ACT: Ondersteltechniek
-
- Car: R19.R
Burp 

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Bij mijn 19 16V raak ik echt nergens (merkbaar) de eindaanslag, ook niet in de Karussel bijvoorbeeld op de Ring, wat overigens wel gebeurd met de Monroe 16V schokbrekers onder de Clio 1.4 (!) met -60mm GT Turbo veren. de Gele koni's zijn maar heel iets korter, bij de originele schokbrekers zit de veer net los genoeg om naast de schotel te kunnen vallen en bij de Koni's zitten ze echt net vast uitgeveerdJean-Paul-S schreef:Heb zo het vermoeden dat een std demper met flinke verlaging zo goed als op z'n eind zit.
Heb nu een set andere dempers liggen welke +-3cm langer zijn dan de std dempers. Als ik genoeg ruimte overhoud kan ik de dempers nog wat lager schroeven, afhankelijk van hoeveel extra ruimte ik nodig heb voor de veerweg.

Ik kijk wel uit.. 't is nog steeds weekendJean-Paul-S schreef:Laat hem nou niet rennen, een 16v stang is 23![]()

-
- Contacteer:
Waarvoor? Dat wij ons wel uitleven in het weekend?Jean-Paul-S schreef:Schaam jullie

Precies, gezondheid!Maarten-Jan schreef:Burp

Whaha, ben je door de weeks dan niet zo lui?Ronald1916V schreef:Ik kijk wel uit.. 't is nog steeds weekendJean-Paul-S schreef:Laat hem nou niet rennen, een 16v stang is 23![]()

-
- Über-Spammer
Hmm,Ronald1916V schreef:Bij mijn 19 16V raak ik echt nergens (merkbaar) de eindaanslag, ook niet in de Karussel bijvoorbeeld op de Ring, wat overigens wel gebeurd met de Monroe 16V schokbrekers onder de Clio 1.4 (!) met -60mm GT Turbo veren. de Gele koni's zijn maar heel iets korter, bij de originele schokbrekers zit de veer net los genoeg om naast de schotel te kunnen vallen en bij de Koni's zitten ze echt net vast uitgeveerdJean-Paul-S schreef:Heb zo het vermoeden dat een std demper met flinke verlaging zo goed als op z'n eind zit.
Heb nu een set andere dempers liggen welke +-3cm langer zijn dan de std dempers. Als ik genoeg ruimte overhoud kan ik de dempers nog wat lager schroeven, afhankelijk van hoeveel extra ruimte ik nodig heb voor de veerweg.![]()
Ik kijk wel uit.. 't is nog steeds weekendJean-Paul-S schreef:Laat hem nou niet rennen, een 16v stang is 23![]()
het gaat zich bij mij om de achterkant, waar ik een setje cup megane dempers voor heb via Gerry. Om ze passend te krijgen zou ik ze helemaal uit moeten schroeven waardoor de demper verder inelkaar zakt. Er blijft dan +-4cm zuigerstang over wanneer de bumpstop eruit is. Stel het geval dat je dan een jump maakt, hangt de veer los te bungelen.
Vandaar dat ik benieuwd was hoeveel cm zuigerstang overblijft bij een clio die flink verlaagt is. Wellicht is het interessanter om de bevestiging in de carros wat op te schuiven om wel de lengte goed ertussen te krijgen

Mijn weekend bestaat uit 2 werkdagen, dus op die manier leef ik me wel uitWaarvoor? Dat wij ons wel uitleven in het weekend?

-
- Über-Spammer
Leer eens wat manierenMaarten-Jan schreef:Burp

-
Oops
pardon 

-
- Contacteer:
Sja, dat maak je er zelf van.Jean-Paul-S schreef:
Mijn weekend bestaat uit 2 werkdagen, dus op die manier leef ik me wel uit![]()

Ach ik werk ok op zaterdags en alleen zondags vrij.

-
- Contacteer:
Het begint zo langzamerhand te kriebelen, jammer dat het nu zo koud buiten is, maar volgens wilco was bochtjes nemen erg leuk, dus kan niet wachten op de schakelrubbers, kan ik zelf gaan rijden. 

-
Niet direct in de poeier rijden he 

-
Dan ben je wel meteen van alle problemen afMaarten-Jan schreef:Niet direct in de poeier rijden he

-
Kan ie mooi een 16V halen 

-
Heb nog wel een mooie te koop voor 't juiste bedragMaarten-Jan schreef:Kan ie mooi een 16V halen

-
500 euro 

-
Voor de wielen ?Maarten-Jan schreef:500 euro

-
Incl. semis ?
deal 

-
PrimaMaarten-Jan schreef:Incl. semis ?![]()
deal

-
Nee, klinkt alsof ik me op m'n financieringsbeding moet beroepen 

-
- Contacteer:
Van die banden is niet veel over nee.

