ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
bart gt turbo
Contacteer:

ik heb op mijn rs de maxi velgen liggen en heb vooraan spacers van 30 mm aan iedere kant en achteraan 20 mm aan iedere kant gezet zodat mijn band mooi gelijk de wielkast komt
dus mijn rs ligt HEEL breed zowel vooraan als achteraan :worship:
gr bart
daniël16v

ik heb mijn winter banden er nog op en nu wou ik mijn zomer velgen weer monteren. alleen die heeft een et waarde 35 (komen onder mijn vorige clio 16v weg) en nu lees ik dat de rs ph 1 een waarde heeft van 42. dus mijn velg loopt tegen de remklauw aan. kan ik dit oplossen met spoor verbreders?
Leon RS

Gisteravond was het zover, ik heb mijn RS verkocht (ingeruild).
Volgend weekend scheiden onze wegen :'(.
-PAZ-
Über-Spammer

En wat komt er voor terug??
R5GTT. Drive it like you stole it
Leon RS

Een Peugeot 206 sw gti, ik weet het, erg burgerlijk maar wel pratisch.
Maar we hebben een hond en tot nu toe moest hij altijd op de achterbank van mij vriendins auto (N) .
Een paar weken geleden heb ik een R5 GTT gekocht dus ben niet volledig renaultloos :)
Gast

je blijft bij de fransosen, das al positief (Y)
Leon RS

Zeker, wie zijn rug lief heeft koopt een franse auto :wink:
Ik vroeg me altijd al af waarom iedereen in een golf (bij alle duitse auto's) zo scheef in de auto zat, totdat ik een keer in zat. Die stoelen zijn zo kl@te dat je wel scheef moet gaan zitten.
Foeke

Wie weet er nog een goede middendemper vervanger voor een RS phase 2?????
<-------So you know don't mess with a Reno------->
ARNO16V
Contacteer:

Supersprint! :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Gast

das fijn, ik had er vandaag 1 bij, orbisoud nog wel. :~
Foeke

Damn jammer Jo. Die van mij is op de terugweg gesneuveld, kon het ook niet eerder weten. Hij is achter het 2de kleine dempertje helemaal door. Geluid is lekker maar dit is TE erg. :D :p

Arno jullie leverancier supersprint???????
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Foeke schreef:Damn jammer Jo. Die van mij is op de terugweg gesneuveld, kon het ook niet eerder weten. Hij is achter het 2de kleine dempertje helemaal door. Geluid is lekker maar dit is TE erg. :D :p

Arno jullie leverancier supersprint???????
Ik hoorde zoiets al van Mark ja! en iedereen maar zeuren over dat rookpluimpje van mij :p
Foeke

Hahaha toen ik de stad weer in reed kon ik het natuurlijk niet laten om even lekker gas te geven :D :D En de rest wat bij je rookpluimpje hoorde :p (Y)
ARNO16V
Contacteer:

Jup supersprint is bij ons verkrijgbaar. :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Foeke

ARNO16V schreef:Jup supersprint is bij ons verkrijgbaar. :)
Zal ik morgen Mark even een belletje geven :D
Adrian
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Contacteer:

Weet iemand of er aan een werkplaatshandboek van een Clio RS phase 1 te komen is. Er is wel een vraagbaak over de clio 2 phase 1 te koop maar daar staat de RS niet inbeschreven. :~
Adrian
Contacteer:

Weet iemand of er aan een werkplaatshandboek van een Clio RS phase 1 te komen is. Er is wel een vraagbaak over de clio 2 phase 1 te koop maar daar staat de RS niet inbeschreven. :~
Jaap J.

Ik weet niet hoe goed je Duits is?

Het boek van Bucheli gaat ook over de RS: http://www.tmbbooks.be/nl/autom_Renaultrep21.html

Helemaal onderaan de pagina. Was de eerste hit op google overigens :)
Adrian
Contacteer:

Bedankt 8)
Maar ik bedoelde een nederlandse (vergeten erbij te zetten) In een andere taal ben ik ze ook al tegen gekomen
Adrian
Contacteer:

wat tanken jullie voor brandstof? Euro 95 of 98
Er wordt 98 aanbevolen.
Ik heb nu enkele maanden 95, en enkele maanden 98 getankt maar kan zo snel geen verschil merken
wat is jullie mening daarover??
Jaap J.

Dat heb ik zelf ook al eens gevraagd :)

Ik tank 98 en ik weet dat diverse anderen het ook doen. Scheelt een paar euro op een tank en die sticker zit er niet voor niets...

Mechanisch gezien, voorzover mijn kennis rijkt, kan het weinig kwaad om 95 te tanken. Dat ontbrandt alleen wat eerder.
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

De ECU is afgeregeld op 98ron. De motor levert dus de beste prestaties met 98ron.

