oldskool schreef:hebben we zo iets in Great Britan ook meegemaakt dacht ik .
die dingen zyn niet zo snel als de rest denkt.

Ik eerst en Jo der nog iets gekker overheen...

Trouwens een Velsatis op volle snelheid douwt ook lekker door....

oldskool schreef:hebben we zo iets in Great Britan ook meegemaakt dacht ik .
die dingen zyn niet zo snel als de rest denkt.
Tja, dan kom je er toch wel wat te kort volgens mij.Luco/Alpine-racer schreef:een gte heeft maar 95 pk, wel helemaal kaal dus onder de 800 kilo.
Ja zeker met die gechipte van mij....Patrick.B schreef:ik denk dat je met een twingo het een fiesta ook erg moeilijk kan maken:
190 Nm max. koppel
4500 tpm
PRESTATIES
208 km/h topsnelheid
8,4 s acceleratie 0-100 km/u
Daarom zei ik ook, weet niet of die vol gas gafArno17 schreef:Tja, dan kom je er toch wel wat te kort volgens mij.Luco/Alpine-racer schreef:een gte heeft maar 95 pk, wel helemaal kaal dus onder de 800 kilo.
Zo'n GTE heeft wel een vrachtwagen koppelLuco/Alpine-racer schreef:Daarom zei ik ook, weet niet of die vol gas gafArno17 schreef:Tja, dan kom je er toch wel wat te kort volgens mij.Luco/Alpine-racer schreef:een gte heeft maar 95 pk, wel helemaal kaal dus onder de 800 kilo.
Ja, het vraagt ook wat van de bestuurderMerijn schreef:Als het zo simpel lag...
Gewicht levert ook tractie, he. Maar daarmee wil ik overigens niet zeggen dat de Clio RS niet sneller is, maar het is niet zo simpel uit te leggen.
Kijk ook eens naar het koppel van zo'n T5. Daarbij telt het hogere gewicht bij een 100-200 sprint niet eens zo mee. dus da's gewoon 1+1=2.. denk dat die beste man gewoon geen volgas gafMaarten-Jan schreef:Klopt helemaal Merijn maar naar mijn mening is dat relevant van 0-100 en veel minder van 100-200. Daarnaast weet ik wel 100% zeker dat het onderstel van zowel de 2RS als de 3RS beter is als van een C30
Ja je zal wel in de goede versnelling moeten zitten. Heb een paar week terug achter een megane RS gereden richting groningen, zelfde idee (225 pk / 1300kg), maar die liep ook niet weg bij de clio. Moest uiteraard wel een paar tandjes terugRonald1916V schreef:Kijk ook eens naar het koppel van zo'n T5. Daarbij telt het hogere gewicht bij een 100-200 sprint niet eens zo mee. dus da's gewoon 1+1=2.. denk dat die beste man gewoon geen volgas gafMaarten-Jan schreef:Klopt helemaal Merijn maar naar mijn mening is dat relevant van 0-100 en veel minder van 100-200. Daarnaast weet ik wel 100% zeker dat het onderstel van zowel de 2RS als de 3RS beter is als van een C30
Je weet nooit of de ander volgas geeft of in de juiste versnelling zit.Maarten-Jan schreef:Ja je zal wel in de goede versnelling moeten zitten. Heb een paar week terug achter een megane RS gereden richting groningen, zelfde idee (225 pk / 1300kg), maar die liep ook niet weg bij de clio. Moest uiteraard wel een paar tandjes terugRonald1916V schreef:Kijk ook eens naar het koppel van zo'n T5. Daarbij telt het hogere gewicht bij een 100-200 sprint niet eens zo mee. dus da's gewoon 1+1=2.. denk dat die beste man gewoon geen volgas gafMaarten-Jan schreef:Klopt helemaal Merijn maar naar mijn mening is dat relevant van 0-100 en veel minder van 100-200. Daarnaast weet ik wel 100% zeker dat het onderstel van zowel de 2RS als de 3RS beter is als van een C30![]()
Ik weet zeker dat de megane volgas gaf, hij probeerde meerdere malen weg te lopen.
Topsnelheid ligt wel 20 km/h hoger voor dat spul, dus als je over de 200 gaat zal het spul wel weg gaan lopen.
