Martijns cup clio

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn Kool

Zoals sommigen van jullie al wel weten, wil ik graag minimaal nog een keer met de Clio Cup mee rijden, het liefst met de World Series op de Nurburgring. Om dit te kunnen doen zoek ik nog financiele steun, het liefst een paar grote sponsoren natuurlijk, maar ik heb ook iets opgezet waarmee ik ook hoop een leuk bedrag binnen te halen. Doormiddel van 25 euro of meer te 'schenken' plak ik je naam of tekst op het dak vak mijn auto op een blauw finishvlag. Je krijgt er een mooie digitale foto voor terug en ik zorg ervoor dat je koffie krijgt tijdens de World Series op de Nurburgring (mits dat gaat lukken natuurlijk).

Als iemand dit leuk vind, vul dan dit formulier in op mijn website:

http://koolautosport.nl/index.php/bijdrageform

Ik laat het uiteraard dan het hele seizoen op het dak zitten! :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Contacteer:

moet je je avatar wel ff veranderen he! :D

pitbox al antwoord van Ria voor zandvoort?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven
Car: M536

Pff ik sta nu wel alweer rood door jou, maar mijn zegen heb je! Als ik nog n financiele meevaller krijg, maak ik er nog €75 bij :)

Komop jongens, help Martijn naar de groene hell! (ookal is het niet echt de Nordschleife...)
Martijn Kool

Top Steven!! (L) (L)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool

Filmpje van race 1 afgelopen vrijdag! Eerste geworden mede dankzij wat regen (op slicks!).

Op naar de nurburgring :D, ik ga meerijden met de World Series ;D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool

En even het verslag gekopieerd en geplakt van mijn site:

Vrijdag 20 juni was alweer de derde race van het DNRT seizoen op Zandvoort. Ditmaal op een vrijdag. Donderdagavond vertrokken en na een gezellige avond met BBQ moest het vrijdag weer gebeuren.
De weersvoorspelling was goed, maar zoals vaak klopte het weer eens niet en was het weer behoorlijk wisselvallig. Dat maakt het altijd lastig als je enkel de keus hebt tussen slicks en regenbanden.
De vrije training was droog, dit ging dus prima op slicks. Helaas reed er een BMW rond en smeet de hele baan vol olie. Het was dus vrij glad, helemaal als je vlak achter hem reed. Ik ben de pits in gereden, melding gemaakt en heb hierna nog 2 ronden kunnen rijden. Toch nog een top5 tijd gelukkig.

Vervolgens begon het kort erna te regenen. De sessie voor ons reed de baan redelijk droog, waardoor de slicks onder de auto bleven zitten voor de kwalificatie. De baan was nog zeker voor de helft nat, wat het dus moeilijk maakte om een goede tijd neer te zetten. Ik besloot de complete sessie uit te rijden omdat de baan steeds droger werd. Dit bleek ook nodig want in de laatste rond reed ik de snelste tijd, 4e startplek! Niet gek, de tijden waren nog niet wat ik hoopte, maar de baan was nog altijd niet droog, 2 bochten bleven de gehele sessie vochtig. Er bleek er een aandrijfashoes na de kwalificatie te zijn losgeschoten, gelukkig had ik een reserve as mee en mede dankzij Matthijs, Rob en mijn vader was dit snel verholpen!
Het bleef vrijwel droog tot race 1, dus de slicks bleven er weer onder. Wel gaf buienradar aan dat het ergens in de race zou gaan regenen... Spannend want regen met slicks is natuurlijk geen goede combinatie.
Ik startte matig vanaf P4 wat mij direct 2 plekken kostte. In de eerste paar ronden wist ik dit snel goed te maken en reed ik al snel weer op P3. Ik reed lekker en wist mijn beste rondetijd op zandvoort zelfs met een tiende te verbeteren, veel ronden in de 1:59, lekker constant dus! Alexander Japin zat op mijn hielen, hij reed sneller dan hij ooit had gereden! Na een tweetal kleine foutjes(vergeten op te schakelen bijvoorbeeld) zat hij heel dicht op mij! Op dat moment begon het ook licht te regenen, althans zo leek het, want ik reed Hunzerug op, wilde het Scheivlak aanremmen en begon vrij snel te glijden. Het bleek flink hard te regenen in die hoek van het circuit, shit! Met een beetje geluk en mijn ultieme stuurmanskunsten( ;-) ) wist ik de Clio op de baan te houden. Tot mijn verbazing had mijn voorligger zich in hetzelfde vergist en was hier flink dwars gegaan, waardoor ik virjwel direct naast hem zat! Ik pakte de bocht hierop direct mijn kans en zette de Clio in de regen ernaast om hem in te halen! Dit ging probleemloos waardoor ik plots op P2 lag. Met nog anderhalve ronde te gaan zag ik mijn voorligger steeds dichterbij komen. Met een beetje lef op slicks in de regen kwam ik steeds dichterbij. Halverwege de laatste ronde zag ik mijn kans, prikte mijn auto ernaast en bam, P1! Dit wist ik vol te houden tot de finish! Super resultaat! P1!!!

