ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:Voor de echte die hards heb ik nog wel een T3 :D
net te groot
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dat kan ook op een gtt, heb ik al eens gedaan op de gtt van mijn buurjongen ( huidige gtt van joost) . Erg laat op druk, maar als ie gaat gaat ie ook goed en hard :D :D
R5GTT. Drive it like you stole it
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Luco/Alpine-racer schreef:Voor de echte die hards heb ik nog wel een T3 :D
Om ff een mooi potje te cross-posten: dat noem ik nou nostalgie :)

Maar dr zijn toch zat leuke turbo's te koop, waar je op een gt prima mee uit de voeten kan. Beetje meer experimenteren, heren :bang:
rev it like a rental
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jij kan zelf het e.e.a in elkaar bakken kwa aansluitingen Menno.
Dat kunnen de meeste (waaronder ik) niet. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

-PAZ- schreef:Dat kan ook op een gtt, heb ik al eens gedaan op de gtt van mijn buurjongen ( huidige gtt van joost) . Erg laat op druk, maar als ie gaat gaat ie ook goed en hard :D :D
die van mij nb-43-lt? en nog bedankt voor die remklauwen achter
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Nee, andere joost :wink: .

Geen dank, werkte alles nog prima verder??
R5GTT. Drive it like you stole it
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

-PAZ- schreef:Nee, andere joost :wink: .

Geen dank, werkte alles nog prima verder??
ja, apk oke dus het zal wel
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Menno schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Voor de echte die hards heb ik nog wel een T3 :D
Om ff een mooi potje te cross-posten: dat noem ik nou nostalgie :)

Maar dr zijn toch zat leuke turbo's te koop, waar je op een gt prima mee uit de voeten kan. Beetje meer experimenteren, heren :bang:
Menno, wat zou jij op een 2,5 liter alpineblok schroeven voor turbo?
Nu kan het nog (0) (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ken die motor niet echt, maar denk iets in de richting van een gt3071r ofzo.
rev it like a rental
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ben het kwijt, ik snap het ff niet.

GT Turbo,
startmotor +- 5 maand oud, weinig gereden.
nieuwe (+opgeladen) accu,
benzine in de tank,

Auto op contact, hoor ik geen benzinepomp, (door)starten, alleen een klik.

Waar moet ik zoeken? Hoe krijg ik dat ding weer aan de gang?

Alvast bedankt. (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Toch de startmotor? Geef er eens een tikje tegen en/of zet de auto 10cm verder.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Tom schreef:Toch de startmotor? Geef er eens een tikje tegen en/of zet de auto 10cm verder.
Tik helpt niet,
auto is al een 25 m. verplaatst van de parkeerplaats naar de garage. :grin:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hmmz, Krijgt de startmotor wel genoeg spanning?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Tom schreef:hmmz, Krijgt de startmotor wel genoeg spanning?
Kan ik op dit moment niet zien/zeggen. Moet morgen de boel eens doormeten.

blijf het daarnaast vreemd vinden dat ik ook de benzinepomp niet hoor als ik de auto op contact zet.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die hoor je ook pas nadat je ff gestart hebt...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nee contact stevie :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

M'n kennis ebt langzaam weg, ik word oud :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:M'n kennis ebt langzaam weg, ik word oud :p
OUWE LUL :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Gerald schreef:Ben het kwijt, ik snap het ff niet.

GT Turbo,
startmotor +- 5 maand oud, weinig gereden.
nieuwe (+opgeladen) accu,
benzine in de tank,

Auto op contact, hoor ik geen benzinepomp, (door)starten, alleen een klik.

Waar moet ik zoeken? Hoe krijg ik dat ding weer aan de gang?

Alvast bedankt. (Y)
accu met te weinig koudstart vermogen .
je moet minimaal een 44 ah accu hebben die meer als 360 ampere levert ,of meer zoals een varta bleu dynamic die levert 420 ampere en dat is dus genoeg .
by myn nieuwe accu hoorde je alleen het relias klikken verder niks .
die had dus maar 250 ampere das veel te weinig .
dus kyuk daar ff naar. (I)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Steven schreef:M'n kennis ebt langzaam weg, ik word oud :p
Kennis zakt helemaal niet weg......

Benzinepomp bij een 5GTT gaat idd pas draaien als de startmotor rondt gaat en 't relais een signaal krijgt v/d toeren teller....


Bij Clio 16v/williams hoor je de pomp wel ff draaien,als je op contact zet.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Aight :smoke:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Abel schreef:nee contact stevie :p
Niet waar !

