Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat mag niet ATL tank moet BINNEN de kooiconstructie gemonteerd zijn.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Voor welk regelement is dat verplicht?
Wellicht wel interessant als je Dnrt oid wilt rijden maar op vrijrijden etc. Niet toch?
Wellicht wel interessant als je Dnrt oid wilt rijden maar op vrijrijden etc. Niet toch?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja fia reglement, en altijd handig om een racer volgens de regels te bouwen, leuk een atl tank met 100 liter op de verkeerde plaats, hangt die met een klapper in je nek 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Volgens mij al vaker bediscusseerd, maar waarom toespoor, en geen uitspoor Luco? Ik heb namelijk een andere mening, maar jij kan het het vast onderbouwen gezien je fwd ervaring.Luco/Alpine-racer schreef:Wat een werk![]()
Ronald een fwd moet iets toe hebben voor he
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja, met ietsje toe stuurt de auto beter in, en bij een fwd is het zo dat als je gas geeft hij iets uit de veren komt en dus bij het uitkomen bocht en op het gas gaan heb je door het omhoogkomen van de neus geen last van het toespoor.Bart V schreef:Volgens mij al vaker bediscusseerd, maar waarom toespoor, en geen uitspoor Luco? Ik heb namelijk een andere mening, maar jij kan het het vast onderbouwen gezien je fwd ervaring.Luco/Alpine-racer schreef:Wat een werk![]()
Ronald een fwd moet iets toe hebben voor he
Zet je hem op uit gaat die alleen maar verder op uit bij uitaccelereren en hij stuurt minder scherp in.
Maar, afstelling is ook waar jij je prettig bij voelt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, vanavond zowaar tijd om even wat aan de 19 te doen.
Ik zat al tijden te kloten met een Cup Megane pedalbox, ik wou van dat irritante automatische stelmechanisme af en net als bij een Megane Cup een vaste kabel met bij de bakkant een stelmoer. Dat viel een beetje tegen waardoor ik avonden aan het puzzelen ben geweest met een pedalbox van een Megane die weer niet ging passen in het schutbord van de 19, dus ik heb de behuizing van een 19 gepakt en de pedalen van een Cup Megane.
Dat past natuurlijk weer niet, want bij een 19 zit er een lange pen doorheen met een borgclip aan beide kanten en bij een Cup Megane een lange M10 bout met een moer aan de andere kant, uiteindelijk toch het koppelingspedaal pas gekregen maar die ging niet ver genoeg naar beneden omdat er nogal het èèn en ander in de weg zat, hier en daar wat zitten slijpen en lassen, rembekrachtiger er op en dan krijg je de rembekrachtiger weer niet aan het rempedaal vast. omdat een rempedaal toch een rempedaal blijft en ik er niet al te veel aan wou slijpen of dingen er aan vast wou lassen is het toch weer een 19 rempedaal geworden. met wat busjes en ringetjes er toch een mooi stevig geheel van gemaakt en meteen een frisse rembekrachtiger gemonteerd en 23.8mm hoofdremcilinder er op gezet. Achteraf gezien was het werk mij het niet waard maar nu heb ik tenminste een handmatig stelbare kabel ipv dat stelmechanisme wat ik uiteindelijk maar geblokkeerd had met een trekbandje omdat ie wat vaag deed met die zwaardere koppeling.
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2449_n.jpg[/img]
Ik zat al tijden te kloten met een Cup Megane pedalbox, ik wou van dat irritante automatische stelmechanisme af en net als bij een Megane Cup een vaste kabel met bij de bakkant een stelmoer. Dat viel een beetje tegen waardoor ik avonden aan het puzzelen ben geweest met een pedalbox van een Megane die weer niet ging passen in het schutbord van de 19, dus ik heb de behuizing van een 19 gepakt en de pedalen van een Cup Megane.
Dat past natuurlijk weer niet, want bij een 19 zit er een lange pen doorheen met een borgclip aan beide kanten en bij een Cup Megane een lange M10 bout met een moer aan de andere kant, uiteindelijk toch het koppelingspedaal pas gekregen maar die ging niet ver genoeg naar beneden omdat er nogal het èèn en ander in de weg zat, hier en daar wat zitten slijpen en lassen, rembekrachtiger er op en dan krijg je de rembekrachtiger weer niet aan het rempedaal vast. omdat een rempedaal toch een rempedaal blijft en ik er niet al te veel aan wou slijpen of dingen er aan vast wou lassen is het toch weer een 19 rempedaal geworden. met wat busjes en ringetjes er toch een mooi stevig geheel van gemaakt en meteen een frisse rembekrachtiger gemonteerd en 23.8mm hoofdremcilinder er op gezet. Achteraf gezien was het werk mij het niet waard maar nu heb ik tenminste een handmatig stelbare kabel ipv dat stelmechanisme wat ik uiteindelijk maar geblokkeerd had met een trekbandje omdat ie wat vaag deed met die zwaardere koppeling.

