Matijs' GT Turbo Coupe Project _ Velgen!
Nooo problem 
Dan loopt/rijd hij op de stationair sproeier en pakt de hoofd sproeier niet op. Hoe groot zijn de venturies die er in zit??Matijs schreef:Woa, hij doet het !!!![]()
![]()
![]()
![]()
Even de choke erop, starten lopen, choke eraf 700 toerenSuper.
Carburateur needs adjustment, want gas in = motor af, als je het niet voorzichtig doet.
En wederom dank aan Riël voor de juiste diagnose
Suc6 met afstellen

gr s

Jaja deze momenten zijn echt zo magisch.Matijs schreef:Even ter informatie, ik ben het nog niet vergetenSteven schreef:Jah tis balen, ik heb ook een schurfthekel aan electronica, geef mij maar een mechanisch probleem.
Maargoed ik zou zeggen ff doorbijten, want owjee als ie strax start, dan ben je alles vergeten

Ik heb er zelf ook nog wel een liggen, maar een nieuwe last waarschijnlijk net even iets mooier, zonder al dat roest en vuil.Steven schreef:Kep hier nog wel een orsjinele downpipe liggen, voor 15 euri incl. verzend komt ie naar je toe
32mm venturi's. Ik ga vanmiddag even een beetje spelen met het veertje van het acceleratiepompje, kijken of ik er iets van kan maken.Sander schreef:Dan loopt/rijd hij op de stationair sproeier en pakt de hoofd sproeier niet op. Hoe groot zijn de venturies die er in zit??Matijs schreef:Woa, hij doet het !!!![]()
![]()
![]()
![]()
Even de choke erop, starten lopen, choke eraf 700 toerenSuper.
Carburateur needs adjustment, want gas in = motor af, als je het niet voorzichtig doet.
En wederom dank aan Riël voor de juiste diagnose
Suc6 met afstellen![]()
gr snder
Als je hem voorzichtig intrapte kon je gewoon flink gas geven, dus het doet wel iets...
Ah dacht ik al, naja als je em goed kaalmaakt met de staalborstel en schuurpapier is het ook prima te lassen hoor.Matijs schreef:Ik heb er zelf ook nog wel een liggen, maar een nieuwe last waarschijnlijk net even iets mooier, zonder al dat roest en vuil.Steven schreef:Kep hier nog wel een orsjinele downpipe liggen, voor 15 euri incl. verzend komt ie naar je toe
Vandaag na een slechte start de auto weer helemaal netjes gemaakt.
Draaide de sleutel om, weer helemaal niks
Dacht toch dat ik het opgelost had, maar nee dus. Ik weer meten aan de draden en stekkers vanaf het contactslot... toch echt niks mis mee. Dus de stekker voor bij de koplamp nog meer eens uitgebreid uitgepulkt en en ingespoten met contactspray. En ja hoor, toen deed hij het weer... zucht.
En toen het dashboard maar weer eens in orde gemaakt, want alles hing ondertussen los. Daarna nog even met de afstelling van de carburateur zitten pielen, en we maken vorderingen. Ik ben er inmiddels achter dat hij behoorlijk arm staat. Met choke gaat hij beter lopen, en hij loopt behoorlijk snel warm. Is ook wel logisch, want de carburateur staat nog afgesteld voor 1965/2 = ongeveer 980 cc (van de Kever Turbo). Morgen nog even verder pielen met de veer van de acceleratiesproeier, met nog een beetje extra verrijking moet ik wel een stukje kunnen rijden om te kijken wat de hoofdsproeiers er van maken.
En dan kan hopelijk maandag Robin komen met de breedband lambda sonde, en dan kunnen we nog wat met de sproeiers gaan spelen.
Bovendien kan ik dan een beetje een indruk krijgen van mij uit zijn krachten gegroeide 1400je
Draaide de sleutel om, weer helemaal niks

En toen het dashboard maar weer eens in orde gemaakt, want alles hing ondertussen los. Daarna nog even met de afstelling van de carburateur zitten pielen, en we maken vorderingen. Ik ben er inmiddels achter dat hij behoorlijk arm staat. Met choke gaat hij beter lopen, en hij loopt behoorlijk snel warm. Is ook wel logisch, want de carburateur staat nog afgesteld voor 1965/2 = ongeveer 980 cc (van de Kever Turbo). Morgen nog even verder pielen met de veer van de acceleratiesproeier, met nog een beetje extra verrijking moet ik wel een stukje kunnen rijden om te kijken wat de hoofdsproeiers er van maken.
En dan kan hopelijk maandag Robin komen met de breedband lambda sonde, en dan kunnen we nog wat met de sproeiers gaan spelen.
Bovendien kan ik dan een beetje een indruk krijgen van mij uit zijn krachten gegroeide 1400je

