ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Remco_Rs
Contacteer:

Wat vinden jullie van het kopen van een geimporteerde clio rs.Kan namenlijk een Clio rs overnemen maar deze is in maart dit jaar geimporteerd uit oostenrijk.Volgens de eigenaar zitten de boekjes+wat papieren erbij.Tevens zijn er rekeningen van de distributie/grote beurt erbij.Het gaat dus om een Rs uit 2000 met 112000km.Zit namenlijk erg te twijfelen.Of dit verstandig is?
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Arno17 schreef:
AnthonyR schreef:Iemand de autovisie al binnen? Staan 2 Renault Sport modellen in die aan een test meededen.

Clio RS F1 / Cooper S / Polo GTI Cup Edition / Corsa OPC / 207 RC

Winnaar met grote voorsprong: Clio RS F1

En de Megane R26 / Mazda 3 MPS / Honda Civic Type-R.

Winnaar: Megane R26

Hulde voor Renault Sport (Y)
Je moet wel de hele waarheid vertellen, niet die van de Renault bril.

Op het circuit ronden zijn ze inderdaad de snelste, de rest is maar net wat de testers voor ogen hebben.......de funfactor zeg maar en de prijs/kwaliteit verhouding.

Neemt niet weg dat Renault Sport het goed doet, nu nog een lekkere snelle nieuwe Twingo RS en Cabrio Coupe....de motor van de 1.2 Turbo hebben ze al in 120pk versie.

Bron: Autoweek van deze week!
Ik had het niet over rondetijden over het circuit, maar over de algemene uitslag :)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Dan nog blijft het een keuze van de autojournalist..........smaken verschillen nu eenmaal.
Merkentrouw....etc...etc
Rory

Maarja Autoweek is niet een geheel onpartijdig blad hoor.
Valt me op dat duitse automerken (Audi/BMW/Mercedes/Mini/VW) vrijwel altijd de tests winnen tov. de andere merken.
Leuk blad verder, maar die gekleurdheid mag er m.i. wel vanaf.
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Zal straks wel even kijken wat de autovisie te vertellen heeft, autoreview was van mening dat de Cooper het won, ander blad vond de Corsa OPC weer beter
Maarten-Jan
Car: R19.R

AnthonyR schreef:
Arno17 schreef:
AnthonyR schreef:Iemand de autovisie al binnen? Staan 2 Renault Sport modellen in die aan een test meededen.

Clio RS F1 / Cooper S / Polo GTI Cup Edition / Corsa OPC / 207 RC

Winnaar met grote voorsprong: Clio RS F1

En de Megane R26 / Mazda 3 MPS / Honda Civic Type-R.

Winnaar: Megane R26

Hulde voor Renault Sport (Y)
Je moet wel de hele waarheid vertellen, niet die van de Renault bril.

Op het circuit ronden zijn ze inderdaad de snelste, de rest is maar net wat de testers voor ogen hebben.......de funfactor zeg maar en de prijs/kwaliteit verhouding.

Neemt niet weg dat Renault Sport het goed doet, nu nog een lekkere snelle nieuwe Twingo RS en Cabrio Coupe....de motor van de 1.2 Turbo hebben ze al in 120pk versie.

Bron: Autoweek van deze week!
Ik had het niet over rondetijden over het circuit, maar over de algemene uitslag :)
Je had het niet over de stoelen van de peugeot :P :wink:
Foeke

Als je nieuwe bougies voor je RS nodig hebt, tast dan alvast maar diep in je buidel, rond de 25 pleuro per stuk |:
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Menno

Foeke schreef:Als je nieuwe bougies voor je RS nodig hebt, tast dan alvast maar diep in je buidel, rond de 25 pleuro per stuk |:
Er zijn wel goedkope bougies met dezelfde warmtegraad enzo, maar die dure dingen zijn Iridium bougies, met behoorlijk lange levensduur. Dat is gedaan omdat het inlaatspruitstuk d'r af moet, om ze te vervangen. Als je 't toch los haalt, zou ik afhankelijk van de km stand ook een setje magnecore bougiekabels overwegen.
rev it like a rental
Adrian
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Contacteer:

ze zitten idd niet echt op een makkelijk bereikbare plaats, kheb ze onlangs vervangen en dat koste me 27 euro p/st. De oude zagen er nog "goed" uit na 100K
Foeke

