ACT: Renault 1916V.
Daar heb je wel wat ja.. imitatie is soms klote qua pasvorm. Ooit daarom ook zelf eens 2 nieuwe spatborden gekocht vanwege deze verhalen. Was niet eens veel duurder dan imitatie. (lees: bij zelfde prijs na aftrek korting)
Zou even bij de dealer informeren wat een orginele kost.
Zou even bij de dealer informeren wat een orginele kost.
Trust me. I know what I'm doing.
Bedankt voor de reacties, vind het zelf ook een beetje twijfelachtig hoe het is qua pasvorm en kwaliteit daarom hoopte ik dat iemand er al eens 1 besteld/gemonteerd had
Maar een originele bij de Dealer vandaan zal het wel een heel stukje duurder van worden 


de tank ziet er wel redelijk uit maar heeft wel een grote deuk erin onderaan, is niet lek enzo, zit nog halfvol benzine ook, mag je gratis hebben, maar ben niet direct zeker of ze beter gaat zijn dan je huidige
Ben inmiddels de benzinetank die ik heb aan het schuren gegaan, en denk dat ik die maar in de zinkverf en daarna tectyl zet dan gaat ie dr maar weer lekker onder. Imitatie heb ik ook wat mindere ervaringen mee en een nieuwe bij ome Renault word me (waarschijnlijk) te duur af, maar bedankt voor het meedenken en de reacties, word zeker wel gewaardeerd 

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Pot vol blommen, is gisteren de snelheidsmeter ineens overleden.
Was lekker relaxed over de snelweg aan het cruisen, hoorde ineens een hoog klagelijk geluid zag de meter ineens wat rare bewegingen maken en op daarna nul km/h staan
Anyway moet nog even kijken (het was donker) wat er nou precies loos is, ik hoop op de km teller kabel maar vrees dat het misschien ook wel eens de km teller aandrijving kan zijn die de geest heeft gegeven.
De vraag is dan ook hoe lastig is het vervangen de van de KM teller aandrijving van een JB3 bak op een 19 16v ?
Daarna nog naar huis gereden, geen rare geluiden verder, bak schakelt ook nog prima etc.
Was lekker relaxed over de snelweg aan het cruisen, hoorde ineens een hoog klagelijk geluid zag de meter ineens wat rare bewegingen maken en op daarna nul km/h staan

Anyway moet nog even kijken (het was donker) wat er nou precies loos is, ik hoop op de km teller kabel maar vrees dat het misschien ook wel eens de km teller aandrijving kan zijn die de geest heeft gegeven.
De vraag is dan ook hoe lastig is het vervangen de van de KM teller aandrijving van een JB3 bak op een 19 16v ?
Daarna nog naar huis gereden, geen rare geluiden verder, bak schakelt ook nog prima etc.
Anything worth doing is worth doing right!.
TOM TOM geeft ook je snelheid aan.
mooi zo laten en later als je meer tijd hebt aanpakken.
mooi zo laten en later als je meer tijd hebt aanpakken.
Het is vast de kabel, dat is de zwakste schakel. Ik heb nog nooit een defecte teller aandrijving in de bak gezien.Roald schreef:Pot vol blommen, is gisteren de snelheidsmeter ineens overleden.
Was lekker relaxed over de snelweg aan het cruisen, hoorde ineens een hoog klagelijk geluid zag de meter ineens wat rare bewegingen maken en op daarna nul km/h staan![]()
Anyway moet nog even kijken (het was donker) wat er nou precies loos is, ik hoop op de km teller kabel maar vrees dat het misschien ook wel eens de km teller aandrijving kan zijn die de geest heeft gegeven.
De vraag is dan ook hoe lastig is het vervangen de van de KM teller aandrijving van een JB3 bak op een 19 16v ?
Daarna nog naar huis gereden, geen rare geluiden verder, bak schakelt ook nog prima etc.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
En toch zwerft er ergens een howto rond hoe je die aandrijving kan vervangen, dus het is ooit een keer gebeurd
Maar kabel is veel waarschijnlijker inderdaad

