Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
alst velgie nou krom is effe naar Staphorst brengen joh.....
ken hem wel richte
ken hem wel richte
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Ja ik had verder niks geen bouten liggen dus dat was even lastig. Maar zoals Ronald aangaf, vandaag ga ik er mooi mee aan het knutselen 
Het enige wat even moest met het op de oprit duwen was een paar keer achteruit, viel ook wel mee eigenlijk
@ Mark
Als de velg krom is kom ik denk ik wel even langs

Het enige wat even moest met het op de oprit duwen was een paar keer achteruit, viel ook wel mee eigenlijk

@ Mark
Als de velg krom is kom ik denk ik wel even langs

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Of die Clio 16V volgende keer gewoon uit de muur houdenSteven schreef:Maak die 16v af of koop dan een fatsoenlijk gemoteriseerde clio
Ach voordeel is dat die superturismo's in 15" regelmatig voorbij komen als enkel stuks.


-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Heb in ieder geval nog een positief bericht dat je velg nog recht isTim_Coupe schreef:Zo examen gedaan, net gezakt dus dat is jammerEind van de maand nog maar eens proberen...
Nu wel mooi tijd voor de auto, ik zal vanavond wel even wat foto's posten


Zo vanmiddag en vanavond lekker aan de klus geweest. Vanavond heeft Ronald even geholpen en die hulp kwam erg van pas!
Heerlijk door kunnen werken en veel gedaan.
Eerst de fuseekogel maar weer vastgezet aangezien deze spelingsvrij was
Maar eens wat plaatwerk eraf gehaald om de schade zichtbaar te krijgen:
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IQWFATE6.jpg[/img]
Na het opnemen van de schade zijn we begonnen met het opnieuw vormen van het plaatwerk en het rechttrekken van de voorste balk waar de bumper aan bevestigd zit:
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4LY34TAX.jpg[/img]
Toen was het tijd voor even pauze met een welverdiend drankje
( een heerlijk Jupiler
)
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OFNPVVLV.jpg[/img]
Omdat het wat donker begon te worden de bouwlamp er maar bij gepakt
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RAHZ3SMI.jpg[/img]
En nu staat hij er zo bij
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6WJ43L8C.jpg[/img]
Nog even de bumper erop en hij is weer klaar
Onee, voor de foto even wat plaatwerk erop gezet
Het front is helemaal recht dus dat is nu voor mekaar, het is nu nog zaak dat we de slotbalk nog even recht maken zodat de koplamp en het scherm weer bevestigd kunnen worden. Dan nog even de multiriem vervangen en dan moet hij het weer doen 
Ronald, enorm bedankt voor de hulp en kom gerust de rest van het kratje opdrinken
En nu even lekker uitrusten en de stad in
Heerlijk door kunnen werken en veel gedaan.
Eerst de fuseekogel maar weer vastgezet aangezien deze spelingsvrij was

Maar eens wat plaatwerk eraf gehaald om de schade zichtbaar te krijgen:
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IQWFATE6.jpg[/img]
Na het opnemen van de schade zijn we begonnen met het opnieuw vormen van het plaatwerk en het rechttrekken van de voorste balk waar de bumper aan bevestigd zit:
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4LY34TAX.jpg[/img]
Toen was het tijd voor even pauze met een welverdiend drankje

( een heerlijk Jupiler

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OFNPVVLV.jpg[/img]
Omdat het wat donker begon te worden de bouwlamp er maar bij gepakt

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RAHZ3SMI.jpg[/img]
En nu staat hij er zo bij

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6WJ43L8C.jpg[/img]
Nog even de bumper erop en hij is weer klaar

Onee, voor de foto even wat plaatwerk erop gezet


Ronald, enorm bedankt voor de hulp en kom gerust de rest van het kratje opdrinken

En nu even lekker uitrusten en de stad in

haha mooi werk mannen 

ziet er bekend uit, dat uitdeuken 
als je de bout RV van het subframe loshaalt, gaat dat balk vormen een stuk makkelijker!
ging je t subframe nog vervangen? Heb er nog 1 staan namelijk, die mag je voor een prikkie overnemen

als je de bout RV van het subframe loshaalt, gaat dat balk vormen een stuk makkelijker!
ging je t subframe nog vervangen? Heb er nog 1 staan namelijk, die mag je voor een prikkie overnemen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ghetto-sleutelen
Vervang je die fuseekogel nog wel even? Ding zal toch een knal gehad hebben. 


5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Zo net weer terug uit de stad, was ff gezellig Ronald
Morgen alleen weer werken, dat zal we ff zwaar worden 
@ Haas
Subframe ga ik nog wel vervangen maar dat zal waarschijnlijk van de winter worden als hij nu gewoon goed rijdt en spoort. Wat voor subframe heb je staan dan? Nieuw kosten die dingen je de kop ook niet geloof ik.
@ Martijn B
Het was inderdaad Ghetto-Style sleutelen vanavond, Ghetto met een grote G
Fuseekogel laat ik in eerste instantie even zitten. Eerst zorgen dat de Clio weer rijdt, dan kijken hoe het gaat als je wat harder de bocht omgaat. Ik verwacht omdat er geen speling op de kogel zit hij wel goed is.
Voor hij de Ring weer op gaat wordt hij eerst grondig getest. Met pech wil je niet staan am Ring!


