Restauratie 5GT Turbo / Nieuwe Clio erbij

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Merijn schreef:Effe de originele achterlampen erin en verder niks meer aan doen! (Y)
mwahh effe paar verse ''luxe'' kentekenplaatjes staat um ook niet verkeerd :D (Y)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat gezever over die platen altijd :lol:
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Haha, luxe platen zien er wel altijd mooier uit.
Maar dat komt nog wel een keertje :lol:
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik hou niet van groen maar dit ziet er wel heel netjes uit :worship:

Mooie foto's ook (Y)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Nette foto's :worship: Ik zou alleen weer de originele achterlichten monteren voor het contrast.
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ben er nog niet helemaal uit over de achterlichten, er komt nog zowiezo een andere spoiler achterop de klep.
Maar kan hem niet zo snel vinden.
Verder komt er nog steeds die 16v happert erop. Daarna is de Clio af 8)
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Naast die van Richard (Cliogek) de mooiste clubauto wat mij betreft.
:worship: Prachtige foto's door Marjolein (Y)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Netjes geworden die wielen, en ik maar poetsen voordat ik die dingen verkocht. :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

paratroeper schreef: Verder komt er nog steeds die 16v happert erop. Daarna is de Clio af 8)
Ga je dan afstappen van de phase 3 look, of ga je die happer in deze motorkap lassen?

Mooie foto's! (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Kun je die makkelijk ombouwen naar ph1/2 dan?
Persoonlijk ben ik niet zo'n clioI phIII fan en vraag me af of een 16v happer hier leuk op gaat staan.
Hij ziet er verder gewoon net uit zo al moet ik een beetje wennen aan de goud/groen combi.....
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ik ben ook geen Phase III fan, maar ik vind het bij deze auto juist wel goed staan. Nu heb je wat aparts, anders ben je een van de velen. Lekker zo laten wat mij betreft :beer:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou er ook geen happer opzetten... Dat is niet zo mooi, zonder de verbrede schermen, als je het mij vraagt. En als je die er wel op zet, dan zijn de achterschermer weer zo iel.

Ach ja, lekker goed wat je wilt natuurlijk. :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Tom schreef:Kun je die makkelijk ombouwen naar ph1/2 dan?
ik dacht dat het alleen de lampen en motorkap was, schermen zijn gelijk en de bumper hoeft niet veranderd te worden (nogmaals als ik het goed heb). (D)

16v motorkap heeft verder niet mijn voorkeur, ik zou zeggen wees een origineel. :wink:
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Ziet er best dik uit hoor met een 16v motorkap:
http://www.youtube.com/watch?v=oA4AagAR ... ure=fvwrel
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Clio1985 schreef:Ziet er best dik uit hoor met een 16v motorkap:
http://www.youtube.com/watch?v=oA4AagAR ... ure=fvwrel
You don't get my point.... :wink:

Maar de grijze op de film heeft er wel 16v voorschermen op staan, en dat maakt een verschil. :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Maar je ziet dan ook direct (duidelijk) Merijn zijn punt. Mijn idee als je een 16v wilt............> koop er een :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Had het over het punt dat een 16v kap best dik staat, de reactie was niet gericht specifiek op jou :p
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

idd staat zeker goed, ik heb hem ook op m'n oude RSi gehad...

[img]http://i180.photobucket.com/albums/x24/ ... rkoop2.jpg[/img]

[img]http://i180.photobucket.com/albums/x24/ ... eclios.jpg[/img]
Renault 19 1.8 16V Cabrio
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Netjes! (Y)
Cleaned Style
Projecttopic
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Staat zonder brede schermen ook wel leuk toch!
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Zo, moest ff alles lezen :p
Maar als ik een happert wil, wordt deze erop gelast / gelijmd ( zoals tegenwoordig de auto's zijn ).
Maar ik ben er nog niet overuit eerlijk gezegt. :)

Maar ik kom nog zowiezo op de RTC meet even naar de clubstand om nog me welkom pakketje op te halen ( ja nog steeds ) hopelijk tref ik een aantal van jullie daar om even een praatje te maken :smile:
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Vandaag is de Clio stuk gegaan.
Vanochtend nog op me werk geweest, toen naar huis om te eten.
En ik wil vanmiddag weggaan auto start en loopt op 2 a 3 cillinders.

Na enige tijd gemeten te hebben ben ik wel tot de conclusie gekomen dat de bougie's. bougie kabels en bobine goed zijn. De Bedrading is tevens ook oke :)
Er komt wel een heerlijke bezine lucht uit de uitlaat.
Maandag maar op mijn werk verder meten met de scope en dergelijke. :)

Maar het rare is; zekeringen zijn goed, en als de de bougie kabel van cillinder 1 eraf trek,blijft hij het zelfde lopen.
Dit gebeurt ook bij cillinder 4. Dus ik dacht meteen dar de bobine overleden was en ik had toevallig nog een bobine liggen thuis.
Maar dan doet hij nog steeds het zelfde (N)

Iemand enig idee?
Ik heb zelf zo vermoeden dat het ergens bij de ECU zit :(
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Hoe heb je uitgesloten dat het niet in de kabels zit? Verdelerkap en rotor al gewisseld?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zal je wellicht niet gewoon geen compressie hebben ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ik heb geen verdelerkap en rotortje :)
Maar vindt het raar, als ik van de cillinder 1 en 4 de bougie kabel eraf trek ( van de bougie )
hoor ik hem wel tikken, dus vonkt wel. maar haal ik hem er verder vandaan blijft de motor het zelfde lopen.

Dus het lijkt wel of de bougie's van 1 en 4 of de bobine spoel 1. of het zit in de aansturing. :(

Enja geen compressie hebben, dat moet ik op mijn werk testen :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Op 2 cil rijd ie ook :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heeft zo'n ding niet 4 bobines?

Verder als ie op 2-3 poten loopt, doet ie dat over de hele toerenrange of met hoge toeren wel op redelijk normaal op 4 pitten?
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

ja hij rijdt wel, maar af entoe een backfire van achter en wat rook :D
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

als ik gas geef geeft loopt ie wel netjes, maar dan hoor je ook nog dat ie niet lekker loopt :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hmm compressie zsm testen ja... toch als het 1 en 4 is, is het wel vreemd als ie opeens op beide compressieverlies zou hebben, 2&3 kunnen naar elkaar toe lekken, maar de kans is klein dat van 1 en 4 tegelijk een klep of zuiger smelt.
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ja precies, maar zo komt me vader thuis, heeft het zelfde motorblok.
Daar eens de kabels, bobine en de bougie's overztten, is kijken wat hij dan doet.

Toch erg dat je afhankelijk bent van een uitlees computer :(
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ben je niet!

Een gtt kan je toch ook niet uitlezen, zijn genoeg problemen en ook genoeg die opgelost worden :p
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ik kan er helaas nu niet achter komen op dit moment, een uitlees computer zou wel handig zijn :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Inderdaad eens een andere bobine proberen. die dingen gaan nog wel eens stuk. ding heeft toch multi-point injectie ? sowieso even checken of die injectoren dan wel meekomen. compressiemeten geeft ook altijd wel een nette indicatie. :)
Plaats reactie