Jackson's GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
xenon
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 1 jul 2007 16:30
Locatie: illy en france a la frontiére BELGE

j' like the style of your GT !!

compared to the beginning, one sees the difference well!! nickel style that you have to give to him :worship:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hoe lang zit die ratel er al? Dat ik er laatst mee reed heb ik em niet gehoord, dus hij zal nog niet zo heel heftig zijn. Al gedacht aan een kantelend zuigertje? Had ik ook, kloenkte behoorlijk bij koude motor, warm nagenoeg niet te horen. Jaren mee gevlamt icm ~1,5 origineel vermogen, nooit erger geworden :)

Ik denk dat je voor jezelf even moet afwegen wat je in de toekomst wilt met het ding, voor je het weet is het hek van de dam en ben je het halve blok aan het reviseren en half werk kun je beter heel doen, dus hoppa gigantische sloot geld verder.

Ik zou zeggen, houd het blok erin, lift het een stukje en demonteer de carterpan, bekijk de lagers, meet de pomp na en vervang gewoon wat nodig is.
Krukaslagers worden veel gelijkmatiger belast en slijten bijna nooit, het zijn 9 van de 10x altijd de drijfstanglagers en de krukaslagers kunnen nog een hele tijd mee.

In Velsen-Noord heb je een hobbygarage met brug, €65 per jaar lidmaatschap, verder brughuur van €1.20 per uur en allerlei gereedschap aanwezig. Als het uitkomt wil ik ook nog wel eens langsfietse.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Thanks Xenon! :D

Klopt Steven, toen jij ermee reed was het rateltje er nog niet. Het doet zich sinds een paar weekjes voor. Het klinkt ook nog niet zo hard. Als ik radio aan heb hoor ik hem niet eens. Maar ben bang dat het dan alleen maar erger word.

Ik ga indd sowieso die drijfstanglagers vervangen. Onderblok pakkingsetje gelijk. Ik wil zoiets altijd gelijk goed aanpakken. Het blok gaat er sowieso inblijven en ik doe het lekker vanaf onderaf. Die brug is wel handig ja. Maar opzich is het op de straat ook wel te doen :p Ding lekker hoog opkrikken. En gelijk de olie ververen, incl oliefiltertje.

Ik ga vanavond even naar een vriend vanme. Heeft zelf ook een gtt en hij kijkt er even naar. Mocht hij er niet uitkomen (wat ik niet denk), dan moeten wij maar eens afspreken.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Jackson schreef: Het blok gaat er sowieso inblijven en ik doe het lekker vanaf onderaf. Die brug is wel handig ja. Maar opzich is het op de straat ook wel te doen
Je kan je carterpan er niet zomaar onder vandaan halen. Je moet je blok iets liften om hem eronder vandaan te halen ivm het subframe. En dan gaat het nog niet zo makkelijk... :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik ga het wel even uitzoeken allemaal.

Update:

Ik heb in ieder geval het volgende besteld:
Drijfstanglagers en
Onderblok pakkingsetje.

Hoop het zo snel mogelijk binnen te kunnen hebben en dan kan ik aan de gang. Het is zo goed als zeker dat het die drijfstanglagers zijn. Zelfs MBC verwacht dit.

2e hands tegengekomen:
Magnecor KV85 bougikabels.
Laatst gewijzigd door Jackson op wo 29 apr 2009 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jackson schreef:Hmm ok,

Dat setje die ik op het oog heb is 15 delig en van silicone. Als ik goed naar plaatje/foto kijk dan zie ik indd 3-4 laags. Zonder intercooler slangen. Mja komt toch een FMIC op dus dat hoeft niet :p Geen Chinees merk iig.
had het al eerder gevraagd maar geen antwoord, waar heb je dit gevonden? miss kunnen we een groupbuy organiseren als er veel animo voor is (Y)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Als ik dit lees:
Jackson schreef: Ik wil zoiets altijd gelijk goed aanpakken.
Snap ik dit niet:
Het blok gaat er sowieso inblijven

en ik doe het lekker vanaf onderaf.


En dit niet
Die brug is wel handig ja
.
Maar opzich is het op de straat ook wel te doen
Immer wieder die verdammte Holländer
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

:lol:
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Tsjaa, je snapt wel meer niet. Er is een groot verschil tussen goed en goed. En helemaal waar je de middelen voor hebt. Ik heb nou simpelweg geen brug, geen takel om dat blok eruit te tillen. En JA, ik pak zoveel MOGELIJK mee wat ik mee kan pakken.

Update:

Wat foto's van mn nieuwe spullen.

Assteunen en Eezibleed.

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpLnbpzV.JPG[/img]

Olie, oliefilter en brandstoffilter.

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpl4A5Jj.jpg[/img]

Dubbeldins tussenconsole, heeft wel even opknap beurtje nodig.