[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2449_n.jpg[/img]
Ook een nieuwe bekrachtiger? Ziet er wel erg glimmend uit!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik zie een grote druiper, PRUTSER 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Er zijn wel meer ouwe dingen op de wereld met een druiperLuco/Alpine-racer schreef:Ik zie een grote druiper, PRUTSER

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Weinig gedaan laatste tijd, op het moment bezig met de kabelboom voor de stand-alone ECU en een testopstelling gebouwd.
De schuur laatst opgeruimd omdat er een huurder bij komt om de kosten een beetje te drukken, valt nog niet mee als de vloer een beetje leeg moet en de zolder eigenlijk al helemaal vol ligt..
Vond het toch wel een mooi plaatje zo.
[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9404_n.jpg[/img]
De schuur laatst opgeruimd omdat er een huurder bij komt om de kosten een beetje te drukken, valt nog niet mee als de vloer een beetje leeg moet en de zolder eigenlijk al helemaal vol ligt..

Vond het toch wel een mooi plaatje zo.

[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9404_n.jpg[/img]
Net als de boutjes van zijn remklauwen, die is ie ook vergeten 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vanavond bezig geweest met het uitzoeken van de bedrading en het maken van een kabelboom voor de KDFi ECU. was op zoek naar pin-bezetting van de draadboom richting dashboard zodat ik die kan integreren in de nieuwe kabelboom.
Heb ze allemaal doorgemeten en ben alleen nog opzoek naar de herkomst van Pin A3/A6 en C4. maar daar kom ik nog wel een keer achter.
Zal vast wel nuttige informatie zijn voor mensen die met een motorombouw bezig gaan, het gaat hier om een F7P kabelboom dus niet om een F7R kabelboom, er kunnen dus verschillen in zitten. voor de duidelijkheid, +15 is geschakelde plus en +30 is constant plus. voor de oliepeilsensor en koelvloeistoftemperatuursensor ben ik nog op zoek naar de kant van de plus, aangezien de accu van de 19 leeg was kon ik dit niet nameten, vandaar het vraagteken er achter.
Bruine stekker:
A1: LEEG
A2: LEEG
A3: ?
A4: N.V.T.
A5: LEEG
A6: ?
A7: +15 (Koelfan relais)
B1: Toerenteller (Bobine witte stekker Pin C)
B2: LEEG
B3: LEEG
B4: Oliepijlsensor (+-?)
B5: Oliepeilsensor (+- ?)
B6: Koelvloeistoftemperatuursensor (bruine stekker)
B7: Oliedruksensor (meter)
C1: Koelvloeistoftemperatuursensor (bruine stekker)
C2: Oliedruksensor (lampje)
C3: LEEG
C4: ?
C5: LEEG
C6: LEEG
C7: +15 (Bobine/Dynamo gele draad)
D1: +15 (Brandstofpomprelais)
D2: LEEG
D3: Spanningsregelaar dynamo gele draad(lampje)
D4: Achteruitrijverlichting
D5: Leeg
D6: +15 (Achteruitrijverlichting)
D7: Signaaldraad startmotor
Grijze stekker:
A1:+30 (voeding ECU Pin 1)
Zo, dat was 'm weer.

Zal vast wel nuttige informatie zijn voor mensen die met een motorombouw bezig gaan, het gaat hier om een F7P kabelboom dus niet om een F7R kabelboom, er kunnen dus verschillen in zitten. voor de duidelijkheid, +15 is geschakelde plus en +30 is constant plus. voor de oliepeilsensor en koelvloeistoftemperatuursensor ben ik nog op zoek naar de kant van de plus, aangezien de accu van de 19 leeg was kon ik dit niet nameten, vandaar het vraagteken er achter.

