DynoDag: 20 november 2010, FILMPJES & resultaten, pag 6

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Arco schreef:Die Honda's hebben wel aardig wat pk's in zo'n 1,6 (als dat zo is), maar wat je zegt, koppel is weinig ... Enne ... die decibelentest wil ik wel aangaan. :smile:
In de Integra type-R heeft volgens mij altijd een 1.8 gelegen met 190 pk, misschien dat de Japanse modellen wat andere motoren hadden.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dan heb ik dat verkeerd begrepen / gehoord... :p

Maar dat V-Tec gebeuren klinkt best leuk. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Iedereen bedankt voor hun komst naar de RR.
Jo+Chris wederom bedankt voor de Jups en de organisatie.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Vond het wel prachtig toen hij zei: je moet er maar eens met meerijden, je zal wat meemaken.
Wat zei je Jo ? Ik heb m'n 'anti-G suit' niet bij me vandaag, dus laat maar.. :lol:
http://en.wikipedia.org/wiki/G-suit
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

was een interessante dag.
wij hebben ons goed vermaakt (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ze hebben die gtt van joost al bij 5500rpm afgekapt???
beetje vroeg of vanwege pingelen???
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hoe waren die Honda-mannen verzeild geraakt in Goes? Of was dat vooraf al afgesproken?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Fastchip schreef:Iedereen bedankt voor hun komst naar de RR.
Jo+Chris wederom bedankt voor de Jups en de organisatie.
Wederzijds (Y)
Fastchip schreef:Wat zei je Jo ? Ik heb m'n 'anti-G suit' niet bij me vandaag, dus laat maar.. :lol:
http://en.wikipedia.org/wiki/G-suit
:lol:
mark 5t schreef:ze hebben die gtt van joost al bij 5500rpm afgekapt???
beetje vroeg of vanwege pingelen???
Het werd te gevaarlijk, de druk is ook verminderd tov de vorige keer en Joost had de sproeier verkleint.
Merijn schreef:Hoe waren die Honda-mannen verzeild geraakt in Goes? Of was dat vooraf al afgesproken?
Das via Christiaan gegaan maar die gasten hadden niks op voorhand betaald en gingen ervan uit dat die niet zouden komen. Toen stonden ze plots op de stoep en na ons eigen programma te hebben afgewerkt hebben we ze erbij genomen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Robke schreef:
Arco schreef:Die Honda's hebben wel aardig wat pk's in zo'n 1,6 (als dat zo is), maar wat je zegt, koppel is weinig ... Enne ... die decibelentest wil ik wel aangaan. :smile:
In de Integra type-R heeft volgens mij altijd een 1.8 gelegen met 190 pk, misschien dat de Japanse modellen wat andere motoren hadden.
Arco schreef:Dan heb ik dat verkeerd begrepen / gehoord... :p

Maar dat V-Tec gebeuren klinkt best leuk. (Y)
de eerste, zogenaamd hele snelle, die schijte-arm liep had een 1.8 integra blok a la japonnais laten overkomen.

Die andere was een 1.6 vtec. Ik weet niet of er mensen zijn die er in mei bij waren maar toen was er een collega van Maarten bij met die rode civic. Die liep met de std 1.6 en minimale mods naar 160 pk. Kan ik nu zeggen dat die kerel met zen 1.8 op zen japans is afgezopen of zal het de bank weer zijn die zuigt ? :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Gewoon een kutbank is het, mijn cafepk's staan niet op de uitdraai :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit, je hebt geen vrienden dus gaat ook niet op café. :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

-jo- schreef:
Robke schreef:
Arco schreef:Die Honda's hebben wel aardig wat pk's in zo'n 1,6 (als dat zo is), maar wat je zegt, koppel is weinig ... Enne ... die decibelentest wil ik wel aangaan. :smile:
In de Integra type-R heeft volgens mij altijd een 1.8 gelegen met 190 pk, misschien dat de Japanse modellen wat andere motoren hadden.
Arco schreef:Dan heb ik dat verkeerd begrepen / gehoord... :p

Maar dat V-Tec gebeuren klinkt best leuk. (Y)
de eerste, zogenaamd hele snelle, die schijte-arm liep had een 1.8 integra blok a la japonnais laten overkomen.

Die andere was een 1.6 vtec. Ik weet niet of er mensen zijn die er in mei bij waren maar toen was er een collega van Maarten bij met die rode civic. Die liep met de std 1.6 en minimale mods naar 160 pk. Kan ik nu zeggen dat die kerel met zen 1.8 op zen japans is afgezopen of zal het de bank weer zijn die zuigt ? :lol:
Ik denk het laatste ... :wink:

Komen die extra pk's bij zo'n Honda-blok voornamelijk door het hele V-Tec gebeuren ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Jups, zo'n Vtec doet het aardig.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Komt bij dat die ene gast buiten stond te praten met Chris en ik door even bij kwam staan en naar de specs vroeg van die dingen, de 2 snelle jongens zaten allebei op de 200+ pk....minstens.

Ik vroeg toen of ze dit al eens hadden getest op een rollenbank....neen dus en vandaag zou het gaan gebeuren.

Chris en ik zeiden toen in koor:

Kijken wat er van over blijft dan zo direct..... :p

Enne, de Clio RS 172/182 heeft toch ook iets van Vtec gedoe onder de kap?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Voor de mensen die het leuk vinden wat filmpjes.

@ Steven, nog steeds weinig sensatie, dus besteed je tijd beter... :p

















Je had hem al gevonden zag ik Arie... :lol:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Fastchip schreef:Iedereen bedankt voor hun komst naar de RR.
Jo+Chris wederom bedankt voor de Jups en de organisatie.
Graag gedaan,altijd leuk om te doen,en mee te maken.