Maar kabel is veel waarschijnlijker inderdaad

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ik had er gisteren nog wel even naar gekeken, echter had ik m'n gereedschap niet bij (handig he
)
Zal 1 dezer dagen het luchtfilterhuis los halen zodat ik de hele kabel kan kan demonteren om te kijken wat er nou precies kapot is.
Nog wel paar andere klusjes gedaan zoals de krasjes in de middenreflector zo goed als weg gepolijst, opberg bakje in de kofferbak goed vast gezet (1 schroefje zat er niet meer), rammeltje in kofferklep opgelost (ruitenwisser motor zat niet helemaal goed vast
)
En de auto zijn eerste echte wasbeurt gegeven sinds hij opnieuw gespoten is
Glimt al lekker nu ondanks dat ik nog niet eens echt mag poetsen (lak hier en daar nog te zacht)
Foto van het dak gisteren na het wassen:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... Afb042.jpg[/img]

Zal 1 dezer dagen het luchtfilterhuis los halen zodat ik de hele kabel kan kan demonteren om te kijken wat er nou precies kapot is.
Nog wel paar andere klusjes gedaan zoals de krasjes in de middenreflector zo goed als weg gepolijst, opberg bakje in de kofferbak goed vast gezet (1 schroefje zat er niet meer), rammeltje in kofferklep opgelost (ruitenwisser motor zat niet helemaal goed vast

En de auto zijn eerste echte wasbeurt gegeven sinds hij opnieuw gespoten is

Glimt al lekker nu ondanks dat ik nog niet eens echt mag poetsen (lak hier en daar nog te zacht)
Foto van het dak gisteren na het wassen:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... Afb042.jpg[/img]
Anything worth doing is worth doing right!.
ziet er goed strak uit 

nog is ff een vraagje....
ik hoor van alles over de topsnelheid van een 19.
Mijnes komt in ze 4 aan de 200 maar dan houdt het gewoon op...
Vol door in ze 4 misschien ent 210.
In ze 5 valt hij of terug of blijf top de snelheid hangen.
Nou hoorde ik hier dat ze ook vaak gewoon 225 of 235 lopen.
Zal mijn blokje gewoon compleet af zijn?
Of zal er wat andrs aan de hand zijn?
Blok klinkt verder gewoon goed...
Hij klepperde eerst iets als hij koud was.
0,5 liter olie erbij en dat is eigenlijk ook helemaal weg.
Heel effies als ik hem koud start en dan is het weg, heb ik al vaker gehoord bij die dingen.
Maar iemand nog enig id of ik daar verder wat aan ken doen?
De kat zou zeker ook verstopt kunnen zitten?
ik hoor van alles over de topsnelheid van een 19.
Mijnes komt in ze 4 aan de 200 maar dan houdt het gewoon op...
Vol door in ze 4 misschien ent 210.
In ze 5 valt hij of terug of blijf top de snelheid hangen.
Nou hoorde ik hier dat ze ook vaak gewoon 225 of 235 lopen.
Zal mijn blokje gewoon compleet af zijn?
Of zal er wat andrs aan de hand zijn?
Blok klinkt verder gewoon goed...
Hij klepperde eerst iets als hij koud was.
0,5 liter olie erbij en dat is eigenlijk ook helemaal weg.
Heel effies als ik hem koud start en dan is het weg, heb ik al vaker gehoord bij die dingen.
Maar iemand nog enig id of ik daar verder wat aan ken doen?
De kat zou zeker ook verstopt kunnen zitten?
R19 16V '91
ik ga denk ik maar eens zoeken wat voor bak er in mijn 19 hangt....
moet ergens erop staan hoop ik
dat 170 in ze 3 en ruim 210 in ze 4 vind ik toch best wel snelheden voor die versnellingen...
Hij voelt ook gewoon lui aan omdat die versnellingen zo lang zijn....
mijne heb bij de 200 (vanmiddag nog met 4 man erin) een hele lichte trilling.
Maar je moet er echt op letten om te merken...
Hij doet er met 4 man in btw wel lang over
moet ergens erop staan hoop ik
dat 170 in ze 3 en ruim 210 in ze 4 vind ik toch best wel snelheden voor die versnellingen...
Hij voelt ook gewoon lui aan omdat die versnellingen zo lang zijn....
mijne heb bij de 200 (vanmiddag nog met 4 man erin) een hele lichte trilling.
Maar je moet er echt op letten om te merken...
Hij doet er met 4 man in btw wel lang over

