GTT-Patrick de ND-ZJ-94 Midnight blue foto's
Dat zal wel lukken,..moet alleen even kijken want er zijn wat delen waar ik niet wijs uit komPatrickG schreef:Ziet er goed uit man. Succes met het re-assemblen

Maar als ik eens bij mijn moeder ben van de zomer kom rij ik wel eens door lisse

Mijn moeder woont in Vogelenzang dus is niet zo ver
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Ach is Hillegom zo verkeerd, ik heb er op school gezetenWouter de Wit schreef:Hillegom wil je niet komen.
Gelukkig dat de meeste mensen hier niet weten wat Vogelenzang nog meer is behalve een klein dorpje

Ja en Vogelenzang,.... Jeroen van der Boom

-
Heb jij op school gezeten?

Ja Marcel is goed, kom gewoon wat eerder en dan kun je op het gemak eens kijken wat we hier aan het doen zijnoldskool schreef:zal 11 Dec. wel ff eerder aanryden thuis om eens van very dichtby te kunnenen bekyken dat blauwe monster.
Ehhh ja Willeon,..... ik heb op school gezeten............al heb ik me altijd afgevraagd wat ik er deed

De leraar(en) ook trouwens

Jij. bent anders ook heel goed bezigMerijn schreef:Goed bezig, Pat!![]()
Erg vet!

Ik heb gisteren de schijven achter vernieuwd incl.nieuwe lagers en nieuwe blokken.
Strippen op de voor bumper geplakt, maar het is even wachten tot dinsdag dat ze me de onderdelen komen brengen dat ik kna gaan af monteren.
Moet wel nog even zien dat ik die pennetjes voor de zij/skirt erop krijg, heeft er iemand tips waar ik op moet letten en hoe te doen?
Ook wil ik de boel daar goed beschermen tegen de roest.
Je bedoelt die popnagels? Da's geen fijn werkje... 
Kijk heel goed dat je ze niet te hoog monteert! Meet het heel goed uit, want als ze te hoog zitten, is er bijna niks meer aan te doen. Beter iets te laag, dan te hoog, want je zet de skirt toch vast aan de onderste dorpelrand.
Enneh, behandel de dorpels goed met tectyl of was als je er in geboord hebt. Liefst gewoon helemaal volblaffen met die rommel!

Kijk heel goed dat je ze niet te hoog monteert! Meet het heel goed uit, want als ze te hoog zitten, is er bijna niks meer aan te doen. Beter iets te laag, dan te hoog, want je zet de skirt toch vast aan de onderste dorpelrand.
Enneh, behandel de dorpels goed met tectyl of was als je er in geboord hebt. Liefst gewoon helemaal volblaffen met die rommel!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Maatvoering moet precies zijn om ze er in te kunnen passen.Patrick schreef:Oké, dat is al een goeie.Niet te hoog monteren, maar wat is er dan zo vervelend aan om die te doen?
b.t.w ik weet niet of je de originele renault popnagels hebt gekocht, bij de mijne zitten de clips met gewone popnagels vast zonder problemen.

Project: GTT Blue Sport
Nou, je kunt niet helemaal uittekenen hoe ze zouden moeten komen. Het valt namelijk volledig achter de skirt weg en je ziet dus niet precies waar je zult moeten boren.
Zijn ze er bij jou afgeslepen of heb je volledig nieuwe dorpels?
Neem hiervoor ruim te tijd en werk van buiten naar binnen. Als de buitenste 2 goed zijn, dan zijn de pinnetjes in het midden van iets minder groot belang. Maar ook dan geldt: als je ze te hoog popt, krijg je het niet gemonteerd!
Zijn ze er bij jou afgeslepen of heb je volledig nieuwe dorpels?
Neem hiervoor ruim te tijd en werk van buiten naar binnen. Als de buitenste 2 goed zijn, dan zijn de pinnetjes in het midden van iets minder groot belang. Maar ook dan geldt: als je ze te hoog popt, krijg je het niet gemonteerd!
Ik moet eens even kijken, ik heb 1 dorpel volledig nieuw... maar de ander die zou nog moeten zitten
Dan is het helemaal een makkie als ik die maten over neem dan zit ik toch 100% goed, of zie ik dat verkeerd.
Ik heb ook al een bus ML-coating gehaald om de dorpels van binnen te doen.Is het een idee om het gaatje van de pop nagel een beetje vol te spuiten en dan die nagel erin?
Het is gewoon zo vreemd als je auto helemaal opnieuw is gedaan om er dan in te gaan boren enzo

Dan is het helemaal een makkie als ik die maten over neem dan zit ik toch 100% goed, of zie ik dat verkeerd.
Ik heb ook al een bus ML-coating gehaald om de dorpels van binnen te doen.Is het een idee om het gaatje van de pop nagel een beetje vol te spuiten en dan die nagel erin?
Het is gewoon zo vreemd als je auto helemaal opnieuw is gedaan om er dan in te gaan boren enzo

