel lager dan een niet 16v?
en hoeveel staat en 16v origineel lager dan een niet 16v?
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Geloof 3 centimeter.edwin19 schreef:
en hoeveel staat en 16v origineel lager dan een niet 16v?
weet niet precies.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
25mm om precies te zijn Edwin.edwin19 schreef:kan ik de complete veerpoten van een 16v overzetten op een niet 16v???
en hoeveel staat en 16v origineel lager dan een niet 16v?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht
K#T, ben mijn vraagbaak kwijt.
Heb gister op de meeting cv van een 19 gekocht, zonder snoertjes
dus moet ik ff het schema hebben om hem in te bouwen in me 5je.
Wie zou hem mij even kunnen mailen ?
cv@renault19.nl
Mijn dank zou weer erg groot zijn.
Heb gister op de meeting cv van een 19 gekocht, zonder snoertjes

Wie zou hem mij even kunnen mailen ?
cv@renault19.nl
Mijn dank zou weer erg groot zijn.
-
- Berichten: 935
- Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
- Locatie: Beneden - Leeuwen
- Contacteer:
ALs het goed is heb die thuis op mijn harde schijf staan, als ik vanavond thuis kom zal ik hem wel ekkes mailen.MacMouse schreef:K#T, ben mijn vraagbaak kwijt.
Heb gister op de meeting cv van een 19 gekocht, zonder snoertjesdus moet ik ff het schema hebben om hem in te bouwen in me 5je.
Wie zou hem mij even kunnen mailen ?
cv@renault19.nl
Mijn dank zou weer erg groot zijn.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
mocht je ze niet hebben,dan heb ik ze,zowel van vraagbaak als van de dealer zelf.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
- Locatie: Utrecht
Als jij ze nu zou kunnen regelen graag, wil er namelijk zo nog aan gaan beginnen, en hoe eerder hoe beterchris-mc schreef:mocht je ze niet hebben,dan heb ik ze,zowel van vraagbaak als van de dealer zelf.