R19 16V '91
maarja mijn clio 16V heb ik 220 gereden en toen moest ik remmen want hij trok nog heel langzaam op...
Zat ik net rond de 5500 toeren ofzo
208 op de gps..... Ken ik allemaal akijken op de MIO na de rit
Zat ik net rond de 5500 toeren ofzo
208 op de gps..... Ken ik allemaal akijken op de MIO na de rit

R19 16V '91
Heb wat hulp nodig
De R19 had af en toe al dat hij ff schokte op 3 cilinders als hij koud was....
Nu blijft hij alleen nog op die 3 lopen.
Stinkt ook naat benzine.
Wat is het meest voor de hand liggende?
Ook viel het me op dat na 20km rijden het koelsysteem compleet koud was.
Motorblok zelf kon ik ook me hand nog opleggen,
Was te heet om comfortabel te zijn maar niet dat ik me brande ofzo.
Bij de gasklep ergens komt een enorm zuigend geluid vandaan.(vacuumslang?)
Ik heb alle stekkers op de injectoren al knap gemaakt en alles ingespoten met vochtverdrijver.
Ik heb ook ooit iets gehoord over de luchthapper? die lekt ofzo?
Ook is het raar dat hij rond de 4000 toeren opeens wel mooi rond loopt en dan rond de 4500 slaat opeens die cillinder weer uit???
Ken iemand mij helpen hiermee?? (ieder geval wat advies geven)

De R19 had af en toe al dat hij ff schokte op 3 cilinders als hij koud was....
Nu blijft hij alleen nog op die 3 lopen.
Stinkt ook naat benzine.
Wat is het meest voor de hand liggende?
Ook viel het me op dat na 20km rijden het koelsysteem compleet koud was.
Motorblok zelf kon ik ook me hand nog opleggen,
Was te heet om comfortabel te zijn maar niet dat ik me brande ofzo.
Bij de gasklep ergens komt een enorm zuigend geluid vandaan.(vacuumslang?)
Ik heb alle stekkers op de injectoren al knap gemaakt en alles ingespoten met vochtverdrijver.
Ik heb ook ooit iets gehoord over de luchthapper? die lekt ofzo?
Ook is het raar dat hij rond de 4000 toeren opeens wel mooi rond loopt en dan rond de 4500 slaat opeens die cillinder weer uit???
Ken iemand mij helpen hiermee?? (ieder geval wat advies geven)
R19 16V '91
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
water in je bougieschachten
je luchthapper lekt
kratje bier als het niet zo is
edit-
mijn 19 liep destijds 200 in zn 4(lange bak) en 230 in zn 5
je luchthapper lekt
kratje bier als het niet zo is
edit-
mijn 19 liep destijds 200 in zn 4(lange bak) en 230 in zn 5
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Wil ik ook wel weten wat voor dat is! Ik wil een lange bak 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
pff jb3 en dan een 50nummer. ronald weet dat nog wel welk nummer die had.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
230 in 5 bij hoeveel toeren?
ik ga nog wel ff op mijn bak kijken voor een nummer
Rijd ook een stuk zuiniger.....
Alleen mijne doet dus 200 in ze 4 en 200 in ze 5
Ik ga morgen in me pauze is fijn de bougiedoppen eruit trekken.....
Het is nu natuurlijk ook enorm beroerd weer dus het zou best kunnen....

