ACT: Clio Williams Deel 1
Hallo beste mensen,
Mag ik mij ff voorstellen, ik ben Rodger en ik kom uit Alkmaar.
Heb voor het eerst een clio 1.8 16V gekocht en moet zeggen dat ik zwaar onder de idruk ben van deze kar. Heb ook meteen een vraag: Hij ziet er helemaal williams uit(hebben zij echt goed gedaan) Mocht ik nou besluiten hem om te bouwen naar een twee liter kan dit dan ook?
Of zit er dan nog steeds te veel verschil in. Voor de rest is deze auto nog puntgaaf, heeft 119k gelopen komt uit 1991 met origineel Nederlands kenteken (geen import dus)
BTW Goeie site (Y)
Mag ik mij ff voorstellen, ik ben Rodger en ik kom uit Alkmaar.
Heb voor het eerst een clio 1.8 16V gekocht en moet zeggen dat ik zwaar onder de idruk ben van deze kar. Heb ook meteen een vraag: Hij ziet er helemaal williams uit(hebben zij echt goed gedaan) Mocht ik nou besluiten hem om te bouwen naar een twee liter kan dit dan ook?
Of zit er dan nog steeds te veel verschil in. Voor de rest is deze auto nog puntgaaf, heeft 119k gelopen komt uit 1991 met origineel Nederlands kenteken (geen import dus)
BTW Goeie site (Y)
-
Net even bij een schadeherstelbedrijf langsgeweest en het achterscherm bewerken en spuiten gaat 275,- inclusief BTW kosten. Lijkt me redelijk.LotuzClioWilliams schreef:Eén plekje kon ik zo wegkrabben, dus geen probleem. Maar er zitten ook bobbeltjes en daar maak ik me wel zorgen om. Van de week maar eens bij een schadeherstelbedrijf langsgaan om hun advies te vragen. Als ze moeten spuiten, dan kunnen m'n Morettes ook meteen gedaan worden.
Hey Rodger! 
Gefeliciteerd met je 16V! Heb je er misschien wat foto's van? Ik ben wel nieuwsgierig geworden...
Er zijn nogal wat verschillen tussen de 16V en Williams. Effe een lijstje (uit mijn hoofd
):
- Motor (Williams: F7R, 16V: F7P)
- Versnellingsbak (Williams: JC5, 16V: JB3)
- Spoorbreedte voorzijde groter
- Spoiler op achterklep groter en in carrosseriekleur
- Mistlampen wit (volgens mij)
- Renault 19 16V-stoelen in Williams-trim
- Blauwe wijzerplaten
- Blauwe vloerbedekking
- Blauw dopje in pookknop
- Kledingzak onder hoedenplank
- Zwarte stootlijsten, ipv zwart-grijs
- Williams instaplijsten
- Nummertje op het dashboard (ph.1)
- Grotere ventilator achter radiateur
- Ander uitlaatspruitstuk
- Andere katalysator
Er zijn nog meer onderhuidse dingen die anders zijn aan een Williams, maar die weet ik zo ff niet uit mijn hoofd.

Gefeliciteerd met je 16V! Heb je er misschien wat foto's van? Ik ben wel nieuwsgierig geworden...

Er zijn nogal wat verschillen tussen de 16V en Williams. Effe een lijstje (uit mijn hoofd

- Motor (Williams: F7R, 16V: F7P)
- Versnellingsbak (Williams: JC5, 16V: JB3)
- Spoorbreedte voorzijde groter
- Spoiler op achterklep groter en in carrosseriekleur
- Mistlampen wit (volgens mij)
- Renault 19 16V-stoelen in Williams-trim
- Blauwe wijzerplaten
- Blauwe vloerbedekking
- Blauw dopje in pookknop
- Kledingzak onder hoedenplank
- Zwarte stootlijsten, ipv zwart-grijs
- Williams instaplijsten
- Nummertje op het dashboard (ph.1)
- Grotere ventilator achter radiateur
- Ander uitlaatspruitstuk
- Andere katalysator
Er zijn nog meer onderhuidse dingen die anders zijn aan een Williams, maar die weet ik zo ff niet uit mijn hoofd.

je vergeet dat de bevestiging van de kat bij een 16v anders is als een williams
Maar Roger, er bestaat zeker wel de mogelijkheid tot ombouwen naar 2.0 alleen dit zal niet goedkoop zijn.
Maar als ik het goed heb, doet PtrGte dit ?
succes

Maar Roger, er bestaat zeker wel de mogelijkheid tot ombouwen naar 2.0 alleen dit zal niet goedkoop zijn.
Maar als ik het goed heb, doet PtrGte dit ?
succes
Dat is volgens mij een goede prijs ja. Maar het belangrijkste is dat het goed wordt gedaan...LotuzClioWilliams schreef:Net even bij een schadeherstelbedrijf langsgeweest en het achterscherm bewerken en spuiten gaat 275,- inclusief BTW kosten. Lijkt me redelijk.LotuzClioWilliams schreef:Eén plekje kon ik zo wegkrabben, dus geen probleem. Maar er zitten ook bobbeltjes en daar maak ik me wel zorgen om. Van de week maar eens bij een schadeherstelbedrijf langsgaan om hun advies te vragen. Als ze moeten spuiten, dan kunnen m'n Morettes ook meteen gedaan worden.
Het ergste is natuurlijk kleurverschil.
kijk je uit dat ze geen testritjes gaan maken

