net te grootLuco/Alpine-racer schreef:Voor de echte die hards heb ik nog wel een T3
ACT: 5 GT Turbo
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Om ff een mooi potje te cross-posten: dat noem ik nou nostalgieLuco/Alpine-racer schreef:Voor de echte die hards heb ik nog wel een T3

Maar dr zijn toch zat leuke turbo's te koop, waar je op een gt prima mee uit de voeten kan. Beetje meer experimenteren, heren

rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Jij kan zelf het e.e.a in elkaar bakken kwa aansluitingen Menno.
Dat kunnen de meeste (waaronder ik) niet.
Dat kunnen de meeste (waaronder ik) niet.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
die van mij nb-43-lt? en nog bedankt voor die remklauwen achter-PAZ- schreef:Dat kan ook op een gtt, heb ik al eens gedaan op de gtt van mijn buurjongen ( huidige gtt van joost) . Erg laat op druk, maar als ie gaat gaat ie ook goed en hard![]()
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
ja, apk oke dus het zal wel-PAZ- schreef:Nee, andere joost.
Geen dank, werkte alles nog prima verder??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Menno, wat zou jij op een 2,5 liter alpineblok schroeven voor turbo?Menno schreef:Om ff een mooi potje te cross-posten: dat noem ik nou nostalgieLuco/Alpine-racer schreef:Voor de echte die hards heb ik nog wel een T3
Maar dr zijn toch zat leuke turbo's te koop, waar je op een gt prima mee uit de voeten kan. Beetje meer experimenteren, heren
Nu kan het nog


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ben het kwijt, ik snap het ff niet.
GT Turbo,
startmotor +- 5 maand oud, weinig gereden.
nieuwe (+opgeladen) accu,
benzine in de tank,
Auto op contact, hoor ik geen benzinepomp, (door)starten, alleen een klik.
Waar moet ik zoeken? Hoe krijg ik dat ding weer aan de gang?
Alvast bedankt.
GT Turbo,
startmotor +- 5 maand oud, weinig gereden.
nieuwe (+opgeladen) accu,
benzine in de tank,
Auto op contact, hoor ik geen benzinepomp, (door)starten, alleen een klik.
Waar moet ik zoeken? Hoe krijg ik dat ding weer aan de gang?
Alvast bedankt.

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Tik helpt niet,Tom schreef:Toch de startmotor? Geef er eens een tikje tegen en/of zet de auto 10cm verder.
auto is al een 25 m. verplaatst van de parkeerplaats naar de garage.

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kan ik op dit moment niet zien/zeggen. Moet morgen de boel eens doormeten.Tom schreef:hmmz, Krijgt de startmotor wel genoeg spanning?
blijf het daarnaast vreemd vinden dat ik ook de benzinepomp niet hoor als ik de auto op contact zet.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
OUWE LULSteven schreef:M'n kennis ebt langzaam weg, ik word oud

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
accu met te weinig koudstart vermogen .Gerald schreef:Ben het kwijt, ik snap het ff niet.
GT Turbo,
startmotor +- 5 maand oud, weinig gereden.
nieuwe (+opgeladen) accu,
benzine in de tank,
Auto op contact, hoor ik geen benzinepomp, (door)starten, alleen een klik.
Waar moet ik zoeken? Hoe krijg ik dat ding weer aan de gang?
Alvast bedankt.
je moet minimaal een 44 ah accu hebben die meer als 360 ampere levert ,of meer zoals een varta bleu dynamic die levert 420 ampere en dat is dus genoeg .
by myn nieuwe accu hoorde je alleen het relias klikken verder niks .
die had dus maar 250 ampere das veel te weinig .
dus kyuk daar ff naar.