Die civics komen van vlissingen (gaan ook onder de naam 0118 racin,erg orgineel),en daarom heeft heel vlissingen het ook over
"die k*t civics" de mannen krijgen het zelfs zover dat ze in de kranten staan met het racen,het testosteron gehalte is ook skyhigh bij die gasten
zelf bij de bank zaten ze al te loeren tegen wie ze willen "racen"

Had gehoop dat het niet zo erg zou zijn.....het tegendeel bewijst maar weer,maar het gaat hem hier heel duidelijk over kroeg pk's
als je de verhalen hoort van wat zijn wel niet onder de kap hebben....
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ow laat ze eens naar het circuit komen dan, kunnen we kijken hoeveel bochten ze halen zonder de vangrail in te ketsen :lol: :lol:

Ik zet in op vierde bocht :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:Ow laat ze eens naar het circuit komen dan, kunnen we kijken hoeveel bochten ze halen zonder de vangrail in te ketsen :lol: :lol:

Ik zet in op vierde bocht :D
ik gok op 2e :p

want ik weet dat die alles in de motor stoppen,en niks in
de ophanging en remmerij,die 1,6 die op de bank stond,had nog standaard
remmen onder zitten,die waren net zo klein,als niet kleiner,dan mijn remmen.

zeker in de bochten zou ik wel een poging willen wagen met die 1,6 van mij.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Als ze alles in de motor stoppen hebben ze er niet veel ingestopt gezien de resultaten :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:Als ze alles in de motor stoppen hebben ze er niet veel ingestopt gezien de resultaten :lol:
jawel,natuurlijk

volgens de kroeg pk berekening toch wel? :p
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Kroegpk's

Dat is toch het wielvermogen plus koppel bij elkaar optellen :grin:

Das mooi 705,9 kroegpk's voor mij, beat that :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:Kroegpk's

Dat is toch het wielvermogen plus koppel bij elkaar optellen :grin:

Das mooi 705,9 kroegpk's voor mij, beat that :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol:

en dat x1,5 dan heb je je vooralsnog je koppel,dat ligt meestal hoger dan de pk's,of bereken je het anders volgens kroegpeekaas
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Nu jullie zo aan het rekenen zijn wil ik dan wel eens de beste en enige goede manier weten hoe je dan rekent naar krukas peekaa.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Arno17 schreef:Nu jullie zo aan het rekenen zijn wil ik dan wel eens de beste en enige goede manier weten hoe je dan rekent naar krukas peekaa.
verzin er 1 zou ik zeggne,zo komen de kroegpeekaas ook tot stand... :p
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

het alcoholgehalte van je biertje x100
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

lol

Arno een diesel heeft altijd meer wielpk's dan krukaspk's.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Heren bedankt weer voor de gezellige ochtend en de goede organisatie!
Tot de volgende :p
Cleaned Style
Projecttopic
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

-jo- schreef:het alcoholgehalte van je biertje x100
het waren nog jonge gasjes,dus die drinken alleen bier
4% is niet veel....

Russische wodka,daar heb je pas wat aan...
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

owja.

7 pk en 28 nm meer voor handen in de toch al niet te zware en trage diezel...auto gaat als de brandweer.

Hopen dat er snel een update komt.... :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Arno17 schreef: Enne, de Clio RS 172/182 heeft toch ook iets van Vtec gedoe onder de kap?
Zo te lezen was het gezellig heren. Volgende keer probeer ik ook te komen, óf met de Clio (zie een mooie grafiek van een RS172) of de opvolger.


De RS172/182 hebben ook een nokkenasverstelling bij ik meen 4200 toeren. Soort V-tec gedoe inderdaad (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Had gehoop dat het niet zo erg zou zijn.....het tegendeel bewijst maar weer,maar het gaat hem hier heel duidelijk over kroeg pk's
als je de verhalen hoort van wat zijn wel niet onder de kap hebben....
Zo zie je maar weer Chris, iedereen wordt dom geboren.
Sommigen leren wat bij , anderen gaan de politiek in :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dan houd ik het er maar op, dat ik zaterdag wat heb bijgeleerd :smile:

Brandstofdrukregelaar met 3.8 bar (van Bosch) is gevonden :yum:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Fastchip schreef:
Had gehoop dat het niet zo erg zou zijn.....het tegendeel bewijst maar weer,maar het gaat hem hier heel duidelijk over kroeg pk's
als je de verhalen hoort van wat zijn wel niet onder de kap hebben....
Zo zie je maar weer Chris, iedereen wordt dom geboren.
Sommigen leren wat bij , anderen gaan de politiek in :D
(Y)

Jammer dat die kroegpk's wel altijd de boventoon voeren, die doen het goed op feesten en partijen.....gelukkig is de gast die met me mee was overtuigd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

De RS172/182 hebben ook een nokkenasverstelling bij ik meen 4200 toeren. Soort V-tec gedoe inderdaad
Het lijkt zeker niet op het Vtec systeem. Vtec schakelt tussen nokprofielen en is gepatenteerd door Honda.
De F4R-73X serie vervroegt de inlaatnokkenas 16 graden tussen 1600 - 6500 rpm, meer niet. Geen vervroeging dus of 16 graden vervroeging.
Laatst gewijzigd door Fastchip op ma 22 nov 2010 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hm.. dan heb ik ooit een waardeloze bron geraadpleegd :lol:

Maar hij schakelt dus constant, ik meende bij een bepaald toerental volledig over. :) Weer wat geleerd :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Plaats reactie