Zeg nee tegen km heffing site is online

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
-jo-

geen zin om het allemaal te lezen. Maar weet wel 2 dingen die zeker zijn:

1: zeuren over de kosten die woonwerk verkeer meebrengen is absurd want die worden meestal door de werkgever betaald of er worden alternatieven aangeboden zoals abo's op openbaar verkeer.

2: emigreren, ok, maar niet naar België ! Niet dat ik jullie niet graag zie komen maar hier zijn ze ook bezig met km heffing...door jullie ! :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Woter, dat zeg ik toch, nu nog niet, maar de algemene voorwaarden zijn zo aangepast, want het staat er net iets anders.
Voorbeeldje
onder zodanige invloed van alcoholhoudende
dranken en/of enig bedwelmend of opwekkend
middel of geneesmiddel verkeerde, dat hij niet in
staat kon worden geacht het motorrijtuig naar
behoren te besturen, dan wel dat hem dit door de wet
of overheid is of zou zijn verboden
, dan wel indien de
bestuurder geweigerd heeft mee te werken aan een
ademtest, bloed- of urineproef of enig ander
onderzoek door daartoe bevoegde
overheidsbeambten;
Dikgedrukt kan zo worden gelezen dat als je 50 te hard rijdt je je rijbewijs kwijt bent en dus het voertuig niet mag besturen, die informatie is nu bijna niet te bewijzen, zometeen kastje uitlezen en je bent klaar.
Is misschien vergezocht, maar zoals de voorstellen er nu liggen magen bij een misdrijf de gegevens uit het kastje worden gebruikt.
En dan hebben we deze nog

veroorzaakt of ontstaan door het plegen van of
deelneming aan een misdrijf of poging daartoe door
de verzekerde
.
Dus je bent zometeen gewoon eerder de lul dan nu.
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op zo 22 nov 2009 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jacco-
Über-Spammer

http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/ ... troledrift

Ik ga me niet uitgebreid mengen in deze discussie, maar wat een stelletje naïevelingen zitten hier zeg :~
Zoals reeds door anderen aangegeven is, is er een veel simpelere en goedkopere manier om de vervuiler te laten betalen (want die kutsmoes wordt nu gebruikt), verwerken in de benzineprijs cq accijns...

Geen extra investeringen, geen gezeur om privacy en eventuele andere mogelijkheden, klaar...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:geen zin om het allemaal te lezen. Maar weet wel 2 dingen die zeker zijn:

1: zeuren over de kosten die woonwerk verkeer meebrengen is absurd want die worden meestal door de werkgever betaald of er worden alternatieven aangeboden zoals abo's op openbaar verkeer.

2: emigreren, ok, maar niet naar België ! Niet dat ik jullie niet graag zie komen maar hier zijn ze ook bezig met km heffing...door jullie ! :lol:
Jo als ik jouw eerste argument door moet rekenen betekent het dat ik in drie jaar 12 euro per uur meer moet gaan rekenen alleen maar voor de km heffing, dat kan nooit goed gaan, dat is te gek.
-jacco-
Über-Spammer

Niet echt handig om de economie weer aan te zwengelen :~
En owja... het gaat beter met de economie (S) |:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

-jacco- schreef:Niet echt handig om de economie weer aan te zwengelen :~
En owja... het gaat beter met de economie (S) |:
Dat bedoel ik :smile:
Robke
Car: Lexus IS250

@Jo: Met de 16 cent per kilometer die de meesten krijgen kom je tegenwoordig niet ver. In Nederland is de automobilist een gruwelijke melkkoe te denken aan accijnzen op brandstof en de achterlijke bpm. Ik krijg van mijn werkgever de maximale reiskosten die bij ons gegeven wordt en dat is net geen €140,- ik neem aan dat ik je niet hoef te vertellen dat ik daarmee redelijk quitte speel mits de brandstofprijzen niet nog veel verder zullen gaan stijgen.
Dichterbij het werk gaan wonen is bijna geen doen, als alleenstaande kun je tegenwoordig bijna niks meer kopen want een appartementje begint hier in de buurt pas vanaf €160.000,- waar dan nog aardig wat aan gesleuteld moet worden. Met een modaal inkomen van volgens mij iets van €32.000 bruto per jaar tegenwoordig kun je een hypotheek krijgen van maximaal misschien €150.000,-....

