[GTT]Lyts & ûndogens, back alive [09-05-2015]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

heeft er iemand ergens nog een alarmlichtschakelaar liggen????
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kep wel de knop voor je :p

Rip em ff ergens van een sloop, is voor alle 5jes hetzelfde
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Steven schreef:Kep wel de knop voor je :p

Rip em ff ergens van een sloop, is voor alle 5jes hetzelfde
De knop blijft bij niet meer zitten, dus als je m indrukt gaat ie ook direct weer uit, en bij een aantal slopers hier in de buurt hebben ze geen 5-jes.

Wat moet je ervoor hebben? als het tenminste wel blijft zitten.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Lees: ik heb alleen de knop, niet de schakelaar :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hee olijfsma, als je naar de sloop gaat, van iedere 5 en de express zijn ze hetzelfde. maar je mag er ook 1 bij mij komen ophalen, als je ver rijden leuk vind ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Zo'n schakelaar heb ik ook nog wel liggen, maar dan kun je nog altijd beter naar IJmuiden rijden. (Ik woon namelijk in brabant)
Laatst gewijzigd door Turbo-Peer op za 17 apr 2004 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

toffe peer
Immer wieder die verdammte Holländer
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

-Ray- schreef:hee olijfsma, als je naar de sloop gaat, van iedere 5 en de express zijn ze hetzelfde. maar je mag er ook 1 bij mij komen ophalen, als je ver rijden leuk vind ;)
Zou je hem anders willen posten? E-mailen gaat wat moeilijk, maar via de post kan heel veel!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Nog even terug komend op dat van geen APK en dan niet verzekerd zijn......

Als je een ongeluk veroorzaakt zonder APK zal de verzekeringsmaatschappij onderzoek gaan doen naar de oorzaak. Als dat ongeluk bijvoorbeeld is veroorzaakt door slecht werkende achterremmen (wat Olijnsma nu heeft)Dan zal de verzekeringsmaatschappij de tegenpartij wel schadeloos stellen maar gaan dan de schade verhalen op de verzekeringsnemer. Als de auto wel APK gekeurd is heeft de verzekeringsnemer zijn plichten voldaan en kunnen ze de schade niet op hem verhalen.

Ik neem het risico zonder APK rondrijden in ieder geval niet.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik heb inmiddels een schakelaar bij Holtrop weggevist!

Dus 1 puntje is klaar :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Olijnsma schreef:Ik heb net de Turbo weer opgehaald, en een redelijke waslijst gekregen:

Dorpels niet te bekijken.
Dat hoeven/mogen ze niet eens bij de APK. Het is namelijk een visuele inspectie waarbij niets gedemonteerd mag worden.

Lijkt een beetje of een stelletje profiteurs je auto hebben geinspecteerd voor de keuring.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

speedline schreef:
Olijnsma schreef:Ik heb net de Turbo weer opgehaald, en een redelijke waslijst gekregen:

Dorpels niet te bekijken.
Dat hoeven/mogen ze niet eens bij de APK. Het is namelijk een visuele inspectie waarbij niets gedemonteerd mag worden.

Lijkt een beetje of een stelletje profiteurs je auto hebben geinspecteerd voor de keuring.
Die dorpels zijn puur een aantekening op het formuliertje, is niets mee aan de hand, en formeel moet het erop staan volgens hem. :S
Deze gast is niet een proviteur, maar een goede kennis, die redelijk streng keurt. Heb ik niet zoveel problemen mee, maar makkelijk is anders :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou fijne kennis dan :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Steven schreef:Nou fijne kennis dan :p
naja liever zo, dan dat ik ooit eens met mijn poepert over het asfalt schuur :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

-Ray- schreef:hee olijfsma, als je naar de sloop gaat, van iedere 5 en de express zijn ze hetzelfde. maar je mag er ook 1 bij mij komen ophalen, als je ver rijden leuk vind ;)
Bij een r5 zit hij bij het asbakje en is het een induwknop, bij express is het een knop links naast het stuur die "switched". Is wel degelijk anders :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik ben vanmiddag even bezig geweest met de GTT, ik heb namelijk bij de lampunit linksachter een massa probleempje.

Nu heb ik alle massapunten achter geschuurd, en nog heb ik dat als het normale licht aan is samen met de knipperlicht, dat het normale licht ook licht meeknippert. Ook heb ik de stekker en de aansluitpunten van de unit geschuurd.

Iemand nog een suggestie?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Jah WD-40 op de plekken die je geschuurd hebt, anders roest het binnen een week weer zo dat het geen contact maakt...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Matijs schreef:Jah WD-40 op de plekken die je geschuurd hebt, anders roest het binnen een week weer zo dat het geen contact maakt...
Had er al wd op gespoten :wink:

(Y) spul.

Maar probleem is er nog :(
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Iemand?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ik had het ook bij mijn vijf. heb er toen andere lichtunits ingezeten het was over. en dan zou je zeggen die andere lichtunits opschuren, nou da had ik gedaan echt super netjes en nog problemen hebben. dus miss ff lichtunit veranderen.