En nog nieuws? of ben je volop aan het rond ragen
gr s
nder

gr s

Was vandaag helaas niet thuis, dus nog geen nieuws.
Net nog even wat aan de carburateur geprutst, en hij begint steeds beter op te pakken
Heb al een paar meter gereden
Ff de roest van het vliegwiel afgepoetst, spannende geluiden maakt dat na 2 jaar stilstaan (op af en toe met de hand draaien tegen vastroesten na)... Maar ik denk dat het tijd is dat er eens een bepaalde persoon met bepaalde meetapparatuur langskomt om te gaan kijken wat voor sproeiers er in moeten...
Maargoed nu ging het weer es ff fors regenen en onweren, dus dat gaat er op die manier ook ff niet van komen 

Oja, en ik heb nog steeds kortsluiting als ik de achterruit wis/was knop indruk
Dwz, ik druk de knop in, ik hoor het pompje gaan (zit nog geen vloeistof in), en als ik de knop los laat knalt de zekering er met een mooie blauwe vonk uit.
Verdere info: ruitenwissermotor zit er al niet meer in, en de achterruitverwarming is ook niet aangesloten.
Wie heeft een idee hoe dit zit?

Verdere info: ruitenwissermotor zit er al niet meer in, en de achterruitverwarming is ook niet aangesloten.
Wie heeft een idee hoe dit zit?
Gisteravond een stukje gereden, maar de carburateur pakt nog niet heel lekker op. Maar, we hebben de 0,5 bar al gehaald
Daarna nog even telefonisch contact gehad met de huis-tuner, en heb nu grotere hoofd- en stationairsproeiers op het lijstje staan. Gaat goed komen
Wat ook nog goed moet gaan komen is die rare kortsluiting op de wis-was knop van de achterruitenwisser. Niemand die daar nog iets zinnigs over kan zeggen?
En nog 1 ding waar iemand me even mee moet helpen:
Ik heb een downpipe nodig met een aansluiting voor een lambda sonde. Nou weet ik dat dit een kwestie is van een gat boren en een lasmoer erop lassen, maar ik kan dus niet lassen. Wie heeft dit wel eens gedaan en zou dit voor mij willen doen?

Wat ook nog goed moet gaan komen is die rare kortsluiting op de wis-was knop van de achterruitenwisser. Niemand die daar nog iets zinnigs over kan zeggen?
En nog 1 ding waar iemand me even mee moet helpen:
Ik heb een downpipe nodig met een aansluiting voor een lambda sonde. Nou weet ik dat dit een kwestie is van een gat boren en een lasmoer erop lassen, maar ik kan dus niet lassen. Wie heeft dit wel eens gedaan en zou dit voor mij willen doen?
Kun je dit niet doen door de bout uit je turbo elleboogje te schroeven en de lambda sonde er daar aan te hangen of zit die dan iets te vroeg in het systeem ofzo? Het is natuurlijk wel weer een feest met die rare schroefdraad van dat elleboogje, maar het zou een hoop werk en gevloek kunnen schelen.Matijs schreef:Ik heb een downpipe nodig met een aansluiting voor een lambda sonde. Nou weet ik dat dit een kwestie is van een gat boren en een lasmoer erop lassen, maar ik kan dus niet lassen. Wie heeft dit wel eens gedaan en zou dit voor mij willen doen?
Past niet denk ik. Zal wel een andere maat zijn, of een andere draad. Bovendien past die sonde denk ik niet tussen het bochtje en het schutbord. Is best een lang ding met de stekker eraan.
Kleine kans in ieder geval.
Bovendien is het altijd handig om een lambda sonde te kunnen monteren, mochten we nog eens overstappen op injectie
Kleine kans in ieder geval.
Bovendien is het altijd handig om een lambda sonde te kunnen monteren, mochten we nog eens overstappen op injectie
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL misschien kan ik dat vrijdag voor je fixen, dan moet je even langs bellen vrijdagmiddag, dan kom je even langs op school, bak ik het daar inmekaar .
ejjj
Moet ik zeker zelf een downpipe en een lasmoer meenemen?
Of hebben jullie daar ergens zo'n lasmoer liggen.
Anders moet ik er ergens een gaan halen morgen ochtend. Is dat een standaard maat? Hebben ze dat gewoon bij de automaterialen zaak?