Rijd ook een stuk zuiniger.....
Alleen mijne doet dus 200 in ze 4 en 200 in ze 5

Ik ga morgen in me pauze is fijn de bougiedoppen eruit trekken.....
Het is nu natuurlijk ook enorm beroerd weer dus het zou best kunnen....
R19 16V '91
Bougie'tjes zijn inderdaad flink verzopen....
Is bijna niet schoon te krijgen daarbinnen
Ken er slecht bij.....
Laat hem nog ff een tijdje open staan hopen dat de laatste restjes zo eruit drogen.
Dan alles weer entjes in elkaar.
En nog het belangrijkste..... Hoe voorkom ik de lekkage aan die happer?
Is bijna niet schoon te krijgen daarbinnen

Ken er slecht bij.....
Laat hem nog ff een tijdje open staan hopen dat de laatste restjes zo eruit drogen.
Dan alles weer entjes in elkaar.
En nog het belangrijkste..... Hoe voorkom ik de lekkage aan die happer?
R19 16V '91
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zoeken is ook een vak.. dit is basiskennis bij een 19 16v ph1 
kitten werkt slecht
plaat over kleppendeksel heen maken.
leegmaken met rietje werkt goed

kitten werkt slecht
plaat over kleppendeksel heen maken.
leegmaken met rietje werkt goed

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
lekker alles opslurpen
Heb het al aardig schoon....
Net ff gestart en hij liep weer op 4 pootjes....
Heb dat stalen vierkanten frampje al helemaal afgekit aan de zijkanten.
Anders gewoon de hele happer dichtmaken....
Echt veel nut heeft hij volgens mij toch niet, of zie ik dat verkeerd?

Heb het al aardig schoon....
Net ff gestart en hij liep weer op 4 pootjes....
Heb dat stalen vierkanten frampje al helemaal afgekit aan de zijkanten.
Anders gewoon de hele happer dichtmaken....
Echt veel nut heeft hij volgens mij toch niet, of zie ik dat verkeerd?
R19 16V '91
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Hij dient voor koelen uitlaatspruitstuk i.v.m. de kayalysator. Daarom heeft een 19 16S (zonder kat dus) ook geen happer. Zoals Martijn aangeeft, gewoon zorgen dat het niet meer je bougies schachten in kan lekken aangezien kitten toch geen zin heeft.
Ik haalde altijd de spuit uit een plantenspuit of een fles glassex en stopte de slang daarvan in de schachten en knijpen maar 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Tegenwoordig de compressor met het luchtpistool zeker 

Ik moet altijd weer lachen als ik al die opvangconstructies zie bij de 19 16V ph1. De meeste denken dat hij door de happer via dat bakje lekt, maar dat is dus niet het geval. Hij lekt langs het afdichtrubber tussen motorkap en luchthapper via de buitenzijde.
Gewoon afkitten waar het moet. Dus aan de buitenzijde met transparante of zwarte siliconenkit de naad tussen motorkap en luchthapper afkitten. Is zeker wel 15 minuten werk, en dan is hij echt dicht.
Ik heb er zelf ook 3 gehad, en allemaal waren ze kurkdroog daarna.
Gewoon afkitten waar het moet. Dus aan de buitenzijde met transparante of zwarte siliconenkit de naad tussen motorkap en luchthapper afkitten. Is zeker wel 15 minuten werk, en dan is hij echt dicht.
Ik heb er zelf ook 3 gehad, en allemaal waren ze kurkdroog daarna.
de afwatering zit achter de kop inderdaad, hij lekt puur allleen langs het rubber op, dat was bij mij ook zo!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb nog wel een stukje stalling te huur, dat heeft bij mij het probleem ook definitief opgelost. 
