ACT: F.A.Q. ICE

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Douwe

Remote thx kan er niet meer op komen :lol:

Weet iemand hoe ik de remote kan vinden? Op de tekeningen van mijn radio komt die niet voor. Nu zit ie op een draadje waar continue stroom op staat zodra de auto op contact gaat dus het werkt wel, maar de versterker gaat dus ook aan als de radio uit staat en dat is niet de bedoeling.
Anonymous

Multimeter eraan hangen en dan je radio aan en uit. zie je vanzelf of de spanning weg valt. Draadje is vaak blauw of geel
Riël
Über-Spammer

Douwe schreef:Remote thx kan er niet meer op komen :lol:

Weet iemand hoe ik de remote kan vinden? Op de tekeningen van mijn radio komt die niet voor. Nu zit ie op een draadje waar continue stroom op staat zodra de auto op contact gaat dus het werkt wel, maar de versterker gaat dus ook aan als de radio uit staat en dat is niet de bedoeling.
Blauw kabeltje, staat vaak electric antenna bij of gewoon antenna. Op de isostekker issie altijd blauw i.e.g.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Douwe

Riël schreef:
Douwe schreef:Remote thx kan er niet meer op komen :lol:

Blauw kabeltje, staat vaak electric antenna bij of gewoon antenna. Op de isostekker issie altijd blauw i.e.g.
eeyyyyyy daar heb ik wat aan electric antenna staat wel op het schema thx :D (Y)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

*kick*

ik ga morgen mijn ice verder afmaken en wegwerken, maar nu wil ik een stoffen bekleding er op maken (op mdf plaat)

maar waar haal je stof? Is dat nog wat bijzonders ofzow?
Bram

kan je volgens mij met alles wel bekleden, vriend van mij heeft het met een oude trui gedaaan, en geloof het of niet, het ziet er echt mooi uit!
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Bram schreef:kan je volgens mij met alles wel bekleden, vriend van mij heeft het met een oude trui gedaaan, en geloof het of niet, het ziet er echt mooi uit!
hmmz, k. Ik meen een paar jaar geleden bij de halfords ook wel iets van bekleding gezien te hebben.
Stefan S.

Dennis, bedoel jij stof over een hoedenplank? Dan zou ik sowieso naar een audiozaak gaan. De stof moet wel geluidsdoorlatend zijn. Wil je gewoon een mdf plank bekleden, dan kun je ook een stuk vloerbedekking nemen.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Dennis, bedoel jij stof over een hoedenplank? Dan zou ik sowieso naar een audiozaak gaan. De stof moet wel geluidsdoorlatend zijn. Wil je gewoon een mdf plank bekleden, dan kun je ook een stuk vloerbedekking nemen.
het gaat over een MDF plank ja.
Vloerbedekking, mwoah, dacht toch meer aan een dun laagje stof
Stefan S.

Kan ook hoor, gebruik je gewoon hoedenplankstof. Of verfen, spuiten of iets van skai/leer :p
Douwe

Of nieuwe maken van polyester en die dan spuiten of draaf ik nu door :lol: :p :wink:
Laatst gewijzigd door Douwe op wo 23 jun 2004 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Douwe schreef:Of de hoedenplank als "mal" gebruiken en een nieuwe maken van polyester en die dan spuiten of draaf ik nu door :lol: :p :wink:
ja, het wordt nl een bodemplaat :+
Douwe

Whahah was net aan het editen had maar half gelezen (0) solly (F)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Douwe schreef:Whahah was net aan het editen had maar half gelezen (0) solly (F)
geeft niet :lol:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Vriend van me heeft alles met echt carbon gemaakt/bekleed.
Erg vet, maar kostbaar!!
antoine
Car: Renault Clio III RS

Weet iemand een site waar je online audio accecoires kunt bekijken/kopen.Hiermee bedoel ik zekering houders,bekabeling enz enz enz.
Stefan S.

Bij Dave in Babberich, zie http://www.audiogarage.nl, versturen doet hij ook gewoon.Ook bij http://www.rondevries.nlonder versterker en dan aansluitmaterialen
antoine
Car: Renault Clio III RS

thanks (Y) :worship:
Ollie

Wie kan me zeggen of dit wat is (composetjes):

JBL GTO-505CE
JBL GTO-6506CE
Helix Blue 62 MKII

Wil namelijk niet zon ontzettend veel geld uitgeven voor een composetje en specs van deze 3 zijn niet verkeerd. Maar aangezien dat niet alles zegt, wil ik ook geen miskoop maken!
Stefan S.

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor Helix, dit voornamelijk omdat de klank van Helix warmer is en minder schel dan JBL. Naar welk soort muziek luister je voornamelijk, komt het composetje op een amp en wat is de rest van je opstelling?
raydenz

Wat is een beetje een goede, wat goedkope(re) set?

Ik wil niet uberveel geld uitgeven en zie door de bomen het bos niet meer in de wereld van basboxjes en versterkers ;). Ben nogal nieuw zegmaar in de audio.

Ik heb al wel een radio op t oog:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 3600mp.htm

Als ik vooral de voorkeur geef aan zuiver en wat minder aan volume, wat is een goede oplossing?

Een collega kwam met het idee om setje boxen voor en achter neer te hangen en een actieve subwoofer in de achterbak te plaatsen. Hierdoor heb je geen versterker nodig... Is dit handig?

