Probleem zal 'm trouwens wel i/d onsteking zitten,membraamhuis is al met kit bewerkt,heb net ff op de slang geblazen,maar bouwt niet echt druk op.
Heb volgens mij nog een 208 ergens zwerven,eens ff op zolder spitten.....
Kijk eens naar buiten.....Arie van de Hoek schreef:ff langs crossen om 'm te lenen ??
Nee, die van Peter heeft JiggyMf overgenomenArie van de Hoek schreef: Maar Peter5GT geen Renix liggen voor weinig of is dat ook mee gegaan met Chris ??
Maby heb ik nog een 208 hier liggen.Florus schreef:Nee, die van Peter heeft JiggyMf overgenomenArie van de Hoek schreef: Maar Peter5GT geen Renix liggen voor weinig of is dat ook mee gegaan met Chris ??,heb in overweging gestaan om 'm op te halen,maar dacht; "eerst maar ff proberen of deze het nog doet"
GerryTT schreef:He Florus, heb hier nog die kop van Achterberg waaraan gelast is. Volgens Jeroen(Boneless) zeker goed genoeg tot 150pk. Deze is gereviseerd dus erop schroeven en rijden met die bak
Stationair hoor je echt geen verkeerde tik,alleen als 'k het toerental constant op 1500 hou,dan hoor je een harde tik,en bij 't rijden vanaf 4500 toeren,en bij de overgang als je net wel net niet je gas loslaat,gaat ie redelijk tikkenHaas schreef:oliepomp nog goed en geen kapotgelopen lagertjes onderin?![]()
2 uurtjes en hij lag ernaast.......Ivo8hoven schreef:Jij staat ook nergens voor he.....ff de kop er af...Florus schreef: Ga denk zoiezo maar de kop eraf halen,geluid is gewoon té erg om mee te gaan rijden,zal gegarandeerd stuk lopen.
dan weet ik dat voor de volgende keer.Florus schreef:2 uurtjes en hij lag ernaast.......Ivo8hoven schreef:Jij staat ook nergens voor he.....ff de kop er af...Florus schreef: Ga denk zoiezo maar de kop eraf halen,geluid is gewoon té erg om mee te gaan rijden,zal gegarandeerd stuk lopen.
Nou dat is niet raar hoor, dat wordt gedaan zodat de kleppen meer smeering krijgen. Dat voorkomt dat je klem geleiders snel slijten.Florus schreef:En....... degéne die deze cilinderkop 't laatst heeft "opgeknapt".....,heeft maar bezuinigd op de klepseals, geen 1ne klepseal te vinden op heel de kop
![]()
Hoorde het van Maurice ook al i.d.d. ,vond het ook later in 't cupboekSander schreef:Nou dat is niet raar hoor, dat wordt gedaan zodat de kleppen meer smeering krijgen. Dat voorkomt dat je klem geleiders snel slijten.Florus schreef:En....... degéne die deze cilinderkop 't laatst heeft "opgeknapt".....,heeft maar bezuinigd op de klepseals, geen 1ne klepseal te vinden op heel de kop
![]()
Vroeg in de cup-races werd het ook gedann.
Nadeel is dat hij even wat rookt bij het starten.
suc6,
gr snder
Ronald1916V schreef:Klinkt het niet als "Knikkers-in-het-blok" ?Mijn 19 16V had toen hetzelfde.. gebrek aan oliedruk.. lagers er uit..
Oliepomp kun je toch zo onderuit trekken??,kijk 'k 'm wel ff na?Steven schreef:Jah en dan na 100km weer met verrotte lagers omdat bijv de oliepomp verrot is?
Ik zou maar gewoon ff diep zuchten en het hele blok eruit tillen, je vervloekt jezelf straks als je weer met geratel staat
Enneh is de kop nu netjes 74,5mm?
In 't cupboek staat: Hoogte cilinderkop normaal: 73,5 ,toegestane hoogte minimaal 73,3Steven schreef:75,5, staat ook in je cupboek
Ik zou iig het zekere voor het onzekere nemen en die lame electronica van renault lekker niet vertrouwen. Kep ook eens een blok stuk gereje terwijl de meter hele nette waardes gaf.
Gewoon ff die motor eruit (is nu een eitje) kun je em gelijk ff geheel nalopen. De kosten van een paar pakkinkjes een pomp en wat lagertjes zijn het iig niet.