Daarnaast is het risico op pingelen, hetgeen je motor kan vernielen, kleiner met 98ron dan met 95ron. Voor dat laatste hoef je denk niet al te bang te zijn, aangezien Renault auto's maakt die in de hele wereld moeten kunnen rijden. Op veel plaatsen is de benzine een stuk slechter van kwaliteit dan bij ons, dus dat geeft je hier wat marge. Het is echter je eigen risico.

Ik tank altijd v-power. Echter omdat die pomp momenteel verbouwd wordt, de laatste weken exelium98. Nu heb in ene regelmatig dat 'ie niet meer in één keer start, maar dat een tweede poging nodig is.
Adrian
Contacteer:

ik blijf 98 tanken :)
Als mijn motor koud is loopt hij slecht stationair of slaat af maar of dat met de brandstof te maken heeft betwijfel ik
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

#Ron# schreef:De ECU is afgeregeld op 98ron. De motor levert dus de beste prestaties met 98ron.

Daarnaast is het risico op pingelen, hetgeen je motor kan vernielen, kleiner met 98ron dan met 95ron. Voor dat laatste hoef je denk niet al te bang te zijn, aangezien Renault auto's maakt die in de hele wereld moeten kunnen rijden. Op veel plaatsen is de benzine een stuk slechter van kwaliteit dan bij ons, dus dat geeft je hier wat marge. Het is echter je eigen risico.

Ik tank altijd v-power. Echter omdat die pomp momenteel verbouwd wordt, de laatste weken exelium98. Nu heb in ene regelmatig dat 'ie niet meer in één keer start, maar dat een tweede poging nodig is.
Dat heb ik na een service beurt gekregen, dus heeft niet met de peut te maken denk ik.

bepaalde filter of een verbrandignskamer, ben ff de naam kwijt daarvan/
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

98 of 95 tanken, een steeds terugkerend onderwerp. De meeste van de RS rijders (ik ook) heeft hier eerder laten weten 98 te tanken, omdat het nou eenmaal wordt voorgeschreven.
Arno17

Ik tank elke week en vaak al halverwege de meter, tank dan dus om en om 98 en 95...........alle beetjes helpen.......
Maus

Als het om de beetjes gaat, lijkt het mij dat je in de verkeerde auto rijd.
Timo Z. (Clio RS)

Ik tank altijd 98.

al was het alleen al om de verbaasde kop van de tankstationmedewerkers te zien die standaard met het euro 95 slangetje in hun handen staan en een beetje verdwaasd kijken als je aangeeft graag 98 te willen hebben :lol:
Arno17

Maus schreef:Als het om de beetjes gaat, lijkt het mij dat je in de verkeerde auto rijd.
Hoofdzaak is het op peil houden van de motor, bijkomend effect is de knip.

Ben wel met je eens dat als je "zuinig" wilt rijden je beter een Twingo of iets dergelijks moet aanschaffen.

Maar goed, met de benzine prijzen van heden maakt het allemaal niet zoveel uit, tank toch altijd voor 25 euro....:D

Een diesel zou sowieso beter voor me zijn, zeker gezien het aantal km's per jaar.......gas misschien nog beter.....

Maar goed, de vraag was wat je tankt en niet hoe je zuinig kan doen met een RS....:lol:
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Arno17 schreef:
#Ron# schreef:Ik tank altijd v-power. Echter omdat die pomp momenteel verbouwd wordt, de laatste weken exelium98. Nu heb in ene regelmatig dat 'ie niet meer in één keer start, maar dat een tweede poging nodig is.
Dat heb ik na een service beurt gekregen, dus heeft niet met de peut te maken denk ik.

bepaalde filter of een verbrandignskamer, ben ff de naam kwijt daarvan/
Toch wel dus. Ik tank weer twee weken v-power. Geen problemen meer!
Sander2

Ik heb in het begin dat ik mijn RS (ph3) had tijden lang met euro 95 rondgereden, nooit problemen mee gehad. Sinds een paar jaar tank ik nu BP ultimate en ook geen problemen. Starten gaat altijd super snel. (Zowel met euro 95 als bp ultimate). Ook nooit vreemde dingen opgemerkt met benzine van buitenlandse aanbieders. Kortom het maakt weinig uit wat ik tank, althans so lijkt het.
Arno17

Het enige is de diverse prijzen wat dat betreft.

Zal toch eens kijken of ik meer km rijdt op merkbenzine..oa BP of witte pomp van de Makro
Remon

Ook een dikke RS :worship:

Clio Sport
Sander2

Remon-CL10 schreef:Ook een dikke RS :worship:

Clio Sport
Ziet er inderdaad leuk uit. (Y)
Plaats reactie