team009's circuit Clio [Foto's vrijrijden TT]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ik heb evt voor de juiste prijs een leuke circuitauto te koop :D :D
met na dit weekend een drenth as

die blijft heel (0) (0) (0) (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
canonballman

Bart V schreef:Zeg reinier, kan jij je tijd niet nuttiger besteden?? Een clio opbouwen bijvoorbeeld. Al dat geouwehoer krijg je hem niet mee het circuit op he :p
Och joh, je moest eens weten....
Laswerk is klaar aan mn clio :gitar: :biertjuh:

Zitten weer 2 keiharde dorpels in. Hoop er volgende week mee verder te kunnen, rolkooi erin schroeven, en dan de rest, en dan dit jaar nog, als de zon nog schijnt, een rondje ring (of 2 :p ) te doen.
canonballman

Luco/Alpine-racer schreef:ik heb evt voor de juiste prijs een leuke circuitauto te koop :D :D

HA!
Ben ik Steven lekker voor:

500 euri!
Haas
Car: Megane RS

:lol:
Daaf (Davy)

canonballman schreef:Maar die F4R waar je het over hebt zal ook niet goedkoop zijn... En je hebt een hoop sh@t nodig, zoals kabelboom, contactslot etc om m lopend te krijgen.

Ik zie het zo, je kunt voor een paar honderd een blokkie kopen, net als de vorige keer, en die na enkele dagen in de soep draait, of 1 keer goed geld uitgeven voor iets wat heel blijft, 100 circuitdagen of meer.
Ben ik met je eens. Heb nu al drie circuitdagen met dat 5je van me lopen scheuren. Niks aan het handje. Remmen slijten nogal en kost een sloot benzine (1 op 4... :~ ) Ben nu wel toe aan wat nieuwe lagers ed maja dat is niet zo raar.
Voordat het zover was ben ik wel flink aan de slag gegaan. Alles onder de kap is ongeveer nieuw, behalve het onderblok. Kijken wanneer de het begeeft, klinkt allemaal nog goed. Ophanging etc ook allemaal nieuw.
Ik zeg maar zo....voor niks gaat de zon op of regen...krijgen we ook al weken gratis :D
Riël
Über-Spammer

canonballman schreef:
Ik zie het zo, je kunt voor een paar honderd een blokkie kopen, net als de vorige keer, en die na enkele dagen in de soep draait, of 1 keer goed geld uitgeven voor iets wat heel blijft, 100 circuitdagen of meer.
Hee, dat blokje had ik wel opgebouwd, daar zat vrijwel alles nieuw in, en was netjes nagekeken. Als ie geen zooi aan zijn riempje had gehad, was ie misschien nog goed geweest voor n x aantal circuitdagen :D
Maarja, zo door het bod heeft t Mike geld gekost, en had Gert voor weinig een dure motor gehad .. :beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Car: M536

canonballman schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ik heb evt voor de juiste prijs een leuke circuitauto te koop :D :D

HA!
Ben ik Steven lekker voor:

500 euri!
Klojo (N)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

:lol:
TEAM009 Gert
Contacteer:

Riël Notermans schreef: Hee, dat blokje had ik wel opgebouwd, daar zat vrijwel alles nieuw in, en was netjes nagekeken. Als ie geen zooi aan zijn riempje had gehad, was ie misschien nog goed geweest voor n x aantal circuitdagen :D
Maarja, zo door het bod heeft t Mike geld gekost, en had Gert voor weinig een dure motor gehad .. :beer:
Dat is absoluut waar. Heb hem nog steeds niet open gehad. (N) Ben vandaag met een vriend met de vrachtwagen mee gereden. Morgen gaat het er van komen! En misschien (zei hij tegen beten weten in) valt het wel mee. Jullie krijgen morgen avond foto's.
Steven

Ah was vanaaf ook in de buurt, anders had ik ff kunnen meehelpen dat ding eruit te tjoppen :D

Toch als de koelvloeistof en olie er spontaan uitloopt en het blok niet een enorm rare klap heeft gegeven zou het best nog mee kunnen vallen. Maja das speculaasie (ja lekker).
Haas

geen zuiger die door de carterpan koekeloerde? ;)
Steven

Jah zou mogelijk kunnen zijn, of dat het blok in 2en brak bij het neergooien van de klep :lol:
TEAM009 Gert
Contacteer:

Eén voordeel van onderstaand relaas: We hoeven nu niet meer te twijfelen OF we een ander blok nodig hebben. Carter er vanmiddag af proberen te halen, maar krijg de draadeinden die in de versnellingsbak zitten niet los. Dus carter alleen een stukje kunnen kantelen en wat graaien met 1 hand. Zie de resultaten:

Raad het plaatje:
[img]http://img165.imageshack.us/img165/2098/carterde8.jpg[/img]

Puzzeltijd, wie weet waar die alu stukjes van zijn?
[img]http://img165.imageshack.us/img165/548/puzzelzc8.jpg[/img]
Steven

Hmm ziet eruit als een waterslag ofzo, daar is iig pittig in huisgehouden zeg.Is dat rechtsonder ook een stuk drijfstang?
Lekke koppakking, flinke water aanzuiging, water is niet te comprimeren en daar gaat de drijfstang.

Due stukkies alu zijn niet inwendig van de carterpan ofzo? Slingerribben die aan gort geslagen zijn?
Naja blok eruit tjoppen maar denk..
Bart V

Rechts onder is het uiteinde van de drijfstang, en daar heeft ooit een zuigerpen en een zuiger aan gezeten... (S)

Wel erg nette schade dit hoor (Y)

Waterslag denk ik niet dat het geweest is. Ik denk gewoon een vastgelast drijfstanglager. Ik heb een vergelijkbare motorschade gehad ooit met een F7P, eveneens het gevolg van een vastgelast lager.

De vraag is alleen nu nog hoe het kon gebeuren....

@gert: Die alu stukjes zijn stukjes zuiger!! Je ziet ook nog wat onderdelen van de zuigerbodem sproeier.
canonballman

Voordeel van dit alles is natuurlijk wel, dat later, als je opa bent, je deze onderdelen kunt laten zien aan je kleinkinderen, en het mooie verhaal erbij kunt vertellen. 'Oh's' en 'Ah's' zullen je deel zijn :worship:

een lullig krom klepje heeft elke automonteur wel ergens in een hoek staan, maar dit.... :p

oorzaak zou ik niet durven zeggen. Mijn clio zat ook een defecte motor in, waar het spul er ook zo uitzag.

Ik zou ook gokken op het drijfstanglager, maar waarom weet ik eigenlijk niet, zeker niet als die pas nog vervangen waren.

Schiet me nu ineens te binnen: volgens mij kwam het bij mijn motor door een gebroken drijfstangbout, maar was er zelf dus niet bij. Alleen vond later 1 bout die doormidden was, en dan weet je al wat meer.
canonballman

bouten zijn bij jullie nog heel zo te zien...
Steven

Misschien ff lucht gehapt in de bocht ofzo? Dat alu carter van een 309 is bijv. ook te 'open', daar moeten echt slingerschotten in bij het betere bochtenwerk.
Je zag de oliedrukmeter ook enorm zakken als je hard volgas de bocht doorging. :D
TEAM009 Gert
Contacteer:

Denk idd dat een lager vast gelast is. Als je goed kijkt zie je dat ding (hoe heet dat) wat onder aan je drijfstang zit behoorlijk verkleurd is. Vraag me alleen af hoe het gebeurd is. Olie zat er genoeg in, en de lagers waren behoorlijk recent nog door Riel vervangen. En lucht happen lijkt me sterk: Er zat ruim voldoende olie in en het gebeurde bij het uitkomen van een 180 graden bocht naar links. (pomp zit rechts, dus heeft genoeg olie gehad)

Nog een keer dit mooie stilleven (zie de verkleuring):
[img]http://img67.imageshack.us/img67/5179/stillevenub9.jpg[/img]