Kennis zakt helemaal niet weg......Steven schreef:M'n kennis ebt langzaam weg, ik word oud
Benzinepomp bij een 5GTT gaat idd pas draaien als de startmotor rondt gaat en 't relais een signaal krijgt v/d toeren teller....
Bij Clio 16v/williams hoor je de pomp wel ff draaien,als je op contact zet.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Niet waar !Abel schreef:nee contact stevie
O edit zie post florus
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Nieuwe accu met 52 amp. en 470 amh. Dus dat zou goed moeten zijn.oldskool schreef: accu met te weinig koudstart vermogen .
je moet minimaal een 44 ah accu hebben die meer als 360 ampere levert ,of meer zoals een varta bleu dynamic die levert 420 ampere en dat is dus genoeg .
Daarnet als test even een draad getrokken van de accu direct op de stuurstroom. ook niet meer dan een klik.
Voorzichtige conclusie: Startmotor overleden? Enige wat ik me verder kan bedenken is dat de massa te weinig zou zijn, maar die moet ik nog testen.
Project: GTT Blue Sport
i.d.d. solenoid die net niet genoeg aantrekt om de verbinding tussen de accu en de startmotor, via die dikke kabel die rechtstreeks van je akku komt, tot stand te brengen.
Maximale peakstroom van de akku te laag is onwaarschijnlijk, in dat geval zou de startmotor de kruk-as nog even iets laten draaien (dat hoor je). Bovendien zijn de startstromen van zo'n turbomotor met relatief lage compressieverhouding niet zo extreem hoog. Heb zelfs met goedkope 43AH akku's nog nooit probleem gehad.
Veel voorkomende klacht die plakkende solenoids (of hij komt niet in of hij blijft na het starten plakken....) bij de GTT. Startmotor/solenoid wordt te warm zo dicht bij de turbo. Zit je startmotor hitteschildje er nog wel tussen?
Maximale peakstroom van de akku te laag is onwaarschijnlijk, in dat geval zou de startmotor de kruk-as nog even iets laten draaien (dat hoor je). Bovendien zijn de startstromen van zo'n turbomotor met relatief lage compressieverhouding niet zo extreem hoog. Heb zelfs met goedkope 43AH akku's nog nooit probleem gehad.
Veel voorkomende klacht die plakkende solenoids (of hij komt niet in of hij blijft na het starten plakken....) bij de GTT. Startmotor/solenoid wordt te warm zo dicht bij de turbo. Zit je startmotor hitteschildje er nog wel tussen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Nogmaals, ik heb vanmiddag een draad vanaf de accu naar de stuurstroom aansluiting getrokken. Daarop kreeg ik alsnog niet meer dan een klik wanneer de draad contact maakte met de +
Morgen nog 2 dingen uit proberen. Andere Dikke + kabel trekken, en de massa (nogmaals) nakijken. Als ie dan alsnog niet wil moet het de startmotor zelf zijn.
Moet toch niet mogen als het ding nog geen half jaar (en minder als 500 km) oud is.
Morgen nog 2 dingen uit proberen. Andere Dikke + kabel trekken, en de massa (nogmaals) nakijken. Als ie dan alsnog niet wil moet het de startmotor zelf zijn.
Moet toch niet mogen als het ding nog geen half jaar (en minder als 500 km) oud is.

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ook reeds geprobeerd.Roy schreef:Probeer er even een tik op te geven. Soms willen ze het dan weer doen.

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
duwen 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
je hoort toch altijd Bzzt als je een gt op contact zet hoorFlorus schreef:Kennis zakt helemaal niet weg......Steven schreef:M'n kennis ebt langzaam weg, ik word oud
Benzinepomp bij een 5GTT gaat idd pas draaien als de startmotor rondt gaat en 't relais een signaal krijgt v/d toeren teller....
Bij Clio 16v/williams hoor je de pomp wel ff draaien,als je op contact zet.
ooohhww nouja, als jij dat wilt, prima!Abel schreef:je hoort toch altijd Bzzt als je een gt op contact zet hoorFlorus schreef:Kennis zakt helemaal niet weg......Steven schreef:M'n kennis ebt langzaam weg, ik word oud
Benzinepomp bij een 5GTT gaat idd pas draaien als de startmotor rondt gaat en 't relais een signaal krijgt v/d toeren teller....
Bij Clio 16v/williams hoor je de pomp wel ff draaien,als je op contact zet.
Dan zijn bij alle 3 mijn GT's de brandstof pompen stuk zeker?

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
wat Abel zegt bij die GTT coupe die ik in onderhoud heb die doet dat ook volgensmijFlorus schreef:ooohhww nouja, als jij dat wilt, prima!Abel schreef:je hoort toch altijd Bzzt als je een gt op contact zet hoorFlorus schreef:Kennis zakt helemaal niet weg......Steven schreef:M'n kennis ebt langzaam weg, ik word oud
Benzinepomp bij een 5GTT gaat idd pas draaien als de startmotor rondt gaat en 't relais een signaal krijgt v/d toeren teller....
Bij Clio 16v/williams hoor je de pomp wel ff draaien,als je op contact zet.
Dan zijn bij alle 3 mijn GT's de brandstof pompen stuk zeker?
Volgens mij hoort hij ook even te pompen, en slaat na 3 seconden uit wanneer er geen signaal van toerenteller is. Zo ja, dan blijft hij aan.