Sorry jongens... Weer niks geworden.. Ook Volkswagens hebben wel eens wat..
Had een rammelende klepstoter van de Golf, aangezien het bekend is dat een slechte klepstoter bij een pompverstuiver TDI binnen no-time de nok van de nokkenas opvreet door de smalle nokken maar besloten het spul los te halen en alles te controleren. Echt waanzinnig hoe netjes zo'n TDI er nog uit ziet na 308.000 km, enkel wat nokkenaslagers waar het fijne wel vanaf was. Morgen even nieuwe nokkenaslagers scoren en de nieuwe klepstoters er in. Pompverstuivers afstellen en een nieuwe distributieriem er om. Je kunt 't maar beter voor elkaar hebben als je er afhankelijk van bent elke dag. Er rollen nog behoorlijk wat kilometers onder dat ding door elk jaar en helemaal standaard is ie ook niet meer.
Opzich geen slechte keus om 't allemaal eens aan te pakken.. 20.000km geleden is de distributie vervangen bij een autobedrijf (wie de naam wil moet ff PMen) volgens een enorme rekening die er bij zat. Blijkt dat ze de stalen distributiekap verkloot hebben en die zat met de scherpe rand tegen de riem aan en de riem was al aardig gehavend, en als klap op de vuurpijl... De multiriem spanner die niet vervangen is en zo gaar is als wat. Ik hoorde al wat geschuur stationair..
Even kijken of ik morgen de benodigde onderdelen bij elkaar kan krijgen en met een beetje mazzel kan die voor 't weekend weer rijden en maandag voor de APK

daarna de 19.. Echt!
