In de Integra type-R heeft volgens mij altijd een 1.8 gelegen met 190 pk, misschien dat de Japanse modellen wat andere motoren hadden.Arco schreef:Die Honda's hebben wel aardig wat pk's in zo'n 1,6 (als dat zo is), maar wat je zegt, koppel is weinig ... Enne ... die decibelentest wil ik wel aangaan.![]()
DynoDag: 20 november 2010, FILMPJES & resultaten, pag 6
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dan heb ik dat verkeerd begrepen / gehoord...
Maar dat V-Tec gebeuren klinkt best leuk.

Maar dat V-Tec gebeuren klinkt best leuk.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Iedereen bedankt voor hun komst naar de RR.
Jo+Chris wederom bedankt voor de Jups en de organisatie.
Jo+Chris wederom bedankt voor de Jups en de organisatie.
Wat zei je Jo ? Ik heb m'n 'anti-G suit' niet bij me vandaag, dus laat maar..Vond het wel prachtig toen hij zei: je moet er maar eens met meerijden, je zal wat meemaken.

http://en.wikipedia.org/wiki/G-suit
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
was een interessante dag.
wij hebben ons goed vermaakt
wij hebben ons goed vermaakt

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
ze hebben die gtt van joost al bij 5500rpm afgekapt???
beetje vroeg of vanwege pingelen???
beetje vroeg of vanwege pingelen???
WederzijdsFastchip schreef:Iedereen bedankt voor hun komst naar de RR.
Jo+Chris wederom bedankt voor de Jups en de organisatie.

Fastchip schreef:Wat zei je Jo ? Ik heb m'n 'anti-G suit' niet bij me vandaag, dus laat maar..![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/G-suit

Het werd te gevaarlijk, de druk is ook verminderd tov de vorige keer en Joost had de sproeier verkleint.mark 5t schreef:ze hebben die gtt van joost al bij 5500rpm afgekapt???
beetje vroeg of vanwege pingelen???
Das via Christiaan gegaan maar die gasten hadden niks op voorhand betaald en gingen ervan uit dat die niet zouden komen. Toen stonden ze plots op de stoep en na ons eigen programma te hebben afgewerkt hebben we ze erbij genomen.Merijn schreef:Hoe waren die Honda-mannen verzeild geraakt in Goes? Of was dat vooraf al afgesproken?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Robke schreef:In de Integra type-R heeft volgens mij altijd een 1.8 gelegen met 190 pk, misschien dat de Japanse modellen wat andere motoren hadden.Arco schreef:Die Honda's hebben wel aardig wat pk's in zo'n 1,6 (als dat zo is), maar wat je zegt, koppel is weinig ... Enne ... die decibelentest wil ik wel aangaan.![]()
de eerste, zogenaamd hele snelle, die schijte-arm liep had een 1.8 integra blok a la japonnais laten overkomen.Arco schreef:Dan heb ik dat verkeerd begrepen / gehoord...![]()
Maar dat V-Tec gebeuren klinkt best leuk.
Die andere was een 1.6 vtec. Ik weet niet of er mensen zijn die er in mei bij waren maar toen was er een collega van Maarten bij met die rode civic. Die liep met de std 1.6 en minimale mods naar 160 pk. Kan ik nu zeggen dat die kerel met zen 1.8 op zen japans is afgezopen of zal het de bank weer zijn die zuigt ?

