Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Er zijn er zat die dat ook al werk zien.Tim schreef:Ja dan snap ik het, er is een tijd van werken en er is een tijd van ......

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Doet de titel van het topic dan wel weer eer aan. Wit...


Project: GTT Blue Sport
Wordt echt een dikke bak zo



-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Tis belachelijk veel werk dat schilderen omdat het voor geen meter dekt maar 't begint er op te lijken.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 81-920.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 81-920.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Na-Aper
ziet er goed uit, komende week ook maar weer eens naar de lakboer rijden 


efe stukkie alu plaat in de deuren maken en die ook wit schilderen dan is het echt top! 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ja, moet er nog even wat op verzinnen.mark 5t schreef:efe stukkie alu plaat in de deuren maken en die ook wit schilderen dan is het echt top!


-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, vanavond heel even bezig geweest. dashboard er even in gezet.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 71-280.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 802-30.jpg[/img]
Begint weer een beetje ergens op te lijken zo.

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 71-280.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 802-30.jpg[/img]
Begint weer een beetje ergens op te lijken zo.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Doet de cv het weer? 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Geen idee, ik denk het wel nu.Jean-Paul-S schreef:Doet de cv het weer?


Ik heb er nog geen spanning op gezet, ik heb de accu van de 19 in de rode Polo gezet omdat die stuk was.. rode Polo verkocht, geen accu voor de 19 meer.



-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dash kan ook nog wel wat van weg, allemaal gewicht 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ja, Gel-accu stond altijd al in de planning, ik kan via m'n werk aan een 32Ah (dacht ik) gel-accu komen in nagenoeg 't zelfde formaat. die dingen gebruiken we om de generatorset aan te slingeren om het accu-pakket weer op te laden onderweg.
Vanavond nog heel even bezig geweest, dashboard aangesloten en aangezien ik de complete vloer zo'n beetje gelast heb met nieuw plaatwerk waren de gaten voor m'n stoel verdwenen, dus die heb ik ook even geboord. even proefgezeten en moet zeggen dat dat na een half jaar wel weer heel goed voelt.
M'n rechter raam en centrale vergrendeling werkt ook weer dus da's ook wel prettig, rechter achter raam er weer in gezet. links had ik geen zin meer in. schiet mooi op zo.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 71-090.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 33-550.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 75-490.jpg[/img]
Tellerbak doet 't ook weer, meteen even wat lampjes vervangen. er brande er nog 1tje rechts in de hoek. werd wel heel donker.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 06-540.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 74-320.jpg[/img]
Alleen de rolkooi nog even opnieuw in de verf zetten, omdat ik 'm vorig jaar ff snel klaar wou hebben voor het Ardennenweekend heb ik dat ding ff snel in de verf gezet met de nodige zakkers er in als gevolg. door het lompe monteren is er ook niet zo veel verf meer op blijven zitten dus dat doe ik nog even op het dooie gemak over.
Verder nog de brandstofleidingen door de auto heen trekken, Tilton remdrukverdeler er in schroeven en remleiding naar achteren trekken en hier en nog wat aan de deurpanelen en achterpanelen doen. moet ik nog even wat moois op verzinnen. daarna de motorruimte oplappen, motor-kabelboom in elkaar knutselen, radiateur regelen die wel past i.c.m. de ITB's en dan de motor er in hangen.

Vanavond nog heel even bezig geweest, dashboard aangesloten en aangezien ik de complete vloer zo'n beetje gelast heb met nieuw plaatwerk waren de gaten voor m'n stoel verdwenen, dus die heb ik ook even geboord. even proefgezeten en moet zeggen dat dat na een half jaar wel weer heel goed voelt.

M'n rechter raam en centrale vergrendeling werkt ook weer dus da's ook wel prettig, rechter achter raam er weer in gezet. links had ik geen zin meer in. schiet mooi op zo.

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 71-090.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 33-550.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 75-490.jpg[/img]
Tellerbak doet 't ook weer, meteen even wat lampjes vervangen. er brande er nog 1tje rechts in de hoek. werd wel heel donker.

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 06-540.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/201 ... 74-320.jpg[/img]
Alleen de rolkooi nog even opnieuw in de verf zetten, omdat ik 'm vorig jaar ff snel klaar wou hebben voor het Ardennenweekend heb ik dat ding ff snel in de verf gezet met de nodige zakkers er in als gevolg. door het lompe monteren is er ook niet zo veel verf meer op blijven zitten dus dat doe ik nog even op het dooie gemak over.

Verder nog de brandstofleidingen door de auto heen trekken, Tilton remdrukverdeler er in schroeven en remleiding naar achteren trekken en hier en nog wat aan de deurpanelen en achterpanelen doen. moet ik nog even wat moois op verzinnen. daarna de motorruimte oplappen, motor-kabelboom in elkaar knutselen, radiateur regelen die wel past i.c.m. de ITB's en dan de motor er in hangen.

En dan is het winter
Wel lekker bezig Ronald, zit flink wat schot in de zaak!

Wel lekker bezig Ronald, zit flink wat schot in de zaak!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Gaat allemaal niet vanzelf he Arthur.tutuur schreef:En dan is het winter![]()
Wel lekker bezig Ronald, zit flink wat schot in de zaak!



