Florus' Zwarte 5 GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Florus

Had mooi geweest ja, rijdt verders wel goed trouwens,wereld van verschil met de blauwe :ja:

Probleem zal 'm trouwens wel i/d onsteking zitten,membraamhuis is al met kit bewerkt,heb net ff op de slang geblazen,maar bouwt niet echt druk op.

Heb volgens mij nog een 208 ergens zwerven,eens ff op zolder spitten.....
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Leuk he ...weten dat je iets hebt , maar het net ff niet meer kan vinden .....je rot zoeken, het opgeven en het anders oplossen, en dan 1 dag later het gezochte onderdeel tegenkomen.

Ooit wist ik echt alles te vinden...nu met de gele 5 heb ik veel tijd verloren met zoeken .....zeker weten dat je iets hebt, maar het waarschijnlijk al lang voor een andere GT gebruikt te hebben .....das echt naatje.
Florus

Komt bekend voor....... :lol:

Maar heb 'm net al gevonden,.........net zo lek als de andere..... :( :@ (N)

Dus nu maar opzoek naar een andere,iemand nog een Renix 208 of 209 liggen?
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

ff langs crossen om 'm te lenen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Florus

Arie van de Hoek schreef:ff langs crossen om 'm te lenen ??
Kijk eens naar buiten..... :lol: :wink:

Als 't helemaal niet anders kan,schroef 'k wel ff van de blauwe :wink: maar weet opzich al zeker dat ie lek is (N) ,heb er net ff een 0,5 bar druk op gezet, lucht blaast er aan alle kanten uit,maarja ze hadden 'm natuurlijk niet voor niks al met kit bewerkt........ |:
Arco
Über-Spammer

't regent.... En oh ja... als ik word aan gehouden door oom agent, mag ik ff blijven hangen voor een kop koffie en een paar uur rij-ontzegging. :beer: :wink:

Maar Peter5GT geen Renix liggen voor weinig of is dat ook mee gegaan met Chris ??

Florus

Arie van de Hoek schreef: Maar Peter5GT geen Renix liggen voor weinig of is dat ook mee gegaan met Chris ??
Nee, die van Peter heeft JiggyMf overgenomen :wink: ,heb in overweging gestaan om 'm op te halen,maar dacht; "eerst maar ff proberen of deze het nog doet" (S)
Arco
Über-Spammer

|: knuppel :wink:

peter5GTTurbo
Contacteer:

Florus schreef:
Arie van de Hoek schreef: Maar Peter5GT geen Renix liggen voor weinig of is dat ook mee gegaan met Chris ??
Nee, die van Peter heeft JiggyMf overgenomen :wink: ,heb in overweging gestaan om 'm op te halen,maar dacht; "eerst maar ff proberen of deze het nog doet" (S)
Maby heb ik nog een 208 hier liggen.
of je zou chris moeten vragen of die bij hem ligt.
Florus

Vanavond toch maar ff de ontsteking van de blauwe afgehaald en in de zwarte gezet,ook de carburateur maar ff beetgepakt,schoongemaakt,en de pakkingen vernieuwd :)

Blok draait nu toch nog wat netter (Y) , alleen bij stilstaand gasgeven klinkt ie soms een beetje rauwig :~

Vanwege de regen nog niet gereden,morgen maar weer eens proberen :)
Florus

Net weer wezen rijden,maar blijft een raar geluid in 't blok zitten (N)

Bij onbelast 1500rpm is het zeer goed hoorbaar,een tik wat lijkt uit de kop te komen :s , tijdens het rijden,vanaf zo'n 4500 toeren wordt het een soort van dieselgeluid!?

Blijft vaag,want verders draait het blok prima,gewoon goed oliedruk,en doet goed z'n kracht.

Net nog naar de bougies gekeken,maar hij lijkt gewoon een goede verbranding te hebben,netjes een lichtbruin kleurtje (Y)

Nu heb ik net met een goede warme motor nog eens compressie gemeten;

cil1: 12 bar :s
cil2: 10 bar (Y)
cil3: 10 bar (Y)
cil4: 12 bar :s

Best een vreemd verschil tussen de buitenste en binnenste cilinders,buitenste hebben best vrij veel compressie naar mijn idee.

Iemand enig idee wat er a/d hand zou kunnen zijn?, en wat zou die tik kunnen zijn? (misschien losse klepzitting ofzo??)

