Zo, vandaag ook het grote roestmonster tegengekomen. Vandaag was de dag dat het torretje weer gekeurd moest worden. Maar de keurmeester zei . Zal wat reparaties moeten uitvoeren (lees lassen) voordat hij goedgekeurd kan worden. Mn LV dorpel is helemaal verroest en boven mijn achterwiel zit een BIG HOLE. Verder wat kleine dingen zoals fuseekogels mistlamp die het niet deed. Gelukkig voor 5 april nog afspraak gemaakt dus hij kan weer in goede staat richting de openingsmeeting .
Bij een garage, verwijder zelf de skirts e.d. Lassen is niet mijn ding. Verder leek het allemaal vrij netjes, geen gekke dingen tegengekomen, gelukkig.
Ik wil zelf de materialen bestellen voor de reparatie aan mijn auto. Ik had al gekeken op 5gt.nl en h-base voor de artikelcodes van dorpels, maar deze zijn onbekend. Heeft iemand hier artikelcodes voor, of zijn ze via een andere weg te bestellen?
hmm, dacht al zoiets. Ik wil dat plaatje dus dan moet ik maar lid worden, haha.
Bedankt voor de reactie.
ps. Hoe heb je je skirts weer vastgezet. Weer met popnagels of heb je van die klemmetjes besteld? Die kun je toch wel gewoon via hbase(laten) bestellen?
GD Turbo schreef:
ps. Hoe heb je je skirts weer vastgezet. Weer met popnagels of heb je van die klemmetjes besteld? Die kun je toch wel gewoon via hbase(laten) bestellen?
Klemmetjes heb ik via de dealer besteld. Mijne waren totaal weg gerot.In totaal heb je er 10 stuks nodig. Klemmetjes zelf hebben we uiteindelijk met popnagels vast gezet op de originele plaats.
GD Turbo schreef:
ps. Hoe heb je je skirts weer vastgezet. Weer met popnagels of heb je van die klemmetjes besteld? Die kun je toch wel gewoon via hbase(laten) bestellen?
Klemmetjes heb ik via de dealer besteld. Mijne waren totaal weg gerot.In totaal heb je er 10 stuks nodig. Klemmetjes zelf hebben we uiteindelijk met popnagels vast gezet op de originele plaats.
Hoe heb je dat in hemelsnaam gedaan?!
De laatste keer dat ik die popnagels besteld heb, waren ze ineens gruwelijk duur geworden. De klemmetjes zijn betaalbaar. Ik zal vanavond, als je wilt, even de actuele prijs opzoeken, aangezien ik ze 2 weken geleden opgehaald heb bij de dealer.
Merijn schreef:
Hoe heb je dat in hemelsnaam gedaan?!
De laatste keer dat ik die popnagels besteld heb, waren ze ineens gruwelijk duur geworden. De klemmetjes zijn betaalbaar. Ik zal vanavond, als je wilt, even de actuele prijs opzoeken, aangezien ik ze 2 weken geleden opgehaald heb bij de dealer.
Plaats exact bepaald en standaardpopnagels gepakt en vast gepopt. Dus niet die speciale popnagels van de dealer gebruikt.
Ja kan grofweg zeggen dat 1 streepje gelijk staat aan een tiende bar .....
Jij staat nu op 0.8 bar C ......let wel dit kan boven of onder de gasklep zijn en das wel een serieus verschil.
Dash metertje is boven de klep, reken met een stock carb op zo'n 0,2bar verlies. Beter is een aparte over/onderdruk meter aansluiten op de vacuumslang die naar je ontsteking loopt, dan meet je naast je vacuum ook je druk onder de klep
verlies van druk is niet helemaal waar maar de energie is in een andere vorm je hebt wel iets weerstand maar die 0,2 bar die jij zegt is geen verlies.....
grtz
Je hebt je auto toch niet aan dat krikpunt opgekrikt? het ziet eruit dat je die dan zo ff door de vloer drukt, maar kan het mis hebben. Was je dit nooit eerder opgevallen?
Das geen klein beetje roest, behoorlijke gaten al. Hopelijk halen ze het voor 5 april
ja, vorig jaar zonder afkeurpunten door de keuring. Heel erg creatief deze keurmeesters. Maar goed, had het al redelijk ingecalculeerd dat dit kon gebeuren. Morgen wordt het compleet gelast, bijgewerkt en APK gekeurd.
Ja, tis een krikpunt maar had al door dat ik hem daar niet omhoog kon krikken. Begon toch aardig te kraken.
Eigenlijk moet je je nieuwe gelaste dorpels dan even elk half jaar vol olie spuiten. Gaat aardig roest tegen. Maar ja die stink dorpels roesten vaak ja. Bij mij waren ze nog erger
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
komt omdat ze alles gepuntlast hebben. Heleboel plaat op plaat verbindingen, daar gaat het vocht snel tussen zitten. Ja zo´n gt turbo moet je elk jaar weer bekijken.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Het punt van afkeur was dat de carroserie niet aan het onderstel meer vast zat. Draagarmbevestigingspunt, zoiets. Ze hebben daar een complete plaat tussen gezet en het nieuwe deel van de dorpel daar tussen / aan gelast. Dus er zit een geheel nieuw stuk tussen waarbij het roestgedeelte is bijgewerkt. Moet alleen nog ff ML gebruiken om ze van binnenuit te spuiten.
En hij is weer gekeurd . Hoefde me voor volgend jaar weinig zorgen te maken. De rest was nog goed hard volgens de keurmeester. Maar goed, met een Renault weet je het nooit,