@Wouter: Ik ben toch van mening dat verzekringsmaatsachappijen over het algemeen toch heel erg moeilijk doen met uitkeren in voornamelijk letselschade claims.
Hoe komt het eigenlijk dat je premie berekend wordt naar de nieuwprijs en je bij TL alleen maar de dagwaarde terugkrijgt? Het zou veel eerlijker en realistischer zijn om dan ook naar dagwaarde te verzekeren toch?
robert001

quote" Heb je uitgezocht hoeveel handtekeningen je moet hebben voor er een reverendum gehouden moet gaan worden en of dit enig kans van slagen heeft? Hoe zijn de europeese wetgevingen hierover maw is het niet een europees besluit of een try out?
Kom overtuig me van je gelijk, hiermee overtuig je misschien nog wel een paar duizend andere mensen"
robert001

Ik ga die kastjes in china laten na bouwen, wat zal ik rijk worden lol
-jo-

Luco/Alpine-racer schreef: Jo als ik jouw eerste argument door moet rekenen betekent het dat ik in drie jaar 12 euro per uur meer moet gaan rekenen alleen maar voor de km heffing, dat kan nooit goed gaan, dat is te gek.
je zal niet anders kunnen, iedereen gaat het doen (van producent tot leverancier tot consument). Zoals ik het hier vernomen heb wordt het doorgerekent.
tutuur
Clubsponsor

wat een nutteloos gezeik allemaal hier...... hollanders moeten is niet zo mak zijn en gewoon keihard gaan demonstreren.....

kijk naar frankrijk, oke dat is iets wat over the top maar die gasten komen tenminste wel op voor hun belangen :~
-jacco-
Über-Spammer

Wouter de Wit schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:het enige doel van een verzekering is NIET of ZO MIN MOGELIJK uitbetalen.
Onzin, lariekoek en verjaardagsverhalen. (N)
Ervaringsdeskundige... Maar toch bedankt :p
(Sorry, heb het niet op verzekeringsmaatschappijen :wink: )
Heb het met de chamade tot 2 keer toe mee moeten maken :)

En nu to the point: Leasemaatschappijen beginnen ook al te mekkeren dat ze het willen gebruiken, hoe groot is dan de stap voor verzekeringsmaatschappijen? :)

Wouter de Wit schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:[Als je nu stomdronken iemand doodrijdt wordt er uitbetaald maar zal als het enigszins mogelijk is de verzekering de schade op de dader proberen te verhalen.
Dat is in de wet geregeld, en groot gelijk. Mensen die zoiets flikken mogen nooit meer in de auto van mij rijden.
Mee eens, auto en rijbewijs inleveren en nooit meer toelaten (Y)
robert001

Waar doel je dan op?
robert001

Welke Franse acties?
-jo-

tutuur schreef:wat een nutteloos gezeik allemaal hier...... hollanders moeten is niet zo mak zijn en gewoon keihard gaan demonstreren.....

kijk naar frankrijk, oke dat is iets wat over the top maar die gasten komen tenminste wel op voor hun belangen :~
ja en wat winnen ze derbij buiten een nat pak en een bloedneus (en tal van afgefikte autos ?)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:het enige doel van een verzekering is NIET of ZO MIN MOGELIJK uitbetalen.
Onzin, lariekoek en verjaardagsverhalen. (N)
Luco/Alpine-racer schreef:[Als je nu stomdronken iemand doodrijdt wordt er uitbetaald maar zal als het enigszins mogelijk is de verzekering de schade op de dader proberen te verhalen.
Dat is in de wet geregeld, en groot gelijk. Mensen die zoiets flikken mogen nooit meer in de auto van mij rijden.
Klopt, alleen is te hard rijden ook een misdrijf en kunnen ze zometeen door 1 druk op de knop ook naar boven halen
tutuur
Clubsponsor