Om even te testen kun je dacht ik links ook rechts zetten en andersom (de inhoud van je lamp dan) maar da weet ik nie 100% zeker
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja dat kan denk ik wel. Volgens mij is het binnenwerk hetzelfde. Effe de stekkers los en dan omruilen. Kan je dat uitsluiten, of de boosdoener aanwijzen :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Matijs schreef:Ja dat kan denk ik wel. Volgens mij is het binnenwerk hetzelfde. Effe de stekkers los en dan omruilen. Kan je dat uitsluiten, of de boosdoener aanwijzen :)
Bedankt! (Y) , dat was m, ik had nog een set achterlichten liggen, en de binnenset eruit gehaald en gemonteerd, en probleem is over!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

vandaag weer even een paar uurtjes aan de GTT gewerkt. Ik denk dat ik een extra stempel ga plaatsen op het kentekenbewijs. Hopen dat dat werkt.


-Kenteken bouwjaar onleesbaar
+Linkerparkeerlicht
+Links richtingaanwijzer en achterlicht doen vaag(samen tegelijk branden)
+Alarmschakelaar blijft niet zitten
-Linkerportier Afstellen
-Linksvoor zijkoker
-Remleidingen achter ontroesten
-benzinetank ophangbeugel
-Achterremmen deden verrekte weinig
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Merijn.V
Berichten: 1087
Lid geworden op: za 23 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Die punten op dat lijstje moeten natuurlijk wel in orde zijn als je je auto goed wilt hebben, maar ik betwijvel in hoeverre de meeste puntjes bij de APK-keuring horen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Euh, alles,

Alleen daar waar een plusje voor staat is opgelost, en een minnetje moet nog gebeuren.

De remmen hoop ik dat het ontluchten wordt. En de deur :S , geen idee wat dat wordt.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

achterremmen is geen ontluchten, dan zou je er voor ook last van moeten hebben. ga er maar vanuit dat je klauwen vast zitten.
there is no spoon.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

:( is dat moeilijk of makkelijk te repareren?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

achterwiel er af, 4 bouten loshalen en zorgen dat je je remleidingen loskrijgt. die willen nog wel eens vastgerot zitten. dopje 17 heb je geloof ik nodig, maar voor de zekerheid moet je het even aan rick d vragen, die weet alle dopmaten uit zijn hoofd ;-)
there is no spoon.
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Die deur, is de oorzaak daarvan het scharnier of de sluitbeugel?

Scharnier is meestal het busje wat versleten (ff nieuwe erin zetten). Of als het busje teveel speelruimte heeft, een dikker busje erin.

Als het de sluitbeugel is (waar de deur in dichtvalt), kun je die gewoon verstellen.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Dus die vastzittende remmen zou op zich meevallen??

De deur hangt een beetje naar beneden, ik ben bang voor andere pennen.

En voor diegene ooit eens op mijn bestuurderstoel hebben gezeten....

Hij zit nu compleet anders. Zoals eerder gemeld zag ik dat aan de onderkant de boel gescheurd was van mijn recaro, ijzer was afgebroken en zodoende at ik op de grond 'tussen' de wangen in, op zich wel lekker, maar had altijd raar gevoel in mijn rug. Totdat er een boutje onder de stoel viel en ik ernaar zocht. De hele bodem lag dus op de grond. Vandaag de stoel eruit gehaald, en met zeer dik ijzerdraad beugels nagemaakt en de boel opgespannen. De stoel zit nu radicaal anders, errug lekker.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

repareren = vervangen door een goed stel achterremmen dus he ?

de instructie was voor het loshalen, daarna zet je er dus goeien op.
there is no spoon.
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Olijnsma schreef: De deur hangt een beetje naar beneden, ik ben bang voor andere pennen.
Waar hangt ie precies naar beneden, aan het eind van de deur?
Want dan zou je ook een van die ophang t-stukken door kunnen zagen (de onderste in dat geval) en de deur in de juiste positie houden (iemand anders dus :D ) en vervolgens het t-stuk weer vast lassen, maar dan iets opgeschoven.

Die pin waar het slot invalt kan je ook nog bijstellen om zodoende de deur goed te laten sluiten.

Is een wat ruwere oplossing, maar bij mij ging het niet anders omdat ze de boel verbogen hadden (koevoet) en de deur bleef hangen ook met andere busjes/pennetjes.
Nu hangt de deur er perfect strak in.

Succes,
Dennis
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Tijn schreef:repareren = vervangen door een goed stel achterremmen dus he ?

de instructie was voor het loshalen, daarna zet je er dus goeien op.
ik dacht dat je gangbaar maken bedoelde :lol: . Andere remmerij is minder.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Naja als de schijven nog binnen de maattolerantie vallen hoeft dat niet.

Meestal is gewoon de klauw kaduuk
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Remtangen kosten 238 euro per stuk :S
Ga toch hopen dat dan de verdeler kapot is. die kost maar 120 euro
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Plaats reactie