[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpueHE9K.JPG[/img]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Waar zit dat brandstoffilter normaalgesproken op de auto? :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Linksachter naast pomp net voor de achteras.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die ziet er bij mij anders heeeeeeel anders uit. :S
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Je hebt daarin Phase ! en Phase II... Dit is PHase I dacht ik.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ah, ok. Dat zou kunnen. Dan is het wel te verklaren.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Klopt, deze is inderdaad voor de phase 1. Maar de huidige die er nu op zit. Ziet er ook heeeel anders uit. Ik twijfel of dit dan de goede is. Mja filter is filter toch? Of is die van de phase geheel anders?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat zijn echt dingen ter grootte van een blikje soep, niet van dit soort papieren prulletjes.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Die andere zijn 33cl blikje formaat volgens mij. En die Eezibleed is wel handig. Kost niets en werkt toch goed.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hmm okee. Dan ga deze maar inruilen voor een phase 2 brandstoffilter :p
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Wat denken jullie van deze foto:

http://super5gtturbo.s.u.pic.centerblog ... m01vts.jpg

Zouden deze gele koplamp units echt bestaan?
Ik denk dat deze foto "gesoept" is. Dus aangepast/opgeleukt dmv photoshop.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

gele koplampies voor de 5 bestaan wel, ik vind het zelf geen postzegel
5GTT & clio II 1.6 16v
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb nog nooit geheel gele koplampen gezien en deze foto is zeker geshopt... Maar het zou kunnen. :)
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

ik dacht echt dat ik ze eens gezien heb op 'n 5? :~
5GTT & clio II 1.6 16v
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het zou kunnen, hoor... :) Als ik ze ergens zou kunnen vinden, zou ik ze bestellen! :D
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Je kan het laten spuiten. Net zoals achterlichten, dan word het wel geel. Maar of het verschil in lichtopbrengst dan te verwaarlozen valt weet ik niet.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

De bedoeling is om gele xenon te creeren. Xenon in de (gele/gespoten) koplamp. Dat ziet heel erg gaaf uit :D Gele verlichting hoort nou eenmaal bij oude franse auto's.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

= groene verlichting :wink:
geel en blauw maakt groen (0)

edit: tenzij je natuurlijk 5000k hebt ofzo daar zit vrijwel geen blauw in
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Er zit ook witte Xenon in. Dus dat zit wel goed :wink:

Betreft die silicone slangen set. Je moet deze kerel even een mailtje sturen. Dit is een engelse kerel.

http://myworld.ebay.co.uk/modi5sport/

Deze set bestaat uit 15 slangen. 3-4 laags en van silicone. Hier zit dus niet de intercooler slangen bij. Deze set kost je 160 Britisch Pounds en das omgerekend 183 Euro. Dit bedrag is incl. verzendkosten vanuit the United Kingdom.

Voor mij is er een set onderweg :D. Hij heeft set 2-3x geplaatst op ebay. Nu heeft hij hem er niet meer op staan. Dus ik heb geen idee of hij nog wat heeft liggen. Het merk is ook modi5sport. Een nieuw merk vanuit de UK.
Laatst gewijzigd door Jackson op ma 4 mei 2009 8:29, 2 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

is dit voor phI of phII, daar zit namelijk ook nog verschil in :wink:
prijs is neit verkeerd :) voorlopig ff andere prioriteiten ma miss ooit maar op de kop tikken (Y)
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Staat niks over bij in die advertentie. Volgens mij maakt dit niets uit. Kan nergens iets vinden over een verschil tussen ph1 en ph2 slangen. Op de site van ktec word er ook geen verschil gemaakt met de silicone slangen qua phase 1 en 2. Bij bijvoorbeeld de veren setjes op ktec doen ze dit wel.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

ph 2 heeft een watergekoelde turbo en dus ook andere/extra slangen voor het koelsysteem
5GTT & clio II 1.6 16v
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik heb een phase 1 met een watergekoelde en oliegekoelde turbo.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dan zul je wel een 87er hebben. Dat zijn vaak overbruggingsmodellen, waar ze vaak een watergekoelde turbo opgezet hebben, maar het uiterlijk van een phase 1 hebben. Was mijn RT-76-TV ook. :P Al had die wel een oliegekoelde turbo. Er zaten qua techniek wel een aantal phase 2 onderdelen op.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

slangen van een phII lopen volgens mij heel anders...
klein voorbeeld, bij phII gaat vanuit het kachelhuis de retour meteen naar eht vaatje, bij phI gaat deze terug naar de waterpomp....

dit: volgens mij zijn dit ook gewoon die china setjes alleen dan met zijn naam erop gedrukt.....

maakt verder toch niet uit want op waterslangen komt geen overdreven druk te staan ofzo (Y)
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

We zien het wel weer he :D Iig ben ik 250eu goedkoper uit dan sfs of samco. Vind het allang best.

Heb indd een 87 model. Het broertje van jou RT-76-TV heb ik. De RT-75-TV :D
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Jackson schreef:Staat niks over bij in die advertentie. Volgens mij maakt dit niets uit. Kan nergens iets vinden over een verschil tussen ph1 en ph2 slangen. Op de site van ktec word er ook geen verschil gemaakt met de silicone slangen qua phase 1 en 2. Bij bijvoorbeeld de veren setjes op ktec doen ze dit wel.
Er zit wel degelijk verschil in ph. 1 en 2. Dat hun er niks bijzetten is omdat er een alleen een phase 2 set gemaakt wordt.

En aangezien jij toch echt een ph. 1 hebt zul je wat slangen om moeten leggen en een bellenvat erbij moeten plaatsen... :grin:

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kost ... /kop24.JPG[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Plaats reactie