Denk erover om toch uit voorzorg de kop ff te ligten,ben bang als 'k er zo mee ga rijden,het van korte duur zal zijn :@ (N)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

nog steeds opzoek naar een ontsteking?
kan wel ff kijken maatje van me heeft geloof ik nog een nieuwe 209
Florus

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:nog steeds opzoek naar een ontsteking?
kan wel ff kijken maatje van me heeft geloof ik nog een nieuwe 209
Laat maar weten of ie 'm nog heeft en wat z'n prijs is? (Y) :wink:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

sgoe
zal wel ff bellen
GerryTT

He Florus, heb hier nog die kop van Achterberg waaraan gelast is. Volgens Jeroen(Boneless) zeker goed genoeg tot 150pk. Deze is gereviseerd dus erop schroeven en rijden met die bak :wink:
Florus

GerryTT schreef:He Florus, heb hier nog die kop van Achterberg waaraan gelast is. Volgens Jeroen(Boneless) zeker goed genoeg tot 150pk. Deze is gereviseerd dus erop schroeven en rijden met die bak :wink:
(Y) Hou 't vast ff in m'n achterhoofd :wink:

Ga denk zoiezo maar de kop eraf halen,geluid is gewoon té erg om mee te gaan rijden,zal gegarandeerd stuk lopen (N) .
Haas
Car: Megane RS

ja, das knaken...

ik had bij mijn gtt blok van mijn clio bij warme motor 9,9,9.3 en 8.9 bar einddruk. En dat blok lag echt totaal in de puin :lol:

oliepomp nog goed en geen kapotgelopen lagertjes onderin? :) Toen ik t voor t eerst hoorde op de snelweg was t ook rond de 4000 rpm. stationair rommelde t ook. Het zal wel iets anders zijn, maar goed... tis t overdenken waar ff de lagers en oliepomp na te kijken voor t verder kapot loopt.
Ivo
Über-Spammer

Florus schreef: Ga denk zoiezo maar de kop eraf halen,geluid is gewoon té erg om mee te gaan rijden,zal gegarandeerd stuk lopen (N) .
Jij staat ook nergens voor he.....ff de kop er af... :lol:
Florus

Haas schreef:oliepomp nog goed en geen kapotgelopen lagertjes onderin? :)
Stationair hoor je echt geen verkeerde tik,alleen als 'k het toerental constant op 1500 hou,dan hoor je een harde tik,en bij 't rijden vanaf 4500 toeren,en bij de overgang als je net wel net niet je gas loslaat,gaat ie redelijk tikken :~

Heb de kop er nu afliggen en valt dus weinig aan te zien,alleen op 1 zuiger staat een kleine afdruk,net of de klep een x lichtjes heeft geraakt,aan de klep is het niet echt te zien,weet niet of een klep snel krom gaat??

Zuigerwanden en bovenkanten v/d zuigers zien er prima uit (Y)
De drijfstang en krukaslagers kan 'k zeker alleen controleren door de carterpan eraf te halen??, of had ik,als het de lagers waren geweest bij stationair/over 't hele toerengebied ook een tik moeten horen?

Stel dat die éne klep krom is,kan dat dan ook zo'n geluid veroorzaken??
Florus

Ivo8hoven schreef:
Florus schreef: Ga denk zoiezo maar de kop eraf halen,geluid is gewoon té erg om mee te gaan rijden,zal gegarandeerd stuk lopen (N) .
2 uurtjes en hij lag ernaast....... :lol:
Haas
Car: Megane RS

klep die krom is zal wel wat herrie maken,m aar dan zou hij ook niet meer goed sluiten, compressie was goed toch?

lagers ken je denk ik alleen bekijken met carterpan eraf (U)
-PAZ-
Über-Spammer

controleer je stoterstangen ook effe nauwkeuring, wil nog wel eens gebeuren dat er een kromme inzit door te hoge toeren
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer

Florus schreef:
Ivo8hoven schreef:
2 uurtjes en hij lag ernaast....... :lol:
dan weet ik dat voor de volgende keer. :wink:

Maar ook geen losse klepzittingen ?? Raaar...

Florus

i.d.d raar :ja: .....

Heb net ff 3 kleppen gedemonteerd,ziet er gewoon goed uit,alleen vertonen de uitlaatkleppen erg veel koolvorming.

En....... degéne die deze cilinderkop 't laatst heeft "opgeknapt".....,heeft maar bezuinigd op de klepseals |: , geen 1ne klepseal te vinden op heel de kop :~

Dus begin me nu ook aardig af te vragen hoeveel ze deze kop hebben gevlakt? weet er iemand de maten v/d kop,dus de originele dikte,en wat daar maximaal vanaf mag zijn?
Sander
Contacteer:

Florus schreef:En....... degéne die deze cilinderkop 't laatst heeft "opgeknapt".....,heeft maar bezuinigd op de klepseals |: , geen 1ne klepseal te vinden op heel de kop :~
Nou dat is niet raar hoor, dat wordt gedaan zodat de kleppen meer smeering krijgen. Dat voorkomt dat je klem geleiders snel slijten.
Vroeg in de cup-races werd het ook gedann.