O edit zie post florus
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

oldskool schreef: accu met te weinig koudstart vermogen .
je moet minimaal een 44 ah accu hebben die meer als 360 ampere levert ,of meer zoals een varta bleu dynamic die levert 420 ampere en dat is dus genoeg .(I)
Nieuwe accu met 52 amp. en 470 amh. Dus dat zou goed moeten zijn.

Daarnet als test even een draad getrokken van de accu direct op de stuurstroom. ook niet meer dan een klik.

Voorzichtige conclusie: Startmotor overleden? Enige wat ik me verder kan bedenken is dat de massa te weinig zou zijn, maar die moet ik nog testen.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Kijk de stekker eens na die achter de linker koplamp zit, daar moet de stuurstroom door. Die stekker geeft vaak problemen.
R5GTT. Drive it like you stole it
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

i.d.d. solenoid die net niet genoeg aantrekt om de verbinding tussen de accu en de startmotor, via die dikke kabel die rechtstreeks van je akku komt, tot stand te brengen.

Maximale peakstroom van de akku te laag is onwaarschijnlijk, in dat geval zou de startmotor de kruk-as nog even iets laten draaien (dat hoor je). Bovendien zijn de startstromen van zo'n turbomotor met relatief lage compressieverhouding niet zo extreem hoog. Heb zelfs met goedkope 43AH akku's nog nooit probleem gehad.

Veel voorkomende klacht die plakkende solenoids (of hij komt niet in of hij blijft na het starten plakken....) bij de GTT. Startmotor/solenoid wordt te warm zo dicht bij de turbo. Zit je startmotor hitteschildje er nog wel tussen?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Nogmaals, ik heb vanmiddag een draad vanaf de accu naar de stuurstroom aansluiting getrokken. Daarop kreeg ik alsnog niet meer dan een klik wanneer de draad contact maakte met de +

Morgen nog 2 dingen uit proberen. Andere Dikke + kabel trekken, en de massa (nogmaals) nakijken. Als ie dan alsnog niet wil moet het de startmotor zelf zijn.

Moet toch niet mogen als het ding nog geen half jaar (en minder als 500 km) oud is. :-(
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Probeer er even een tik op te geven. Soms willen ze het dan weer doen. :grin:
5 GT Turbo '88 GT5
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Roy schreef:Probeer er even een tik op te geven. Soms willen ze het dan weer doen. :grin:
Ook reeds geprobeerd. |:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

duwen (Y)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

zijn de stoffen zij panelen nog te krijgen via reno ?

en heeft iemand de nummer dan zo liggen :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Florus schreef:
Steven schreef:M'n kennis ebt langzaam weg, ik word oud :p
Kennis zakt helemaal niet weg......

Benzinepomp bij een 5GTT gaat idd pas draaien als de startmotor rondt gaat en 't relais een signaal krijgt v/d toeren teller....


Bij Clio 16v/williams hoor je de pomp wel ff draaien,als je op contact zet.
je hoort toch altijd Bzzt als je een gt op contact zet hoor
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Abel schreef:
Florus schreef:
Steven schreef:M'n kennis ebt langzaam weg, ik word oud :p
Kennis zakt helemaal niet weg......

Benzinepomp bij een 5GTT gaat idd pas draaien als de startmotor rondt gaat en 't relais een signaal krijgt v/d toeren teller....


Bij Clio 16v/williams hoor je de pomp wel ff draaien,als je op contact zet.
je hoort toch altijd Bzzt als je een gt op contact zet hoor
ooohhww nouja, als jij dat wilt, prima!

Dan zijn bij alle 3 mijn GT's de brandstof pompen stuk zeker? :klop:
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Florus schreef:
Abel schreef:
Florus schreef:
Steven schreef:M'n kennis ebt langzaam weg, ik word oud :p
Kennis zakt helemaal niet weg......

Benzinepomp bij een 5GTT gaat idd pas draaien als de startmotor rondt gaat en 't relais een signaal krijgt v/d toeren teller....


Bij Clio 16v/williams hoor je de pomp wel ff draaien,als je op contact zet.
je hoort toch altijd Bzzt als je een gt op contact zet hoor
ooohhww nouja, als jij dat wilt, prima!

Dan zijn bij alle 3 mijn GT's de brandstof pompen stuk zeker? :klop:
wat Abel zegt bij die GTT coupe die ik in onderhoud heb die doet dat ook volgensmij
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Volgens mij hoort hij ook even te pompen, en slaat na 3 seconden uit wanneer er geen signaal van toerenteller is. Zo ja, dan blijft hij aan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

thx :)
Plaats reactie