En voor de geintresseerden nog een foto van de schijf + blok:
[img]http://img63.imageshack.us/img63/9389/schijfnv4.jpg[/img]
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

oorzaak waarschijnlijk net als steef zegt luchthappen
heb het zelf in mindere mate gehad met mijn 5 alpine

maarja je moet toch eens een begin puntje hebben om het goed aan te pakken
Haas

Haas schreef:geen zuiger die door de carterpan koekeloerde? ;)

ik zat niet eens zo heel ver weg...... :~

knaken gert, maar goed, om ff met Tommie Coronel te spreken: verdiet een hoog punt dit hoor ;) Als je m sloopt, doe t dan goed :lol:
Kan die foto's van bart zijn blok ook nog wel herinnernen, daar miste een stuk onderblok van 10 bij 5 cm (toch, bart? :) )
Haas

btw....pistonpennetje is nog recht :P
Bart V

Haas schreef: Kan die foto's van bart zijn blok ook nog wel herinnernen, daar miste een stuk onderblok van 10 bij 5 cm (toch, bart? :) )
Dat klopt inderdaad, al moet ik erbij zeggen dat mijn drijfstang wél nog heel was. Ik moet zeggen dat ik het wel serieus knap vind dat die drijfstang er zo uit ziet!!! De mijne was daar niets bij.

[img]http://www.inno-racing.nl/images/zolder ... motor2.jpg[/img]

[img]http://www.inno-racing.nl/images/zolder ... tang/2.JPG[/img]
TEAM009 Gert
Contacteer:

Haas schreef:btw....pistonpennetje is nog recht :P
Recht is hij nog wel, maar zitten wel diverse deuken in die tot in de kern doorlopen. Niet echt meer herbruikbaar dus. :)
Steven

Kunstige fotos dit, leuk voor in de boekenkast zo'n drijfstang :D

Kep hier ook nog een mooie kromme stuurstang op m'n bureau liggen :~
canonballman

Steven schreef:Kunstige fotos dit, leuk voor in de boekenkast zo'n drijfstang :D

Kep hier ook nog een mooie kromme stuurstang op m'n bureau liggen :~
Naast dat stuk vangrail?
Steven

Nee die heb ik nog steeds niet opgestuurd gekregen van die kutmoffen :@
Haas

wat moet je met 20 meter vangrail dan? ;)
canonballman

Haas schreef:wat moet je met 20 meter vangrail dan? ;)
:D
Ae86 spatschermpje van kloppen
TEAM009 Gert
Contacteer:

Zoals altijd, inmiddels alweer een tijdje geleden. Moet ook beetje creatief met mijn tijd omgaan. Studeren aan de universiteit lijkt bijna op werken :) .

Heb inmiddels een gratis!! blok op gehaald, waarvan de lagers vervangen moeten worden. MAAR misschien is dat niet nodig, ik heb waarschijnlijk iemand gevonden die wat geld kwijt wil en zodoende ligt een 2.0 binnen bereik. Als dat zo is, heb ik dus een F7P over, inclusief nieuwe lagers. (ze moeten er alleen nog in), maar niet te vroeg juichen.

Vandaag nog wat speelgoed in de brievenbus gevonden:
[img]http://img234.imageshack.us/img234/7499 ... allbr4.jpg[/img]

Hoe dan ook, hij moet 29 oktober klaar zijn want dan staat Spa op het programma! (30 ste gelijk mijn 1ste examen :( :evil: )
canonballman

poe, Spa... naais!
Staat ook op mijn wishlist :p
TEAM009 Gert
Contacteer:

canonballman schreef:poe, Spa... naais!
Staat ook op mijn wishlist :p
Zal ik er maar niet bij vertellen dat het mijn tweede keer wordt... :)
Riël
Über-Spammer

Van welke cilinder is dat geweest? In ieder geval zijn alle bussen opgehoond, nagemeten, voorzien van nieuwe zuigerveren, drijfstanglagers + nieuwe bouten, en weer in elkaar gezet. Ook de oliepomp is toen op slijtage nagemeten en die was nog in zgan staat.

Kan het toch niet zijn dat een zuigerveer is blijven klemmen ofzo? Dat is het enige wat ik me zou kunnen voorstellen. Er zaten andere zuigers in deze motor, die een stuk minder gesleten waren. Ook deze zijn nagemeten en vielen perfect in de maat-marges. Naja, circuitje :p

Wel nette schade :smoke:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TEAM009 Gert
Contacteer:

Heb nog geen tijd gehad (cq genomen) het hele blok eruit te trekken. Zodra ik meer weten horen jullie het uiteraard.

Inclusief bijbehorende horror||entertainment foto's :p
Steven

Ist ene F7R of een F4R die je in de lijn hebt hangen?

Wel nice, beetje bij beetje wordt het steeds serieuzer he :)
Plaats reactie