Nadeel is dat hij even wat rookt bij het starten.

suc6,

gr s :D nder
Florus

Sander schreef:
Florus schreef:En....... degéne die deze cilinderkop 't laatst heeft "opgeknapt".....,heeft maar bezuinigd op de klepseals |: , geen 1ne klepseal te vinden op heel de kop :~
Nou dat is niet raar hoor, dat wordt gedaan zodat de kleppen meer smeering krijgen. Dat voorkomt dat je klem geleiders snel slijten.
Vroeg in de cup-races werd het ook gedann.

Nadeel is dat hij even wat rookt bij het starten.

suc6,

gr s :D nder
Hoorde het van Maurice ook al i.d.d. ,vond het ook later in 't cupboek (Y) (Y)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Klinkt als 1 of meerdere drijfstanglagers, op stationair toerental worden deze niet of niet genoeg belast om te gaan tokken/rammelen.

Op toeren of onder enige belasting komt er een speling vrij en gaat dit een geluid geven..

Klinkt het niet als "Knikkers-in-het-blok" ? :lol: Mijn 19 16V had toen hetzelfde.. gebrek aan oliedruk.. lagers er uit..
Florus

Met de kop is dus helemaal niks a/d hand,behalve dan dat ze 'm nogal rijkelijk gevlakt hebben (N) ,waardoor ie nu 1mm dunner is dan origineel.

Maarja,als er dan niks met de kop a/d hand is,waar komt dan die iritante kl#te tik vandaan................... :s

Dus dan de carterpan er ook maar onderuit,drijfstang van cil1 losgemaakt en ...bingo....:dSb:.....lagerschalen stukgelopen.. :( :@ :( ,aan de krukas is niets te zien en te voelen,kappen van drijfstang 2+3 ook ff losgemaakt en die vertonen in zeer ligte mate beginselen van groefjes,maar a/d krukas is ook niets te zien.

Heb nog geen hoofdlagerkap losgemaakt,en twijfel of 'k die nu ook los moet maken?? ,of lopen die minder snel kapot?

Denk dat ik maar gewoon de lagers van de drijfstangen vervang en dan de boel maar weer in elkaar "stamp".........

Al met al lekker k#t...... (N)
Steven
Car: M536

Jah en dan na 100km weer met verrotte lagers omdat bijv de oliepomp verrot is?
Ik zou maar gewoon ff diep zuchten en het hele blok eruit tillen, je vervloekt jezelf straks als je weer met geratel staat ;)

Enneh is de kop nu netjes 74,5mm? :D
Florus

Ronald1916V schreef:Klinkt het niet als "Knikkers-in-het-blok" ? :lol: Mijn 19 16V had toen hetzelfde.. gebrek aan oliedruk.. lagers er uit..

Klonk i.d.d. als knikkers i/h blok,rede mag nu duidlijk zijn..... :lol:

Oliedruk gaf ie nog aan,zover je op die meter kunt vertrouwen........
Misschien ben 'k er nog redelijk optijd bij nu.......
Steven

Ik zou die meter niet vertrouwen, ik kon de mijne stationair onder de 0 krijgen :D
Florus

Steven schreef:Jah en dan na 100km weer met verrotte lagers omdat bijv de oliepomp verrot is?
Ik zou maar gewoon ff diep zuchten en het hele blok eruit tillen, je vervloekt jezelf straks als je weer met geratel staat ;)

Enneh is de kop nu netjes 74,5mm? :D
Oliepomp kun je toch zo onderuit trekken??,kijk 'k 'm wel ff na?

Hoe hoog hoort de kop origineel te zijn dan ??
Steven

75,5, staat ook in je cupboek ;)

Ik zou iig het zekere voor het onzekere nemen en die lame electronica van renault lekker niet vertrouwen. Kep ook eens een blok stuk gereje terwijl de meter hele nette waardes gaf.
Gewoon ff die motor eruit (is nu een eitje) kun je em gelijk ff geheel nalopen. De kosten van een paar pakkinkjes een pomp en wat lagertjes zijn het iig niet.
Florus

Steven schreef:75,5, staat ook in je cupboek ;)

Ik zou iig het zekere voor het onzekere nemen en die lame electronica van renault lekker niet vertrouwen. Kep ook eens een blok stuk gereje terwijl de meter hele nette waardes gaf.
Gewoon ff die motor eruit (is nu een eitje) kun je em gelijk ff geheel nalopen. De kosten van een paar pakkinkjes een pomp en wat lagertjes zijn het iig niet.
In 't cupboek staat: Hoogte cilinderkop normaal: 73,5 ,toegestane hoogte minimaal 73,3

Mijn kop is dus: 72,5 :wink:

Waarom heb ik nou zo weinig zin om dat hele stinkblok eruit te halen....... :lol:
Ga er nog ff een nachtje over slapen denk.... :p
Ivo
Über-Spammer

verkopen dat ouwe ding man, of hang er een 16v blok in :lol:
Plaats reactie