@ Haas
Subframe ga ik nog wel vervangen maar dat zal waarschijnlijk van de winter worden als hij nu gewoon goed rijdt en spoort. Wat voor subframe heb je staan dan? Nieuw kosten die dingen je de kop ook niet geloof ik.
@ Martijn B
Het was inderdaad Ghetto-Style sleutelen vanavond, Ghetto met een grote G

Fuseekogel laat ik in eerste instantie even zitten. Eerst zorgen dat de Clio weer rijdt, dan kijken hoe het gaat als je wat harder de bocht omgaat. Ik verwacht omdat er geen speling op de kogel zit hij wel goed is.
Voor hij de Ring weer op gaat wordt hij eerst grondig getest. Met pech wil je niet staan am Ring!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, wat een update's hier allemaal weer
stad was inderdaad even gezellig alleen is het nu toch echt wel tijd om even te gaan slapen
Zaterdagmiddag maar eens verder met dat ding


Zaterdagmiddag maar eens verder met dat ding

vervang die kutkogel nou gewoon, tamme! Ding kost 13 eu....
tis een gewoon 16v subframepie.
tis een gewoon 16v subframepie.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, aangezien ik vanmiddag druk was en Tim weer met de handen in z'n zakken stond en ik niet echt denk dat ie dan ook nog eens hier een update doet zal ik dat dan maar weer doen
Vanmiddag maar eens begonnen met een nieuwe multiriem, looprol en spanrol aangezien de balk tegen de dynamopulley gestaan heeft. daarna de distributieriem nog eens gecontroleerd, paar stukjes multiriem uit de onderste kap gevist die net niet tussen de distributie gekomen waren
en het spul dichtgezet. daarna maar eens proberen te starten en jawel.. hij liep weer
Daarna maar verder gegaan met het front, aangezien het 1 rotte bedoening was en het gewoon even in elkaar moest voor een paar maanden aangezien ik voorlopig geen tijd heb voor een motorrevisie en het inlassen van een nieuw front hebben we dat maar even simpel gehouden...
Uiteindelijk bleek het nog een hele kunst om de koplamp op de juiste plek te krijgen en het scherm en bumper vast te krijgen aangezien de steunen daarvan verdwenen waren vanwege roest maar dat is uiteindelijk nog aardig gelukt..
Daarna even een rondje gereden en de auto afgespoten, uiteindelijk de auto droog gereden en daarbij nog even wat andere auto's afgedroogd
Alleen nog even een ander motorkapje scoren, en afhankelijk van of de band binnen is de Williams wielen monteren en de auto laten uitlijnen. voor de rest staat het stuur heel iets scheef maar hij loopt mooi rechtdoor verder, de mistlampen moeten er nog even in maar dat kan Tim zelf wel denk ik
Hoe dan ook.. zo staat ie er sinds vanmiddag bij
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 10-380.jpg[/img]


Vanmiddag maar eens begonnen met een nieuwe multiriem, looprol en spanrol aangezien de balk tegen de dynamopulley gestaan heeft. daarna de distributieriem nog eens gecontroleerd, paar stukjes multiriem uit de onderste kap gevist die net niet tussen de distributie gekomen waren


Daarna maar verder gegaan met het front, aangezien het 1 rotte bedoening was en het gewoon even in elkaar moest voor een paar maanden aangezien ik voorlopig geen tijd heb voor een motorrevisie en het inlassen van een nieuw front hebben we dat maar even simpel gehouden...
Uiteindelijk bleek het nog een hele kunst om de koplamp op de juiste plek te krijgen en het scherm en bumper vast te krijgen aangezien de steunen daarvan verdwenen waren vanwege roest maar dat is uiteindelijk nog aardig gelukt..
Daarna even een rondje gereden en de auto afgespoten, uiteindelijk de auto droog gereden en daarbij nog even wat andere auto's afgedroogd

Alleen nog even een ander motorkapje scoren, en afhankelijk van of de band binnen is de Williams wielen monteren en de auto laten uitlijnen. voor de rest staat het stuur heel iets scheef maar hij loopt mooi rechtdoor verder, de mistlampen moeten er nog even in maar dat kan Tim zelf wel denk ik

Hoe dan ook.. zo staat ie er sinds vanmiddag bij
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 10-380.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Al met al toch netjes. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ja al met al is er een boel gebeurd en staat hij op de motorkap na er weer netjes bij.
Achter de schermen zat helaas een boel roest waardoor de oorspronkelijke bevestiging niet meer mogelijk was. Zoals Ronald al aangaf gaat dat komende winter aangepakt worden
Maar ik ben Ronald weer eeuwig dankbaar voor het werk dat verricht is en de lekkere choco bij Oving