Bruine stekker:
A1: LEEG
A2: LEEG
A3: ?
A4: N.V.T.
A5: LEEG
A6: ?
A7: +15 (Koelfan relais)
B1: Toerenteller (Bobine witte stekker Pin C)
B2: LEEG
B3: LEEG
B4: Oliepijlsensor (+-?)
B5: Oliepeilsensor (+- ?)
B6: Koelvloeistoftemperatuursensor (bruine stekker)
B7: Oliedruksensor (meter)
C1: Koelvloeistoftemperatuursensor (bruine stekker)
C2: Oliedruksensor (lampje)
C3: LEEG
C4: ?
C5: LEEG
C6: LEEG
C7: +15 (Bobine/Dynamo gele draad)
D1: +15 (Brandstofpomprelais)
D2: LEEG
D3: Spanningsregelaar dynamo gele draad(lampje)
D4: Achteruitrijverlichting
D5: Leeg
D6: +15 (Achteruitrijverlichting)
D7: Signaaldraad startmotor
Grijze stekker:
A1:+30 (voeding ECU Pin 1)
Zo, dat was 'm weer.

-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Lekker bezig Ronald 

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Temperatuursensoren hebben niet echt een plus of min.
Dat zijn gewoon temperatuur gevoelige weerstanden en kunnen beide kant om worden aangesloten.
Dat zijn gewoon temperatuur gevoelige weerstanden en kunnen beide kant om worden aangesloten.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dat weet ik, maar op 1 kant staat de plus en aangezien ik ook met het dashboard bezig ben is 't belangrijk dat ik de polariteit daar van weet, verkeerd om aansluiten sloop je de meter meeSteven(stk) schreef:Temperatuursensoren hebben niet echt een plus of min.
Dat zijn gewoon temperatuur gevoelige weerstanden en kunnen beide kant om worden aangesloten.
Nee klopt, maar veel sensoren hebben een dubbele functie. De behuizing is vaak de massa, en heb je maar 1 draad nodig voor het signaal. dus draden omwisselen heb je vaak dat je meter niet werkt en ook een lampje wat opeens continu brand..(zo als bij een temp sensor op een r5, die heeft een schakelaar voor teheet en een weerstand voor de meter.. verkeerd aansluiten en je meter doet niets en er brand altijd een lamp voor te heet na 5 minuten rijden)Steven(stk) schreef:Temperatuursensoren hebben niet echt een plus of min.
Dat zijn gewoon temperatuur gevoelige weerstanden en kunnen beide kant om worden aangesloten.
verkeerd aansluiten krijgt je echt geen kapotte meter aangezien er geen spanning opstaat. maar je krijgt wel dat dingen opeens niet goed werken.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Geen spanning? Waar gaat dat lampje op branden dan? Windenergie?
De witte temperatuursensor is kvs-temperatuur voor de ECU.
De bruine temperatuursensor heeft 2 aansluitingen, te weten: waarschuwingslampje en temperatuurmeter dashboard. Dashbordlampje krijgt 12V en maakt via de (bruine) temperatuurschakelaar contact naar de aarde.
De bruine temperatuursensor heeft 2 aansluitingen, te weten: waarschuwingslampje en temperatuurmeter dashboard. Dashbordlampje krijgt 12V en maakt via de (bruine) temperatuurschakelaar contact naar de aarde.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Of een oliedruk meter die bij motor uit 10 bar aangeeftAbel schreef:Nee klopt, maar veel sensoren hebben een dubbele functie. De behuizing is vaak de massa, en heb je maar 1 draad nodig voor het signaal. dus draden omwisselen heb je vaak dat je meter niet werkt en ook een lampje wat opeens continu brand..(zo als bij een temp sensor op een r5, die heeft een schakelaar voor teheet en een weerstand voor de meter.. verkeerd aansluiten en je meter doet niets en er brand altijd een lamp voor te heet na 5 minuten rijden)Steven(stk) schreef:Temperatuursensoren hebben niet echt een plus of min.
Dat zijn gewoon temperatuur gevoelige weerstanden en kunnen beide kant om worden aangesloten.
verkeerd aansluiten krijgt je echt geen kapotte meter aangezien er geen spanning opstaat. maar je krijgt wel dat dingen opeens niet goed werken.


-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Duidelijke taal Jaques, daar kan ik wat mee.jacques schreef:De witte temperatuursensor is kvs-temperatuur voor de ECU.
De bruine temperatuursensor heeft 2 aansluitingen, te weten: waarschuwingslampje en temperatuurmeter dashboard. Dashbordlampje krijgt 12V en maakt via de (bruine) temperatuurschakelaar contact naar de aarde.