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Gewoon een kutbank is het, mijn cafepk's staan niet op de uitdraai 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik denk het laatste ...-jo- schreef:Robke schreef:In de Integra type-R heeft volgens mij altijd een 1.8 gelegen met 190 pk, misschien dat de Japanse modellen wat andere motoren hadden.Arco schreef:Die Honda's hebben wel aardig wat pk's in zo'n 1,6 (als dat zo is), maar wat je zegt, koppel is weinig ... Enne ... die decibelentest wil ik wel aangaan.
de eerste, zogenaamd hele snelle, die schijte-arm liep had een 1.8 integra blok a la japonnais laten overkomen.Arco schreef:Dan heb ik dat verkeerd begrepen / gehoord...![]()
Maar dat V-Tec gebeuren klinkt best leuk.
Die andere was een 1.6 vtec. Ik weet niet of er mensen zijn die er in mei bij waren maar toen was er een collega van Maarten bij met die rode civic. Die liep met de std 1.6 en minimale mods naar 160 pk. Kan ik nu zeggen dat die kerel met zen 1.8 op zen japans is afgezopen of zal het de bank weer zijn die zuigt ?
Komen die extra pk's bij zo'n Honda-blok voornamelijk door het hele V-Tec gebeuren ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Komt bij dat die ene gast buiten stond te praten met Chris en ik door even bij kwam staan en naar de specs vroeg van die dingen, de 2 snelle jongens zaten allebei op de 200+ pk....minstens.
Ik vroeg toen of ze dit al eens hadden getest op een rollenbank....neen dus en vandaag zou het gaan gebeuren.
Chris en ik zeiden toen in koor:
Kijken wat er van over blijft dan zo direct.....
Enne, de Clio RS 172/182 heeft toch ook iets van Vtec gedoe onder de kap?
Ik vroeg toen of ze dit al eens hadden getest op een rollenbank....neen dus en vandaag zou het gaan gebeuren.
Chris en ik zeiden toen in koor:
Kijken wat er van over blijft dan zo direct.....

Enne, de Clio RS 172/182 heeft toch ook iets van Vtec gedoe onder de kap?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Graag gedaan,altijd leuk om te doen,en mee te maken.Fastchip schreef:Iedereen bedankt voor hun komst naar de RR.
Jo+Chris wederom bedankt voor de Jups en de organisatie.
Die civics komen van vlissingen (gaan ook onder de naam 0118 racin,erg orgineel),en daarom heeft heel vlissingen het ook over
"die k*t civics" de mannen krijgen het zelfs zover dat ze in de kranten staan met het racen,het testosteron gehalte is ook skyhigh bij die gasten
zelf bij de bank zaten ze al te loeren tegen wie ze willen "racen"
Had gehoop dat het niet zo erg zou zijn.....het tegendeel bewijst maar weer,maar het gaat hem hier heel duidelijk over kroeg pk's
als je de verhalen hoort van wat zijn wel niet onder de kap hebben....
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ow laat ze eens naar het circuit komen dan, kunnen we kijken hoeveel bochten ze halen zonder de vangrail in te ketsen
Ik zet in op vierde bocht


Ik zet in op vierde bocht

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
ik gok op 2eLuco/Alpine-racer schreef:Ow laat ze eens naar het circuit komen dan, kunnen we kijken hoeveel bochten ze halen zonder de vangrail in te ketsen![]()
![]()
Ik zet in op vierde bocht

want ik weet dat die alles in de motor stoppen,en niks in
de ophanging en remmerij,die 1,6 die op de bank stond,had nog standaard
remmen onder zitten,die waren net zo klein,als niet kleiner,dan mijn remmen.
zeker in de bochten zou ik wel een poging willen wagen met die 1,6 van mij.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Als ze alles in de motor stoppen hebben ze er niet veel ingestopt gezien de resultaten 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
jawel,natuurlijkLuco/Alpine-racer schreef:Als ze alles in de motor stoppen hebben ze er niet veel ingestopt gezien de resultaten
volgens de kroeg pk berekening toch wel?