Ik zal straks nog wel even wat foto's plaatsen
Achter de schermen zat helaas een boel roest waardoor de oorspronkelijke bevestiging niet meer mogelijk was. Zoals Ronald al aangaf gaat dat komende winter aangepakt worden

Maar ik ben Ronald weer eeuwig dankbaar voor het werk dat verricht is en de lekkere choco bij Oving


Ik zal straks nog wel even wat foto's plaatsen

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
die clio's roesten ook lekker dus 
mooi zo dat ie weer rijdbaar is

mooi zo dat ie weer rijdbaar is

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Rotten doen ze zeker 
Ik vond nog een foto van hoe de multiriem eruit zag na montage... Dit soort stukken lagen ook onderin bij de distributiekap
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6R4DK46V.jpg[/img]
Maar ik heb dus afgelopen weekend m'n nieuwe wielen opgehaald en gelijk maar even gemonteerd!
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8TLSXCJM.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NSYIFPJE.jpg[/img]
Vandaag lag er ook weer een pakketje bij de buren, nieuwe bougiekabels aangezien deze doorsloegen
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GJ8VCHKI.jpg[/img]

Ik vond nog een foto van hoe de multiriem eruit zag na montage... Dit soort stukken lagen ook onderin bij de distributiekap

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6R4DK46V.jpg[/img]
Maar ik heb dus afgelopen weekend m'n nieuwe wielen opgehaald en gelijk maar even gemonteerd!
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8TLSXCJM.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NSYIFPJE.jpg[/img]
Vandaag lag er ook weer een pakketje bij de buren, nieuwe bougiekabels aangezien deze doorsloegen

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GJ8VCHKI.jpg[/img]
Nou wielen staan hem goed! misschien nog iets donkerder spuiten en dan het randje polijsten? 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mwoah... dat standaard grijs heeft ook wel wat.
je bent weer lekekr ebzig n redelijk rap weer op de weg.
ga je nog wat doen aan je bevestigingspunten tzt van je koplamp/voorscherm (??) ??

je bent weer lekekr ebzig n redelijk rap weer op de weg.
ga je nog wat doen aan je bevestigingspunten tzt van je koplamp/voorscherm (??) ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ja zo'n schadeauto voor de deur is ook niet echt wat. Plus al die reacties van de buurt die ik kreeg.
De buurjongen gaat ook nog wel eens mee en z'n moeder vind het al niks dat gescheur. Heb dus maar niet verteld dat ik daar gecrashed was, anders mag hij nooit meer mee
Van de winter gaat er groot onderhoud gebeuren aan de auto, nieuwe stukken ingelast, ook de bumper/schermbevestiging. Nieuwe slotbalk en dergelijke samen met een kleine motorrevisie.
Nu was het eerst zorgen dat hij weer veilig kon rijden en van de winter gaat het dus weer uit mekaar om de roest en verkreukelde zooi weg te werken

De buurjongen gaat ook nog wel eens mee en z'n moeder vind het al niks dat gescheur. Heb dus maar niet verteld dat ik daar gecrashed was, anders mag hij nooit meer mee

Van de winter gaat er groot onderhoud gebeuren aan de auto, nieuwe stukken ingelast, ook de bumper/schermbevestiging. Nieuwe slotbalk en dergelijke samen met een kleine motorrevisie.
Nu was het eerst zorgen dat hij weer veilig kon rijden en van de winter gaat het dus weer uit mekaar om de roest en verkreukelde zooi weg te werken


Snapte ik ook welSteven schreef:Snap je mijn 'ik rijd iets rustiger' instelling nu ook?Tim_Coupe schreef:Ja de zondag van het Ardennenweekend toch!?Ik sla wel even een beurt over qua platrijden. Heb mijn portie voorlopig wel gehad


Daarna de keus maken om te stoppen of als je een bord voor je kop hebt door

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Danku, ben er zelf ook erg blij mee. Een stuk makkelijker schoon te maken ook in vergelijking met die OZ dingen die er onder zaten.
Wat ik wil vervangen, precies weet ik het niet aangezien ik dit aan Ronald overlaat
In ieder geval de drijfstanglagers, klepseals en keerringen. Verder maar even kijken maar daarmee vertrouw ik op Ronald's expertise
De postbode heeft trouwens weer goed z'n werk gedaan, een pakketje met 2 setjes ferodo DS2500 blokken. Morgen samen met de Sparco schijven er onder knutselen
Wat ik wil vervangen, precies weet ik het niet aangezien ik dit aan Ronald overlaat

In ieder geval de drijfstanglagers, klepseals en keerringen. Verder maar even kijken maar daarmee vertrouw ik op Ronald's expertise

De postbode heeft trouwens weer goed z'n werk gedaan, een pakketje met 2 setjes ferodo DS2500 blokken. Morgen samen met de Sparco schijven er onder knutselen