-
Kleurverschil is altijd een probleem bij overspuiten. Ik hoop idd dat het nauwelijks op zal vallen.Patrick (Basic) schreef: Dat is volgens mij een goede prijs ja. Maar het belangrijkste is dat het goed wordt gedaan...
En hoe voorkom je dat ze een ritje met je auto gaan maken? Ik kan moeilijk een vrije dag nemen en in de auto gaan zitten terwijl zij met het achterscherm bezig zijn. Het enige wat ik kan doen, is de kilometerstand noteren en na afloop controleren. Vooraf waarschuwen dat ze er geen ritje mee mogen maken, daar maak je ook geen vrienden mee. "Natuurlijk gaan we niet rijden met uw wagen. Wat denkt u wel niet van ons!"
Of je komt zo binnen:LotuzClioWilliams schreef:Kleurverschil is altijd een probleem bij overspuiten. Ik hoop idd dat het nauwelijks op zal vallen.Patrick (Basic) schreef: Dat is volgens mij een goede prijs ja. Maar het belangrijkste is dat het goed wordt gedaan...
En hoe voorkom je dat ze een ritje met je auto gaan maken? Ik kan moeilijk een vrije dag nemen en in de auto gaan zitten terwijl zij met het achterscherm bezig zijn. Het enige wat ik kan doen, is de kilometerstand noteren en na afloop controleren. Vooraf waarschuwen dat ze er geen ritje mee mogen maken, daar maak je ook geen vrienden mee. "Natuurlijk gaan we niet rijden met uw wagen. Wat denkt u wel niet van ons!"
Goedendag,
Ik wil graag mijn schermen laten bewerken, maar ik
wil 1 ding zeker weten.
Bedrijf: En dat is meneer?
Niet dat ik u niet vertrouw, maar je hoor tegenwoordig zo vaak dat mensen hun auto worden afgecrosst. Ik wil er alleen zeker van zijn dat dit niet gebeurt, je weet het maar nooit.
Bedrijf: ( sja kunnen verschillende reacties uitkomen

-
Patrick (Basic) schreef: Bedrijf: ( sja kunnen verschillende reacties uitkomen

Het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat ze niet in je auto gaan rijden, maar jij bent klant en kan echt wel aangeven dat dat niet op prijs gesteld wordt. KM-stand zou ik sowieso noteren, want daarmee kun je wel iets controleren. Noteer de KM-stand het liefst nog waar zij bij zijn, zodat ze weten dat er niet mee geouwehoerd moet worden.LotuzClioWilliams schreef:Kleurverschil is altijd een probleem bij overspuiten. Ik hoop idd dat het nauwelijks op zal vallen.

-
- Über-Spammer
bij een 'goed' bedrijf word zelfs bij binnenkomst de km-stand genoteerd 

-
- Contacteer:
Reinier zijn prijzen via marktplaats en is de reviseerder binnen de rtc zeg maar. Contact hem anders even.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
StyxX schreef:*&!$^!@*&%#)!@&*(#(*@^!*&!%#!@^#~(*@$&~~@(_*$!@
(Stikte in zn appelsapje)

Nog niet maar t zit er volgens mij aan te komen.
Als de motor stationair draait dan hoor je als je de motorklep open hebt dat ie soms ergens 'stottert'
Om de paar sec hoor je dan een tikje of een soort krakje.
Weet niet precies hoe ik t moet omschrijven
Dat geluid komt in iedergeval hoogstwaarschijnlijk van de versnellingsbak.
Hij schakelt trouwens verder nog wel vrij soepel...

Als de motor stationair draait dan hoor je als je de motorklep open hebt dat ie soms ergens 'stottert'
Weet niet precies hoe ik t moet omschrijven

Dat geluid komt in iedergeval hoogstwaarschijnlijk van de versnellingsbak.

Hij schakelt trouwens verder nog wel vrij soepel...
Laatst gewijzigd door StyxX op di 11 jan 2005 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Neem het geluid anders even op.StyxX schreef: Weet niet precies hoe ik t moet omschrijven![]()

Is dit trouwens alleen wanneer de motor koud is of ook wanneer je al een eind gereden hebt?
-
Ik dacht even dat die geluidjes weleens door de kou en vocht veroorzaakt zouden kunnen worden. Meestal verdwijnen dat soort geluidjes wanneer de boel op temperatuur is, maar dit is kennelijk niet het geval. Helaas...
Kan ook gewoon dat je de tandwielen hoort klapperen,omdat ie onbelast is.StyxX schreef:Nog niet maar t zit er volgens mij aan te komen.![]()
Als je de koppeling in trapt,is het dan weg ?