Anders moet ik er ergens een gaan halen morgen ochtend. Is dat een standaard maat? Hebben ze dat gewoon bij de automaterialen zaak?
ja ja nee jep denk het ja

Ik heb ff zitten bellen, en het moet zijn:
ja ja nee jep ja nee
Ga nu ff bellen met Van Kronenberg motorsport in geldrop, die schijnen ook uitlaten te maken. Kijken of die iets voor me kunnen betekenen.
ja ja nee jep ja nee

Ga nu ff bellen met Van Kronenberg motorsport in geldrop, die schijnen ook uitlaten te maken. Kijken of die iets voor me kunnen betekenen.
Is er niet ergens een groothandel bij jullie in de buurt voor hydraulic en dat soort dingen? Ik heb die moer hier bij Lasaulec vandaan gehaald. Is een aparte maat schroefdraad.Matijs schreef:Ik heb ff zitten bellen, en het moet zijn:
ja ja nee jep ja nee
Hej ja Lasaulec, daar heb ik mijn remschijven ook gekocht, zitten hier op het industrieterrein. Goeie tip, ga ze meteen bellen.
Rooyakkersstraat 9
5652 BA Eindhoven
Tel. (040) 2512940
Fax (040) 2529055
Eindhoven@lasaulec.nl
Openingstijden:
maandag - vrijdag 8:00 - 17:00
zaterdag
9:00 - 12:00
Contactpersoon: Eddy Vermeesen

5652 BA Eindhoven
Tel. (040) 2512940
Fax (040) 2529055
Eindhoven@lasaulec.nl
Openingstijden:
maandag - vrijdag 8:00 - 17:00
zaterdag
9:00 - 12:00
Contactpersoon: Eddy Vermeesen

haha makkelijk

Nou lekker dan, daar hebben ze dus nog nooit van gehoord
En een lasmoer voor een lambda sonde kon mevrouw ook niet in de computer vinden 

Nee zo moet je het ook niet doenMatijs schreef:Nou lekker dan, daar hebben ze dus nog nooit van gehoordEn een lasmoer voor een lambda sonde kon mevrouw ook niet in de computer vinden

-
- Contacteer:
moet je even een oud olie filter slopen zelfde schroefdraad als een labda sonde 

-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Matijs schreef: Gaat goed komen![]()
hè wat goed om dit dan weer even te zien...
Na al die Gt-drama.
Mijn god man.
Ik werd er zelf van het lezen al bijna hopeloos van.
Maar goed.
Je signature zegt het al.
Succes nog even man!
YOU CAN DO THIS SHIIIT!

groet.
Echt waar? Die lambda sonde heb ik namelijk niet bij de hand, want die is niet van mij. Sterker nog, ik moet bij die moer ook een passende bout hebben om naderhand het gat weer mee te dichtenBONELESS (jeroen) schreef:moet je even een oud olie filter slopen zelfde schroefdraad als een labda sonde

Oliefilter heb ik nog wel ergens.
spir@l schreef:Mijn god man.
Ik werd er zelf van het lezen al bijna hopeloos van.
Maar goed.
Je signature zegt het al.
Succes nog even man!
YOU CAN DO THIS SHIIIT!

Als 'ie echt af is kom ik een keer een bakkie koffie bij je drinken

Die passende bout heb ik ook bij Lasaulec wegMatijs schreef:Echt waar? Die lambda sonde heb ik namelijk niet bij de hand, want die is niet van mij. Sterker nog, ik moet bij die moer ook een passende bout hebben om naderhand het gat weer mee te dichtenBONELESS (jeroen) schreef:moet je even een oud olie filter slopen zelfde schroefdraad als een labda sonde
Oliefilter heb ik nog wel ergens.

Owkeedan
Kan jij bevestigen dat de draad van de lambda sonde inderdaad identiek is aan het oliefilter?

Nee dat kan ik niet bevestigenMatijs schreef:OwkeedanKan jij bevestigen dat de draad van de lambda sonde inderdaad identiek is aan het oliefilter?

Nee ik kan hem ook niet bevestigen 

'T is trouwens niet dat ik Jeroen niet vertrouw hoor
Maar voor ik dat ding er op laat lassen weet ik het wel graag zeker