Nee dat zal niet gebeuren, zeker in de winter rustig aan, van de zomer maar eens uittesten op een leeg industrie terrein.Maarten-Jan schreef:Niet direct in de poeier rijden he

Ronald1916V schreef:Dan ben je wel meteen van alle problemen afMaarten-Jan schreef:Niet direct in de poeier rijden he

Das waar.Maarten-Jan schreef:Kan ie mooi een 16V halen

Jij verkoopt die van jouw toch niet.Ronald1916V schreef:Heb nog wel een mooie te koop voor 't juiste bedragMaarten-Jan schreef:Kan ie mooi een 16V halen![]()

-
Voor 't juiste geld is alles te koopJoopieboy schreef:Van die banden is niet veel over nee.
Nee dat zal niet gebeuren, zeker in de winter rustig aan, van de zomer maar eens uittesten op een leeg industrie terrein.Maarten-Jan schreef:Niet direct in de poeier rijden he
Ronald1916V schreef:Dan ben je wel meteen van alle problemen afMaarten-Jan schreef:Niet direct in de poeier rijden he
Jij verkoopt die van jouw toch niet.Ronald1916V schreef:Heb nog wel een mooie te koop voor 't juiste bedragMaarten-Jan schreef:Kan ie mooi een 16V halen![]()
-
Dat barrel? met een vorige eigenaar die hem flink af heeft getrapt, die is een keer 500 waard..Ronald1916V schreef:Voor 't juiste geld is alles te koopJoopieboy schreef:Van die banden is niet veel over nee.
mijn 5je gaat ook op MP, 5000 euro ga ik er voor vragen, is standaard tegenwoordig..

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Moest inderdaad behoorlijk wat geld in om 'm in fatsoenlijke staat te krijgen ja, tjonge jonge wat een achterstallig onderhoudMartijn Kool schreef:Dat barrel? met een vorige eigenaar die hem flink af heeft getrapt, die is een keer 500 waard..Ronald1916V schreef:Voor 't juiste geld is alles te koopJoopieboy schreef:Van die banden is niet veel over nee.
mijn 5je gaat ook op MP, 5000 euro ga ik er voor vragen, is standaard tegenwoordig..

-
- Contacteer:
Achterstallig onderhoud, dat klopt ja, afgelopen week is er niks aan gerepareerd toch? 

-
Hehe.. even dimmen jij.. 't is geen 1.4 Energy heJoopieboy schreef:Achterstallig onderhoud, dat klopt ja, afgelopen week is er niks aan gerepareerd toch?

-
- Contacteer:
Die staat om de maand wel stil haha. 

-
heb mijn auto ook stil staan nu, mis het schakelstangrubberhoesjeJoopieboy schreef:Die staat om de maand wel stil haha.
vorige maand had ik last van mijn asbaklampje gezien deze het niet deed, toen ook maar ff stil gezet..
lijken wel renault kwalen, toch maar is kijken naar een volvo ofzo

sorry sjoop, kon het niet laten.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Martijn Kool schreef:heb mijn auto ook stil staan nu, mis het schakelstangrubberhoesjeJoopieboy schreef:Die staat om de maand wel stil haha.
vorige maand had ik last van mijn asbaklampje gezien deze het niet deed, toen ook maar ff stil gezet..
![]()

-
- Contacteer:
Haha.Martijn Kool schreef:heb mijn auto ook stil staan nu, mis het schakelstangrubberhoesjeJoopieboy schreef:Die staat om de maand wel stil haha.
![]()

Achja, ik doe het mezelf aan.

En hij heeft niet stil gestaan met dat lampje hoor.

Johan, ook nog Bilsteins achter nodig? http://link.marktplaats.nl/305712140
-
- Contacteer:
Dat zijn de b4's, de gewone standaard vervangings dempers, ik heb de b6 nodig of de b8 (ingekorte zoals voor) als ze die ook voor achteren hebben.
Wel bedankt voor het in de gaten te houden.
Als ik de 8v variant van de b6 of b8 voor achteren vind ben ik een van de eerste denk ik die zal reageren haha.
Wel bedankt voor het in de gaten te houden.

Als ik de 8v variant van de b6 of b8 voor achteren vind ben ik een van de eerste denk ik die zal reageren haha.

Ik ben op zoek naar nieuwe schokdempers voor mijn gt. Bilstein heeft de b6 serie voor een gt. Zijn deze veel beter dan bv een schroefset van FK http://www.carfantasy.nl/fk-fk-silverli ... 52653.html?
bilstein rules big time.
is echter wel erg hard dus als je er alleen mee op de openbare weg rijdt iets minder geschikt .
tenzij je zoals ik dat totaal geen probleem vindt.

is echter wel erg hard dus als je er alleen mee op de openbare weg rijdt iets minder geschikt .
Ik vind de wegligging het belangrijkst en zoveel km's rijd ik er toch niet meemark 5t schreef:bilstein rules big time.![]()

-
- Contacteer:
Over dat stug hoor je veel wisselende verhalen trouwens, ik weet niet of er tussen de verschillende modellen auto's nog verschil zit qua stugheid met de bilsteins, maar goed. Zelf ook bewust voor bilstein gekozen na wat advies her en der. 
En ik heb trouwens gewoon standaard verlagingsveren, er zijn er die wat verder inveren als anderen, sommigen zijn wat stugger, het is maar net wat je wilt. Zelf wou ik erg laag, dus de bilstein b8s die 3cm korter zijn dan de b6 serie en veren die officieel 4cm verlagen maar toch niet iets verder inzakken.

En ik heb trouwens gewoon standaard verlagingsveren, er zijn er die wat verder inveren als anderen, sommigen zijn wat stugger, het is maar net wat je wilt. Zelf wou ik erg laag, dus de bilstein b8s die 3cm korter zijn dan de b6 serie en veren die officieel 4cm verlagen maar toch niet iets verder inzakken.

B8's krijg ik nergens gevonden voor de gt. Heb bij Biesheuvel gevraagd wat er was voor de gt en die kon enkel B4 en B6 vinden. En omdat ik hem voor nog wat verder wil verlagen zat ik ook aan een schroefset te denken. Maar kwa demping is Bilstein dus veel beter.
Ik kijk even hier maar vind geen B6 of B8 voor de R5. http://www.doppler-fahrzeugtechnik.de/b ... og2008.pdf