Ik rij gisteren terug van mijn werk vanuit Rosmalen, in de GT.
Ik ben net de Lucht voorbij en het begint langzaam weer een beetje te rijden.
We gaan van 2 naar 3 banen dus wat meer ruimte en het was relatief rustig op dat stuk van de weg.
Ik rij op de middelste baan als ik een auto wil gaan inhalen en rechts achter een gek geluid hoor.
Net alsof er een tak onder de auto zat. Dus ik laat iets mijn gas los en ga naar de rechterbaan om aanstalte te maken om naar de vluchtstrook te gaan.
De vluchtstrook heb ik niet meer gehaald, even was het geluid weg en daarna een ongekende ratel en een klap.
Direct na die klap schoot mijn auto vanaf de rechterbaan haaks linksaf richting de vanrail van de linkerrijbaan.
Tijdens mijn spin hield ik constant het verkeer in de gaten en kan de auto redelijk goed in bedwang houden maar toch nog even met het kontje de vangrail geraakt.
Als een speer de auto uit en achter de vangrail, 112 bellen en wachten maar.
Wat was er gebeurd, mijn rechter achterwiel was volledig afgebroken.
Afgebroken hoor ik iedereen denken......ja inderdaad, mijn wiel is samen met de remschijf rondom het lager afgebroken.
De remschijf zat nog netjes vast met 4 boutjes aan het wiel.
Ik heb best nog wel wat schade, bumper, spatbordverbreder, nare deuk links van benzineklepje,
deuk in kofferklep, strip op de kofferklep, remschijf, remklauw,
fusee aan de achterbrug (de 4 boutjes zijn dus afgebroken en zitten nog in de brug)
De auto staat op dit moment nog bij de berger, maar denk dat ik die morgen gewoon thuis voor de deur laat zetten, dan kunnen we in de vrije uurtjes weer gaan bouwen.
Oh ja, ik heb helemaal niet, ja zwaar de pest erin.
Het ongeluk gebeurde met een snelheid van ongeveer 80 a 90 kmh.
Maar goed, als ik de auto thuis heb zal ik foto's maken en deze aan jullie laten zien.
Tering hé, da's schrikken. Gelukkig alles nog goed afgelopen met jou. Nou ja, zie het maar zo, heb je weer een projectje. Heb je een goede reden om de kleine aan Elise over te laten...........
Sodet@ring, je maakt wat mee zo!!!!! Beter dat je nog heel bent ja. Zo'n actie waarbij je wiel de auto inhaalt, da's meestal niet best.
Succes met het fixen
Dat klinkt ernstig... Ook met 80 kph kan het voor mensen die niet zo goed kunnen sturen (of slipcursus oid hebben gehad) het ernstig slechter aflopen... gelukkig ook geen omstanders geraakt en zelf ook geen letsel.
Succes met recovery van de schrik (dat duurt wel even...) en de reparatie!
Wow man, hoe zou zoiets kunnen gebeuren? Bizar verhaal, gelukkig met relatief goede afloop. Met jou alles ok, en de auto komt wel weer in orde hé, succes ermee!