Ja, dat vond ik ook niet zo'n fijn idee... Helaas zit er niks anders op. 
Ik zou zeker na het boren er wat ML in spuiten. Ik heb, nadat ik de klemmen heb geplaatst, ook alles nog een keer ingespoten met High Temp Wax, voordat de dorpels erop zijn gezet. Geen idee of ML daar toepasbaar voor is.
1 bus ML voor beide dorpels lijkt mij overigens een beetje weinig. Ik geloof dat ik 5 bussen in mijn cas heb zitten (dorpels, achterklep, andere holle ruimtes zoals die bij je wielkuipen achter, etc).

Ik zou zeker na het boren er wat ML in spuiten. Ik heb, nadat ik de klemmen heb geplaatst, ook alles nog een keer ingespoten met High Temp Wax, voordat de dorpels erop zijn gezet. Geen idee of ML daar toepasbaar voor is.
1 bus ML voor beide dorpels lijkt mij overigens een beetje weinig. Ik geloof dat ik 5 bussen in mijn cas heb zitten (dorpels, achterklep, andere holle ruimtes zoals die bij je wielkuipen achter, etc).
Ben net gaan kijken, maar ze zitten er niet meer op.Zal wel weg geslepen zijn met een reden?
Ze zitten wel nog op de voor schermen, dus als ik die hoogte aanhoud dan zal het toch wel goed moeten komen,....toch?
En hoeveel van die pennetjes zitten er eigenlijk?
Ze zitten wel nog op de voor schermen, dus als ik die hoogte aanhoud dan zal het toch wel goed moeten komen,....toch?
En hoeveel van die pennetjes zitten er eigenlijk?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bijna Merijn, zijn er 6 per kant. dus 12
nummer 7703080051 en kostte bij mij EUR 0,37 p /st (ex BTW ex Korting)
Laatst gewijzigd door Wouter op zo 22 nov 2009 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ja die heb ik nog niet hier, dinsdag maar ff kijken dan.
Maar meen je dat nou, 5 van die bussen!?
En wat is dat hot wax voor spul, gewoon bij de auto handel te verkrijgen?
Zie dat wel zitten om ook de klemmen te voorzien van een goede bescherm laag, die zijn ook vaker verrot.
Is het ook een idee om dat wax te doen op de voormontage van de spatbord skirts enzo, lijkt me wel toch.
Maar meen je dat nou, 5 van die bussen!?
En wat is dat hot wax voor spul, gewoon bij de auto handel te verkrijgen?
Zie dat wel zitten om ook de klemmen te voorzien van een goede bescherm laag, die zijn ook vaker verrot.
Is het ook een idee om dat wax te doen op de voormontage van de spatbord skirts enzo, lijkt me wel toch.
Ja okè de klemmen ja,...maar kan me herrineren dat die pop nagels veel duurder waren.Weet alleen niet meer precies hoeveel.Wouter de Wit schreef:Bijna Merijn, zijn er 6 per kant. dus 12
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja popnagels hebben we ook
7703072289
EUR 4,22 p / st (ex BTW en ex Korting) maar al ruim een jaar geleden besteld dus misschien is de prijs niet zo actueel meer.
7703072289
EUR 4,22 p / st (ex BTW en ex Korting) maar al ruim een jaar geleden besteld dus misschien is de prijs niet zo actueel meer.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Pat, die Hi Temp Wax is dit spul:
http://www.innotec.nl/be/producten_vl/p ... ductID=633
Dit soort spul gebruiken ze al jaren bij VAG. Het plakt als de ziekte en het is geen fijn werkje om aan te brengen, maar als het eenmaal zit, kruipt het echt in elke hoek en kier die er is.
Ik heb het in de dorpels aangebracht met zo'n lange slang met sproeikop aan het einde. Gewoon helemaal in de dorpel leggen, spuiten en heel langzaam naar je toe halen. Uiteindelijk zit alles dan aardig goed vol.
http://www.innotec.nl/be/producten_vl/p ... ductID=633
Dit soort spul gebruiken ze al jaren bij VAG. Het plakt als de ziekte en het is geen fijn werkje om aan te brengen, maar als het eenmaal zit, kruipt het echt in elke hoek en kier die er is.
Ik heb het in de dorpels aangebracht met zo'n lange slang met sproeikop aan het einde. Gewoon helemaal in de dorpel leggen, spuiten en heel langzaam naar je toe halen. Uiteindelijk zit alles dan aardig goed vol.