@Maarten-Jan; oliedrukzender heeft maar 1 draadje

dat is een schakelaar, de spanning zit in het circuit en dat is natuurlijk ook zo bij een meter. Alles heeft natuurlijk spanning nodig, maar het zal echt niet zo zijn dat als je een sensor verkeerd aansluit dat je opeens veel spanning hebt. Die stoom was al aanwezig in het circuit van de meter, enRonald1916V schreef:Geen spanning? Waar gaat dat lampje op branden dan? Windenergie?
komt dus niet van de senor.
Okay nu ik daar over door denk kan het worst kaas scenario zijn dat de meter die normaal een weerstand waarde meet, opeens 0 ohm meet en dat de meter dan tever kan uitslaan. Wat daar het gevolg kan zijn is naturlijk koffiedik kijken en voor het zelfde geld gebeurt er niets
alles in 1 keer goed aansluiten is altijd de beste optie

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
I know, in mijn geval is het een niet originele meter, waarbij de zender ook 1 draad heeft maar bij de meter sluit je wel de + en de massa aan. Als je dat verkeerd om doet krijg je dat effect 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nah, vanaf volgende week ergens heb ik pas weer een beetje tijd, dan maar even kijken. 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Komt sowieso wel goed 

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Bij Motor uit is de oliedruk sensor een oliepeil meter bij een R19 16v.Maarten-Jan schreef: Of een oliedruk meter die bij motor uit 10 bar aangeeftstart je de motor heb je opeens 0 bar
Nadeel is dat de oliepeilmeter niet te vertrouwen is bij een R19

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zou dat soort meters sowieso nooit vertrouwen en af en toe even peilen 

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Olietemp is de zelde als pijl. De druk sensor zit aan de achterkant.Roald schreef:Bij Motor uit is de oliedruk sensor een oliepeil meter bij een R19 16v.Maarten-Jan schreef: Of een oliedruk meter die bij motor uit 10 bar aangeeftstart je de motor heb je opeens 0 bar
Nadeel is dat de oliepeilmeter niet te vertrouwen is bij een R19
Ronald succes en bedankt voor de mooie lijst.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, aangezien ik alles links en rechts een beetje weggewerkt heb en ik de brug dus weer vrij heb ben ik maar eens aan de 19 16V verder gegaan, er zat nog wat laswerk aan de dorpels. wist dat er wat rottigheid zat maar dat er zoveel aanwezig (of afwezig.. net hoe je het bekijkt) was.. dat was een verrassing.
De 19 met veel moeite op de brug gekregen met blokken hout e.d., hij is wel een stukje lager als dat ie ooit was..
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8313_n.jpg[/img]
De achterasophanging.. blijf het knap vinden dat ik die achteras nooit verloren ben.
[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1027_n.jpg[/img]
Extra afwateringsgaatje in de kokerbalk...
[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3636_n.jpg[/img]
Buitendorpel met nog een stukje binnendorpel..
[img]http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1717_n.jpg[/img]
Nieuw stukje binnendorpel in elkaar getimmerd en er onder gelast
[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1602_n.jpg[/img]
Nieuwe buitendorpel er tegenaan.
[img]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0254_n.jpg[/img]
Andere kant had ik inmiddels al klaar.
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2944_n.jpg[/img]
fatsoenlijke achterasophanging
[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0943_n.jpg[/img]
Inmiddels is alles ook al netjes doorgelast en staat het al in de zinkspray, mn deur gaat nu ook weer gewoon altijd netjes dicht ipv af en toe wel en af en toe niet afhankelijk van hoe ik de auto parkeerde.
Komt toch altijd meer bij kijken dan je denkt maar zo kan ie er voorlopig weer tegenaan. tis wel prettig om weer even te beginnen met een frisse carosserie.

De 19 met veel moeite op de brug gekregen met blokken hout e.d., hij is wel een stukje lager als dat ie ooit was..

[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8313_n.jpg[/img]
De achterasophanging.. blijf het knap vinden dat ik die achteras nooit verloren ben.


[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1027_n.jpg[/img]
Extra afwateringsgaatje in de kokerbalk...
[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3636_n.jpg[/img]
Buitendorpel met nog een stukje binnendorpel..
[img]http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1717_n.jpg[/img]
Nieuw stukje binnendorpel in elkaar getimmerd en er onder gelast
[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1602_n.jpg[/img]
Nieuwe buitendorpel er tegenaan.

[img]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0254_n.jpg[/img]
Andere kant had ik inmiddels al klaar.

[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2944_n.jpg[/img]
fatsoenlijke achterasophanging

[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0943_n.jpg[/img]
Inmiddels is alles ook al netjes doorgelast en staat het al in de zinkspray, mn deur gaat nu ook weer gewoon altijd netjes dicht ipv af en toe wel en af en toe niet afhankelijk van hoe ik de auto parkeerde.

Komt toch altijd meer bij kijken dan je denkt maar zo kan ie er voorlopig weer tegenaan. tis wel prettig om weer even te beginnen met een frisse carosserie.