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Kroegpk's
Dat is toch het wielvermogen plus koppel bij elkaar optellen
Das mooi 705,9 kroegpk's voor mij, beat that
Dat is toch het wielvermogen plus koppel bij elkaar optellen

Das mooi 705,9 kroegpk's voor mij, beat that

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Luco/Alpine-racer schreef:Kroegpk's
Dat is toch het wielvermogen plus koppel bij elkaar optellen
Das mooi 705,9 kroegpk's voor mij, beat that




en dat x1,5 dan heb je je vooralsnog je koppel,dat ligt meestal hoger dan de pk's,of bereken je het anders volgens kroegpeekaas
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Nu jullie zo aan het rekenen zijn wil ik dan wel eens de beste en enige goede manier weten hoe je dan rekent naar krukas peekaa.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
verzin er 1 zou ik zeggne,zo komen de kroegpeekaas ook tot stand...Arno17 schreef:Nu jullie zo aan het rekenen zijn wil ik dan wel eens de beste en enige goede manier weten hoe je dan rekent naar krukas peekaa.

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
lol
Arno een diesel heeft altijd meer wielpk's dan krukaspk's.
Arno een diesel heeft altijd meer wielpk's dan krukaspk's.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Heren bedankt weer voor de gezellige ochtend en de goede organisatie!
Tot de volgende
Tot de volgende

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
het waren nog jonge gasjes,dus die drinken alleen bier-jo- schreef:het alcoholgehalte van je biertje x100
4% is niet veel....
Russische wodka,daar heb je pas wat aan...
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
owja.
7 pk en 28 nm meer voor handen in de toch al niet te zware en trage diezel...auto gaat als de brandweer.
Hopen dat er snel een update komt....
7 pk en 28 nm meer voor handen in de toch al niet te zware en trage diezel...auto gaat als de brandweer.
Hopen dat er snel een update komt....

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Zo te lezen was het gezellig heren. Volgende keer probeer ik ook te komen, óf met de Clio (zie een mooie grafiek van een RS172) of de opvolger.Arno17 schreef: Enne, de Clio RS 172/182 heeft toch ook iets van Vtec gedoe onder de kap?
De RS172/182 hebben ook een nokkenasverstelling bij ik meen 4200 toeren. Soort V-tec gedoe inderdaad

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Zo zie je maar weer Chris, iedereen wordt dom geboren.Had gehoop dat het niet zo erg zou zijn.....het tegendeel bewijst maar weer,maar het gaat hem hier heel duidelijk over kroeg pk's
als je de verhalen hoort van wat zijn wel niet onder de kap hebben....
Sommigen leren wat bij , anderen gaan de politiek in

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dan houd ik het er maar op, dat ik zaterdag wat heb bijgeleerd
Brandstofdrukregelaar met 3.8 bar (van Bosch) is gevonden

Brandstofdrukregelaar met 3.8 bar (van Bosch) is gevonden

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Fastchip schreef:Zo zie je maar weer Chris, iedereen wordt dom geboren.Had gehoop dat het niet zo erg zou zijn.....het tegendeel bewijst maar weer,maar het gaat hem hier heel duidelijk over kroeg pk's
als je de verhalen hoort van wat zijn wel niet onder de kap hebben....
Sommigen leren wat bij , anderen gaan de politiek in

Jammer dat die kroegpk's wel altijd de boventoon voeren, die doen het goed op feesten en partijen.....gelukkig is de gast die met me mee was overtuigd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Het lijkt zeker niet op het Vtec systeem. Vtec schakelt tussen nokprofielen en is gepatenteerd door Honda.De RS172/182 hebben ook een nokkenasverstelling bij ik meen 4200 toeren. Soort V-tec gedoe inderdaad
De F4R-73X serie vervroegt de inlaatnokkenas 16 graden tussen 1600 - 6500 rpm, meer niet. Geen vervroeging dus of 16 graden vervroeging.
Laatst gewijzigd door Fastchip op ma 22 nov 2010 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hm.. dan heb ik ooit een waardeloze bron geraadpleegd
Maar hij schakelt dus constant, ik meende bij een bepaald toerental volledig over.
Weer wat geleerd 

Maar hij schakelt dus constant, ik meende bij een bepaald toerental volledig over.


Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90