Wat raden jullie aan voor € 200 a 300 euro? Of is er niets goeds te krijgen voor dat geld? 200 a 300 eurie dus alleen voor de sub, bedrading & boxen..

Bedankt
Stefan S.

Misschien toch een handig als je dit topic helemaal doorleest :wink: . Persoonlijk zou ik niet voor een actieve sub gaan, maar voor een losse versterker en subwoofer. 300 euro voor boxen, subwoofer zou moeilijk worden.
Ollie

dtune_stefan schreef:Persoonlijk zou ik dan kiezen voor Helix, dit voornamelijk omdat de klank van Helix warmer is en minder schel dan JBL. Naar welk soort muziek luister je voornamelijk, komt het composetje op een amp en wat is de rest van je opstelling?
Rest van mij setup is te lezen bij mij gallery :wink:

Muziek is voornamelijk rap a la Ice Cube enzo, dus lekkere diepe bassen :D Maar ook een Tiesto cdeetje ben ik niet vies van :p
Compo-setje moet dus op een versterker komen ja...

Maakt het trouwens echt veel verschil uit of het een 13 of een 16,5 cm setje is?
Laatst gewijzigd door Ollie op wo 30 jun 2004 7:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Douwe

Ik zou effe doorsparen en dan als eerste een goede sub met amp kopen zie http://www.audio-system.nl veranderd je geluid al een hoop door en dan later doorsparen voor een mooi compo setje (Y)
Stefan S.

Vocaal klinkt vooral met Helix super. Absoluut voor een 16,5 cm compo gaan, klinkt zeker beter dan een 13cm. Vergeet niet om je deuren te dempen met bitumen matjes, dat maakt een wereld van verschil!!!
Stefan S.

Douwe schreef:Ik zou effe doorsparen en dan als eerste een goede sub met amp kopen zie http://www.audio-system.nl veranderd je geluid al een hoop door en dan later doorsparen voor een mooi compo setje (Y)
Goh, je bent wel tevreden met Audio-System zo te zien :p . Heb je je subwoofer kist al aangepast?
Ollie

dtune_stefan schreef:Vocaal klinkt vooral met Helix super. Absoluut voor een 16,5 cm compo gaan, klinkt zeker beter dan een 13cm. Vergeet niet om je deuren te dempen met bitumen matjes, dat maakt een wereld van verschil!!!
Ok dan, die Helix weet ik wel ergens goedkoop uit te halen :D
Eens kijken hoe we dat gaan doen met die matjes en met de maat...
Marcel B.

Kijk eerst maar es of 16.5 past zonder je deur te verzagen, bij mij namelijk niet :(
Don't walk the grass... smoke it
Stefan S.

Je zult het wel passend moeten maken, maar dat zou wel lukken, want er zijn wel meer mensen binnen de club die 16,5cm speakers in hun deuren hebben.
Proline Mobile
Contacteer:

Marcel B. schreef:Kijk eerst maar es of 16.5 past zonder je deur te verzagen, bij mij namelijk niet :(
als je er de tijd voor neemt past het wel....
is alleen een kwestie van goed meten.

ik had in de williams van mij ook 16.5 cm erin gemaakt ZONDER ringen. :D
see you soon @ proline!
Marcel B.

Proline Mobile schreef:
Marcel B. schreef:Kijk eerst maar es of 16.5 past zonder je deur te verzagen, bij mij namelijk niet :(
als je er de tijd voor neemt past het wel....
is alleen een kwestie van goed meten.

ik had in de williams van mij ook 16.5 cm erin gemaakt ZONDER ringen. :D
Weet ik jp, marco had je toen nog aan de telefoon erover :)

Maar denk toch dat hethier lastig wordt.

Magoed m'n 13cm composetje speelt mij ook best hoor :)
Douwe

dtune_stefan schreef:
Douwe schreef:Ik zou effe doorsparen en dan als eerste een goede sub met amp kopen zie http://www.audio-system.nl veranderd je geluid al een hoop door en dan later doorsparen voor een mooi compo setje (Y)
Goh, je bent wel tevreden met Audio-System zo te zien :p . Heb je je subwoofer kist al aangepast?
Yepz nu nog een radio :lol: kist is nu +/- 30 liter dus moet hem een stuk harder kunnen laten spelen zonder te vervormen :smoke:
Ollie

Dan zal dat bij mij ook wel niet passen he :p

Waar moet ik dan aan denken qua aanpassing...en hoe of wat met van die ringen? Want aan die foto te zien is daar niet veel aan te doen!
Frits Clio 16v

Marcel B. schreef:foto
Hoe heb je het gat in het deurpaneel afgemeten/afgetekend? Dus hoe heb je ervoor gezorgd dat het gat wat je moet maken precies voor het speakergat in de deur uitkomt?

Gr, Frits.
Marcel B.

Clio Baccara 16v schreef:
Marcel B. schreef:foto
Hoe heb je het gat in het deurpaneel afgemeten/afgetekend? Dus hoe heb je ervoor gezorgd dat het gat wat je moet maken precies voor het speakergat in de deur uitkomt?

Gr, Frits.
Zat er al :P

Maar met een beetje wiskundige creativiteit is daar best achter te komen lijkt mij, kan nooit moeilijk zijn!
Plaats reactie