Heb eerst even bij Ferwerda (zoiets als lasaulec) gekeken, die had deze bougies niet liggen en had in het systeem ook zo geen alternatief staan. Heb gelukkig een 40% korting gekregen bij de dealer :p
Vinnie-G

Mijn tussendemper is lek en zeer roestig. Mijn einddemper ziet er ook niet al te best meer uit (roest). |:
Mijn tussendemper moet echt vervangen worden wat er zit een grote scheur in. Is het verstandig om een standaard tussendemper te monteren (aangezien de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven is) of weten jullie een alternatief? Dezelfde vraag heb ik voor mijn einddemper die eigenlijk ook aan vervanging toe is. Ik bedoel als je het doet dan moet je het wel gelijk goed doen! :wink:
Enige opmerking die ik heb is dat ik het niet erg vind om wat meer geluid te produceren maar ik vind het niet nodig dat men me op 2 km afstand al aan hoort komen... 8)
Ik hoor graag jullie mening!
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Hey Vinnie,
Ja, die middendempers van de RS zijn niet echt briljant nee... Ik heb toendertijd toch maar een Renault middendemper er onder gezet i.p.v. een ander merk ofzo en hij houd het nu toch al weer een tijd (3 jaar) uit. Maar als je echt lang ermee wilt doen is de vraag of een custom/ander merk demper beter is...
Succes.
Leon RS

Vinnie-G, ik heb nog een standaard middendemper en einddemper liggen (in de weg liggen :wink: ) redelijk goede staat en voor weinig. Als je interesse hebt stuur me maar een mp.
Rory

Heb tijdje terug mijn middendemper ook laten vervangen voor een Devil exemplaar, komt een beschaafd extra geluid uit wat alleen te horen is als je wat gas geeft.
Vinnie-G

Nou ben vanochtend naar de garage geweest. Omdat het middenstuk aan de einddemper vastgelast was (gedaan door de vorige eigenaar (N) ) moet ik nu dus beide delen vervangen. Ik heb nu een middenstuk en einddemper van SuperSprint besteld. Ik las in het forum dat die wel aardig bevallen... :wink: Helaas wel een dure grap zo meteen na mijn vakantie maar ja, het moet maar! Wilde het sowieso eenkeer laten doen, nu maandje eerder dan geplant. In ieder geval bedankt voor jullie hulp! (Y) :)
Menno

Is het niet zo dat het standaard 1 deel is, en dat je heb door moet zagen bij vervanging? De dealer heeft er dan wel weer een schuifstukkie voor, maar lassen kan ook natuurlijk.
rev it like a rental
Vinnie-G

Het is nu nog niet vervangen want die uitlaat lag niet op voorraad. Ik denk dat bij de vorige eigenaar de flenzen tussen de einddemper en het middenstuk kapot zijn gegaan en daarom aan elkaar gelast zijn. Ik heb ook een einddemper besteld omdat de oude er niet echt goed meer uitzag en ik toch een ander einddemper wilde. Vind het wel netjes staan als je een mooie pijp ziet zitten. 8) Standaard zit hij natuurlijk achter je bumper verscholen... :s
Foeke

Heb zelf toen mijn middendemper aan gort was een rvs supersprint middendemper eronder gezet i.c.m mijn magnex rvs einddemper klinkt het erg netjes moet ik zeggen. Arno heeft er ook een supersprint rvs midden en einddemper onder hangen en is er ook erg te spreken over.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Vinnie-G