ding stonk vreselijk, en pluimpje uit alle 2 de pijpjes....., man gaf zeker wel volgas...., daarom verbaasde het mij ook...Ronald1916V schreef:Kijk ook eens naar het koppel van zo'n T5. Daarbij telt het hogere gewicht bij een 100-200 sprint niet eens zo mee. dus da's gewoon 1+1=2.. denk dat die beste man gewoon geen volgas gafMaarten-Jan schreef:Klopt helemaal Merijn maar naar mijn mening is dat relevant van 0-100 en veel minder van 100-200. Daarnaast weet ik wel 100% zeker dat het onderstel van zowel de 2RS als de 3RS beter is als van een C30
Die zal echt geen volgas hebben gegeven, goed ze wegen best flink, en echte sport wagens zijn ze niet maar wel een pleuris bak koppel.Ivo van Achthoven schreef:Van de week weer eens met de Clio RS achter een Volvo C70 T-5 gehangen...., ging lekker gelijk op vanaf de 100 km/u naar de 200....![]()
Had het niet verwacht, was een ding uit 2008...., die hebben toch 250+ pk's tegenwoordig....
Ben erg benieuwd naar de scans, en anders koop ik dat tijdschrift wel.Lex schreef:In de aankomende Redline Magazine gaan ze oud vs new doen.
Dus Clio 16v vs. Clio 197......![]()
maar ook:
Escort Cosworth vs. Focus RS
Evo V vs. Evo X
Classic Sub vs. New Sti
R32 GTR vs GTR
Ik denk dat die nieuwelingen het nog zwaar krijgen tegen die oudjes
Als ie binnen is zal ik hem wel inscannen.
En Jo, dat was inderdaad een erg vet tripje
Ik wil niemand teleurstellen maar Redline is niet te koop in NederlandJoopieboy schreef:Die zal echt geen volgas hebben gegeven, goed ze wegen best flink, en echte sport wagens zijn ze niet maar wel een pl##ris bak koppel.Ivo van Achthoven schreef:Van de week weer eens met de Clio RS achter een Volvo C70 T-5 gehangen...., ging lekker gelijk op vanaf de 100 km/u naar de 200....![]()
Had het niet verwacht, was een ding uit 2008...., die hebben toch 250+ pk's tegenwoordig....
Ben erg benieuwd naar de scans, en anders koop ik dat tijdschrift wel.Lex schreef:In de aankomende Redline Magazine gaan ze oud vs new doen.
Dus Clio 16v vs. Clio 197......![]()
maar ook:
Escort Cosworth vs. Focus RS
Evo V vs. Evo X
Classic Sub vs. New Sti
R32 GTR vs GTR
Ik denk dat die nieuwelingen het nog zwaar krijgen tegen die oudjes
Als ie binnen is zal ik hem wel inscannen.
En Jo, dat was inderdaad een erg vet tripje
Inderdaad, en mooi dat zo'n c30 t5 of megane rs een pleuris bak koppel heeft maar als ik het in goede toerengebied zit maakt dat weinig uit.tutuur schreef:mensen zeggen wel vaker dat anderen geen volgas hebben gegeven, maar waren hun erbij? neee
een blik in iemands ogen zegt mij genoeg als ik er voorbij ga hoor
dus als je een duimpje en een big smile krijgt dan geeft diegene vol gas?Maarten-Jan schreef:Als ik later bij het julianaplein een duimpje krijg met een big smile weet ik genoeg![]()
Nog even daargelaten dat als we op dat stukje 7 keer de 200 aantikken, dan zit je niet lui in de 6 gas te geven![]()
Dat had je me wel wijs kunnen maken als het een SLR Mclaren was
Volgens mij is een duimpje iets van: Goed hoor.Luco/Alpine-racer schreef:dus als je een duimpje en een big smile krijgt dan geeft diegene vol gas?Maarten-Jan schreef:Als ik later bij het julianaplein een duimpje krijg met een big smile weet ik genoeg![]()
Nog even daargelaten dat als we op dat stukje 7 keer de 200 aantikken, dan zit je niet lui in de 6 gas te geven![]()
Dat had je me wel wijs kunnen maken als het een SLR Mclaren was
Knap dat je dat uit een duimpje en een big smile haalt![]()
![]()
Misschien vond die man het wel leuk dat je het 7 keer probeerde en hij lekker lui in zes een beetje gas gaf