-jo- schreef:
tutuur schreef:wat een nutteloos gezeik allemaal hier...... hollanders moeten is niet zo mak zijn en gewoon keihard gaan demonstreren.....

ja en wat winnen ze derbij buiten een nat pak en een bloedneus (en tal van afgefikte autos ?)
ik heb geen id wat ze er mee bereiken maar dat volk doet tenminste niet alsof hun neus bloed wat hier in NL wel al jaren lang gedaan word.....
Riël
Über-Spammer

Dan doe wat?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor

Riël schreef:nee alleen maar schreeuwen en een petitie tekenen dat is pas lui en onhandig. Ik ga liever met zoveel mogelijk mensen de discussie hierover aan eerlijk gezegd. 1100 is gewoon BAR en BAR weinig en slaat kant noch wal.
:~
robert001

Welke "Gasten" gaat dit over ?een handje vol plunderende relschoppers die autos van onschuldiggen in de fik steken en proletarisch winkelen??
Dat willen we hier toch niet weer? en wees nou eerlijk wat bereikt de gewone hardwerkende man of vrouw hier nu mee?, Die is tegenwoordig blij als hij zijn vaste lasten kan betalen,demonstreren, staken en rellen kan nu toch alleen maar door ambtenaren,werklozen studenten/scholieren en anderen die het zich kunnen permiteren een dag niet te werken.Als ik dus ergens mijn stem aangeef moet dat dus wel iets zijn waar de actie kans van slagen heeft zoals ik dit al eerder heb vermeld. nogmaals in hoe verre is het rekening rijden nog wel tegen te houden?

Ik hoop wel dat ieder die deze discussie volgt er over gaat nadenken wat de gevolgen zouden kunnen zijn,wat je er verder mee doet moet iedereen zelf bepalen..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Robert, schijnbaar lees je ook niet goed.
Voorstel is nog niet definitief omdat het nog door de eerste en tweede kamer moet, dus je stem laten horen heeft nu nog zin.
robert001

Luco jij geeft steeds het halve antwoord, wat is europees hierover besloten?,hoeveel stemmen zijn er nodig het tegen te kunnen houden??Dit is nu wat ik bedoel als ik me ergens voor wil inzetten doe ik mijn huiswerk ik moet meerdere keren om een andwoord vragen. kom overtuig me...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Europees zijn ze nog bezig of dit wel kan, maar ja ze hebben er hier toch schijt aan :D .
40.000 zijn er nodig voor een referendum, maar omdat het een belasting is kan je geen referendum afdwingen.
Maar belangrijk is om je stem te laten horen zodat sommige politici zich ervoor in gaan zetten, dan kan er nog van alles gebeuren.
Als we zwijgen en bukken weten we zeker dat het erdoorgeramt wordt.
Garanties krijg je echter niet.
Er kan een partij van gedachten veranderen als ze zien dat het veel stemmen kan gaan kosten.

Rekening rijden op zich is niks mis mee en hoeft ook niet tegen gehouden te worden, alleen de manier waarop en hoe de kosten verdeeld worden is het belangrijkste probleem.

Oplossing, europees regelen in de benzineprijs, daar moet de politiek zich sterk voor maken.
robert001

Now we are talking!! wie zet zich als grootste partij in tegen dit plan?
Wie is woordvoerder voor deze tegen actie? maw waar kan je het beste je tegen stem deponeren?
-jo-

geen enkele politicus zal zijn nek durven uitsteken, zoals je zelf aanhaalt, het is een belasting. Diegene die het wel aandurft tekent zowieso het einde van zijn/haar politieke carriere.