Laatst gewijzigd door Merijn op zo 22 nov 2009 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
spul gebruiken wij hier ook, goeie (plak)zooi 

De definitie van vol is neem ik aan dat een laag erop zit,.. maar hoe bedoel je dat het niet fijn aanbrengen is?
Ook die pop nagels zijn lekker goedkoop ziet ik,
het zijn de kleine dingen die het doen

Ook die pop nagels zijn lekker goedkoop ziet ik,
het zijn de kleine dingen die het doen

Er zit dan inderdaad een goeie laag op... Mijn dorpels zitten niet helemaal vol met dat spul... 
Het aanbrengen op zich is niet zo'n probleem, maar door de nevel zit het binnen no time overal (op je huid, kleding, etc) en aangezien het zo goed hecht, krijg je het er niet zomaar vanaf. Lekker schrobben...

Het aanbrengen op zich is niet zo'n probleem, maar door de nevel zit het binnen no time overal (op je huid, kleding, etc) en aangezien het zo goed hecht, krijg je het er niet zomaar vanaf. Lekker schrobben...

Nou mensen, gisteren hebben ze alle lossen delen gebracht...en nu maar zien dat ik alles kompleet heb en waar het moet komen.
Ik zal wel ver komen maar er zullen ook vragen komen denk ik
De skirts zagen er ook heel mooi uit, en ik kan eigenlijk niet wachten dat ze erop zitten.
Eigenlijk kan ik niet wachten dat ik weer een blokje ermee kan rijden
Maar goed, als ik weer ga monteren dan zal ik er ook weer een paar foto,s bij knallen.
Ik zal wel ver komen maar er zullen ook vragen komen denk ik

De skirts zagen er ook heel mooi uit, en ik kan eigenlijk niet wachten dat ze erop zitten.
Eigenlijk kan ik niet wachten dat ik weer een blokje ermee kan rijden

Maar goed, als ik weer ga monteren dan zal ik er ook weer een paar foto,s bij knallen.
Wel logish dat jou dorpels vol zitten MR WANKER !!!!!!Merijn schreef:Er zit dan inderdaad een goeie laag op... Mijn dorpels zitten niet helemaal vol met dat spul...

Zo vandaag weer wat dingen gemonteerd, het was eerst een grote puzzel om alle kleine delen te ontcijferen waar het eigenliljk van was of waar het thuis kon horen
Ik zal eerlijk zeggen dat dat als je dat zo ziet liggen dat je dan even zoiets hebt van ehhhhhhhhhhhhhhhhhh
Maar na een beetje puzzelen, je vindt een stukje en je past het meteen....oftewel ik liep van de voorkant van de auto naar de achterkant en terug enz enz etc.
Het is 1 geluk dat ik een aantal auto's hier heb staan om af te kijken, ik heb er een hekel aan als ik iets monteer en het zit net niet goed of het moet anders om of er moet nog iets tussen wat er niet is bla die bla die bla bla.
Maar verder zoek ik mijn geluk in de montage,....mis een aantal delen...maar ben met mijn hobby bezig dus dat mag de pret niet drukken
Foto's volgen

Ik zal eerlijk zeggen dat dat als je dat zo ziet liggen dat je dan even zoiets hebt van ehhhhhhhhhhhhhhhhhh

Maar na een beetje puzzelen, je vindt een stukje en je past het meteen....oftewel ik liep van de voorkant van de auto naar de achterkant en terug enz enz etc.
Het is 1 geluk dat ik een aantal auto's hier heb staan om af te kijken, ik heb er een hekel aan als ik iets monteer en het zit net niet goed of het moet anders om of er moet nog iets tussen wat er niet is bla die bla die bla bla.
Maar verder zoek ik mijn geluk in de montage,....mis een aantal delen...maar ben met mijn hobby bezig dus dat mag de pret niet drukken

Foto's volgen
-
Je dochter is vast ook goed in puzzelen....
Beetje hulp kun je wel gebruiken, toch?
En niks van die Evo afslopen hè.
Ik doe niks andersWilleon de Zoete schreef:Je dochter is vast ook goed in puzzelen....

Ik heb even een vraagje, de 5 heeft bijna een vol jaar stil gestaan...zijn er dingen die ik beter kan doen voordat ie weer gaat rijden.Waar moet ik zeker op letten en wat moet ik zeker doen?
Ik denk zelf aan wat nieuw motor sap enzo, maar dingen zoals de carburateur, droogt dat uit of hoe zit dat?
Het is de bedoeling in verloop van tijd om het blokje ook te gaan doen, maar daar heb ik nu even geen knikkers meer voor
Dus ik wil de boel ff heel houden 
Ik denk zelf aan wat nieuw motor sap enzo, maar dingen zoals de carburateur, droogt dat uit of hoe zit dat?
Het is de bedoeling in verloop van tijd om het blokje ook te gaan doen, maar daar heb ik nu even geen knikkers meer voor