ACT: Clio16V I
Lekke kachelradiateurMadmaus schreef: Owhja nog iets, als ik me verwarming aanzet beslaan me ruiten ook.
Lijkt wel of er vocht inzit.
Waar kan dat vandaan komen?

Beetje zoetig geurtje ? O nee, je rookt immers dan ruik je minder goed

Ow ja dat zou goed kunnen dan ja, en t is vettig, daarom krijg je t er zo moeilijk af...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ja de makkelijke manier is om het dash er uit te halen. anders loop je helemaal te klooien om het ding er fatsoenlijk in en uit te krijgen. Met het dash er uit gaat het makkelijker. In totaal zou je er niet meer dan een dag mee bezig moeten zijn.Madmaus schreef:Toch maar een keertje naar kijken dan..
Maar om het te vervangen moet echt je hele dash eruit toch?
Of is het ook makkelijk te doen![]()
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
wie kan mij vertellen waar ik het kleurnummer kan vinden van een 91er clio 16v?
heb z`on ding gekocht maar heb er geen instructieboekje bij gekregen
en de originele bandenmaat want mijn teller geeft veel te weinig aan als ik 130 rijdt rijdt ik in het echt 150
heb z`on ding gekocht maar heb er geen instructieboekje bij gekregen
en de originele bandenmaat want mijn teller geeft veel te weinig aan als ik 130 rijdt rijdt ik in het echt 150
hmmm vreemd ik rijdt nu met 185-65-14 dus dat zou ongeveer gelijk moeten zijn toch?
iemand ervaring met een km teller die te weinig aangeeft? 130=150km/h
ik heb nog wel een set 195-45-15 liggen ik denk dat ik die maar monteer
zal de km teller afwijking misschien ook wel beter worden
wegligging zowiezo
die is nu bagger
iemand ervaring met een km teller die te weinig aangeeft? 130=150km/h
ik heb nog wel een set 195-45-15 liggen ik denk dat ik die maar monteer
zal de km teller afwijking misschien ook wel beter worden
wegligging zowiezo

die is nu bagger

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
als je nu eens een bandenomtrek calculatortje gebruikt.... dan kun je zelf zien dat er dan helemaal niets meer van kloptActual Speed :128.72 kph
Indicated Speed with Tire B :137.88 kph
Speedometer Error: +9.16 kph
band A is 185/65x14
Band B is 195/45x15
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ja hoor !!! kleur is: 608
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
een hoeveel amp accu gaat er orgineel in de clio 16v?
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
http://www.205gti.com/techtyrecalc.htmErik Olijnsma schreef:als je nu eens een bandenomtrek calculatortje gebruikt.... dan kun je zelf zien dat er dan helemaal niets meer van kloptActual Speed :128.72 kph
Indicated Speed with Tire B :137.88 kph
Speedometer Error: +9.16 kph
band A is 185/65x14
Band B is 195/45x15
ik heb even snel wat antwoorden nodig:
- Subframe van een clio16V is hetzelfde als van andere clio's behalve de williams??
- Draagarmen van een clio16V en een normale clio zijn hetzelfde?
- Zit er nog meer verschil in fusees van een clio16V en normale clio's op het verschil 54 en 52 mm?

- Subframe van een clio16V is hetzelfde als van andere clio's behalve de williams??
- Draagarmen van een clio16V en een normale clio zijn hetzelfde?
- Zit er nog meer verschil in fusees van een clio16V en normale clio's op het verschil 54 en 52 mm?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
1. ja.Haas schreef:ik heb even snel wat antwoorden nodig:
- Subframe van een clio16V is hetzelfde als van andere clio's behalve de williams??
- Draagarmen van een clio16V en een normale clio zijn hetzelfde?
- Zit er nog meer verschil in fusees van een clio16V en normale clio's op het verschil 54 en 52 mm?
2. ja.
3. geen idee.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
niemand?le mouton noir (sandy) schreef:een hoeveel amp accu gaat er orgineel in de clio 16v?
iets rond de 60?
42 of 43
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
In mijn 19 16v zat een 45A accu, nu een 55A in gezet
te enthousiast gegokt dus 


Te zware accu sloopt je startmotor. De startmotor trekt alles wat de accu aan kortsluitstroom kan leveren soms meer dan 200 Ampere (da's wat anders als de Ah). Ga je er een zwaardere accu opzetten dan wordt het vaak alleen maar meer, je startmotor krijgt dan behoorlijke klappen en sneuvelt sneller.
Dus beter 45Ah aanhouden. Moet voor audio ook plenty zijn.
als je dynamo goed is zou standaard meer dan zat moeten zijn..
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Die 55 werd mij aangeraden van verschillende kanten..naja t werkt allemaal nog steeds dus zal wel goed zijn 

-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
'k heb een 35 amp gehad, na 1 jaar stuk
een 45 amp , ook na 1 jaar stuk
en nu (standaard renault) 55 amp nu na 2 jaar bijna stuk
'k ga m'n naam veranderen in : "the mis(t)ery machine"
een 45 amp , ook na 1 jaar stuk
en nu (standaard renault) 55 amp nu na 2 jaar bijna stuk
'k ga m'n naam veranderen in : "the mis(t)ery machine"
is je laadspanning niet té hoog?
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
hij is pas nagemeten, alles was okRiël schreef:is je laadspanning niet té hoog?
maar als ik 3 minuten mijn achterbak open heb(neon en gewone verlichting) start hij niet meer
35 is ook echt te weinig....en 45 houd ook beslist niet over. 55 Ah zou ik minstens op de 16V zetten. Ikzelf heb jarenlang een 63 Ah van Varta gehad op mijn 19 16V, geen problemen en lekker vlot starten, geen probleem dus en zeker niet overbodig als je een beetje audio hebt. En als je startmotor de extra startcapaciteit niet overleeft was hij dus toch al niet al te bestle mouton noir (sandy) schreef:'k heb een 35 amp gehad, na 1 jaar stuk
een 45 amp , ook na 1 jaar stuk
en nu (standaard renault) 55 amp nu na 2 jaar bijna stuk
'k ga m'n naam veranderen in : "the mis(t)ery machine"

Ik heb ook al aardig wat accu's verbruikt, nu heb ik een nieuwe Optima Red Top gekocht, met bijna 1000 A startcapaciteit.
Ik dacht dat hij 50Ah is, dus de perfecte accu voor een Clio 16V.
Alleen wel erg prijzig.....
Standaard zit er in de 16V meen ik een 45Ah accu, niet echt super dus....

Ik dacht dat hij 50Ah is, dus de perfecte accu voor een Clio 16V.
Alleen wel erg prijzig.....
Standaard zit er in de 16V meen ik een 45Ah accu, niet echt super dus....
Oke dan! 
edit: Clio S velgen zijn 14". Dus zou het moeten passen. Maar vertrouwen is goed, maar controle is bter he
Wie zoekt die vindt
http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_16_v.JPG
P.S. Plaatje is uit Mark 5T's project topic

edit: Clio S velgen zijn 14". Dus zou het moeten passen. Maar vertrouwen is goed, maar controle is bter he

Wie zoekt die vindt

http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_16_v.JPG
P.S. Plaatje is uit Mark 5T's project topic
de eerste 16v's zijn oook standaardmet die velgen geleverd he 