We spreken wel over "europa" maar als puntje bij paaltje komt is het nog steeds ieder voor zich. Meest recente voorbeeld is de "Opel kwestie". Duitsland legt de meeste centen op tafel,weliswaar overheidsgeld (lees belastingsgeld) dus die krijgen hun zin.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

robert001 schreef:Now we are talking!! wie zet zich als grootste partij in tegen dit plan?
Wie is woordvoerder voor deze tegen actie? maw waar kan je het beste je tegen stem deponeren?
VVD
PVV
SP

http://www.redonzeprivacy.nl
http://www.kilometerheffing-nee.nl
http://www.kilometerheffingnoway.nl
Onderste is van de VVD
De VVD wil een einde maken aan dit idiote plan. Help ons doorbij door hier uw naam, woonplaats en e-mailadres achter te laten. VVD-Tweede Kamerlid Charlie Aptroot zal alle steunbetuigingen aan minister Eurlings aanbieden.
Calavera

En wie zegt dat onze gegevens die daar achtergelaten wordt, niet gebruikt wordt voor doeleinden zoals nakijken of je wegenbelasting nu al betaald is ? lol...
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Hoe zit het eigenlijk met motorfietsen?
Tom
Moderator
Car: MB

Die blijven voor zover ik weet (nog) vrij van een heffing. Evenals het dwaze idee oldtimers niet te laten betalen.

Over de motoren werd al gespeculeerd dat het aantal dodelijke ongevallen dan wel weer toe zal nemen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator

-jacco- schreef:http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/ ... troledrift

Ik ga me niet uitgebreid mengen in deze discussie, maar wat een stelletje naïevelingen zitten hier zeg :~
Zoals reeds door anderen aangegeven is, is er een veel simpelere en goedkopere manier om de vervuiler te laten betalen (want die kutsmoes wordt nu gebruikt), verwerken in de benzineprijs cq accijns...

Geen extra investeringen, geen gezeur om privacy en eventuele andere mogelijkheden, klaar...
Als je goed gelezen had zitten hier nationaal nog al wat nadelen aan. Zoals luco aangeeft is dit Europees wellicht een idee. Enkel zal de overheid dan de mogelijkheid missen tijd en traject te belasten.
-jacco-
Über-Spammer

Tom schreef:
-jacco- schreef:http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/ ... troledrift

Als je goed gelezen had zitten hier nationaal nog al wat nadelen aan. Zoals luco aangeeft is dit Europees wellicht een idee. Enkel zal de overheid dan de mogelijkheid missen tijd en traject te belasten.
Als je goed leest zie je in mijn tekst nergens nationaal staan :wink:

Tijd en traject om NOG meer te cashen ja...
De extra kosten zullen zoveel mogelijk doorbelast worden, een echte bevordering van de huidige economische situatie :~
Er zijn al meerdere onderzoeken geweest waaruit blijkt dat mensen bereid zijn te veranderen: door te belonen.
Tom
Moderator

:lol: :lol: daar trapt een hond in ja, een mens (nou ja, sommigen) heeft een iets hoger IQ als een labrador.

STRAFFEN: km tarief x buiten de spits en x plus toeslag in de spits
BELONEN: Hele dag km tarief x plus toeslag en de toeslag terug buiten de spits.

Zie jij een verschil?
-jacco-
Über-Spammer

tutuur
Clubsponsor

als ze nou gewoon in de spits bij drukke steden gaan heffen heb ik er geen problemen mee....

naar die bestemmingen rijd genoeg openbaar vervoer alleen zijn we te lui om daar gebruik van te maken...(uitzonderingen daar gelaten)

vind het een beetje onzin dat iedereen die ook niet deelneemt aan die drukte en ongelukken er voor moet boeten...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

tutuur schreef:als ze nou gewoon in de spits bij drukke steden gaan heffen heb ik er geen problemen mee....

naar die bestemmingen rijd genoeg openbaar vervoer alleen zijn we te lui om daar gebruik van te maken...(uitzonderingen daar gelaten)

vind het een beetje onzin dat iedereen die ook niet deelneemt aan die drukte en ongelukken er voor moet boeten...
Ook gelul hoor.
Ik moet vaak op nieuwbouwlocaties zijn waar nog geen openbaar vervoer is, en als je dan de eerste woning om 08.00 uur op moet leveren kan ik er nooit op tijd zijn met het ov.
En ik ben niet de enige die daarmee zit, qua strattijd en locatie.
Zou ik kantoorwerk hebben wist ik het wel, thuiswerken, zoveel mogelijk.
Plaats reactie