front-mount intercooler

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dat ziet er idd wel netjes uit :worship: , kzou t niet erg vinden als het er onder de kap van mijn gt der ook zo uit zag, maar op deze manier krijg je idd wel genoeg koude lucht in je open filter
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Ik mis daar nog een grille en een bumper :wink:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Het is niet mijn auto Ollie :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
michel 16v
Berichten: 997
Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
Locatie: nijverdal
Contacteer:

en een motorkap niet? :D
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Roy schreef:Het is niet mijn auto Ollie :wink:
Oh, my bad (S)
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

die foto's van die chargecooler zijn van mijn auto, en idd ik moet iets verzinnen om mn filter naar vooren te plaatsen, maar de stangen van de (standaard) oliekoeler zitten in deweg.... oliekoeler aanschaffen en filte naar vooren
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

want je kan wel veel koeling van je chargecooler hebben, maar als ie bloedhete lucht aanzuigt.....
Corniels
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 21 nov 2003 8:31
Locatie: Katwijk
Contacteer:

en weeer een vijfie met roest :lol:
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ja idd, maarja hoort er een beetje bij...... zit in de planning om m te strippen en hard te maken
t-force
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 11:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Wie kan mij meer vertellen over zo'n charge cooler. Met name wie die dingen levert, eventuele merken en bijbehorende sites en wat goede zijn.

Bedankt!
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

http://www.k-tecracing.com
en ik heb er een, en t is de beste intercooler die er is, omdat je constante koeling hebt... en water kan meer warmte afstaan en opnemen dan lucht...
allen t is wel prijzig.....
M.Paulssen
Berichten: 23
Lid geworden op: di 28 jan 2003 18:37
Locatie: Linne
Contacteer:

Verkrijgbaar bij MB Car Performance. http://www.mbcarperformance.com

Met vriendelijke groet,

Maurice

MB Car Performance
http://WWW.MBCARPERFORMANCE.COM
exclusive distributor BB Performance Tuning in the Benelux and Germany
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Verkrijgbaar bij JL-Tuning

Maar dan een in huis gemodificeerd exemplaar geschikt voor linksgestuurde auto`s.

Ook op aanvraag vergrote capaciteit voor de "Boostjunkies" :D

mvg Jeroen lubking,

JL-Tuning
Zevenhuizen
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Jeroen Lubking schreef:Verkrijgbaar bij JL-Tuning

Maar dan een in huis gemodificeerd exemplaar geschikt voor linksgestuurde auto`s.

Ook op aanvraag vergrote capaciteit voor de "Boostjunkies" :D

mvg Jeroen lubking,

JL-Tuning
Zevenhuizen
als die site nu eens eindelijk zou werken he JL
:worship:
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

gille schreef:als die site nu eens eindelijk zou werken he JL
:worship:
Ja JA JA ik weet het,

Maarrr daar word nu hard aan gewerkt,(al 1,5 jaar :lol: )
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Laatst gewijzigd door -Ray- op zo 11 jul 2004 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Immer wieder die verdammte Holländer
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

had m al ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

pffffff :p
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik vraag me nog steeds af welke slimkees het bedacht heeft om bochten te gaan lassen uit rechte stukjes buis :s Het ziet er misschien leuk uit, maar een gewone ronde bocht werkt toch een stuk beter...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Segmentbochten heten die dingen, ben erop afgestudeerd ;)

Maar je hebt gelijk, bij redelijk hoge flowsnelheden zijn torusbochten (gladde bochten uit 1 stuk) aanzienlijk beter.

Stromingsverlies werkt exponentieel naarmate de stromingssnelheid toeneemt en volgens mij wordt dat nog wel eens vergeten hier en daar...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

"Groep A" carburateur met "lobsterback intake" :lol: Het blijft leuk dat mensen daar zoveel geld aan uitgeven...
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

laat die!!! slim kees maar schuiven .hij hoeft in iedergeval geen bochten te kopen, en zich druk maken over de prijs :wink: en het verschil is zo goed als niet te meeten (lasbocht versus doehetzelfbocht) :lol:
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja als je overuren wil maken met je lasapparaat... :wink:
BONELESS (jeroen)
Berichten: 742
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
Locatie: kuinre
Contacteer:

tis maar wat je over uren vind (over uren betalen zich zelf af) :lol: :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Matijs schreef:"Groep A" carburateur met "lobsterback intake" :lol: Het blijft leuk dat mensen daar zoveel geld aan uitgeven...
Jaja meneer-2x40mm zorg jij eerst maar eens dat je iets draaiende hebt :p
Zo'n groep A is toch best wel een verschil met die 25mm... das op zich wel iets waard...
En die lobsterback schijnt toch wel degelijk minder drukverlies te hebben.
Zolang het binnenin netjes gelast is zal het ook wel meevallen.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Oww, gaan we zo beginnen :lol: Nou hij draait al hoor :p De laatste details en dan APK :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja bewijs eens dat het echt hard gaat, ik ben benieuwd :)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Komt wel goed >-)
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Iemand nog een adresje om andere aansluitkappen op een intercooler te laten lassen.
Sprinter IC ligt namelijk iets te laag .
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gewoon iemand die TIG alu last, vraag JL eens, volgens mij deed die dat zelf....
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Dan moet ik maar weer eens langs gaan bij hem.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waar komt jouw IC als ik het vragen mag? Achter de grille of achter je bumper?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Was dat die ic die achterin lag op de dynodag :)
Zag er erg groot uit. Hoeveel druk kan hij hebben?
5 GT Turbo '88 GT5
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

There will be plenty of time to rest when your dead
Plaats reactie