Kijk dat hoor ik maar graag! :)
Ik had nog niet gehoord van het merk Magnex. Ik heb even op de site gekeken maar dat ziet er ook netjes uit... Nu baal ik een beetje dat ik die SuperSprint heb besteld want ik zocht eigenlijk een ronde eindpijp en die zie ik nou op de site van Magnex staan! Die van SuperSprint is ovaal, dat vind ik iets minder mooi. Morgen maar even vragen of ze misschien die eindpijp van Magnex kunnen bestellen ipv die van SuperSprint. (I)
ARNO16V
Contacteer:

Dit is toch veel vetter! :D
Afbeelding
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Hardcore RS

zo word de mijne binnekort ook ongeveer, ff fotoshopje gemaakt:

is een ELIA uitlaat die verlast gaat worden:

[img]http://imgdumper.com/file/img/2007/aug/03/img35.jpg[/img]
Maus

Menno schreef:Is het niet zo dat het standaard 1 deel is, en dat je heb door moet zagen bij vervanging? De dealer heeft er dan wel weer een schuifstukkie voor, maar lassen kan ook natuurlijk.
Inderdaad. (Y)
Vinnie-G

ARNO16V schreef:Dit is toch veel vetter! :D
Donders das idd vet!!! (Y) Is dat het eindstuk van SuperSprint??? Moest je daarvoor je bumper verzagen?
ARNO16V
Contacteer:

Is complete rvs einddemper van Supersprint, en je moet inderdaad in je bumper gaan zagen, tjek m'n topic maar:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=24344
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Vinnie-G

ARNO16V schreef:Is complete rvs einddemper van Supersprint, en je moet inderdaad in je bumper gaan zagen, tjek m'n topic maar:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=24344
Heej bedankt! Ik ga morgen meteen even langs bij de garage om te vragen of ze de bestelling voor die enkele pijp kunnen cancellen voor die bubbele set. Ziet er echt te gek uit! (Y) Zaten die "lijstjes" en extra ophangpunt bij de bumperset?
ARNO16V
Contacteer:

Extra ophangpunt wel maar die lijstjes niet nee, moet je zelf maken. :)
Btw; lees het topic ff goed door... (Y)
Vinnie-G

ARNO16V schreef:Extra ophangpunt wel maar die lijstjes niet nee, moet je zelf maken. :)
Btw; lees het topic ff goed door... (Y)
Nou dan zit ik met d volgende brandende vraag: Wat heb je ervoor gebruikt dan? ;)
ARNO16V
Contacteer:

Deurstoot rubbers die je in de vorm moet fohnen. :D
Gabri van der Veen
Über-Spammer

en föhnen doe je met een .........................
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Vinnie-G

strijkijzer!!!
Hardcore RS

weet iemand hoeveel het oliekapje van de motercover bij de dealer kost?

[img]http://imgdumper.com/file/img/2007/aug/11/img69.jpg[/img]

dit dingetje dus
ARNO16V
Contacteer:

Iets van 35 eurie's...
Hardcore RS

is het kapje van andere clio's hetzelfde(op de opdruk na(0) )? anders regel ik er wel 1 op de sloop

dus of van een clio of van een andere renault
Tom
Moderator
Car: MB

Rory schreef:Maarja Autoweek is niet een geheel onpartijdig blad hoor.
Valt me op dat duitse automerken (Audi/BMW/Mercedes/Mini/VW) vrijwel altijd de tests winnen tov. de andere merken.
Leuk blad verder, maar die gekleurdheid mag er m.i. wel vanaf.
niet om het een of ander maar dat zijn ook wel vaak de betere automobielen :)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hardcore RS

Nieuwe vraag:

Welke soorten verlagingsveren zijn er voor de RS,

heb zelf al gevonden:

-interalloy RE Clio II Sport 2.0 16VAutoStyle verlagingsveren Renault Renault/Clio B 98-05(staat niet bij hoeveel die verlaagd...)

-Apex 40mm verlaging bij stroevemotorsport

-zonder merk bij stroeve 20 mm

-Jamex 25mm

-Vmax 30mm

welke nog meer!
Plaats reactie