Race 2 startte ik dus vanaf pole. Het was weer droog en de gehele baan lag er alweer droog bij. Ik had alweer een matige start, maar dit keer kon ik buitenom in de Tarzanbocht direct p2 weer innemen. De BMW voor me reed de vorige race minstens 1 seconde per ronde sneller, maar tijdens deze eerste ronde had hij er nog niet veel tempo inzitten en kon ik mijn Clio ernaast zetten in het Scheivlak. Ik lag dus vrij snel weer op P1. Doordat hij door mijn actie van zijn lijn af moest (er zat immers een Clio in de weg :P) kon Japin achter mij hem ook passeren. Ditmaal kon ik wegrijden bij Japin, en reed ik vrij snel een gaatje. Mijn tijden waren 2 seconden langzamer dan race 1, maar hier had iedereen last van, blijkbaar was de baan een stuk trager na de regenval.
Halverwege de race kwam de BMW, welke ik dus ingehaald had in de laatste ronde van race 1, weer heel dichtbij. Hij reed minstens 1 seconde per ronde sneller dan mij. Na hem een ronde uit verdedigt te hebben, zakte hij opeens af. Eerst dacht ik een code 60 vlag gemist te hebben, maar hij bleek toch problemen met zijn auto te hebben waardoor ik dus weer eenzaam op P1 reed. Vervolgens de race rustig uitgereden om de dagoverwinning zeker te stellen!
Het was een geweldige dag, de opkomst was niet zo groot als gehoopt, maar dit zal ook komen doordat het op een vrijdag was.
Mede dankzij Matthijs, Rob en mijn vader weer een superresultaat kunnen neerzetten! Op naar de Nurburgring, we gaan meerijden met de World Series by Renault!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
heine hut
Contacteer:

Goed gedaan Martijn (Y)
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Mooi man!!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Gerard race GT

Super, goed gedaan.

Op de nurburgring kom ik even buurten, ben dan op vakantie in Luxemburg (met de GTT) dus een reisje naar de WSR ga ik zeker doen, de kaarten heb ik reeds geprint.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
tutuur
Clubsponsor

Ziet er top uit Martijn, gaat steeds beter!

Tijd voor wat meer power misschien? Zo te zien moet je nog teveel goed maken in de bochten...
jacques

Mooi resultaat. Ik had graag gekomen, maar moest sleutelen op mijn werk. Het bedrijf is 3 maanden geleden afgebrand en moet weer opgebouwd worden. Dus dat gaat voor.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
larsdijkstra

Super martijn! Je wordt nog eens een pro :p
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Steven

Rij je op Zondag Martinus? Wij komen ook wel ff buurten met Schuurmans en Merino&Haas :)
Martijn Kool

Ja ik rij vrijdag 2x vrije training, zaterdagochtend de kwalificatie, zaterdag eind vd middag 17.30u race 1. zondagmiddag 17.00u race 2

leuk dat jullie komen buurten, koffie staat klaar :D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Wanneer is dat precies Martijn?
Martijn Kool

11-13 juli op de Nürburgring.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

Ik kom misschien ook ff buurten,
Moet toch Paul zijn auto nog bij Raeder Motorsport ophalen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Martijn Kool

Afgelopen weekend meegereden op de nbr met de World Series! Supergaaf was het!

Hier even een copy paste verslag van mijn site. Filmpje ga ik vanavond klaarmaken en komt nog