Tell me about it! Ik ben ook nog steeds niet verder met de 5. Hoor ondertussen bij het clubje 

wat voor management ga je gebruiken?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hij heeft eerst time management nodig


Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
dat probleem heb ik ook idd 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
KDFI komt er inderdaad op. 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Trek de motor en bak maar eens uit je Clio, dan staat ie ook zo hoog 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Van 't weekend nog een setje KentCams 1605 (304graden) nokkenassen en KentCams verstelbare nokkenastandwielen gekocht. eerst de tandwielen er op en het spul fatsoenlijk afstellen en inrijden met de 278 nokkenassen en APK er op zien te krijgen en dan eens verder kijken.
[img]http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7436_n.jpg[/img]
Van de week even geld getelt en besloten om toch maar wat aan het onderstel te doen. opzich is de wegligging fantastisch alleen bleef er veel bodyroll in zitten en de Koni's harder zetten resulteerde alleen maar in mindere rondetijden en qua stabilisatorstang zit ik al op z'n eind. daarbij was ik dat akelige bumpsteer een beetje zat.
Dus ik heb vanavond een compleet Cup-Megane onderstel opgehaald. en nog wat kleine zaken zoals een RenaultSport remdrukverdeler voor in de auto, CupMegane veerpootbrug (nog ff kijken of de kap dan nog wel dicht kan) en een setje 6punts gordels. die Sabelt gordels moest ik iedere 4 ronden aantrekken omdat ze los gingen zitten.
[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7809_n.jpg[/img]
Remdrukverdeler.
[img]http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4148_n.jpg[/img]
Massieve topmounts met uniballs
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2530_n.jpg[/img]
Cup-fusee's en draagarmen met uniballs en extenders.
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4714_n.jpg[/img]
Cup achteras enzo moet ik later even ophalen, die ging niet passen in de Polo. van de week de Dodge even fixen (stuurstang naar de klote geholpen met een uitsleepavontuurtje tijdens een 4x4 dag) en dat spul ophalen.
Verder wordt de complete achterwielophanging aangepast zodat de torsie's vervallen en de complete Cup schroefpoten er onder kunnen.
Het duurt allemaal even maar dit gaat wel een hele vooruitgang geven i.c.m. de 2.0.
Morgen op het werk het spul even uit elkaar halen en goed schoonmaken. Ik ben er blij mee. 

[img]http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7436_n.jpg[/img]
Van de week even geld getelt en besloten om toch maar wat aan het onderstel te doen. opzich is de wegligging fantastisch alleen bleef er veel bodyroll in zitten en de Koni's harder zetten resulteerde alleen maar in mindere rondetijden en qua stabilisatorstang zit ik al op z'n eind. daarbij was ik dat akelige bumpsteer een beetje zat.
Dus ik heb vanavond een compleet Cup-Megane onderstel opgehaald. en nog wat kleine zaken zoals een RenaultSport remdrukverdeler voor in de auto, CupMegane veerpootbrug (nog ff kijken of de kap dan nog wel dicht kan) en een setje 6punts gordels. die Sabelt gordels moest ik iedere 4 ronden aantrekken omdat ze los gingen zitten.

[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7809_n.jpg[/img]
Remdrukverdeler.
[img]http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4148_n.jpg[/img]
Massieve topmounts met uniballs
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2530_n.jpg[/img]
Cup-fusee's en draagarmen met uniballs en extenders.
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4714_n.jpg[/img]
Cup achteras enzo moet ik later even ophalen, die ging niet passen in de Polo. van de week de Dodge even fixen (stuurstang naar de klote geholpen met een uitsleepavontuurtje tijdens een 4x4 dag) en dat spul ophalen.
Verder wordt de complete achterwielophanging aangepast zodat de torsie's vervallen en de complete Cup schroefpoten er onder kunnen.
Het duurt allemaal even maar dit gaat wel een hele vooruitgang geven i.c.m. de 2.0.


-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zozo, mooi setje! waar heb je die weg??
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
China, waar JP het ook altijd weg haalt.Martijn Kool schreef:zozo, mooi setje! waar heb je die weg??


-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
kheb nog wel een hele mooie 6 punts sabelt uit de cup voor je liggen.
is alleen de datum van verlopen.
super upgrades verder!
is alleen de datum van verlopen.
super upgrades verder!

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Mooi spul ronald! Al met al word het zo toch wel een héél serieuze racer
304 graden? Mijn god! Dat gaat vast monsterlijk lopen....

304 graden? Mijn god! Dat gaat vast monsterlijk lopen....
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Mooi Spul ronald , maar een ritje ardennen zit er niet meer in met deze setup denk ik ? Wordt zo wel de ultieme 19 16v setup
Passen die megane achter dempers trouwens gelijk op je 19 ?
Passen die megane achter dempers trouwens gelijk op je 19 ?

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
6punt heb ik al. Heb voor de andere kant nog wel wat nodig. Kost dat?mark 5t schreef:kheb nog wel een hele mooie 6 punts sabelt uit de cup voor je liggen.
is alleen de datum van verlopen.
super upgrades verder!
@Steve; geen idee of Ardennenrit wat wordt. Vind ik het minst belangrijk ook eigenlijk. Tis een circuitauto en dat er een kenteken op zit is eigenlijk maar bijzaak. Rijd er toch bijna niet mee op straat. Af en toe op zondagmiddag een rondje binnendoor knallen.
Achterdempers gaan niet passen. Bodem wordt aangepast volgens Megane cup-spec. Dus de dempers niet in de veertoren maar schuin naar voren met een bevestiging in de balk. Cup achteras komt er ook nog onder. Pak ik nog bijna een centimeter per kant spoorbreedte mee, RS fusee's komen er dan nog onder aan de achterkant met camber-plates