Donderdagochtend vertrokken we om aan het begin van de middag de tent op te zetten, we waren mooi op tijd klaar en konden mooi toekijken hoe alle andere teams met hun trailers en hun grote tenten alles aan het klaarzetten waren. Diezelfde avond arriveerde de rest van ons team, en na de officiële inschrijving en een paar biertjes begon het flink te regenen. Gelukkig hadden we onze partytent zodanig geplaatst dat we er vrijwel geen last van hadden en zo goed als droog de nacht door konden brengen.
De volgende dag stonden er 2 vrije trainingen gepland van elk een half uur. De eerste zou om 8.45u zijn. Dit liep toch even anders, gezien er een hele dikke mistlaag over de paddock en het gehele circuit was getrokken.
Uiteindelijk om een uur of 11 konden we dan toch aan de eerste vrije training beginnen. Deze was wel ingekort maar we konden in elk geval even rijden. Gelukkig doordat ik een aantal keer had geoefend aan de keukentafel (stuurtje, rFactor en een Clio 3 Cup modificatie) wist ik het verloop van het circuit al en ook welke versnellingen ik de bochten in moest nemen. Ik kon dus direct lekker doorrijden en wist direct een derde tijd te noteren. Goed begin dus!
De tweede vrije training was iets langer gelukkig, direct in deze vrije training ging het weer een stuk beteren ik wist een tijd neer te zetten van 2:26.3 wat goed was voor een tweede tijd! Super eerste dag dus! Deze dag goed afgesloten met een BBQ.
De zaterdag hierop moesten we de kwalificatie om half 12 rijden en aan het eind van de dag om half 6 zou de eerste race plaatsvinden. De nieuwe banden gingen eronder voor de kwalificatie, en ook deze dag weer was het e.e.a. uitgesteld dankzij de mist. Het werd ditmaal maar een klein beetje later, de baan was droog en we begonnen aan de kwalificatie.
Ik besloot om vrij snel aan te sluiten bij de rest van het veld zodat ik niet al te veel Clio 4 achter mij heb (deze gaan toch net iets sneller, vooral op de Nürburgring, omdat daar een aantal snelle stukken omhoog lopen). Ik had verwacht dat iedereen 2 opwarmronden zou rijden, dus dit was ik ook van plan, totdat ik halverwege de tweede opwarmronde de eerste Clio 4's al om mijn oren kreeg... Ik besloot aan te sluiten om kort hierop mijn eerste snelle ronde neer te zetten. Dit lukte direct aardig, 2:24.4! Ik was eigenlijk al tevreden, ook omdat ik in deze ronde nog uit moest wijken voor een Clio 4! Toch nog een tweede ronde gereden, ditmaal meer last van verkeer gehad en desondanks nog een 2:24.7 gereden. Ik besloot dat het genoeg was en zocht de pits op. Op dat moment stond ik P2 van de Clio 3's. Ik vond het wel prima en we besloten de Clio uit te zetten en de kwalificatie af te wachten, mede om mijn banden te sparen voor de eerste race.
Uiteindelijk was het voldoende voor de derde startplek! Niet gek, voor de eerste keer op de Nürburgring en dan direct mee kunnen rijden met de rest!
Diezelfde middag was het tijd voor de eerste race. Helaas stond ik vrij ver achterin het startveld en kon hierdoor de startlichten niet zien wat een goede start moeilijk maakte. Ik kwam dus niet al te best weg maar wist hierdoor goed de drukte te ontwijken en voordat ik het wist lag ik alweer op P3! Ik reed achter Benjamin van den Berg, ik zat hem flink op de hielen maar kwam er niet voorbij, een aantal keer geprobeerd maar wat ik ook deed, hij gooide het gat dicht alsof ik er niet was. Dit had als gevolg dat hij mij 2x raakte helaas. Ik zat ernaast voor de chicane maar hij stuurde gewoon in, gelukkig had ik vrijwel geen schade maar mijn wiel stond flink in zijn deur en in de dorpelkap. Doordat ik door hem opgehouden werd kwam Marcel van der Maat steeds dichterbij, op een gegeven moment kon hij mij voorbij. Hij kreeg hetzelfde probleem als mij, kwam ook Benjamin niet voorbij... Op een gegeven moment kreeg hij overstuur, dit kostte hem snelheid en ik kon P3 weer terugpakken. Resultaat race 1: P3! Tevreden, alhoewel er een P2 in had kunnen zitten..
De zondag was het tijd voor race 2, weer vond de race plaats aan het einde van de dag (17.00u) dus we konden lekker uitslapen en de shows bekijken die Renault weggaf op het circuit!
Ditmaal kozen ze voor de Formule 1 startgrid, waardoor we nu wel de startlichten konden zien! Ik reageerde dit maal wel goed op de startlichten, maar kwam toch niet helemaal lekker weg. Marcel schoot mij direct voorbij, maar ik kon Benjamin wel direct bijblijven. Echter door de drukte in de eerste bocht kwam ik even op P5 te liggen. Een paar bochten verder kon ik dankzij deze drukte al snel Benjamin weer inhalen, kort hierop kon ik Marcel pakken en lag ik alweer 3e, achter een Duitser en Wilbert van den Burg. Wilbert had inmiddels al een redelijk gaatje gereden. De Duitser wist ik een ronde later in te halen om vervolgens naar Wilbert proberen toe te rijden. Dit duurde een aantal ronden maar in ronde 7/8 zat ik achter Wilbert! Super gevoel om gewoon naar P1 toe te kunnen rijden! De snelheid zat er dus wel in.
Eenmaal achter Wilbert was het natuurlijk niet makkelijk om hem in te halen. Toch had ik een stuk meer snelheid en was het een kwestie van tijd om hem voorbij te komen. In de een na laatste ronde zette ik hem buitenom bij Wilbert om te proberen om sneller de bocht uit te komen. Ik stuur in en precies op dat moment wordt ik van achter geraakt door de Duitser die nog achter mij reed... Ik vlieg eraf maar kan mijn weg vervolgen om nog als P4 over de finish te gaan. Erg lullig, helemaal omdat de Duitser voor zijn eigen klassement rijdt en er niets geen voordeel aan had om mij in te halen... Hij bood overigens direct zijn excuses aan en gaf toe dat hij een rem fout maakte.
Uiteindelijk doordat Benjamin een tijdstraf kreeg voor afsnijden kreeg ik nog P3 toegekend. Toch had er meer in gezeten, in elk geval P2 of misschien zelfs P1. Dat is toch wel een beetje zuur.

Matthijs, Rob en mijn vader hebben mij het hele weekend geholpen, zonder hun had ik dit weekend nooit kunnen rijden! Heel erg bedankt voor de steun! Het was een topweekend!!

Het volgende evenement van de Clio Cup vind plaats op Assen tijdens de Gamma Racing Days. Ik denk niet dat ik hierbij aanwezig kan zijn, of er moet zich een sponsor melden om mij minimaal 2 banden te sponsoren. Weet je iemand die het leuk vind zijn bedrijfsnaam groot op mijn auto te plakken voor de rest van dit seizoen? Laat het dan weten! Dit is uiteraard inclusief uitnodiging voor de sponsordag en de Gamma Racing Days!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Contacteer:

(Y) gaaf man zat al te wachten op een verslagje.
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Leuk verslag Kool (Y) erg knap resultaat :worship:
Racing is the best way to convert money into noise
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Hier een leuk verslag van het weekend! Ennuh, een interview met Martijn!!!

https://www.youtube.com/watch?v=ce3KnlqFS-4

Koele kikker, die Martijn, 80.000 man brengt geen extra spanning...... :p
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
mark 5t
Contacteer:

ik wax helaas op vakantie martijn anders was ik zeker ff komen kijken.

wel weer stoer hoor dat je weer meedoet (Y)
Martijn Kool

Thanks Antoine!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine
Car: Renault Clio III RS

Deze stonden ook op je facebook pagina toch? In de renault race car pagina staan nog meer foto's.
zinc59
Car: clio wcup and ps2

nice car! Mart
Martijn Kool

Thanks Zinc!

@Antoine:

Ja ik had de foto's allang gezien natuurlijk maar een bedankje mag altijd toch?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine
Car: Renault Clio III RS

Natuurlijk mag dat Martijn. Ik vond dat de foto's tegen vielen, ik had mijn camera pas net terug. Echter zie ik bijna elke dag een foto van mij te voorschijn komen. Ga je nu ook naar zolder eind augustus?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik meende al te herkennen dat er Kool stond op 1 van de auto's, ik kon hem alleen niet plaatsen.

Dit is volgens mij de 1e keer dat de Clio cup (weer?) op Assen reed en ik heb mij echt kostelijk vermaakt,

Mooie gevechten zaten ertussen:
[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3500_n.jpg[/img]

Ik zat op post 21, in de GT bocht, prima stekkie gebleken dat weekend :D (ik is 3e in de rij van lnr)
[img]http://www.ttofficialclub.nl/user_files ... 0189e5.jpg[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Martijn Kool

Gaaf!

Volgens mij reden ze er vorig jaar ook al, alleen dit was natuurlijk wel een superevenement!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Martijn & de rest van Kool Autosport, bedankt voor de mooie, goed verzorgde middag. :worship:

Kleine Jan heeft erorm genoten van zijn rondje race auto.

De combi met vrijrijden was echt super zo. :smoke:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Steven

Idd, mooie dag Kool, ondanks dat je mij niet snel meer onder de indruk kan brengen, was het toch wel mooi om Zandvoort op fatsoenlijk tempo mee te mogen maken (Y)
Fijn schakelen zo'n seq-bak, zou ik ook wel willen in de bimmert :D
Jonh
Car: Twingo RS Gordini,R8

Martijn en vader, namens Rein en mij bedankt voor de gave rondjes Zandvoort, koffie en de lekkere broodjes kroket. :)
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Zag ik je auto vandaag tekoop staan :( Net klaar toch?
Plannen voor een 4 Cup in 2015 :grin:
Racing is the best way to convert money into noise
Martijn Kool

Nee dat is niet mijn auto daan.

2015 gewoon weer met dezelfde auto rijden, ik denk alleen geen clio cup meer maar weer bij de DNRT.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie